PDA

View Full Version : Todella pahaa ruokaa

VonLeka
20.03.2011, 22:40
Mitä kaikkea olette jostain mystisestä syystä maistaneet, siis jotain todella pahaa?
Ei mitään maksalaatikoita, vaan oikeita makuhirvityksiä?

Hapansilakka. Onko kukaan maistanut? Hyisss..
Söin äsken. Oli niin hirvittävä kokemus että on pakkoa kysyä täällä kohtalotovereita

Kerran söin: Munakoisoa, avokadoa, maksaa, kesäkurpitsaa ja juomaksi tomaattimehua. Laatta lenti varmaan puoltuntia putkeen.

Kerran oli ravintelissa tarjolla isoja, herkullisen näköisiä lihapullia. No totta kai niitä otti lautasen täyteen. Mutta sitten paljastuikin yllätys. Lihapullien sisällä oli aprikoosihilloa! Siis helvetti APRIKOOSI!! Mitä vittua. No pystyin kyllä syömään sitä, mutta tuollaisia yllätyksiä en elämääni kaipaa.

Hapansilakka valmistetaan anaerobisesti bakteerikäymisellä. Valmistaminen tapahtuu Halobacterium-bakteerilajin avulla fermentoimalla. Kala säilötään suolaliemeen niin, että sen osmoottinen paine estää mädättäjäbakteerien toiminnan, mutta Halobacterium-bakteerit alkavat pilkkoa kalan glykogeeniä pienemmiksi yhdisteiksi. Reaktiossa muodostuu rikkivetyä, joka haisee mädälle kananmunalle, propaanihappoa, joka antaa voimakkaan härskiintyneen hajun sekä butaanihappoa, joka antaa eltaantuneen voin kaltaisen hajun. Sen sijaan, koska mätänemistä ei tapahdu, proteiinit eivät dekomposoidu eivätkä hajoa oligopeptideiksi tai aminohapoiksi, ja kalan rakenne on hyvin kiinteä ja yhtenäinen.

metsienmies
20.03.2011, 22:46
Ammutun eläimen rinta ontelosta otettu 2dl mukillinen HIRVEN veri... Ei ollu kyllä hyvää mutta sinnikkäästi pötsini piti kaiken sisällä... :eek: :D ;) Kuulemma sen jälkeen on vasta oikkee hirven metsästäjä kun sen on juonu...

VonLeka
20.03.2011, 22:55
onko olemassa kaalijukurttia?
Tuo kuulostaa niin extreme sairaalta että eihän tuommoista ole olemassa?
Uittum miettikee: KAALIJUGURTTI. Hyi helveta, oksennan kohta

valkoen
20.03.2011, 23:19
lipeäkala on taatusti peelsepuupin tekosia. Siinä on kohdallaan koko paketti, hirveitä ovat:
-maku
-haju
-ulkonäkö
-rakenne
-haju myös vuorokausi syönnin jälkeen.

Hompppa_
20.03.2011, 23:28
Voisilmäpullaa jossa voin sijasta kylmää pottumuussia :eek:

VonLeka
20.03.2011, 23:32
Ala-asteella meidän piti syödä kaikki, mitä ottaa, ja kaikkea piti maistaa. Joskus oli kanamunia, ja yksi poika oksensi joka kerran kun joutui niitä syömään. Vitsailin hänelle jotenkin "kados, kananmunia, herkkua", johon opettaja sitten kommentoi "Martti ei tuo ole yhtään kivaa, tiedät, ettei Veli tykkää niistä. Veli! Kaikkea pitää maistaa." Näin kävi joka kerta kun oli kananmunia, ja joka kerran kyseinen nuorukainen oksensi joko vessaan, luokkaan, käytävään tai jonkun repulle.

Pakko sanoa, että kesäkeitto on jumalten ruokaa. Sellainen valkoinen litku jonka välistä pilkottaa jos jonkinmoista väriä on kyllä melkoisen luotaantyöntävä. Ja se maku... Se maku. Nam! Voisin vaikka tunkea tulitikkuja silmiini.

Kerran intissä oli jauhelihakastiketta, missä oli PUOLUKOITA!! UITTUM PUOLUKOITA JAUHELIHAKASTIKKEESSA!! WTF!!

Kaali ei oo maistunut sen koommin kun armeijan mettäkeikan jälkeen kolmepäivää nälkää nähneenä eteen lyötiin soppakanuunasta eltaantunutta vähintään kaksi viikkoa muhinutta kaalisoppaa. Oli väriltään ruskeaa ja muistuttanut lähinnä lietekärryn sisältöä mutta kun nälkä on kova niin pakko oli syödä ja kaikki tuli takaisin mitä suuhunsa laittoi. Näen vieläkin painajaisia.

Intissä oli yksi tyyppi, jonka lempiruoka oli maksakastike ja joka ei esim. pystynyt syömään pizzaa, eikä jäätelöä.

Alasteella oli joskus suolavettä jonka seassa oli hernemaissipaprikaa. Ja se siis ihan oikeesti oli pelkkää tota, ei ollu mitään perunaa tai mitään.

