PDA

View Full Version : Hiacen hautajaiset 10-11


Tarzan
04.03.2011, 20:58
Lueskelin, että toyota lopettaa eurooppaan käyvän hiacen valmistuksen?

Uutta mallia kyllä tehdään, mutta ei läpäise euro-5 ja törmäysnormeja.
Eli ei tuoda euromaihin ja tuotteen päivitys maksaa niin paljon, ettei kannata näihin myyntimäärrin päivittää.
Olis saanu 2,7 vaparina ja 3,0 ahdetulla koneella.

mutkuneiniinei.

L-200
05.03.2011, 00:13
Meinaat että koko eurooppa on jojotalle liika pieni markkina-alue??
Ehkäpä siellä on todettu etä nykymalli ei ole se toimivin ja pistetään uusi paperi pöydälle vähäksi aikaa...

Ei , en ole tojota-fani mutta kyllä minä luulen että eivät ihan helpolla anna lenkkiin tän kokoisella markkina-alueella kuin eurooppa, siinä alkaa kärsiä koko merkin maine joka kyllä tosin ottaa kovaa iskua 2,2 D-cat koneen kestämättömyyden vuoksi.
Eri juttu jos joku suomen kokoinen läntti jää ilman hiacea niin eihän se ole kuin jopelta vähän sanoituksia uusiksi niin kohta myydään melko aitoja jussipaitoja vaikka pienestä vollkarista...

sisua45
05.03.2011, 00:47
Toyota ei varmasti jätä eurooppaa ilman pakuja. Kyllä sieltä joku malli löytyy myyntiin.

Nykyinen malli on ollut muunneltuna 20 vuotta markkinoilla, se saa jo mennä...

Jappi
05.03.2011, 02:42
Tjaa,mites lienee...Euronormialue ei ole iso ja wolkkari on aika kova luu umpipakuissa sillä alueella...Mutta veikkaan että ainakin tulossa on jos ei nyt sopivaa löydy.

A-P
05.03.2011, 21:14
Minä tiedän, minä tiedän!!! Hiace tietysti korvautuu Etelä-Afrikassa tehdyllä Quantumilla. :D:D:D

http://www.toyota.co.za/VehicleRange.aspx?vehicleRangeId=10

wikke
05.03.2011, 21:20
Ei varsinaisesti haicuakaan asiasta, mutta onko Hiace muualla EUROOPASSA suhteessa yhtä arvostettu tai myyty kuin meillä?

Rekisteröimätön
05.03.2011, 21:22
Ei varsinaisesti haicuakaan asiasta, mutta onko Hiace muualla EUROOPASSA suhteessa yhtä arvostettu tai myyty kuin meillä?

ei ole. enkä ymmärrä hiacen arvostusta täällä junttilassa, ei se ole autoa kummoisempi, toki se 70/80 luvun puoleen väliin asti oli periaatteessa parhaimpia

Tarzan
06.03.2011, 12:33
Joo toi savannitekele ei läpäise noita törmäystestejä ja sen päivittäminen maksaa maltaita.

En minä hiacea kehukkaan parhaaksi pakettiautoksi, mutta melkosen varmatoiminen työkalu se on.

Mukavuushan on kaukana tästä vanhuksesta, mutta kun verrataan muiden merkkien kesken huolto/korjauskustannukset ja korjaamolla vietettyjen tuntien tai päivien niin kyllä melkovarmasti väitän , että haisu voittaa.

A-P
06.03.2011, 17:32
Jossain pakuvertailussa hiace menestyi huonosti, kun kilpailijat saivat etua tingeltangelvarusteiden pisteytyksessä. Toyotan edustaja arveli tilanteen olleen tyystin toinen jos testi olisi kestänyt 400tkm. Hiacella on vissiin ajettu silloinkin kun kilpailijat ovat maanneet huoltojen väleillä korjaamoilla. Siinä kai se suosion syy.

L-200
06.03.2011, 19:45
No tuota.... tuossa kun joku vuosi lainassa oli uusi tuliterä haisu muuttokuorman kuskauksessa niin kyllä se vakuutti järkyttävyydellään. Oli oikein malliston lippulaiva ja voi vittu että se ajomelu oli jo taajamassa ihan jotain yli järkytyskynnyksen.
Kaverin isävainaalla oli silloin defe jota kaveri piti meluisana autona mutta tuon haisukokemuksen jälkeen tuumasi jotta defehän menee sukkasillaan tähän verrattuna.
Sama mitä olen kuunnellut yhden pirssi-isännän hiacea niin kyllä kun sillä polkaisee niin peltikattokin jytisee vähemmän kivisateessa, on se sellainen infernaalinen voimattomuuden huuto mitä sieltä kuuluu...

elhapero
06.03.2011, 21:21
Toyota ei varmasti jätä eurooppaa ilman pakuja. Kyllä sieltä joku malli löytyy myyntiin.

