View Full Version : Volvon vikakoodien resetointi
Sattuisko joku tietään edukasta firmaa mikä poistaisi SRS-airbag herjan Volvosta? Siinähän pitää jotenkin kytkeytyä ensin airbag järjestelmään, poistaa se herja sieltä ja sen jälkeen auton diagnostiikkaan ja poistaa se sieltä. Tuo tuntuu olevan aikamoinen ongelma monessa paikkaa. Ei pääse kytkeytyyn sinne airbag puolelle. Eikä nyt turhasta viitsi maksella (jos niitä koodeja ei saa pois), eikä varsinkaan Bilialle 80€ 5min hommasta.
Ja siis pk-seudulta ois jeez jos löytyisi joku mesta missä tuon voisi tehdä. Helvetin Volvo kun on pitänyt keksiä joku täysin oma systeemi tuohon..
Lisätään vielä että kyseessä on siis vuoden 2002 V70.
DarkestMessiah
11.04.2011, 11:23
Oman kokemuksen perusteella samanlaisesta volvosta, ainakaan Boschin testerillä ei saa oikeen mitään tehtyä. Melkeen kaikki huoltovälin nollausta isommat jutut on vaatinu merkkiliikkessä Volvo-testerillä nollailua......
Oman kokemuksen perusteella samanlaisesta volvosta, ainakaan Boschin testerillä ei saa oikeen mitään tehtyä. Melkeen kaikki huoltovälin nollausta isommat jutut on vaatinu merkkiliikkessä Volvo-testerillä nollailua...... No juu. Vähän samaa vikaa olen huomannut. Kahdessa huollossa käynyt ja kummassakaan se ei ole onnistunut vaikka vika on jo korjattu. Tuon huoltovälin pystyy kyllä nollaan ilman testeriäkin, mutta tuo hemmetin herja ei lähde millään. Parasta on kun koko järjestelmässä ei edes ollut missään vaiheessa mitään vikaa.
Sattuisko joku tietään edukasta firmaa mikä poistaisi SRS-airbag herjan Volvosta? Siinähän pitää jotenkin kytkeytyä ensin airbag järjestelmään, poistaa se herja sieltä ja sen jälkeen auton diagnostiikkaan ja poistaa se sieltä. Tuo tuntuu olevan aikamoinen ongelma monessa paikkaa. Ei pääse kytkeytyyn sinne airbag puolelle. Eikä nyt turhasta viitsi maksella (jos niitä koodeja ei saa pois), eikä varsinkaan Bilialle 80€ 5min hommasta.
Ja siis pk-seudulta ois jeez jos löytyisi joku mesta missä tuon voisi tehdä. Helvetin Volvo kun on pitänyt keksiä joku täysin oma systeemi tuohon..
EVACAR konalassa,soita (09) 241 2446
Parasta on kun koko järjestelmässä ei edes ollut missään vaiheessa mitään vikaa.
No ei se sinne turhanpäiten syty. ;) Hetkellinen vika ainakin käynyt. Kysy myös Laineelta VolvoProlta Kytkintie/Tattarisuo www.volvopro.fi Löytyy ainakin laitteet ja ymmärrystäkin aiheeseen.
Ettei kukaan menettäisi yöuniaan niin homma on nyt hoidettu erään erittäin epävirallisen joka-alan-asiantuntijan vaatimattomilla vehkeillä. Nerd-O itse kertokoot vikaherjan syntyperät.
:)
EVACAR konalassa,soita (09) 241 2446 Kyseinen lafka on kokeiltu ja ne ei saa sitä pois. Eivät pääse käsiksi airbag järjestelmään.
No ei se sinne turhanpäiten syty. ;) Hetkellinen vika ainakin käynyt. Ongelmahan oli siis mittaristossa. Tuossa vuosimallissa on huonot juotokset, jotka siis aiheutti ongelmaa koko mittaristolle. Mittaristo fixattiin, mutta tuo herja ei lähtenyt pois. Herjan mukaan airbagin merkkivalo ei toimi, vaikka mielestäni se on toiminut koko ajan. Ehkä se ei tuon mittariston vian aikana jossain välissä sit toiminut.