VonLeka
20.03.2011, 23:43
Ammutun eläimen rinta ontelosta otettu 2dl mukillinen HIRVEN veri... Ei ollu kyllä hyvää mutta sinnikkäästi pötsini piti kaiken sisällä... :eek: :D ;) Kuulemma sen jälkeen on vasta oikkee hirven metsästäjä kun sen on juonu...

Vähimmillään veren juonti aiheuttaa vain oksennusreaktion, pahimmillaan saat useita eri tauteja ja bakteereita jopa "puhtaasta" verestä. Sitten ilo irtoaakin kun juot muun kuin oman veriryhmän verta - todennäköisesti edessä on sairaalareissu ja vatsahuuhtelu. Lisäksi vielä suurella mahdollisuudella jonkinlainen pillerikuuri. Heikoimmassa tapauksessa tulee sitten matka ruumiinavaukseen. Kuolinsyy: rautamyrkytys.

VonLeka
21.03.2011, 00:02
Joskus ala-asteella oli jotain porsaskääryleitä missä oli luumuhilloa sisällä. Se oli niin kuvottavaa että vieläkin meinaa lentää laatta kun ajattelee.

VonLeka
21.03.2011, 00:16
http://www.youtube.com/watch?v=qbRIpTUMNi0 hapansilakkaa!

Rekisteröimätön
21.03.2011, 00:31
Hmm, harvemmin on tullut pahaa ruokaa vastaan, mutta kaukoidässä ei kannata tilata pihviä, se tuli todettua. Varsinkaan jos satut olemaan saarella, missä ei pahemmin maataloutta harrasteta. En tähän päiväänkään mennessä tiedä mitä eläintä tuli syötyä, mutta kun otetaan huomioon että ainoat eläimet joita saarella näki olivat koiria

Rekisteröimätön
21.03.2011, 00:34
"Hapansilakka kiellettiin viime vuoden alussa Arlandan lentokentällä räjähdysvaaran takia" Hohoo. Olisko muuten rikos vailla vertaa kun avais täydessä lentokoneessa yms. ahtaassa tuubissa tollasen purkin. Ruuhkabussissa.

Rekisteröimätön
21.03.2011, 01:10
Kuvottavinta on piimä ja viili! Miksi pilaantunutta maitoa pitäisi nauttia?

Poikaystäväni maistatti minulla eilen omasta mielestään miellyttävää pöperöä, johon oli sekoitettu talkkunajauhoja, piimää ja sokeria. En ole hetkeen maistanut mitään yhtä kamalaa.

Pahuuden akseli: Anjovis, Sinihomejuusto.
Mämmiä tulee maistettua joka vuosi, mutta aina se maistuu yhtä paskalta.

Pete
21.03.2011, 04:25
Joskus ala-asteella oli jotain porsaskääryleitä missä oli luumuhilloa sisällä. Se oli niin kuvottavaa että vieläkin meinaa lentää laatta kun ajattelee.
Koko koulun paras ruokalaji, paitsi että meilläpäin se oli juustopossua

farmari
21.03.2011, 06:55
Musta koira on parasta. KAuheeta on ollut pilaantunut kananmuna, josta sai kunnon taudin ja pitkän toipumisen... Kauheeta on myös käärmekeitto, ne pikkuset luut saatana painaa ikeniin vaikka kuinka varovasti koittaa pureskella ja nieleskellä. Pahaa on myös suolet. Luulin nuudeleiksi ja otin ison lautasellisen ja sitä saatanan kuminauhaa ei tahtonut saada millään oksentamatta alas, vaikka kuinka sinnikkäästi yritti. Sentään hienolla päivällisellä oli, niin pakko oli koittaa imeä...

Rekisteröimätön
21.03.2011, 14:20
siassa on kolmasosa koiraa, kolmasosa kissaa ja kolmasosa rottaa

Maantiekiitäjä
21.03.2011, 14:39
Ei oo ala-asteen jälkeen tullu syötyä kanaviillokkia, oli semmosta vihreetä, klönttistä, hyi stana!!!

Rompe1
21.03.2011, 14:44
Tilliliha limakastikkeella, kaameimpia keksintöjä konsanaan...

Rekisteröimätön
21.03.2011, 15:52
Vuonna 1988 oltiin Kiinassa ja Etelä-koreassa kuukauden reissulla ja siellä tuli maistettua ja syötyäkin kaikkea eksoottista. Ruoan sisällöstä ei ollut aina tietoa mutta kaikkea piti koittaa. Kiinassa jäi aika usein ruoka syömättä, ei vaan mennyt alas.

heguli nyybinä

revu
21.03.2011, 19:45
Tuo hapansilakka on kyllä aivan uskomatonta paskaa. Oltiin kuultu huhuja, että kyseinen Ruotsalainen perinne "herkku" on jotain aivan järkyttävää moskaa, niin tottakai sitä sit piti jonku tuoda Ruotsista ku siellä työkeikalla sattu olomaan.