Nykyinen malli on ollut muunneltuna 20 vuotta markkinoilla, se saa jo mennä...
Niinpä,olis kyllä aika muuttaa korisuunnittelua radikaalisti,näyttää vaan niin vanhalta mallilta.

sisua45
06.03.2011, 21:49
Niinpä,olis kyllä aika muuttaa korisuunnittelua radikaalisti,näyttää vaan niin vanhalta mallilta.

http://esv.fi/?info=open&id=233&kuva=19bk4E6rn.jpg:mrgreen

:D:D:D

silimat
06.03.2011, 22:10
Lopettihan tojjota corollan farkunkii mikä oli suomesa myydyin tojota. Ei niitä paljoo kiinnosta suomi ja eurooppa jenkkiläs ne nykysin pörrää.

Marcus78
06.03.2011, 22:11
Jep, hiacen suosio on ainakin perustunut täysin tuohon varmatoimisuuteen, joka monelle on tärkeä juttu.
Kaikki yllä kirjoitetut miinuspuolet kyllä pitävät paikkansa, meluinen, tehoton yms.:D
Noita speksejä siitä ei ihan helposti saakkaan muutettua.

Isäukolla nyt -98 2.4 npd (nopowerdiesel) Hiace millä ajettu 545tkm ja normihuollot tehty.
Lähti vielä -27 ilman blokilämmitintä käymää..sinistä savua oli kyllä..
Nii ja vaihdettii siitä nyt akut ja startti, et ei ihan huoleton ole ollut :D

Nerd-O
07.03.2011, 09:17
Nykyinen malli on ollut muunneltuna 20 vuotta markkinoilla, se saa jo mennä... Ajelin tuossa syksyllä tovin uudella 4wd Hiacella. Kyllä se on vaan perin karmea esitys. Se ei kulje mihinkään, ohjaamo on suoraan anuksesta. Hemmetin ahdas. Neliveto on ihan rektumista. Taka-akselin kitkalukkoa ei löydä erkkikään ja se 80-luvun desing kori on kyllä niin karmeen näköinen kuin voi olla. Eikä se ole edes kovin pieni kulutuksinen.

Tosin Hiacen etuna on kyllä ollut kohtuu edukas 4-veto malli. Tuossa eräs tuttu on uutta pakuu ostamassa. Nelivetoa kaipais, mutta ei oikeen mikään muu pysty Hiacen hintaan. VW on ihan ylihinnoiteltu 4-vedon osalta.

Mutta eipä silti jää kaipaamaan yhtä jojotan paskaa.

4x4_88
07.03.2011, 10:10
http://www.iltasanomat.fi/autot/Hiace-hybridi%20tulee%20vuonna%202020/art-1288339263278.html

Heguli
07.03.2011, 11:10
Ajelin tuossa syksyllä tovin uudella 4wd Hiacella. Kyllä se on vaan perin karmea esitys. Se ei kulje mihinkään, ohjaamo on suoraan anuksesta. Hemmetin ahdas. Neliveto on ihan rektumista. Taka-akselin kitkalukkoa ei löydä erkkikään ja se 80-luvun desing kori on kyllä niin karmeen näköinen kuin voi olla. Eikä se ole edes kovin pieni kulutuksinen.

Mökki-isännä'llä on "nelivetoinen" Hiace ja on kuulemma tuo jokapyöräveto ihan vitsi. En ihan pysynyt juttujen mukana enkä tunne Hiace:n tekniikkaa yhtään mutta olikohan se niin, että jos yksi pyörä sutii niin Hiace jää siihen.

VonLeka
07.03.2011, 13:53
Työkaveri osti 3v vanhan neliveto hiacen lastutettuna, tehoa on kiitos lastun mutta etenemis nyky ala-arvoinen verrattuna entiseen autoonsa (vm.94 vw transporter syncro), viikoittain haikailee transportterinsa perään oli kuulemma paljon parempi verrattuna hiaceen (paitsi vitum laiska tuo volkkarin 2.4d), saas nähda kuinka pitkään tehdaslastutettu hiace kestää kun vakionaan ei turbot kestä kuulema (letkut ja tiivisteet ruvennu jo vuotamaan, ajettu n.100.000km)

edit. tuolla syncrolla oli ajettu n.200.000km eli ei mikään loppuun ajettu paska

khonkonen
07.03.2011, 18:12
Työkaveri osti 3v vanhan neliveto hiacen lastutettuna, tehoa on kiitos lastun mutta etenemis nyky ala-arvoinen verrattuna entiseen autoonsa (vm.94 vw transporter syncro), viikoittain haikailee transportterinsa perään oli kuulemma paljon parempi verrattuna hiaceen (paitsi vitum laiska tuo volkkarin 2.4d), saas nähda kuinka pitkään tehdaslastutettu hiace kestää kun vakionaan ei turbot kestä kuulema (letkut ja tiivisteet ruvennu jo vuotamaan, ajettu n.100.000km)

