View Full Version : Patrol ja imusarjahehku
Nyt on moottori vaihdettu ja koeajo suoritettu= toimii. Kävi semmonen pikku kämmi, että jäi selvittämättä tuon imusarjassa olevan hehkutulpan toiminta. Ennen vai jälkeen startin vai molemmat. Tuossa vanhemmassa korissa ei ole johdotuksia tuolle imusarjahehkulle. Jos joku osaa selventää tuon toimintaa niin olis ihan kiva. Voisihan sen tietysti mitata jostain toisesta patrollista, mut aattelin että jos joku on painiskellu saman ongelman kanssa joskus. Lähteehän se pelkillä esikammiohehkuillakin tulille, mutta onhan sillä imusarjahehkullakin varmaan joku vaikutus, vai...? Kiitokset jo etukäteen.
Minkäs ikäinen kone sulla oikee on?
Meinasin vaa ku mulla on kori ja runko -83 ja kone on sitä "uudempaa" mallia et oiskos mullakii tollanen hienous.
Ei oo nimittäin toi kylmä käynnistyminen ilman lohko lämppäriä aina niin kovin varmaa...
Patrol 4x4
Kone on otettu -87:sta. Se hehku on siellä ilmanputsarin alla piilossa, että joutuu vähän kurkkimaan. 2 melko paksua johtoa siihen tulee.
Yleensä imusarjahehku on sellanen hidas malli,joka alkaa lampiämään kun laitat avaimesta hehkuasentoon. Sitten kun lyöt auton tulille se jää päälle ja sammuu sitten itekseen jonkun ajan päästä. Tojotissa on sellanen järjestelmä, että ne haistelee moottorin lämpötilaa ja sammuu sen perusteella. Imuhehkun tarkoitus on helpottaa käyntiinlähtöä ja vähentää savutusta kylmänä.
www.alanmiehet.com #1