PDA

View Full Version : autotraileri ja kuljetusvuokraus

perse arska
13.04.2011, 20:13
vani g30 +autotraileri 1700 kantavuus vapaana käyttöön mikäli tarvii autonsiirtoa pk seudulla ja myös kauemmaksi.yv tai 0400 480032

Autoilija ite
13.04.2011, 21:14
Mitenkäs mahtaa olla tarjoajan y-tunnus ja liikenneluvanlaita? Meinaan semmoset vaaditaan mikäli tälläistä keikkaa heität! Taas vastaavasti mikäli vuokraat ilman kuljettajaa niin silti pitää y-tunnus olla ja auto sekä perävaunu olla rekisteriin merkitty nimikkeellä VUOKRAUS ILMAN KULJETTAJAA! Mikäli asiat ovat kunnossa niin lycka till, muutoin mietippä ite!

T: Kuljetusyrittäjä joka on v*ttuuntunut harmaisiin ''kuljettajiin''

Rekisteröimätön
13.04.2011, 23:23
Mitenkäs mahtaa olla tarjoajan y-tunnus ja liikenneluvanlaita? Meinaan semmoset vaaditaan mikäli tälläistä keikkaa heität! Taas vastaavasti mikäli vuokraat ilman kuljettajaa niin silti pitää y-tunnus olla ja auto sekä perävaunu olla rekisteriin merkitty nimikkeellä VUOKRAUS ILMAN KULJETTAJAA! Mikäli asiat ovat kunnossa niin lycka till, muutoin mietippä ite!

Eihän tuolla kukaan hinnasta puhunut mitään vaan kuljetuskaluston olevan vapaana... Ei siihen naapuriapuun y-tunnuksia tarvita!!

hpotteri
13.04.2011, 23:28

Jos vanhalla vanilla ja trailerilla viedään sun pokat niin sun pitää yrittää vähän kovemmin.

Nerd-O
14.04.2011, 10:00
vani g30 +autotraileri 1700 kantavuus Hmm.. Jos oikeen muistan niin vanilla ei paljoa saanut vetää, joten onko kyseessä laiton yhdistelmä? Kärryn kokonaismassa on varmaan 2500kg luokkaa?

Rekisteröimätön
14.04.2011, 14:53
Hmm.. Jos oikeen muistan niin vanilla ei paljoa saanut vetää, joten onko kyseessä laiton yhdistelmä? Kärryn kokonaismassa on varmaan 2500kg luokkaa?

Niin siis JOS muistat, mutta kun et muista tai et tiedä. Minulla oli -91 vani jolla sai vetää 2850kg.
Niissä on ollut eroavaisuuksia, mm. Joukka kirjoitti 05.03.2007

Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo Aut. -96 750/3360kg.

Toyota Land Cruiser 95 3.0TD Aut. -97 750/2800kg.

Chevy Van G20 5.7 TBI Aut.-95 445/2950kg.

pee
14.04.2011, 14:56

...ihan pikku oikaisu tähän:

Vuokraus ilman kuljettajaa ehto täyttyy, kun vehes on yli 30 vrk vuokralla / vuosi, eli satunnainen vuokraus, omien tai muiden kamojen siirtely ilman korvausta on sallittua, eikä siten edellytä y-tunnusta

"turhaa" moralisointia, vaikka ajatuksen ymmärränkin...

T: Toinen liikenneluvallinen kuljetusalan yrittäjä ;)

bj45lava
14.04.2011, 16:08
Eiköhän arskalta taida y-tunnuskin löytyä, vaikka mulle ihan sama onko vai eikö...

perse arska
14.04.2011, 18:18
kiitoksia mikko vaan.:D y-tunnus löytyy ja on löytynyt viimeiset 10 vuotta!jotta herrat pysyköön lestissään ilman taustoja tietämättä.......eikös suomi ole vapaa yrittämiseen?olen veroni kiltisti maksanut aina ja suomalaisia on vain töis mulla periaatteesta.mie en virolaisia elätä.tuuraan myös teitin pääkaupunkiseudun kuljetusalan yrittäjiä kesälomien aikaan mut jos haluatte yhden ammattitaitoisen tuuraajan vähemmän pitänee lopettaa poikien kans hommat jos ei miellytä.ei tuomita ennenkuin tiedetään taustat jookos ,koskien kaikkia?jopa minua:o poistakaa tämä topic jos ei palstalaisia miellytä .onpahan teilä yks harrastaja vähempänä.kiitos ja kumarrus ,arska

pee
14.04.2011, 18:43
eläpä ny, ei nyybien huuteluista oo ennenkään lannistuttu, päinvastoin...

Heguli
14.04.2011, 18:55
eläpä ny, ei nyybien huuteluista oo ennenkään lannistuttu, päinvastoin...