Ettei kukaan menettäisi yöuniaan niin homma on nyt hoidettu erään erittäin epävirallisen joka-alan-asiantuntijan vaatimattomilla vehkeillä. Juu. Avro entisenä auto hakkerina fixasi järjestelmän. Melkoinen fakiiri kyllä. Samalla tuli ihailtua bi-fuel Rangea. Mut ei ole herjaa enää. Kaikkea shittiä tuollainen järjestelmä tallentaa itseensä. Mm. viime kesänä palanut tavaratilan polttimon vika löytyi järjestelmän syövereistä vaikka se oli korjattu.
hpotteri
13.04.2011, 22:02
No niinhän se pitääkin olla että vikakoodi on poistettava käsin vaikka koodin aiheuttanut vika on korjattu. muuten jäis 90% esim liitin vioista (joita on 90% airbag vioista) huomaamatta, jos valo vaan vilahtas kun vastusarvo käy rajojen ulkopuolella. Eikä kukaan tuo/vie autoaan huoltoon kun ei se valo oo palanut nyt pitkään aikaan.
No niinhän se pitääkin olla että vikakoodi on poistettava käsin vaikka koodin aiheuttanut vika on korjattu. muuten jäis 90% esim liitin vioista (joita on 90% airbag vioista) huomaamatta, jos valo vaan vilahtas kun vastusarvo käy rajojen ulkopuolella. Eikä kukaan tuo/vie autoaan huoltoon kun ei se valo oo palanut nyt pitkään aikaan. Mut en kyllä ymmärrä miksi järjestelmän pitää säilöä jotain polttimovikoja. Polttimot on melkoista kulutuskamaa autoissa. Esim. eteen on jo pariin otteeseen vaihdettu uudet parkin polttimot. Taakse olen myös tainnut vaihtaa kohta kaikki polttimot uusiin. Noissa saisi olla jokin automaatti fixaus diagnostiikassa. Vika kun on korjaantunut niin se poistaa sen tiedon. Ja tämä siis vain polttimovikoja koskemaan.
Se on vaan niin hianoo kun laittaa testerin kiinni ja voi sanoo et toi on rikki, vaikka se ei olekkaan....:rolleyes::rolleyes:
Ja kyllä se kaikilla merkeillä jättää muistiin mitä on ollut rikki tai vialla. Vai ootteko nähny Mersumiesten kiljuvan riemusta, kun autoon uusittu polttimo ei sytykkään, kun on uusi laitettu paikoilleen???? Saanut hienot naurut pariin kertaan!!:D:D:D
Mut se on nykyaikaa!!!
BTW, milläs AVRO sen ohjelmoi, kun tuo vika saatiin korjattua aikanaan softalla? Vai oliko kyseessä piirikortin "säästetään tinaa" kampanja???
Omavaraisuuden varmistamiseksi aiemmin hommattu BSR:n koodinlukija/nollaaja osasi keskustella auton kanssa, tuntuvat olevan vähän nirsoja nuo Volvot lukijoille.
Alkuperäinen vika lieni se juotosvika joka jo korjattu aiemmin?
Polttimoista, frouvan kanttikoppa söi noita etuparkkeja enemmän kuin muita lamppujaan. Laitoin tilalle kantaan sopivat kiina-ledit ja jo on kestänyt, leimalle vaan pitää ottaa varuiksi pois ettei tule turhaa napinaa asiasta. Ajovalot päällä noita ei huomaa, eikä niitä tuningin takia laitettukaan vaan juurikin kestävyyden vuoksi.
Ajovalot näyttävät tällä maantielle painottuvalla ajolla menevän kerran vuodessa/45tkm, takalamppuja menee hieman vaihtelevasti.
No, nyt alkaa taas juttu lipsumaan pois aiheesta.
Mulla fiat stilo 2006 alkoi pätkimään pahasti. Tällaiset vikakoodit oli.
