View Full Version : Patrolliin soa
omistuksseeni ajautui tommoinen -87 patrolli ja renkaat meinaa ottaa kaariin kiinni.
ajattelin että soalla tuosta selviäisi.
mitenkäs on katsastuksen laita selviääkö pelkällä muutoskatsastuksella
omistuksseeni ajautui tommoinen -87 patrolli ja renkaat meinaa ottaa kaariin kiinni.
ajattelin että soalla tuosta selviäisi.
mitenkäs on katsastuksen laita selviääkö pelkällä muutoskatsastuksella
kyllä, jos kaikki on tehty asiallisesti ja pysyy max jousitus korotuksen mitoissa eli 77mm...
loppujen lopuksi koko homma riippuu toteuttajasta ja inssistä. onnistuu kyllä kun on sopivan kuoleentuneet jouset ja toteutus tosiaankin asiallinen.
leimalla ei kannata selitellä mitään ylimäärästä vaan kertoa miten asia on + homaa dokumetti (vaikka käsikirjä tai kopio siitä) et miten korkee auto on ollu tehtaalta tullessaan. njet proplen ja sulla on soa papereissa.
Rekisteröimätön
16.04.2011, 11:14
ei sulla sattuis löytymään niitä mittoja
Vakio pitkä tais olla 1830 korkee.
Ite kun tossa soan tein niin matalilla talloilla korkeutta tuli aika lähelle 2m
E:taitaaki olla 1805mm se korkeus..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3878&pictureid=78592
orkinaali kaivos alustainen on korkeempi kuin tuo yllä oleva, siin on 8-lehtiset pakat vakiona.
en muista mittoja.
miten lie sitte lehtiä muissa.mulla on tossa -81 4kpl ja -86 7kpl.oisko tohon uudempaan lisätty aikanaan muutama...
ite menin konttorille muutoskatsastamaan soan ilman mitään dokumenttejä. keula oli vielä niin pirun korkeet kun aikaisempi omistaja oli laittanut sinne myös lisäkierrejouset mutta läpi meni. inssi tosin merkkasi että jousien kiinnitykset oli muutettu akselien alapuolelle... pitäis käydä korjauttamassa se kirjoitus virhe.
Samsonite
16.04.2011, 22:12
miten lie sitte lehtiä muissa.mulla on tossa -81 4kpl ja -86 7kpl.oisko tohon uudempaan lisätty aikanaan muutama...
MK ja MQ on erilaiset pakat orkinaalina, ja ainakin lesjöforss myy tarvikeosana samoja pakkoja molempiin. Etuakselipainot on erillaiset mutta oikeesti ei paljon painoeroa ole.
millaseen kulmaan ootte noi takakardaanit laittanu näissä soa muutoksissa?itellä on nyt suorassa se ja mietityttää onko se noin hyvä?pitäskö sen olla vähän kuitenki ylöspäin...vähän se kääntys jos laittas kiilat jotka tossa oli siellä takas.semmoset alumiiniset paksumpi pää jotai parimilliä .uudemmassa ei tommosia ollu,vanhassa oli liekkö alkuperäsiä moiset?
Samsonite
28.04.2011, 07:34
Eiks se pitäs lähtee perästä suoraan pinioninlaippaan nähen, kulmaa vain jakiksen piässä, tavallisella ristikolla ?
Eiks se pitäs lähtee perästä suoraan pinioninlaippaan nähen, kulmaa vain jakiksen piässä, tavallisella ristikolla ?
Teoriassahan molemmissa päissä kardaania pitäs olla sama kulma, mut käytännössä kannattaa taka-akselia kääntää sen verran et kardaani lähtee yläviistoon vähä jakista kohti. Nousee vähä kardaani ylemmäs suojaan kiviltä, eikä se ajossa täristä niin, että sitä huomais.
paljos aurausta isoilla kumeksilla kannattas olla?ja liekkö nuo 35` vaa sen oloset että woblaa helposti?nyt jo neljänkynpin vauhista rupes täryyttämän aikalailla.casteria laitettiin 6.3astetta.paineita puotin 2.2->1.6kiloon,tuntu vähä helpottavan.etupyörät näkyy olevan \ / vähän ei paljoo..nivelissä ei väljää ja olkatappeihin laakerit uusittu..
kumit on 35`mutikat
ittellä auraus nollissa tai ihan pikkusen harituksen puolella, helpottaa kummasti woblausta, mulla ei kestä ainakaan yhtään olla aurausta tai alkaa se kaikkien rakastama death woble :D