Juurikin näin. Noi nyybien vinkumiset kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa.

Nerd-O
15.04.2011, 07:24
Niin siis JOS muistat, mutta kun et muista tai et tiedä. Minulla oli -91 vani jolla sai vetää 2850kg. Ja kaverilla oli vani millä ei saanut vetää kuin 1200kg jarrullista. Yleensä noissa se on mennyt jossain 1500kg kohdalla aika monessa (mitä ihan itse nähnyt papereista). Taustalla on kait ne amerikan vetomääräykset. Ei voi kukaan haastaa oikeuteen kun perässä ei voi oikeen vetään mitään. Muistelisin että omalla vanilla sai vetää 2990kg, johtuen siitä että otteessa ei mainittu missään vetopainoja.

Rekisteröimätön
15.04.2011, 07:54
Omassa -93 G20 Vanissa: Perävaunumassa jarruin 1850kg,jarruitta 450kg

??nyybinä

Viipo
15.04.2011, 09:16
Mutta jos ei oo merkattu ollenkaan massoja, eilöydy trafin koneelta valmistajan antamia, eikä maahantuojaltakaan löydy mitään tietoja, niin eikös se sillon oo kuorma-autossa jarrullisen kärrin massa kokonaismassan verran, eli 3500kg?

Henkilöautossa sitten omamassan verran? Tossa vaan kattelin omia vanhoja G30 vanin papereita, niin ei mitään mainintaa kärrin massoista, ja auton omamassa oli 2080kg.

Tossa vaan tuli vastaan myös yksi Dodgen ram van, johon ei tunnu löytyvän mistään tietoa jarrullisen vetomassoista, niin on menty vaan noiden vanhojen "pakusäännösten" mukaan.

Nerd-O
18.04.2011, 11:17
Mutta jos ei oo merkattu ollenkaan massoja, eilöydy trafin koneelta valmistajan antamia, eikä maahantuojaltakaan löydy mitään tietoja, niin eikös se sillon oo kuorma-autossa jarrullisen kärrin massa kokonaismassan verran, eli 3500kg? Mulla oli G20, joka taisi mennä niin että omamassan mukaan saa vetää kun se oli siis pakettiautoksi rekisteröity.

sisua45
18.04.2011, 18:07
G30 on käsittääkseni aina kuorma-auto? Kannattaa vaan huomioida, että kirjaimet piisaa ajokortissa.

Ex-työpaikan G30 vanilla äijät kävivät lapissa saakka. Ja tyylikkäästi henkilöauto kortilla. :D Vähän ne ihmitteli ajopiirturia repsikan puolella, mutta luulivat että se on siinä KM-asteikon takia. Omassa mittarissa kun oli mailitkin esillä... :)

Hencca
18.04.2011, 18:47
G30 on käsittääkseni aina kuorma-auto? Kannattaa vaan huomioida, että kirjaimet piisaa ajokortissa.

Tää nyt menee OT puolelle mutta G30 vaneja on myös henkilöautoina ihan maahantuojan toimesta. Itselläni oli muutama vuosi takaperin tuollainen H-A G30 bensamoottorilla (292cid I-6). Oli muuten mahtava reissuauto, Tehdastekoinen bussisisusta (beauville) ja ilman 80km nopeusrajoitusta.

Viipo
18.04.2011, 20:21
Tää nyt menee OT puolelle mutta G30 vaneja on myös henkilöautoina ihan maahantuojan toimesta. Itselläni oli muutama vuosi takaperin tuollainen H-A G30 bensamoottorilla (292cid I-6). Oli muuten mahtava reissuauto, Tehdastekoinen bussisisusta (beauville) ja ilman 80km nopeusrajoitusta.

Jep, mulla kanssa oli G30 Sportsvan, 5-pulttisilla akseleilla ja kokonaismassa oli 3330kg. Takana vuodesohva ja kopan alla pikkulohko :P

sisua45
19.04.2011, 06:04
En tiennytkään että on olemassa 5-pulttisia G30 malleja.

Se firman auto oli 70-luvun lopun G30 Beauville-bussi, ja 8-bolt akseleilla ja 16.5" kummeilla. Ja koneena myös pikkulohko.

mikaelt
20.04.2011, 03:28
Mulla on G-30, jota saa B kortilla kuskata (kok.paino 3460kg) . Lisäksi 5hlö rekisteröity ja penkit on hyvin pehmeät. Eli asuntoauto. Rekisteriotteessa vaan ei ole mitään mainintaa koukusta! Muistaakseni nykyisessä otteessa on kyllä maininta valmistajan suurin tekninen kokonaismassa 4800kg ...tai jotain sinnepäin...
Niin ja en ole alkamassa kuljetus yrittäjäksi, en edes pimeäksi sellaiseksi enkä lainaa/vuokraa Vania ja 600kg Muuliani :D