Kirjaudu sisään

View Full Version : mb gee tietäjät.moottorin sopivuudesta?


henteri
24.04.2011, 17:17
elikkäs ois 1991 300ge automaatilla tiedossa.jos nyt jossain vaiheessa tuo bensa motti alkaa kyllästyttämään niin mikä motti tuohon kannattais laittaa?meneekö om 603 suoriltaan tuohon laatikkoon.mitä muuta huomiotavaa tuossa moottorin vaihdossa kandee ottaa huomioon??

pee
24.04.2011, 19:10
pitäis mennä "ihan bolt on"

huomioitavia:

- automaatti, joka bensakoneen persiistä, ei välttämäti oo paras mahdollinen dieselin perässä - saattaa vaihdella hiukan korkeilla kierroksilla, saattaa pystyä modaamaan melko helpostikin

- 1991 voip olla jo vähäpäästöisenä tyypitetty, eli moottorinvaihdon jälkeen voi joutua todistelemaan erinäisiä asioita, saattaa riiittää sekin, että "uusi" kone on vähäpäästöisestä, saastelaitteineen

- koneen korvien muokkaus, voip olla että selviät helpolla, kyseessä lienee kuitenkin W463 sarjanen peli ?

- ja eihän kukaan enää laita 603 sta, tietenkin 606 http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_16_1.gif

nää nyt aluks tulis mieleen...

henteri
25.04.2011, 15:21
joo loppuviikosta selviää kauppa.oisko pee´llä tiedossa etuloksua kuskin puolelle tuohon mesekseen?

pee
25.04.2011, 21:25
ei oo loksuja meiän mäellä

kato:

- kl auto
- ebay
- aki

p.s. älä turhaan sinksaa mottia, ajele etelään niin vaihdellaan vehekset, tuossa pihalla on valmis 603 turbogee sulle, mä pärjään bensallakin, ajoa niin vähän

henteri
26.04.2011, 20:22
ei oo loksuja meiän mäellä

kato:

- kl auto
- ebay
- aki

p.s. älä turhaan sinksaa mottia, ajele etelään niin vaihdellaan vehekset, tuossa pihalla on valmis 603 turbogee sulle, mä pärjään bensallakin, ajoa niin vähän

suunnitellaan.ei ehkä hullumpi idea

BJ-40/76
26.04.2011, 22:32
pitäis mennä "ihan bolt on"

huomioitavia:

- automaatti, joka bensakoneen persiistä, ei välttämäti oo paras mahdollinen dieselin perässä - saattaa vaihdella hiukan korkeilla kierroksilla, saattaa pystyä modaamaan melko helpostikin

- 1991 voip olla jo vähäpäästöisenä tyypitetty, eli moottorinvaihdon jälkeen voi joutua todistelemaan erinäisiä asioita, saattaa riiittää sekin, että "uusi" kone on vähäpäästöisestä, saastelaitteineen

- koneen korvien muokkaus, voip olla että selviät helpolla, kyseessä lienee kuitenkin W463 sarjanen peli ?

- ja eihän kukaan enää laita 603 sta, tietenkin 606 http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_16_1.gif

nää nyt aluks tulis mieleen...

Tuo minun w-124 on turbodieselöity tuon 3L 12 venttiilisen bensan jäljiltä:

Noissa laatikoissa on suurimpana erona tuon 1. vaihteen kytkeytyminen:
dieseli lähtee aina 1. vaihteella, mutta bensa lähtee "normaalisti?" 2. vaihteella

Ainakin tuon 1.sen saa päälle käyttämällä keppiä pienimmällä vaihteella (mulla2.)
Minulle on kerrottu, että tuon ykkösen saa päälle jollain relekikkailulla, ei täsmätietoa.

tuo om603 (12v 3litran turbodiesel) on viimmeinen "mohikaani", noista vajaa venttiilisistä.

eli ns. valurautakone. toimii kuin suunniteltu, ensin tasasta vääntöä, ja sitten
sitä turbovoimaa, tarvittaessa PALJON.

toki tuo 606 käy lähes heittämällä tuon 603:n paikalle, mutta siinä on jo sitä
hifistelyä, joka vois olla paremmassa käytössä tuossa minun SataLakussa:confused:

Tarkista tuo saastekysymys; onko käytönaikainen vai SE uudempi modell
VTT.

Osta pois jos tuo vanhemman mukaan, rakentelumahdollisuuksia on!

henteri
27.04.2011, 07:18
joo pitää palata tänne vapun jälkeen jahka saan auton.kiitoksia jo näistä tiedoista