View Full Version : Corolla vs. Ferrari
http://www.youtube.com/watch?v=taimuOY8QWI&feature=player_embedded#at=71
samisami2
24.04.2011, 15:09
Toista sataa pakilla. Ei parane nopeita ohjausliikkeitä tehdä :)
Mikäköhän idea on että tuommonen välitys pitää peruutus vaihteessa olla? Helpompi tehdä vai mikä? Koskee aika montaa muutakin autoa.
Se on variattori, kuin 34o sarjan volvot aikoinaan
kuinkas muuten autot kestää peruutettaessa, meinaan jos lähtee pidempää matkaa peruuttelemaan?
mä kun tykkään peruutella niin saatan joskus peruutella kilometrejäkin, välillä tullut mieleen että mitä auto tykkää
IironSika
24.04.2011, 21:49
Mä kerran muinoin peruuttelin automaattiSaabilla muutaman kilometrin kotia kohti talvikelillä, kun loppu veto eteenpäin. Muutama kilsa jäi vielä menemättä, kun huomasin yhtäkkiä, että keula osoitti taivasta kohden ja perä ojan vastapenkkaa. Kohtuullisen hätäseen lähtee lapasesta liukkaalla ja ylämäkeen vauhtia ottaessa. :D
kuinkas muuten autot kestää peruutettaessa, meinaan jos lähtee pidempää matkaa peruuttelemaan?
mä kun tykkään peruutella niin saatan joskus peruutella kilometrejäkin, välillä tullut mieleen että mitä auto tykkää
Tasauspyörästöjen hammastukset on suunniteltu eteenpäin ajettavaksi, heikoimmillaan ne on pakittaessa.
Tasauspyörästöjen hammastukset on suunniteltu eteenpäin ajettavaksi, heikoimmillaan ne on pakittaessa.
Tasauspyörästöt on käsittääkseni lähes aina symmetrisellä hampaalla mutta hypoidivetopyörästö ei tykkää pakittamisesta.Eli maasturit,takavetoiset ja pitkittäiskoneiset etuvedot.
Repro tarkoittanee itse välitystä.
Joo, välitys siis! Pääsi aivopieru, pröööt.
Skaleton
27.04.2011, 22:39
Yhtään Landcruiseri HJ vaihteistoa ei ole vielä peruuttelulla rikottu, että järsikää siitä. On teillä oikeesti pohtimista, varokaa ettei aivot sakkaa.
Yhtään Landcruiseri HJ vaihteistoa ei ole vielä peruuttelulla rikottu, että järsikää siitä. On teillä oikeesti pohtimista, varokaa ettei aivot sakkaa.
Eikä etuperää, vaikka se peruuttaa kokoajan, mut pikkulaakseri ei siitä hirveesti kyl tykkää. Hiilukseissa taitaa olla tyyppivikana pinjonin hajonneet laakerit etuperässä.
GR-patrollin etuvälitys on kyl nahty napsuneen, ku täyskaasulla varovasti peruutteli metrisessä hangessa 44" boggereilla. (hipinnion)
kuinkas muuten autot kestää peruutettaessa, meinaan jos lähtee pidempää matkaa peruuttelemaan?
mä kun tykkään peruutella niin saatan joskus peruutella kilometrejäkin, välillä tullut mieleen että mitä auto tykkää
Taunus ei tykkää kyttyrää pakittelusta! Aikoinaan kotikylällä oli Ovipuoliojala ja se peruutti aina, pisin matka on noin 20 km minkä tiedän.
Englantilainen Dodge paku kyl vetää siitä ferrarist ohi pakilla vaikka se fiiu ajais etuperin, olen aikoinani kokenu moisen hirvityksen.
Taunus ei tykkää kyttyrää pakittelusta! Aikoinaan kotikylällä oli Ovipuoliojala ja se peruutti aina, pisin matka on noin 20 km minkä tiedän.
Ja vitut. Mulle tuli taunus, josta jätkät oli kännissä rikkonu pakin täyskaasu-ykkönen-vauhdista-täyskaasu-pakki taktiikalla. Toistettuna varmaan puolensataa kertaa.
No, pakin hampaat oli sorvattu ja pakki ei pysyny päällä, ku päällä istumalla.