edit. tuolla syncrolla oli ajettu n.200.000km eli ei mikään loppuun ajettu paska

Miten tollasen hiacen pystyy lastuttaan ku eihän siinä ole ruiskua mihin lastua laittaa?
Itellä työautona ollu 6 vuotta neliveto hiace, ja ei se tosiaan häävi ole varusteiltaan, menohaluiltaan, eikä sitä ole tarkotettu maastoon vaikka neliveto onkin. Neliveto on tosiaan jatkuva ja lukoton. Perässä on kitkalukko, mut en ole vielä sen toimintaa havainnut. Edellisessä takavetosessa toimi paremmin. Vaihteet varsinki 1-vaihde on liian pitkä, jos sillä pitää lähtä lastin kans hankalasta paikasta niin kytkin haisee. Kytkin on kyllä muutenkin alimitotettu tollaseen vehkeeseen ,varsinkin jos kärryä vetää. Koukkupainokin on olematon tollaseen autoon ku jarrullinen on 2000 kiloa. Kulutusta on tosiaan! Alle 10 litran ei pääse vaikka vaan maantiellä ajais.
Ainut tosiaan millä tuo auto kilpailee on että se ei vietä korjaamolla aikaa, muuta kuin vuosihuolloissa. Työkaveri sai uuden transitin kolmei kuukautta sitten ja se on ehtinyt olla huollossa jo enemmän ku hiace 6 vuoden aikana.

Kesällä on tulossa seuraavaksi työautoksi 4-veto transporter, et jännä nähdä millanen peli se on käytellä.

samw
07.03.2011, 22:46
En nyt hallu tota mun ruosteenraiskaamaa työjuhtaa (eli Hiacee) mitenkään ylistää, mutta ei tarvi vaihella perkeleen palloniveliä sunmuita tingeltangeleita koko ajan ja kova on meteli ja ei se kulje, mutta ei o mihinkään niin kiirekkään ku lähtee ajoissa. Eikä tässä maassa saa pakettiautolla ajaa ku satasta vaikka siin olis 600hv. Jos ajomelu haittaá nii on paskat stereot. Jos joku ei oo viel maininnu nii vie naftaa ihan helvetisti, mut köyhällä se tuntuu vähä kallimmalta:eek:

L-200
07.03.2011, 23:09
No sen enempää nyt haisua haukkumatta niin kyllä se pitää todeta että toyotan laatu on pudonnut melko helvetisti -90 autoista.
Jo E narinan eka korimalli oli ajettavuudeltaan (puhutaan tojotan ajettavuudesta) ihan hirveä, se ei mennyt suoraan edes kiskoilla. Tämä uusi hieno 2,2 D-cat ei kestä edes kunnolla 150 tkm ilman kansiremppaa, vanhat disut meni perushuolloilla melko heittämälä sen 500 tkm. NO sori, mut hilux:ssa sitä tehoa vaan ei ole ollut oikeastaan koskaan....
Ja sitten näitä tingeltangeleita ei ole ollut saatavilla edes lisävarusteinakaan....

Millos toyota tarjosi eka kerran diesel+automaatti yhdistelmää henkilöautoissa??? joksus 2000-luvun alussako se oli??

samw
07.03.2011, 23:21
No sen enempää nyt haisua haukkumatta niin kyllä se pitää todeta että toyotan laatu on pudonnut melko helvetisti -90 autoista.
Jo E narinan eka korimalli oli ajettavuudeltaan (puhutaan tojotan ajettavuudesta) ihan hirveä, se ei mennyt suoraan edes kiskoilla. Tämä uusi hieno 2,2 D-cat ei kestä edes kunnolla 150 tkm ilman kansiremppaa, vanhat disut meni perushuolloilla melko heittämälä sen 500 tkm. NO sori, mut hilux:ssa sitä tehoa vaan ei ole ollut oikeastaan koskaan....
Ja sitten näitä tingeltangeleita ei ole ollut saatavilla edes lisävarusteinakaan....

Millos toyota tarjosi eka kerran diesel+automaatti yhdistelmää henkilöautoissa??? joksus 2000-luvun alussako se oli??

Joo ei noita automaatteja hirveesti henkilö autois o ollu, mutta mulla on toi 95 hiace autom.lodjulla, ja on toiminu jo 430000 yhen jousen vaihtamalla. Laatikko on Aisin-Warner A40 sarjaa, nää uudet on kyl siihen verrattuna ihan paskoja.

Rekisteröimätön
08.03.2011, 08:44
Millos toyota tarjosi eka kerran diesel+automaatti yhdistelmää henkilöautoissa??? joksus 2000-luvun alussako se oli??

oisko ollu joskus 80 luvun alussa toyota crownissa

Hencca
08.03.2011, 11:27
Muutama sananen Hiacesta kun niitä omassa firmassa muutama on:

Senkummemmin Hiacea puolustelematta täytyy sanoa että omassa työkäytössä Hiace on ylivoimainen muihin pakettiautoihin verrattuna juurikin toimintavarmuuden ja käyttökulujen takia, pienessä yrityksessä korostuu autojen kokonaiskäyttökulut. (ostohinta, käyttökulut kaikkinensa sisältäen polttoainekulut ja korjaamokulut, myyntihinta kun auto poistuu käytöstä jne.)

Ensimmäinen hiace firmaan hommattu n~1995, viimeisin (kuudes) Hiace vm. 2010 ja mittarissa 70t km. Mikään näistä kuudesta hiacesta ei ole käynyt muutakuin määräaikaishuolloissa, korjaamopäiviä kuudella autolla on ollut yhteensä 0
(no peltikorjaamolla on tarvinnut välillä vierailla... :rolleyes: )

Pieni elintervikealan yritys kun ei pysty kilpailemaan hinnalla suurempien kanssa niin toimitusten varmuus ja joustavuus on se mihin toiminta perustuu, tässä tulee taas esille se että autot eivät seiso korjaamolla vaan ovat jokapäiväisessä ajossa.

