View Full Version : Bolt on Portal Axle
http://www.motorsports.axletech.com/#
Kyllä Jenkeillä on kaikkee...
Pieni ja siro, oikein näppärän kokoinen eikä juurikaan levitä raideleveyttä...;)
Arska-tehtaalta
16.03.2011, 10:55
Toivottavasti on laadukkaampaa tekoa, kuin testilaitteisto, jossa voiman sisääntuloakseli heittää ainakin 5mm :D:D:D
Ausseissahan noita on jo jokusen vuoden saanu Toyotan ja Datsunin akseleihin?
Vaan noi käyttäjäkokemukset vielä vähän puuttuu! Ikävä kyllä.
psychobilly
16.03.2011, 18:03
http://www.jeepskool.com/board/viewtopic.php?f=1&t=8130
halpaakumakkara :D
http://www.polyperformance.com/shop/Axeltech-Bolt-On-Dana-60-Portal-Conversion-Kit-p-20131.html
http://www.4wheeloffroad.com/techarticles/drivetrain/131_0908_axletech_bolt_on_portal_axles_dana_60_14_ bolt/photo_03.html
http://www.benzworld.org/forums/unimog/1485485-custom-portal-axles-self-made.html
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=341768
http://forum.ih8mud.com/hardcore-corner/326179-portal-axle-box-using-chain-2.html
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=23081&st=20
Minen nyt ymmärrä, miksei vaan ostaisi Mogin porttaalibokseja (tai koko akseleita, jos saa hyvään hintaan), ja törkkää ne porttaaliboksit mihin tahansa akseliin kuin haluaa? Eihän siinä tartte kuin katkaista akseliputki kääntöpään hujakoilta, hitsata siihen riittävän vahvasta levystä oikean mallinen pala akselin päähän kiinni ja sitten ruuvata boksit paikalleen. Niin ja tietysti spoorittaa (mogin) vetarit välityksen päästä oikeaan halkaisijaan/ spoorilukuun.
Ottaa vielä vaikka leveistä mogin akseleista boksit vetareineen niin taitaisi riittää pituus siihen että ne on varaa spoorittaa uudestaan vaikka "täysleveään" jenkkiperäänkin.. tai vaikka Toyotan akseleihin?
On toi vaan niin järkyttävä hinta että.. en minä ainakaan maksaisi, paitsi jos olisi rikas. Enkä välttämättä siltikään :D
taitaapi sen jälkee olla monta vaihdetta taakse ja yks eteen mokin porttaali vaihtaa pyörimis suunnan
taitaapi sen jälkee olla monta vaihdetta taakse ja yks eteen mokin porttaali vaihtaa pyörimis suunnan
Sehän riippuu mitä akseleita käyttää aihiona, onko lo- vai high pinion akselit ;)
Sehän riippuu mitä akseleita käyttää aihiona, onko lo- vai high pinion akselit ;)
Niin, pyöräyttää murikat ympäri, niin tulee lo-pinion akselista hi-pinion ja pyörimissuunta korjautuu.
Niin, pyöräyttää murikat ympäri, niin tulee lo-pinion akselista hi-pinion ja pyörimissuunta korjautuu.
Ja samalla moni muukin asia "korjaantuu", kuten pinionin laakereiden voitelu. Toki sillä missään hitaassa hiippailussa väliä juurikaan ole.