-P0304: Cylinder 4 Misfire Detected (Powertrain, Generic)
-P0302: Cylinder 2 Misfire Detected (Powertrain, Generic)
Vaihdoin kaikki 4 puolaa ja tulpat. Nyt käy ja kulkee taas normaalisti. Vikakoodit eivät poistuneet vaikka oli yön akku irti. Tuo on jeepeissä aina toiminut.
Tuon postauksen perusteella epäilen että pitää viedä korjaamolle resetoitavaksi. Katsastus edessä ja tuskin selitykset auttaa että korjattu on :)
Onko näin kurjasti asiat?
vellihousu
19.08.2018, 11:27
Ainakin jossain autossa viat poistuu mittaristosta kun autoa starttaa tarpeex monta kertaa. Kai se ite aina haistelee startatessa järjestelmän läpi. En sitte tiiä jääkö viat kummittelemaan auton aivoihin.
Heikki L
19.08.2018, 13:46
Eikö sillä laitteella jolla luit koodit saanu nollatua niitä? Motonetin halpis testeri saa ainakin mulla nollattua ku kokeillu. Sen saa lainaan jos ei halua korjaamokäyntiä herttoniemessä päivisin maalla iltasin!
Tuon postauksen perusteella epäilen että pitää viedä korjaamolle resetoitavaksi. Katsastus edessä ja tuskin selitykset auttaa että korjattu on :)
Onko näin kurjasti asiat?
Osta oma lukija jolla voi nollata. Halvempaa kuin viedä pajalle + paljon käyttöö jatkossakin jos ton merkkisellä meinaat ajella. ;)
Tuo käynnistely auttoi :) Ajelin kilsan sammutin ja ajoin uudestaan. Sitten valo hävisi. Minulla on bluetooth mokkula. Ohjelmasta en ole löytänyt reset nappia. Kaikkea muuta siinä on.
Siis valo sammui kun vika korjattiin, mutta katsastuksessa vika koodi löytyivät eikä mennyt läpi.
Nyt vinkkejä resetointiin pystyvistä laitteista. Minun bluetooth laite ei siis pysty siihen.
Millä laitteilla saa koodit resetoitua?
Samsonite
08.09.2018, 16:06
Resetointi:
https://elv.kuusakoski.com/tupas
Samppa79
09.09.2018, 19:25
Volvon diagnostiikkaan on aivan turhaa käyttää yleismallisia vikakoodinlukijoita. Se on kuin survoisi vasemman jalan kenkää oikealle puolelle. Tuon ikäisiin volvoihin saa netistä Vida:n, jolla voi tehdä niin paljon enemmän ja testattua vaikka mitä. Pääsee käsiksi eri ohjausyksiköihin ja taitaa pystyä päivittämäänkin joitakin juttuja. Vähän olen joutunut aiheeseen perehtymään "gurujen" opastuksella omissa ajoneuvoissa. Jos omistaa Volvon, kannattaa hankkia siihen käypäinen työkalu.
Tuo on aivan totta! Monesti on korjaamomiehet paukutellu henkseleitä kun oon kysynyt volvon vikakoodien lukua mutta lähes aina on lähdetty ilman vikadiagnoosia kohti paremmin varustettua korjaamoa
Samppa79
09.09.2018, 19:55
Tolvo-projetissa oli rinnakkain käytössä laadukas yleismallin-softa ja Volvon Vida. Siinä näki eron aika selvästi. Volvon moottori oli lattialla ja auton johtosarja ripustettuna ohjaimineen verstaan seinälle, yleismalli ei ymmärtänyt muuta kuin vikakoodit, ja niistäkin vain noin kolmanneksen. Vidalla aukesi maailma ja sitten sitä vasta tajuaa miten teknisiä laitteita vanhemmatkin volvot ovat. Siihen tuli lopulta Megasquirt mottorinohajimeksi, mutta oppittua tuli oikein kantapään kautta. Siksi suosittelen sijoittamaan testerirahat käypäiseen laitteeseen.