Hiace ei todellakaan sovellu kaikkeen työkäyttöön, monessa työkäytössä jo pelkästään esim. transitia pienempi tavaratila rajoittaa käyttöä.
Kärryn vetoon on olemassa huomattavasti parempia kamppeita eikä tuo nykyisen korimallin nelivetokaan ole "oikea" neliveto mutta helpottaa kummasti elämää esim. auraamattomilla teillä.

Jos pakettiauto on myös esim. siviiliautona arkikäytössä ja tarvii sen 150-200hp ja kaiken tingeltangelin mitä autoon voi varusteita vääntää niin silloin myös Hiace on väärä valinta. ;)

(Sanomattakin selvää että varsinkaan sellaiselle ihmiselle jolle on itsetunto ongelma ajaa toyotalla ei hiace myöskään sovi :D )

samw
08.03.2011, 16:43
Muutama sananen Hiacesta kun niitä omassa firmassa muutama on:

Senkummemmin Hiacea puolustelematta täytyy sanoa että omassa työkäytössä Hiace on ylivoimainen muihin pakettiautoihin verrattuna juurikin toimintavarmuuden ja käyttökulujen takia, pienessä yrityksessä korostuu autojen kokonaiskäyttökulut. (ostohinta, käyttökulut kaikkinensa sisältäen polttoainekulut ja korjaamokulut, myyntihinta kun auto poistuu käytöstä jne.)

Ensimmäinen hiace firmaan hommattu n~1995, viimeisin (kuudes) Hiace vm. 2010 ja mittarissa 70t km. Mikään näistä kuudesta hiacesta ei ole käynyt muutakuin määräaikaishuolloissa, korjaamopäiviä kuudella autolla on ollut yhteensä 0
(no peltikorjaamolla on tarvinnut välillä vierailla... :rolleyes: )

Pieni elintervikealan yritys kun ei pysty kilpailemaan hinnalla suurempien kanssa niin toimitusten varmuus ja joustavuus on se mihin toiminta perustuu, tässä tulee taas esille se että autot eivät seiso korjaamolla vaan ovat jokapäiväisessä ajossa.

Hiace ei todellakaan sovellu kaikkeen työkäyttöön, monessa työkäytössä jo pelkästään esim. transitia pienempi tavaratila rajoittaa käyttöä.
Kärryn vetoon on olemassa huomattavasti parempia kamppeita eikä tuo nykyisen korimallin nelivetokaan ole "oikea" neliveto mutta helpottaa kummasti elämää esim. auraamattomilla teillä.

Jos pakettiauto on myös esim. siviiliautona arkikäytössä ja tarvii sen 150-200hp ja kaiken tingeltangelin mitä autoon voi varusteita vääntää niin silloin myös Hiace on väärä valinta. ;)

(Sanomattakin selvää että varsinkaan sellaiselle ihmiselle jolle on itsetunto ongelma ajaa toyotalla ei hiace myöskään sovi :D )

Todella hyvin sanottu, ei o mikään näyttelyvehje vaan toimiva työjuhta.

-MaTTi-
08.03.2011, 19:13
Meinaat että koko eurooppa on jojotalle liika pieni markkina-alue??
Oikeesti Hiacee ei oo liikkeellä esim. Saksassa kuin kourallinen, koko mobilessa myynnissä tällä hetkellä vain 432 Hiacee, kun esim. T4- ja T5-korisia Transporttereita n. 13500 kpl. Suomessa nettiautostakin löytyy jo melkein tuplamäärä Hiaceita Saksaan verrattuna: 731 kpl

Uutta mallia Hiacesta tosiaan myydään jo esim. Australiassa: http://www.toyota.com.au/hiace/gallery?WT.ac=Gallery
Moottorina 2.7 VVT-i bensa tai 3.0 D-4D diesel.

Aika samantyyppinen etuakselin päällä istuttava malli näyttää olevan:
http://www.toyota.com.au/static/images/hiace/hiace-gallery-view-the-slwb-and-lwb-749x422.jpg

Yölento
08.03.2011, 19:36
Oikeesti Hiacee ei oo liikkeellä esim. Saksassa kuin kourallinen, koko mobilessa myynnissä tällä hetkellä vain 432 Hiacee, kun esim. T4- ja T5-korisia Transporttereita n. 13500 kpl. Suomessa nettiautostakin löytyy jo melkein tuplamäärä Hiaceita Saksaan verrattuna: 731 kpl



Eihän ne oo liikkeellä mitkä on myynnissä ???
Eikös tosta vois päätellä jotain kun niitä ei seiso liikkeessä? Ja johonkinhan ne käytetyt on vaihdettu...:D

Nerd-O
09.03.2011, 08:46
Kulutusta on tosiaan! Alle 10 litran ei pääse vaikka vaan maantiellä ajais. D4D koneella se kulutus tippui hieman, mutta sitä edeltävä imee muuten aika urakalla. Ajoin kerran Salosta -> Vantaa -> Salo niin kulutus oli 15l/100km! Tuo oli siis sillä D4D koneen edeltäjällä. D4D koneella sama reissu vei muistaakseni 11-12l/100km. Toisaalta taas ex. 2.4d vapari transportteri vei täsmälleen samalla reissulla 6.8l/100km vaikka mittarissa oli se 500tkm.. Hieman kyllä yllätti tuon Transportterin kulutus.

