View Full Version : Trailmaster stage II iskarit tyyppivikako?
Onko muilla kokemuksia kyseisistä iskareista?Itsellä ollu hiluxissa noin 15tkm ja pääosin maantieajoa,välillä mietoa tieltä poistumista,ja nyt taas katkesi toinen takaiskarin alakiinnike juuresta.Yhden iskarin sain vaihdettua offivarusteessa takuuseen mutta nyt tuskin enää onnistuu kun alkaa olemaan niin vanhat.Etuiskarit on toiminu hyvin,mutta aika pettynyt olen kyllä noihin takaiskareihin.Takana on aavistuksen pidemmät riipukkeet mutta mielestäni akseli ei pääse ihmeemmin kiertymään mihkään,ja eikö iskarin kuuluisin alapään puslasta päästä taipumaan myös sivuille vähän?
tepa250d
11.04.2011, 21:44
juu mulla on katkennut mersusta edestä.
helmapelti
11.04.2011, 21:51
Kerroppa tilanne niin pitäisi kelvata takuuseen..:o
Sitä mietin itse että voisiko olla jotenki liian jäykät iskarit hiluxin kevyeen perään,vanhat ruosteiset monroet kyllä kesti vaikka mitä pompotusta.
hpotteri
12.04.2011, 05:48
Sitä mietin itse että voisiko olla jotenki liian jäykät iskarit hiluxin kevyeen perään,vanhat ruosteiset monroet kyllä kesti vaikka mitä pompotusta.
Mieti, mieti!
tepa250d
12.04.2011, 06:01
mulla oli kyllä liian löysät etu jouset, jonka takia luulen että meni poikki.
Tällä kertaa iskarista oli korkannut kierteet alakiinnityksestä eli kone tai Gunther mahdollisesti vetäny väärille kierteille alapään saksassa,onneksi on korjattavissa helposti.
Ettei ne iskarit olis liian lyhyet?
Tällä kertaa iskarista oli korkannut kierteet alakiinnityksestä eli kone tai Gunther mahdollisesti vetäny väärille kierteille alapään saksassa,onneksi on korjattavissa helposti.
Ihan sama miten ja miks hajonnu, aina pitää ensin mennä kiusaamaan kauppiasta, eli tässä tapauksessa siis KooPeen kimppuun, mars mars.
Kannattaa mennä oikein kovalla äänellä huutamaan ja kiroilemaan, haukkuu kaiken sieltä ostamasi ja vähän muutakin ihan paskaks, niin saa varmaan hyvän ja nopean palvelun. :D
Ihan sama miten ja miks hajonnu, aina pitää ensin mennä kiusaamaan kauppiasta, eli tässä tapauksessa siis KooPeen kimppuun, mars mars.
Kannattaa mennä oikein kovalla äänellä huutamaan ja kiroilemaan, haukkuu kaiken sieltä ostamasi ja vähän muutakin ihan paskaks, niin saa varmaan hyvän ja nopean palvelun. :D
:D Näinhän se yleensä menee.Voihan olla mahdollista myös että jos se alakiinnitys mikä ruuvataan iskarin runkoon kiinni ei ole ollut käännetty ihan pohjaan,jolloin kierteet on korkannu helpommin...
Ihan sama miten ja miks hajonnu, aina pitää ensin mennä kiusaamaan kauppiasta, eli tässä tapauksessa siis KooPeen kimppuun, mars mars.
Kannattaa mennä oikein kovalla äänellä huutamaan ja kiroilemaan, haukkuu kaiken sieltä ostamasi ja vähän muutakin ihan paskaks, niin saa varmaan hyvän ja nopean palvelun. :D
Juu, niin ne pers aukiset HUONOT asiakkaat aina tekee,sama vaik ei ostas enää yhtää nippeliä!! Tyhmyyttään kaiken hajottaa!!:D Ei mitään takuuta niille!:D No joo,nää on näitä mutta otetaanhan huomioon että niitä ennakkoluuloja on tiskin molemmilla puolilla.:) Ja sekunda iskareita joita olen asentanut maastureihin muistan ainakin 7 kappaletta, kolmelta eri valmistajalta. Siis TODISTETUSTI sekundoja. Henkilö auto puolelta en muista ku pildemannin ja takavuosien Kybit. Pälähtipä mieleen venäläiset sinkki ämpärit,noin puolet isäukkoni ostamasta erästä ei pitänyt vettä,ne olivatkin hyvää laatua siksi vain puolet vuoti.
Avaampas sanaisen arkkuni,
Kesällä meni katki molemmat takaiskarit vuoronperään. nyt taas toinen katki
Mulla kans viime kesä Laatokalla ranchon 9000rs iskarista irtos yläpään kiinnike varren päästä toinen muuten vaan katos vaimennus kolmesta muusta iskarista. Ei ne kestä viron iskarit mitään :D
Mietinpä vain näissä katkeamisissa, että onko näissä autoissa iskarit ulos- tai sisäänjoustonrajoittimena? Iskarit kun ei sitä oikein tahdo kestää.
Mietinpä vain näissä katkeamisissa, että onko näissä autoissa iskarit ulos- tai sisäänjoustonrajoittimena? Iskarit kun ei sitä oikein tahdo kestää.
Näihän se mulla oli syynä. Jousitus kun vähän lässähtää niin iskarit toimii jouston rajoittimena sisäänpäin. Kaupastahan nuita iskareita sai tilalle ja merkki pysyi samana.
Mietinpä vain näissä katkeamisissa, että onko näissä autoissa iskarit ulos- tai sisäänjoustonrajoittimena? Iskarit kun ei sitä oikein tahdo kestää.
Juu,iskarissa ei ole topparia sisäänjoustossa joten iskari on väärin valittu tai asennettu ja näin ollen hajoaa,koskee kaikkia iskareita. Mut useimmissa autoissa iskari toimii ulosjouston rajoittimena,huomaa kun ottaa iskarin irti ni putoaa hieman alaspäin,mut jousi voimaa ei saa olla enää kun maksimit on ulkona. Ite teen niin et jos iskari ei oo tarkotettu just ko. setupille ni testaan et toppari ottaa kiinni ennenku iskari pohjaa,sit ulosjoustossa jousen pitää olla lötkö ennenku liikevara loppuu. Sekunda iskareita on vuosien mittaan nähty ainakin neljältä eri merkiltä meikäläisen ateljeessa.
Kyllä se ulosjoustokin iskarin tappaa eläväisellä alustalla pudemmän päälle.. sisäänjoustossa toki sitten iskarin pohjatessa menee hyvinkin nopeasti.
tälleen mulla mennyt jo 3 trailmasteria.
jostain syystä kuva kaatui kyljelleen matkanvarrella
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3367&pictureid=187477
tepa250d
22.01.2016, 14:06
aina katkennut samalla tavalla:D