Avattiin sitten työpaikalla tauko tilassa se purkki. Pistettiin lavuaari täyteen vettä ja purkki pinnan alle ja moralla reikä kanteen. Heti kun kanteen tuli pieni reikä alkoi sellainen samea liemi pursuamaan siitä purkista ulos ja haju puski välittömästi ilmoille. Itselläni ei tule kakomis refleksiä pahoista hajuista, mutta kyseessä oli varmaan pahin haju mitä olen koskaan haistanut. Maistoin todella pienen palan kyseistä moskaa ja vaivalloisesti sain sen syötyä. Loppu päivän henki haisikin sitten hapansilakalle ja aina röyhtäistessä tuli kyseisen herkun maku suuhun.

OT: Muita maailman tuliaisia mitä on tullut kokeiltua Brasilialainen tupakka oli melko eksoottinen kokemus. Se sai aikaan oksennus refleksin. Tupakka käärittiin ilmeisesti maissin lehteen ja itse tupakka oli sellaista peukalon paksua köyttä mikä piti ensin itse purkaa ja silputa.

Työkaveri toi intiasta paikallista purutupakkaa. Ihan sama kun olisi ottanut astian pesuaine tapletin ja alkanu sitä pureskelemaan. Sellaisia ihmeellisiä ruskeita kovia kokkareita mitkä haisee ja maistuu ihan pesuaineelle :D

Nisseriina
21.03.2011, 20:00
Keitetty riisi..hyi saatna..hissi käy ylöspäi eikä paljo tarvi, kerran jo mainittu tilliliha jägh...lähes kaikki mikä liittyy johki silakoihi tai muihi muikkuihi yijyi..oha niitä mutta tos ny muutama.

VonLeka
21.03.2011, 20:04
Tuo hapansilakka on kyllä aivan uskomatonta paskaa. Oltiin kuultu huhuja, että kyseinen Ruotsalainen perinne "herkku" on jotain aivan järkyttävää moskaa, niin tottakai sitä sit piti jonku tuoda Ruotsista ku siellä työkeikalla sattu olomaan.

Avattiin sitten työpaikalla tauko tilassa se purkki. Pistettiin lavuaari täyteen vettä ja purkki pinnan alle ja moralla reikä kanteen. Heti kun kanteen tuli pieni reikä alkoi sellainen samea liemi pursuamaan siitä purkista ulos ja haju puski välittömästi ilmoille. Itselläni ei tule kakomis refleksiä pahoista hajuista, mutta kyseessä oli varmaan pahin haju mitä olen koskaan haistanut. Maistoin todella pienen palan kyseistä moskaa ja vaivalloisesti sain sen syötyä. Loppu päivän henki haisikin sitten hapansilakalle ja aina röyhtäistessä tuli kyseisen herkun maku suuhun.

OT: Muita maailman tuliaisia mitä on tullut kokeiltua Brasilialainen tupakka oli melko eksoottinen kokemus. Se sai aikaan oksennus refleksin. Tupakka käärittiin ilmeisesti maissin lehteen ja itse tupakka oli sellaista peukalon paksua köyttä mikä piti ensin itse purkaa ja silputa.

Työkaveri toi intiasta paikallista purutupakkaa. Ihan sama kun olisi ottanut astian pesuaine tapletin ja alkanu sitä pureskelemaan. Sellaisia ihmeellisiä ruskeita kovia kokkareita mitkä haisee ja maistuu ihan pesuaineelle :D

Minä haluaisin syödä hapansilakkaan, vaikuttaa hyvälle kamalle. Saako sitä vaikka esim. prismasta?

vellihousu
22.03.2011, 02:18
Kyllä tilliliha on herkkua jos vertaa klimppikeittoon. Eskarissa oli semmosta herkkua ja haava makunystyröissä ei ole vieläkään parantunut. Täti tuli mua syöttää ku sanoin et ei uppoo, no laattahan siitä lensi.

Skorpioni
22.03.2011, 07:36
Sienet.

unclesam
22.03.2011, 17:02
varsiselleri ja anjovis, ehkä 2 pahinta mitä oon maistanu, paha sanoo kumpi on pahempaa

revu
22.03.2011, 23:12
Leka: ei saa prismasta, mutta jos lupaat syödä yhden kalan verran tuota Ruotsalaista perinne herkkua niin mä kyllä kokeilen hommata sitä sulle!

Myky keitto on kans melkosta paskaa :D Riippuu varmasti tekiästä sekin, mutta itselläni ei ainakaan ole positiivistä palautetta antaa siitä.

IironSika
23.03.2011, 00:08
Kyllä se tuo Ruotsalaisten perverssi kansallisherkku hapansilakka on ainut mikä on jäänyt edes maistamatta. Ei vaan pystynyt, vaikka en tosiaankaan ole mitenkään hajuherkkä.

Huomattavasti lievemmin vastenmielinen on myös minulla varsiselleri. Samoin jotkut juustot. Niissä tosin vastenmielisyys perustuu jo pelkkään hajuun. Mutta tuo mätä silakka on kyllä näitä pahempaa x ziljoona.

hanes
17.03.2013, 19:51
Piimä on pahaa ja korianterilla sapuskan saa maistumaan saippualta.