A-P
09.03.2011, 18:07
Aika samantyyppinen etuakselin päällä istuttava malli näyttää olevan:
http://www.toyota.com.au/static/images/hiace/hiace-gallery-view-the-slwb-and-lwb-749x422.jpg
Enkös mää jo tuolla ylhäällä linkittänyt tämän!?! :D:D:D Toyota Quantum Etelä-Afrikasta!!!
Tässä tapauksessa ei oikein tullut fiiliksiä oikeassa olosta. Voi toijjotaa...

http://www.toyota.co.za/picturedata/305fd9d2-487b-4651-94e8-a2bece327ca2.jpg

RalliJari
09.03.2011, 18:25
Oikeesti Hiacee ei oo liikkeellä esim. Saksassa kuin kourallinen, koko mobilessa myynnissä tällä hetkellä vain 432 Hiacee, kun esim. T4- ja T5-korisia Transporttereita n. 13500 kpl. Suomessa nettiautostakin löytyy jo melkein tuplamäärä Hiaceita Saksaan verrattuna: 731 kpl

Uutta mallia Hiacesta tosiaan myydään jo esim. Australiassa: http://www.toyota.com.au/hiace/gallery?WT.ac=Gallery
Moottorina 2.7 VVT-i bensa tai 3.0 D-4D diesel.

Aika samantyyppinen etuakselin päällä istuttava malli näyttää olevan:
http://www.toyota.com.au/static/images/hiace/hiace-gallery-view-the-slwb-and-lwb-749x422.jpg

Tokko tuommonen euroopan markkinoille on tulossa, jäykkä taka-akseli lehtijousilla ei taia nyky pakukuskeille kelvata. Varsinkaa ku nykyisessä euro hiacessa erillisjousitus takanaki.

Ja on sanottava että nyky hiace on ihan oiva työkalu, isän entinen -96 vapari ol ihan jees ajella, vähän melusa mutta kyllä tuolla ajo pitempääki matkaa, eikä tarvinnu ohituksia ressata;)

-MaTTi-
09.03.2011, 19:04
Enkös mää jo tuolla ylhäällä linkittänyt tämän!?! :D:D:D Toyota Quantum Etelä-Afrikasta!!!

No empä mäkään kovin tarkkaan näemmä lukenut.
Mut sun linkittämä on Quantum Africassa, mutta tää on Hiace Australiassa.

jyrden
09.03.2011, 20:26
[QUOTE=khonkonen;747095]Miten tollasen hiacen pystyy lastuttaan ku eihän siinä ole ruiskua m...


No, siihen saadaan tehoboksia... D4D moottorisiin sitä siis saa laitettuu, ja on säädettäviäkin saatavana. Mm. KCR-tecnology, ja Steinbauer... Ja noi mainitut säädettäviä sitten.
Ja tosiaan, Toyotat kyllä vähemmän vierailee huolloissa, kun työnanatajan MB Vito saa joka vuosi uudet alapallot katsastukseen vaik siihen km tulee vuodessa 20-30tkm...
Entinen oli VAG ja sekin vaan kaks vuottta kunnes vaihtui tohon Vitoon...
Mut testaamallaselviää aina, ja mikäs siin, jos työnantajalla on varaa seisotella autoja päivä kaks kerran kk:ssa korjaamolla.

jyrden
09.03.2011, 20:32
Eihän ne oo liikkeellä mitkä on myynnissä ???
Eikös tosta vois päätellä jotain kun niitä ei seiso liikkeessä? Ja johonkinhan ne käytetyt on vaihdettu...:D

Kyllä taitaa olla tolla verotuksella osuutta asiaan... Meneepä Ruotsiin katteleen, että millä siellä ajellaan... Niin Volvoa, ja Saabia siellä tulee vastaan eniten, ja sit kuitnekin sieltä tuodaan Toyotia (Hi-Luxia lähinnä) Suomeen, kuten kuulemma myös menee Saksaankin niitä siin missä Mitsun Pajeroita....
Oman maan autotuotanto siis kannatetaan hinnalla, joten sit täällä kalliimman hinnan maissa vielä ihmetellään et miten tollaisa on sit muualla.

Kovakalu69
10.03.2011, 00:21
Työkaveri just toimitti, että hänen proidinsa kuskaa +600tkm ajetulla hiiasteella lehtiä porista vaasan alueelle yöllä ja päivällä autolla jaetaan pullat leivät systeemit, eli melki 24h vuorokaudessa hiace painaa töitä. On kuulema koitettu pornstartterii ja transiittii, mutta kannen sulamiset ja muut pikkuviat tiputtivat luottamuksen nolliin kys merkeissä.

