PDA

View Full Version : Volvon murroksen rasvaus

ismo
13.04.2011, 09:55
Murrosnivelethän normaalisti rasvataan hyvin. Volvon murros näyttäisi kuitenkin olevan varsin hyvin öljytty.
Ilmeisesti öljy nousee porttaalivaihteesta roiskumalla tai jotenkin muuten.

Olen nyt tehnyt ensimmäisen suojakumin vaihdon Blondiin enkä laittanut sinne rasvaa. Toinenkin suojakumi pitäisi vielä vaihtaa.
Mutta ennen kuin lähden vaihtamaan sitä, olisi kiva kuulla kokemuksia Volvon murroksen rasvaamisesta tai rasvaamattomuudesta.

Service manual ei ottanut kantaa asiaan kuten ei myöskään Operators manual.
Räjäytyskuvaa tulkitsemalla näyttäisi siltä, että porttaalivaihteen öljyllä olisi varsin hyvä pääsy murrokseen asti.

Eli rasvaa vai ei?

Ismo

AVRO
13.04.2011, 10:04
Olen sillä kannalla että napaöljy voitelee myös murroksen. Öljyä siellä kulkee koska sitä tulee rikkinäisestä kumista aikalailla pihalle ja nivel on hyvin öljytty.
Omallani on ajettu kumien vaihdosta jo kohtalaisen paljon ja rasvaamattomat nivelet ovat kunnossa.

hpotteri
13.04.2011, 18:41
Laittakaa vaan kunnolla rasvaa sinne niveleen, ihan niinku mihin tahansa muuhunki peliin.

Son perä öljyä mikä vetarin kumista valuu jos hajoaa.

hpotteri
13.04.2011, 18:43
Murrosnivelethän normaalisti rasvataan hyvin. Volvon murros näyttäisi kuitenkin olevan varsin hyvin öljytty.
Ilmeisesti öljy nousee porttaalivaihteesta roiskumalla tai jotenkin muuten.

Olen nyt tehnyt ensimmäisen suojakumin vaihdon Blondiin enkä laittanut sinne rasvaa. Toinenkin suojakumi pitäisi vielä vaihtaa.
Mutta ennen kuin lähden vaihtamaan sitä, olisi kiva kuulla kokemuksia Volvon murroksen rasvaamisesta tai rasvaamattomuudesta.

Service manual ei ottanut kantaa asiaan kuten ei myöskään Operators manual.
Räjäytyskuvaa tulkitsemalla näyttäisi siltä, että porttaalivaihteen öljyllä olisi varsin hyvä pääsy murrokseen asti.

Eli rasvaa vai ei?

Ismo

Service manual nimen omaan käskee laittamaan sinne pitkä kuituista Yleisvoitelu RASVAA

Trans section 14 ja sivu kolme noin keskellä ennen "assembly" ohjetta.

pee
14.04.2011, 14:49
Ei rasvasta varmastikaan haittaa ole, päinvastoin...

Peräöljy taitaa löytää tiensä kumien sisään myös, eli harvoin ne kuivaks pääsee