Timo_L
17.03.2013, 20:11
Kyllä se tuo Ruotsalaisten perverssi kansallisherkku hapansilakka on ainut mikä on jäänyt edes maistamatta. Ei vaan pystynyt, vaikka en tosiaankaan ole mitenkään hajuherkkä.

Huomattavasti lievemmin vastenmielinen on myös minulla varsiselleri.

Hapansilakkaa olen kerran maistanut, en maista toiste :D Varsiselleri on todellakin myös melkoinen inhokki, tosin kinkkirafloissa siitäkin saadaan syötävää kun se on osana jotain lämmintä ruokaa soosien seassa.

Itsellä kaikista pahin kokemus ikinä on ollut tämä kaveri:

http://www.fruitlovers.com/ThongNaiPanDurian.jpg

..eli siis durian- hedelmä. Hedelmäliha muistuttaa lähinnä mätää banaania, maku on aivan kuvottava, ja itse hedelmä haisee samalta kuin viemäritunnelissa. Haju on myös sen verran voimakas, että sitä ei saa viedä esim. kauppakeskuksiin tai metroihin joissain kaakkois- aasian maissa. Aivan järkyttävä kokemus :D

L-200
17.03.2013, 20:17
Kyllähän oikein tehty tilliliha o jumalten ruokaa.
Siihen käytetään maitovasikan lihaa, vaalea kastike ja tuoretta tilliä hienoksi silputtuna.
Kunnolla tehtynä ei parempaa ole.

Toki kaikki vertaa koulun tillilihaan joka on tehty mahoon kuivaksilypsettyyn lehmään josta ei saa mureaa edes lihamyllyn läpi ajettuna. Kastike on juurikin sellaista huonon tapettiliisterin näköistä knöllisoppaa ja tillikin pääosin kuivaa kynänpaksuista vartta joka on sinne puutarhasaksilla pilkottu. Eihän se mene alas kurkusta vaikka juntalla painais.

Mulla jää lipeäkala syömättä. Tosin rajoittuneena totean että nyt puhutaan niistä "kaupan" valmispakkauksissa myytävinä kalapaloina. Ei mene ja .
Appiukko kyllä joka joulu kohteliaasti sitä tarjoaa naureskellen, ja minä yhtä kohteliaasti naama vihertäen kiletäydyn ja jyrsin näkkileipää :D

Huonosti haudutettu karjalanpaisti on sellainen joka kyllä vetää mielen apeaksi ja pokka kyllä riittää silloin haukkumaan kokin. Se pitää antaa hautua tunteja, se ei ole pikaruokaa.

Mykyrokka, ei pysty ei kykene.
Tappaiskeitto, juu ei mitenkään.
Ravintolakoulussa piti tehdä munuaiskastiketta sian munuaisista.
Vaikka kuinka sitä liotti ja ryöppäsi ja esivalmisti niin eka pala suuhun ja puraisu ja laatalle....
Osteria ei kerinny oikeestaan maistamaan, se oli niin nopee ruokailu että, pysyi sisällä.
Vähän kuin ois ison räkämällin nielaissu...

pysyy vaan rajoittuneesti perunoissa ja ruskeessa kastikkeessa niin ei tuu ikävii ylläreitä vaikka onkin rajoittunutta :D

Finderi
17.03.2013, 20:31
Tappaiskeitto on ollu kovinta kampetta mullakin, ihan kuselle maistui vaikka munuaisia oli kuulemma pitkään lioteltu. Noita svenssoniherkkuja en oo edes harkinnut. Yks juustokonsulentti pahoitti kovin mielensä, kun Prisman juustotiskillä oli maistattamassa jotain valkohomekampetta...jotenkin vaan tuli tokaistua takas että "homeista sapuskaa ei tule syötyä" tjtn. Naisen katse jäi loppuiäksi mieleen.

moggirange
17.03.2013, 20:31
Koparakeitto! Kerran poikasena jouduin eräässä talossa syömään... kippasin takaisin kattilaan ku emäntä poistu hetkeksi keittiöstä:D

wikke
18.03.2013, 09:03
Kyllähän oikein tehty tilliliha o jumalten ruokaa.
Siihen käytetään maitovasikan lihaa, vaalea kastike ja tuoretta tilliä hienoksi silputtuna.
Kunnolla tehtynä ei parempaa ole.

Kyllä! Hyvin tehtynä erinomaista herkkua. Kouluruokalat vain pilanneet sen(kin) maineen.

Tehkääpäs joskus kanaviilokkia kaupan lämpiössä myytävästä grillikanasta. Ei tule kouluruoka nimittäin mieleen...

Sisäelimet paitsi sydän ja maksa potkii. Toki jälkimmäinen helppo tyriä, mutta onnistuneena maksa ruuat ovat oikein herkkua.