Mutamies
10.03.2011, 07:00
http://www.toyota.com.au/static/images/hiace/hiace-gallery-view-the-slwb-and-lwb-749x422.jpg

Kyllä kauneus on katsojan silmässä... Tuommonen kun tänne koto Suomeen ilmestyy, niin alkaa edelliskoriset Hiacet olla arvossaan.

Muutenkin luulen, että taitaa monella vannoutuneella Hiace omistajalla olla merkin vaihto tuon ilmestyksen jälkeen mielessä. Toihan on aivan järkyttävän kauhea.


Edit:
Taitaapi olla vuoden lopussa sitten Hiacen historia nähty.

popo99
10.03.2011, 09:14
siis ihan sairaan siisti retro look, tulee ihan mieleen ne rattivaihteiset sotaratsut:D eihän hiace olekkaan niitten mallien jälkeen enää auto ollutkaan;)

4x4_88
10.03.2011, 10:46
Tuota tylppä-hiacea on ollut myytävänä afrikassa ja ausseissa iät ja ajat. Eikä oikeen pärjää törmäystesteissä.
Eli en todellakaan usko, että tuollainen tulee euroopan markkinoille.

Rekisteröimätön
10.03.2011, 17:17
http://www.toyota.com.au/static/images/hiace/hiace-gallery-view-the-slwb-and-lwb-749x422.jpg

Tuohan on ihan selvästi H100 korinen haissi uudella maskilla ja valoilla. Varmaan on kooneenakin se sama paska clean dieseli. En sitten yhtään kaipaa sitä mallia. Missään autossa ikinä koskaan ei ole ollut yhtä paljon vikaa kuin sen korisessa haississa. Ei kestäny kone, laatikko, perä eikä kori. Ihme kyllä sähköt pelasi (no voiko ne mennä sekaisin kun ei ollut kuin mittaristo, pyhkijät ja paskat valot).

Unski
10.03.2011, 18:44
Miten jos/kun hiacen tuonti loppuu nii loppuuko hiluxin tuonti kans, eks ne oo aika samanlaisella moottorilla? Onkohan se moottori 3.0 d4d mikä ei mee niihin normeihin vai mikä, eks land cruiseri oo sillä moottorilla?

Tarzan
11.03.2011, 20:41
Joo ja saahan hihluxiakin sillä koneella.

samw
11.03.2011, 22:04
Oikeesti Hiacee ei oo liikkeellä esim. Saksassa kuin kourallinen, koko mobilessa myynnissä tällä hetkellä vain 432 Hiacee, kun esim. T4- ja T5-korisia Transporttereita n. 13500 kpl. Suomessa nettiautostakin löytyy jo melkein tuplamäärä Hiaceita Saksaan verrattuna: 731 kpl

Uutta mallia Hiacesta tosiaan myydään jo esim. Australiassa: http://www.toyota.com.au/hiace/gallery?WT.ac=Gallery
Moottorina 2.7 VVT-i bensa tai 3.0 D-4D diesel.

Aika samantyyppinen etuakselin päällä istuttava malli näyttää olevan:
http://www.toyota.com.au/static/images/hiace/hiace-gallery-view-the-slwb-and-lwb-749x422.jpg

Noita oon nähny menevän bussimallisia venäjällepäin kuljetusauton kyydissä, en kyllä kattonu oliko ne hiacee vai jotain muuta mallimerknnältään.

Jhl
10.06.2011, 23:14
Pikakelaus historiasta:
Tämä meillä Euroopassa vuodesta 1995 myytävä Hiace on ollut eri kuin muualla maailmassa. Varsinaisen Hiacen, silloin H100 ja 2005 lähtien H200, valmistus ja myynti on jatkunut koko ajan keskeytyksittä.
http://toyota.jp/hiace/
http://www.toyota.ru/cars/new_cars/hiace/index.aspx
http://www.toyota.com.au/hiace?WT.ac=Toyota_GlobalNav_UtesandVans_HiAce

Meille esitelty Hiace perustui Toyotan Granvia tila-autoon. http://www.youtube.com/watch?v=q2zvrPmiig8
Täällä myydyn Hiacen maski oli vuosina 1995-2006 sama kuin Ǵranvian 1995-1999. Granvia sai Japanissa 2000-2002 maskin joka esiteltiin eurooppalaiseen Hiaceen 2007. Granvian valmistus loppui Japanissa 2002, jolloin sen korvasi Alphard. http://www.youtube.com/watch?v=RGwClWJPiVw

Euroopan Hiacea myytiin myös Australiassa 2000-luvun alussa Hiace s.b.v. (semibonnetedvan) -nimellä ja myös Japanissa Grand Hiace -nimellä. http://www.youtube.com/watch?v=zrWJxzu6760


Eurooppaan tulevat Hiacet on valmistettu koko ajan pelkästään Japanissa, Aichissa.
http://www.toyota-body.co.jp/english/products/commercial.html
Muun maailman Hiacea on valmistetaan Japanin lisäksi ainakin Etelä-Afrikassa, Kiinassa ja Thaimaassa.

