View Full Version : 300 GD turbo muutoskatsastus (jälleen)
No niin, yrityksestä huolimatta en löytänyt sitä topicia missä samasta asiasta keskusteltiin. Mutta: Pitäisi löytää vertailudokumentti (katsastajaa varten) missä todetaan että W460 mallisarjan 300GD ja 280GE ovat alustarakenteiltaan samanlaiset. Paikallisella Mersu-diilerillä kävin kyselemässä jo, siellä ei innostuttu asiasta (yllätys). Jos jollain olisi tallessa niin kiitollinen olisin. Vehostahan varmaan saa mutta koitetaan täältä ensin..
No, itellä oli konttorille mennessä mukana nippu luotettavia kopioita Stuttgartt miesten workshop manualista, josta selkiää akselien, iskunvaimentimien, pyörientuennan, laakeroinnin ym yhtäpitävyydet mallisarjassa W460. Ainoat erothan näissä löytyy akselistojen vuosimallista riippuen, ja nekin mallisarjakohtaisesti, eli moottorilla ei ole ollut merkitystä niissä. Lisäks sitten ne kaks vaihtoehtoa välityksissä, jolloinkakaan ei eroja muissa osissa. Lisäks jousissa on ollut eroja, ei kuitenkaan suoraan liittyen käyttövoimaan...
Toinen kuulemma toimiva tapa vois olla, nivaska luotettavia varaosanumeroita, joista helposti todennettavissa osien samanlaisuus, riiippumatta moottorista.
Muista Sauli, mitä welhomäeltä et löydä - sitä et ihan heti kyllä tarvitsekaan... :p
Muista Sauli, mitä welhomäeltä et löydä - sitä et ihan heti kyllä tarvitsekaan... :p
Tuo on kyllä tiedossa jo! :D
Onkos sulla ne valmiit tulosteet tallessa ja hyvällä hollilla siellä?
Säästäis paperia.. ;)
Paperit jääpi noissa tapauksissa konttuurille...
Terve,
sattuuko olemaan saman konttoriketjun asioita kysyjällä ja vastaajalla? Kun halutessaan on, niin mikäpäs siinä oman väen kesken asioita sumpliessa?
JK. Konttori-inssit taitavat olla jonkin verran kallellaan autoihin päin, joten sopivasti yhdessä arvailtaessa saattaa asioihin syntyä yhteisiä tavoitteita asioiden selvittämiseksi? Joten vaihtakaa tekin tietojanne jukisesti, niin Suomen ooffiosaaminen vaan jatkaa menestystään.
Terve,
sattuuko olemaan saman konttoriketjun asioita kysyjällä ja vastaajalla? Kun halutessaan on, niin mikäpäs siinä oman väen kesken asioita sumpliessa?
JK. Konttori-inssit taitavat olla jonkin verran kallellaan autoihin päin, joten sopivasti yhdessä arvailtaessa saattaa asioihin syntyä yhteisiä tavoitteita asioiden selvittämiseksi? Joten vaihtakaa tekin tietojanne jukisesti, niin Suomen ooffiosaaminen vaan jatkaa menestystään.
-Mattius- tarkentakoon tavoitettaan tai ainakin toivettaan hiukan.. nyt on niin ujosti ja rivien väliin painettu tämän viestin vihjeenomainen sisältö, ettei kirkkainkaan selvännäkijän kristallipallo sitä xenonin kirkkaudella ainakaan tännepäin osoita :cool:
Liekö tarkoituksella vai vahingossa, kas siinäpä vasta kysymys... :rolleyes:
Arvaanko luulevani, vai luulenko arvaavani ihan pieleen, jotta nuo dokumentit halajaisi julkistettaman ?
Terve pee,
en tarkoittanut, että julkistaisit papereita jotka ovat jonkin nimeltä mainitsemattoman katsastusasema (-ketjun?) "kassakaapissa", vaan sitä, että kertoisit kysyjälle ko. ketjun nimen ja sijainnin Suomessa. Näin ollen tekemäsi työ tulisi arvokkaaksi muillekin, ainakin niille jotka lukevat palstaa.
Hyvä työ on aina vaivan väärti.
Terve pee,
en tarkoittanut, että julkistaisit papereita jotka ovat jonkin nimeltä mainitsemattoman katsastusasema (-ketjun?) "kassakaapissa", vaan sitä, että kertoisit kysyjälle ko. ketjun nimen ja sijainnin Suomessa. Näin ollen tekemäsi työ tulisi arvokkaaksi muillekin, ainakin niille jotka lukevat palstaa.
Hyvä työ on aina vaivan väärti.
Jep
Nyt on selkeämpää, en mainosta ketjua, enkä katsastajaa, kyseinen muutoskatsastus on yksinkertainen ja helppo homma kun ensin selvittää konttorilta muutoksen vaatimat selvitykset
Asiansa osaava katsastusasema ja henkilö kyllä neuvoo ja opastaa, ja hyväksyy - monesti on hyvä käydä paikan päällä selvittämässä
a) mitä tarvitaan
b) miksi tarvitaan
Monelta konttorilta löytyy katsastajista ihan autoharrastajiakin jotka neuvovat mielellään, samoin kuin monilta keskustelupalstoiltakin...
niukasti löytyy tietoo mutta
tos nyt jonkun näköstä katalokii lukee siel jotain englanniksi
tosta löytyy räjäytys kuvatkin ku tarpeeks kauvan klikkailee noita numeroita
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?cat=mb&client=dr2000
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/
tos on muuten jotain ohjeita g miehille
http://fourbyfourclub.com/Manual.htm
jotkut kehuu että motonetin varaosa numeroilla pitäs pärjätä jos niistä voi selvästi tulkita että samat osat. tiedä sitten varmaan aika konttori kohtaista.
Eiköhän tuolta tdi:n ryssäsivuilta löydy tarpeeksi räjäytyskuvia ja osanumeroita vertailuautoon vastaavuuden toteamiseksi.
Paperithan ei nykyään enää jää konttorille vaan kaikki menee Trafiin skannattavaksi ja säilöttäväksi.
Ja ennen vähäpäästöisyys-aikaa päästömääräyksiä ei tarvii paperilla selvitellä, riittää että menee konttorilla pakokaasutestistä läpi.