Offipiru
18.03.2013, 09:54
Sienet, maksapiffit/kastike, Se kuuluisa ala-asteen tilliliha, suuri herkku lipeäkala, sinappisilakkapihvit ja osteri/simpukka mikälie räkäsuikero olikaa. HYI SAATANA!
Tossa nyt aluks vähä litaniaa.

dirtysalami
18.03.2013, 10:21
Ok joo jotkut ruoat on vähän eksoottisia ja voi pukkaa yökkö. Oma hankalin kokemukseni oli jokin erittäin "hieno" homejuusto ja makea jälkiruokaviini -kombinaatio. Hilkulla oli, että olisi tullut vastapalloon.

Mutta noin yleisesti tämmöinen nirsoiluketju osoittaa "huonoa makua" ja pahaa asennevammaa ruokaa kohtaan. VonLeka saisi mun puolesta kuolla nälkään ( joo vihapuhetta rassisssmia fassismia tms ... sensuroikaa pois vaan jos ahdistaa ). Sama koskee teeveen kokkikilpailuja. Niiden tekijät pitäisi lennättää keskelle saharaa ja jättää sinne.

AlluK
18.03.2013, 10:25
Mutta noin yleisesti tämmöinen nirsoiluketju osoittaa "huonoa makua" ja pahaa asennevammaa ruokaa kohtaan.

No eihän ihminen itse voi valita, mikä maistuu omassa suussa hyvälle tai pahalle :confused:

L-200
18.03.2013, 10:32
Kyllä! Hyvin tehtynä erinomaista herkkua. Kouluruokalat vain pilanneet sen(kin) maineen.

Tehkääpäs joskus kanaviilokkia kaupan lämpiössä myytävästä grillikanasta. Ei tule kouluruoka nimittäin mieleen...

Sisäelimet paitsi sydän ja maksa potkii. Toki jälkimmäinen helppo tyriä, mutta onnistuneena maksa ruuat ovat oikein herkkua.

Itse asiassa kouluruokaa ei pidä missään nimessä moittia.

Sillä rahalla mitä siihen on käytettävissä per tehty annos niin siihen ei mikään vedä vertoja.
Se hinta/annos on ihan oikeasti karkeasti n. 80 snt/annos ja se sis. yleensä salaatin, lämpimän ruuan, juoman/juomat/ ja jälkkärin. Alle eurolla. Kokeilkaa itse.

Vika on noin 99,9%:sti vain ruokailijoiden asenteissa.
- Mää en syö tuota kun en tykkää
- Emmää haluu tuota
- Yäk, en syö enkä ees maista.

No elkää syökö, mutta älkää sitten kitiskö kun on nälkä. Kinutkaa isiltä ja äidiltä 5 euroo ja menkää mäkkäriin ja ihmetelkää sitten 30-vuotiaina kun on 30 kg ylipainoa ja verenpainelääkitys sekä syyttäkää kouluruokailua joka on vääristänyt ruokailutottumukset.
niimpä.

Totta kait erikseen on sitten ne joilla on todettu jokin ruoka-aine allergia, mutta että nämä "idealistipiipertäjäkullanmuruherrantertut" joilla pitämällä pitää valmistaa jotain ihme ruokaa koska heidän "ajatusmaailmansa" tms vaatimukset sitä edellyttää niin voi hyvä hevonperse.
jos on ruoka-aine allergia niin se on eri juttu mutta muuten syöt mitä koulu tarjoaa ja jos ei kelpaa niin hyppää pituutta ja .

Ei meitä kukaan peruskoulussa pakottanut syömään, otti minkä söi jos söi. Mutta jos ei edes syönyt niin kyllä opettajat piti huolen että ei sitten marissut nälkäänsä jos ei kelvannut. Oma oli valinta.
Meidän koulussa tilliliha loppui yleensä aina kesken, mutta se olikin pieni maalaiskylän koulu ja elettiin huoletonta -80 lukua :D

Mullä itsellä ylipäätään on ruvennut tökkimään kaikki "valmiseines ruuat"
-lihapullat/jauhelihapihvit
- massatuotantonakit/makkarat
- ylipäätään suuressa mittakaavassa valmistetut teolliset valmisruoka-ainekset.

Ne maistuu ihan samalle kaikki.

Kyllä minä mielummin käytän sen 30 -45 min. enempi aikaa ruuan laittoon jotta saan kunnollisen ja monipuolisen aterian kuin vain keitän potut ja teen jonku nakkisoosin nopeesti.

Juu mutta muistin muuten yhden salaatin joka jäi lautaselle vaikka se liha oli oikeesti hyvää.

Härän kielestä tehty salaatti, jäi syömättä. Liha oli kyllä hyvää mutta kun ajatteli että se elukka yltti sillä kielellään omaan sieraimeensa niin se oli siinä.
Pässin kivekset jäi kans testaamatta, open kanssa otin yhteen ja se päättyi mun legendaariseen lauseeseen "ime itte kiviksiä". Oli naisopettaja.

oziolli
18.03.2013, 10:37
Hapansilakkaa olen kerran maistanut, en maista toiste :D Varsiselleri on todellakin myös melkoinen inhokki, tosin kinkkirafloissa siitäkin saadaan syötävää kun se on osana jotain lämmintä ruokaa soosien seassa.