Omat toiveet Hiacen korvaavasta versiosta ovat Toyota Alphardissa kunhan tekevät siitä vähemmän varustellun version.
http://www.youtube.com/watch?v=Ss7JbTQfe6o
http://car.che168.com/pic/spec_11547/view_694784.html



Tai jos ei sitten enää Toyotaa niin pistetään Nissani :)
http://www.nissancommercialvehicles.com/NV#3500

-MaTTi-
11.06.2011, 00:41
Jahas, hyvää hiasetietämystä.

Tällaset bussimallin penkit ainakin näyttää asiallisilta:
http://www.newautocar.net/wp-content/uploads/2011/05/Toyota-Alphard-vs.Toyota-Sienna-Toyota-civil-war3.jpg

Eikähän autokaan oo yhtään pöllömmän näköinen, ihan luontevan oloinen jatkumo olisi Hiacelle:
http://4.bp.blogspot.com/_k9ZkAyPsi6A/S_Sy3OyxrHI/AAAAAAAAAN0/6yeFMC2HWDI/s1600/Alphard.jpg

http://www.mova.com.sg/images/toyota_alphard2.jpg

L-200
11.06.2011, 07:43
Oho....
Sehä nayttää jo melki autolta ollakseen hiasse...
Tuohon kun saisi vielä oikeasti tehokkaan ja vähäkulutuksisen dieselin, automaatin ja 4-vedon niin voi olla jo ihan kapinekkin. Tosin tuo keulan ylitys voi olla kiva arvioitava "missähä se menee"....

Toi bussisisusta on kyllä hieno mutta toimivuus ja eh.. puhtaanapito... noh..
Toi turvavyön lukkokappale on kyllä hankalasti käytettävissä, tosi vittumaisesti kolossa, tuohon ku junttaa eläkeläismummon joka o ikänsä ollu hellan ääressä ja leivälle o laitettu voita eikä keijua niin hitollako se tuonki remmiin kiinnittää, ja jos se sen saa kiinni niin millä perkeleellä sen sieltä saa irti ja lisäksi mummon irti tuolista (vyö leikkurilla poikki ja äkkijarrutus niin painovoima tekee työn ja mitä hyötyä silloin olikaan vöistä???)
Korin muotoja kun katsoo niin tuossa on kyllä menty muotoilijan ehdoilla, ei niinkään pakettikuskin näkövinkkelistä katsoen.

Suomi-verotusmallista invataksia tuosta ei kyllä saisi oikein mitenkään tehtyä on se sen verran tuulitunnelia nähnyt tuo...

-MaTTi-
11.06.2011, 11:38
Oho....
Sehä nayttää jo melki autolta ollakseen hiasse...
Nii, Alphardhan se on. Mutta siis Jhl:n ja varmaan muidenkin toiveissa että tuosta voisi tulla tulevaisuudessa karvalakki-/peltikylkinen malli nimeltään Hiace tänne pohjolaan.

Jhl
11.06.2011, 14:21
Alphardiin ei ole dieseliä missään vielä saatavana, mutta kylläkin hybridi. Se on samalla nelivetoinen ja käyttää kaiketi samaa tekniikkaa kuin meillä myytävä Lexus 450h.
Hybridin pakettiversiolla Toyota saisi tänne yhden hydridin lisää, kuten aikoinaan lupailivat.
Perusauto on kuitenkin poikittaismoottorinen ja etuvetoinen.

Heguli
11.06.2011, 15:01
Alphardiin ei ole dieseliä missään vielä saatavana, mutta kylläkin hybridi. Se on samalla nelivetoinen ja käyttää kaiketi samaa tekniikkaa kuin meillä myytävä Lexus 450h.
Hybridin pakettiversiolla Toyota saisi tänne yhden hydridin lisää, kuten aikoinaan lupailivat.
Perusauto on kuitenkin poikittaismoottorinen ja etuvetoinen.
Olkoon kuinka kestävä auto tahansa mutta on se vaan niin keleen ruma :D

KingKong
11.06.2011, 20:30
minkä hiton takkii pakun pittää näyttää joltai vormulalta et se kelpaa...
itte en o autoja ylipääsä valinnu muotoilun vuoks vaan siks et ei kiinnosta makoilla konehuoneessa jatkuvasti...

mulle kelepaa vaik rattivaihteine haisu ku pyssyy nipussa ja selevii tankkaamalla...

näis nykyromuis pittää olla merkkikorjaamoonki vissii joku hel***in joustoluottotilikorttivekseli hässäkkä et saap kotterosa piettyä ees jotenkuten ajokunnossa ku aina juoksuttaa sielä...

Jhl
20.10.2011, 22:50
Pieni muistutus mainoksessa:
http://toyota.jp/sp/oreryu/oerabi/index.html

Harde
21.10.2011, 16:32
minkä hiton takkii pakun pittää näyttää joltai vormulalta et se kelpaa...

Täysin samaa mieltä. itseasiassa rupee oikein oksettamaan kun yritetty hakemalla hakea jotain ihme muotoja.

