PDA

View Full Version : (FSJ)Jeepin soa/t-18/dana20 jakis. Kardaani kyssäri.


psychobilly
06.04.2011, 21:35
Kardaaneja tännää suunnittelin/esivalmistelin sorvia ja rälläkkää käyttäen....
Etukardaania joutunee jatkamaan ja taka lyhentämään, on toki lyhkäsempikin versio tuo t-18:sesta mut se on liian lyhyt nyt kun on soa.
(orggis 3lovisen/d20 perästä) on liian pitkä ku vaihtu toi lodju t-18:han onkos jollain kokemusta soa/t-18 sesta jeepulassa että on löytänyt jostain sopevat kardaanit jalostamalla/ns palapeli, osa sieltä osa täältä.... ilman rälläkkää ja hitsiliimaa esm. jostain muista jenkki merkeistä/malleista? Chevy,Dodge,Ford uudemmat cherokeet xj cj ym ym.. joskos vaikka passais nuo ristinivelien yhteen sopivuus... jotta sais nuo jeepin kardaanin joken ja tuplanivelen passaaman ....

sopiva etu kardaanin mitta sillait paikallaan, eli liuku/boorit toisiinsa nähden sopevassa kohassa mitta tuplanivelellä oli aika tarkaan 74cm.= 29,134".
Kuutos koneisen jeep cherokee xj vm.89-00 ja MJ 89-93 automaatti jeepin olis melko likellä kun googlella kattelin että pituus olis 72,695cm = 28.62" sellanenkin vois menestyä etusena. olisko jollain jouten...

Takaa en vielä mitannut.

Helpottais kyllä paljon joskos joku tiätäs ettei tee turhaa työtä.

Kiitos jo ennakkoon.

psychobilly
08.04.2011, 00:56
Eikö kukkaa oikeest ossaa auttaa avutonta?????? :D

454SS
08.04.2011, 20:41
Helpointa varmaan liittää soppeleihin ristikoihin oikeen mittainen putki. Ainiin mut kohtahan joku kertoo siulle ettei ite hitsatut kestä ja aiheutat vaaratilanteita itelles ja muille tiellä liikkujille. Lisäksi sitä et saa tasapainoon ja ristikot ei kestä tuhannesosamillinkään heittoa :) :) :) :) :) :)


Kerran vertailin diesel XJ.N ja 4.2+3v+D20 FSJ Jeepin etukardaaneja ja ne vaikutti hyvinkin pitkälti samanlaisilta. Mie meinaan omaan kinneriin sovittaa Rangen kardaaniin tuplaristikon ku kuvittelen Englantilaisen liuukuosan olevan vahvempaa tekoa ku Jeepin oman.

psychobilly
09.04.2011, 12:08
Helpointa varmaan liittää soppeleihin ristikoihin oikeen mittainen putki. Ainiin mut kohtahan joku kertoo siulle ettei ite hitsatut kestä ja aiheutat vaaratilanteita itelles ja muille tiellä liikkujille. Lisäksi sitä et saa tasapainoon ja ristikot ei kestä tuhannesosamillinkään heittoa :) :) :) :) :) :)

:D :D :D :D :D :D :D MUAHAHAHAHAHAHHAH.....Hyvin pitkälti alko ainaki päivä hymyillen oikeastaan repeillen... :D Toi on kyllä ihan V....n totta! ^^
Siin o kiteytetty kaikki apu mitä täällä o monasti ainostaan tarjolla. en YLEISTÄ! mutta prosenttuaalisesti kyllä vastauksiin nähden, provoa ja asiatonta mutta näillä mennään :D
Eikä tästä mun osalta enempää....

sorvis o vedetty putki kii ollu jo pari päivää :D ei kuitenkaan lastua irrottamassa :D :D ja valmistelin yhest vanhast osuman saaneesta rihlapään joken ja tuplanivelen sorvin kautta passeliks. Joutu sen tuplanivelenki tietysti purkamaan :D

MIDSIZE :OT :D Taspainotus suoritettiin kaverin Turbo carinaan ihan 2 putki lemmaril sillait et öljymonttu nosturil pyörät ilmaan ja VETOJA :D Kyllä sieltä löyty oikee kohta muutaman vedon jälkeen, eikä värrää mitn:D tuntuu huimalt siel alapuol ku 5:sel luukku auki :D :D
ja kandee muistaa vetää hepillä lemmarit kii joskos tota joku kopio ;) etei joudu uusimaan säätöä.

Joskus onnistunu ilman painotustakin = "tullu värinätön" tai ei ainakaa oo muilta vatkauksilta huomannut:D

joo kaitse tosiaan tarvii laittaa noin ku ei eheetä o just tarjol.... kait sellanenki viel vastaan tulee, toki pakko se sit o painottaa joskos kauheest värrää ku talvel kumminki joutuu ajelee 4 vedol nopeuksia ja kumminki käyttöautoni pää astiallisesti.