Itsellä kaikista pahin kokemus ikinä on ollut tämä kaveri:

http://www.fruitlovers.com/ThongNaiPanDurian.jpg

..eli siis durian- hedelmä. Hedelmäliha muistuttaa lähinnä mätää banaania, maku on aivan kuvottava, ja itse hedelmä haisee samalta kuin viemäritunnelissa. Haju on myös sen verran voimakas, että sitä ei saa viedä esim. kauppakeskuksiin tai metroihin joissain kaakkois- aasian maissa. Aivan järkyttävä kokemus :D

Duria on melkoinen maku- ja hajuelamys. Kuorittuna hedelma on kuin aivot ja makuelamys kuin soisi jaateloa yleisessa vessassa tropiikissa. Singaporessa kannattaa kokeilla.

wikke
18.03.2013, 11:42
Itse asiassa kouluruokaa ei pidä missään nimessä moittia.

Mullä itsellä ylipäätään on ruvennut tökkimään kaikki "valmiseines ruuat"
-lihapullat/jauhelihapihvit
- massatuotantonakit/makkarat
- ylipäätään suuressa mittakaavassa valmistetut teolliset valmisruoka-ainekset.

Ne maistuu ihan samalle kaikki.

Kyllä minä mielummin käytän sen 30 -45 min. enempi aikaa ruuan laittoon jotta saan kunnollisen ja monipuolisen aterian kuin vain keitän potut ja teen jonku nakkisoosin nopeesti.

Teetkö ne nakit itse?

En varsin moittinutkaan, vaan totesin että suurella osalla joilla on huonoja muistoja kouluruuasta, liittyy juuri tillilihaan ja kanaviilokkiin tai jauhemaksakastikkeeseeneen. Itse noita vetelin siinä missä muitakin, mutta monilla kauhu kyseisiä oikeasti maukkaita ruokia juuri sen tähden kun sai niiden irvikuvaa koulussa. Kieltämättä niiden koostumus oli jotain aika karseaa.

Ainoa koulusafka mikä mulle oli kryptoniittiä, oli minestrojankeitto. Kyseisen liman hajukin jo potki...

Varmaan "vähän" eri laatusta pikku kyläkoulun murkinat johonkin 1000 oppilaan urakka muonittamoon verrattuna. Sama homma varuskuntien kanssa.

dirtysalami
18.03.2013, 13:28
Noi kolme edellämainittua inhokkia oli omia suosikkeja kouluaikoina. Ja koulun jälkeen meni parhaimmillaan pari kipaletta saarioisen MAKSAlaatikkoja huiviin. Jonkun mielestä sekin on koiranruoka.

Taitaa olla jotenkin niin, että sukupolvi sukupolvelta jengi vaan nirsoontuu. Itse en syönyt lapsena lipeäkalaa ja keitetyn kukkakaalin kanssa teki tiukkaa. Omat mukulat nyrpistelee esim tuolle maksalaatikolle ja kaalilaatikolle. Liekö kasvatuksessa vika :)

Seuraava kunnon nälänhätä kuittaa tilanteen.

h-a-r-z-a
18.03.2013, 13:49
Kumma kuinka makuaisti muuttuu iän myötä.Tillilihaa ei voinut kuvitellakkaan koulussa syövänsä,mutta nyttemmin se mitä parasta lounasruokaa.Ainaskin Wotkinin tekemä ja paikallisen lounasravintolan.Sienten hajukin sai ennen yrjön poskiin,mutta nehän ovat erinomaisen maukkaita nykyään.
Kesäkeittoa pitäsi uskaltaa kokeilla ja lipeäkalaa,niitä olen viimeksi maistellut seiskytluvulla.

Palex
18.03.2013, 16:25
Oikeastaan ainoat ruoat mitä en suuhuni laita, ovat pinaattikeitto ja kaikki maksavalmisteet. Varmaan kyllä pystyisin niitäkin silti kakomatta syömään, mutta onneksi on muitakin ruokia olemassa.:D

Ja ennakkoluuloja ei ole kyllä oikeastaan mitään uutta ruokaa kohtaan, joten avoimin mielin kyllä tulee maisteltua kaikenlaista.:)

_LM_
18.03.2013, 17:13
Oikeastaan ainoat ruoat mitä en suuhuni laita, ovat pinaattikeitto ja kaikki maksavalmisteet. Varmaan kyllä pystyisin niitäkin silti kakomatta syömään, mutta onneksi on muitakin ruokia olemassa.:D

Ja ennakkoluuloja ei ole kyllä oikeastaan mitään uutta ruokaa kohtaan, joten avoimin mielin kyllä tulee maisteltua kaikenlaista.:)

X2 :D
Saatanan paha hetelmä http://www.youtube.com/watch?v=1Gns__hZSt4

pjtk
18.03.2013, 20:42
Työreissulla Tsekeissä tuli maistettua paikallista juusto herkkua. Paikallinen nimi oli haiseva juusto. http://www.radio.cz/en/section/curraffrs/czechs-win-stinky-cheese-war-after-six-year-struggle-with-germany-austria
Sitä se sit kyllä olikin ja maku oli myös liian riski mulle. Tää oli vielä jotenkin oluessa liotettu/valmistettu. Oli semmonen puoliks sulanut möykky.
Väkisin sitä muutaman palan söin paikallisten kiusaks. Ne kun ei myöskään kaikki pystyneet herkkua syömään ja olivat sitä mieltä, että ei pysty Finskikään. Hivenen auttoi kun paikallisessa pienpanimossa sitä syötiin ja panimon tuotteita sai ryystää minkä jaksoi.

hami
19.03.2013, 17:58
Kaikkihan son pahhaa ko antaa mielikuvituksele ja nettikirjotuksele vallan.
Seuraavan kerran ko joku rofessori tekkee väitöskirjan että kalja aiheuttaa vattanväänteitä niin Leka siirtyy kossunjuonthin?
Ihminen muuten taitaa syyä vissiin eniten silimilhän?

vellihousu
20.03.2013, 09:50

Mulla samat rajoitteet, oon kelannut että olisko se rauta mikä tökkii.

Porvoon Hilma
20.03.2013, 20:20
Tallink-Starin hampurilainen. Jauheliha pilaantuneen makuista, ei pystynyt syömään.:(

ISE
21.03.2013, 13:42
Kaikkihan son pahhaa ko antaa mielikuvituksele ja nettikirjotuksele vallan.
Seuraavan kerran ko joku rofessori tekkee väitöskirjan että kalja aiheuttaa vattanväänteitä niin Leka siirtyy kossunjuonthin?
Ihminen muuten taitaa syyä vissiin eniten silimilhän?
tai syö tunteella.söin eilen x-tra grillimakkaraa paketissa 4,kpl tätä ihanaa herkkua,eka nami nami,toka liianpaljon karvoja tai hiuksia,pistin roskiin,loput olikin sitten syötäviä.ja kulaus maitoa päälle. :D

ssuvik
21.03.2013, 16:18
Oliivit. Niitä en voi sietää. Ja toinen on purkkisilli. Poikkeuksena sinappisilli, mitä voi hätätilanteessa syödä :D Kinkkukiusaus ei ole myöskään suosikkejani. Sitä ihmettelen itsekin, että miksi, kinkku on kuitenkin hyvää, samoin peruna. Minkähän takia ne ei sekaisin, ja nimenomaan kiusauksena maistu :confused:

Jeeper
21.03.2013, 17:00
Mä oon melkolailla kaikkiruokainen, Mutta kesäkeitto ei vaan maistu.....
Tainnut jäädä jotain traumoja ala-asteelta sitä kohtaan :D

sjeeppi
21.03.2013, 17:20
Kaikki kaupan valmissötkötykset on pahaa ruokaa

sjeeppi
21.03.2013, 17:28
Voisilmäpullaa jossa voin sijasta kylmää pottumuussia :eek:

Sulla unohtu se voinokare siitä päältä, on hyvvää

Teme74
21.03.2013, 18:11
Mä olen syönyt aika paljon kaikkea mikä ei aina niin hyvältä ole maistunut. Tarpeeksi nälkä kun on, niin silloin syö mitä vaan:D
Kaikken pahimpana mitä olen syönyt kun olin kiertelemässä aasiaa, oli sellainen joku kissantapainen eläin. Se kyllä laitettiin viidakossa nuotiolla ja oli ihan syötävää. Sain(jouduin) kuitenkin anglosaksina syödä sen kielen. Se piti syödä raakana:eek: Se ei kyllä maistunut hyvältä:D Jälkeenpäin kuulin, että ko. kissalajike on uhanalainen:D:D

ssuvik
21.03.2013, 18:13
Mä olen syönyt aika paljon kaikkea mikä ei aina niin hyvältä ole maistunut. Tarpeeksi nälkä kun on, niin silloin syö mitä vaan:D
Kaikken pahimpana mitä olen syönyt kun olin kiertelemässä aasiaa, oli sellainen joku kissantapainen eläin. Se kyllä laitettiin viidakossa nuotiolla ja oli ihan syötävää. Sain(jouduin) kuitenkin anglosaksina syödä sen kielen. Se piti syödä raakana:eek: Se ei kyllä maistunut hyvältä:D Jälkeenpäin kuulin, että ko. kissalajike on uhanalainen:D:D

Et sattumoisin tee Madventures-nimistä ohjelmaa televisioon?
:D

Teme74
21.03.2013, 18:14
Et sattumoisin tee Madventures-nimistä ohjelmaa televisioon?
:D

En tee:D

helmapelti
21.03.2013, 21:30
Saarioisten broilerpyörykät, oli varmaan pelkistä nahoista tehty. Koirakin katteli niitä kauan lattialla ja oli sen näköinen että onko noi pakko syödä.
Juniorina ruusukaaleja ei meinannu saada kurkusta alas, nykyään menee kaikki ja sen huomaa.

tiipe
21.03.2013, 21:34
Venäläinen rustomakkara suojalasit päähän ja paistamaan .

Jari
21.03.2013, 22:03
japanilaisen pikaruokalan mustekalapullat... ne oli aika jyrkkää evästä mitä viimeaikoina on maistanut

mikkoimp
22.03.2013, 22:15
omituiseksi makuyhdistelmäksi voisin myös kuvailla silli-lauantaimakkara-kurkku leipää ja keitettyä vettä jota yhdessä paikassa töissä ollessa tarjottiin.

kaverin äiteen tekemät sushit tulivat ylös, oli kyllä niin karmea keväisen juuri sulaneen meren maku.

Jappi
23.03.2013, 01:49
Hapankaali.

young n dum
23.03.2013, 01:53
viipurin torilta joskus aikanaa tarttu Calmarin kanssa ilmeisesti liha myllyn läpi jauhettu kulku koira:) ei se pahaa ollu mut luita tuli pikku kupposesta yks täys kourallinen:D

ja maksa hommeleita ei pysty syömään.. mielummi vaik mikro lämmintä koffia.

Ambula
23.03.2013, 04:42
Oon vissiin sattunut alottajan kanssa samaan ravinteliin, aprikoosilihapullat oli aika eksoottinen kokemus...

Mieleen on myös jäänyt ala-asteen traumat.. Keittäjät lappas ruuat lautaselle, ja kaikki piti syödä. Usein just tiistaipäivänä oli seuraava gastronominen herkku: Pinaattilättyjä (pelkältään ihan ok), perunaa, kaalisalaatti ja valkokastike. Mitä vittua??? Oliko se lätty niinku pihvin korvike? Ja tätä oli usein. Perunoissa oli vielä semmonen paksu kuori / kelmu, mikä syntyy kun perunat tulee valmiiksi kuorittuina tms.

ssuvik
23.03.2013, 10:08
Mieleen on myös jäänyt ala-asteen traumat.. Keittäjät lappas ruuat lautaselle, ja kaikki piti syödä.

Mun ala-asteen traumat ruoan suhteen liittyy siihen, ettei ruokaa saanut koskaan tarpeeksi. Ekalla santsikierroksella kyllä sai safkaa, muttei enää toisella :eek::D

farmari
23.03.2013, 11:51
Ilmeisesti lehmän mahalaukku ja keitetty käärme. Yökötystä.

Pörö
23.03.2013, 14:38
Oon vissiin sattunut alottajan kanssa samaan ravinteliin, aprikoosilihapullat oli aika eksoottinen kokemus...

Mieleen on myös jäänyt ala-asteen traumat.. Keittäjät lappas ruuat lautaselle, ja kaikki piti syödä. Usein just tiistaipäivänä oli seuraava gastronominen herkku: Pinaattilättyjä (pelkältään ihan ok), perunaa, kaalisalaatti ja valkokastike. Mitä vittua??? Oliko se lätty niinku pihvin korvike? Ja tätä oli usein. Perunoissa oli vielä semmonen paksu kuori / kelmu, mikä syntyy kun perunat tulee valmiiksi kuorittuina tms.

Mun ala-asteen traumat ruoan suhteen liittyy siihen, ettei ruokaa saanut koskaan tarpeeksi. Ekalla santsikierroksella kyllä sai safkaa, muttei enää toisella :eek::D

Ala-asteen kellarikeittiössä valmistettu kielikeitto...... Njammmmm....Not!

wikke
23.03.2013, 16:46
Hapankaali.

On sitten hapankaaleja ja hapankaaleja, aika isolla erolla.

Kuuluu maksaruokien ohella niihin jotka helppo sössiä vituiksi.

pesix
23.03.2013, 20:59
Lihaperunalaatikko, ei ollu maitoa eikä munia niin piti soveltaa, laitettiin kaljaa :(
Yks haarukallinen ja lenti laatta :)

A-P
24.03.2013, 10:47
Tallink-Starin hampurilainen. Jauheliha pilaantuneen makuista, ei pystynyt syömään.:(

Niin samaa kokemusta! Ei ole tullut sittemmin tallinkeillä syötyä.

Ennakkoasenteista vapaana itseäni pitävänä olen syönyt kaikkea mitä on tarjolla ollut, ja yleensäkkin hakenut uusia kokemuksia tällä(kin) saralla. Tästä johtuen en pidä ruokaa, joka on laittetu kelvollisista aineksista ja tarjotaan kelvollisissa olosuhteissa koskaan pahana.

Eksotiikan hakeminen väkisin, kuten näissä valtakunnallisissa ruokalaketjuissa, saa tylyn tuomion. Saa hävetä, kun ulkomaiset vieraat ihmettelevät esimerkiksi pitkällä otannalla suomalaisen ruoan olevan kovin makeata. Selittele siinä sitten Amican edustavan aivan jotain muuta kuin suomalaista kulttuuria.