Mun silmään quantum on käytännöllisen hieno. kantti x kantti + isot lamput + lyhyt keula

Jhl
07.01.2012, 11:31
Nyt ei enää tehtaan japaninkielisiltä sivuilta löydy autosta kuvaa.
http://www.toyota-body.co.jp/products/development/business.html

Englanninkielisestä vielä löytyy.
http://www.toyota-body.co.jp/english/products/commercial.html

Heguli
07.01.2012, 12:50
Vihdoinkin..........:)

Jappi
08.01.2012, 16:45
Paikallinen jälleenmyyjä kyllä lupaili radiohaastattelussa uusia haisuja kunhan saavat uudet päästörajat alittavan moottorin siihen. Sen tarkemmin ei asiaa ilmaissut siinä lyhyessä haastattelussa.

4x4_88
08.01.2012, 21:05
Paikallinen jälleenmyyjä kyllä lupaili radiohaastattelussa uusia haisuja kunhan saavat uudet päästörajat alittavan moottorin siihen. Sen tarkemmin ei asiaa ilmaissut siinä lyhyessä haastattelussa.

Sithän siihen voi tulla nyky Hiluxeissa olevat euro-5 koneet.

Jhl
08.01.2012, 21:14
Sithän siihen voi tulla nyky Hiluxeissa olevat euro-5 koneet.
Mutta kuitenkin, tätä koppaa on myyty/tehty enää Eurooppaan ja täälläkin käytännössä markkinaosuuksia kahmivasti vain Norjaan ja Suomeen. Eiköhän ne vapauta Inabesta tuotantolinjaa vaikka Lexuksen malleille ja kehitä meille jotain mukavaa vaikka Thaimaassa koottua (kuten Hilux on).
Ja tulevat koneet ehkä Euroopasta? http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/bmw-ja-toyota-yhteistyohon Eivät tiedota että rahtaisivat niitä muualle koottavaksi, joten tuskin. :)

-MaTTi-
08.01.2012, 23:56
Bemari-koneinen Hiace... :eek: Ei mielellään. Toisaalta nykydiisselit pitää olla niin helkutin monimutkaisia hiukkaspöniköineen päivineen, että ei taida kovin suurta eroa jäädä Toyotan ja Bemarin pikkudieseleitten luotettavuuden väliin.

Jhl
16.01.2012, 21:23
Vaikka meiltä se loppuukin, niin tässä alkuperämaan tyylistä Hiacemenoa

http://www.youtube.com/watch?v=xxbseiGzHQE

Super_Select
17.01.2012, 22:07
Juu, ei siis tule YHTÄÄN ikävä, vaikka ei tuotaisi suomeen enää yhtään hiasea.. :eek:

Asiaan, en kiellä "legendaarista" mainetta, enkä kestävyyttä...mutta mutta, kun olen viimeiset kolme vuotta ajanut ammatikseni taksia, ja kun täällä pienillä kylillä on vielä tuo bussi vs. henkilöauto- suhde eri, kuin isommilla paikkakunnilla, täälläkin 13 taksia, joista 10 bussia....niiiin on siiis tullut ajettua noilla uusilla/suht uusilla pakuilla, eli Vito, Transporter, ja se Hiase, niin onhan NIIIIN kasaria/ysäriä koko laitos, että huh huh! tilat ahtaat, tekniikka kivikautista, kuljettajan ergonomia ihan perseestä, helvetin äänekäs maantiellä..., mitä vielä...talvella saakelin kylmä..että silleen.

Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!!

Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..:)

L-200
17.01.2012, 22:14
Juu, ei siis tule YHTÄÄN ikävä, vaikka ei tuotaisi suomeen enää yhtään hiasea.. :eek:

Asiaan, en kiellä "legendaarista" mainetta, enkä kestävyyttä...mutta mutta, kun olen viimeiset kolme vuotta ajanut ammatikseni taksia, ja kun täällä pienillä kylillä on vielä tuo bussi vs. henkilöauto- suhde eri, kuin isommilla paikkakunnilla, täälläkin 13 taksia, joista 10 bussia....niiiin on siiis tullut ajettua noilla uusilla/suht uusilla pakuilla, eli Vito, Transporter, ja se Hiase, niin onhan NIIIIN kasaria/ysäriä koko laitos, että huh huh! tilat ahtaat, tekniikka kivikautista, kuljettajan ergonomia ihan perseestä, helvetin äänekäs maantiellä..., mitä vielä...talvella saakelin kylmä..että silleen.

Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!!

Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..:)

Meilläkin on tolpalla 1 haisu ja sen kyllä kuulee kun se sieltä poistuu... meteli yltyy, auto liikkuu hitaasti.. meteli yltyy yhä.. auto liikkuu yhä hitaasti... kaikki peittävät korvansa.. auto liikkuu yhä hitaasti.... meteli laskee.. kuuluu "klonks"(vaihto 2.vaihteelle).. meteli yltyy jälleen ja auto liikkuu hieman nopeammin kadoten kaikkien huokaistessa helpotuksesta kulman taakse...
Mutta onhan se sentään hiace ja 4wd....
Tosin eipä se klonkswagen ole sen parempi.. etutolppien laakerit, nokka-akselit, vetarit, vauhtipyörät hyo name it.. das auto has it... :D
Samanlaisia vikaantuvia paskoja ne kaikki on.... viat ja rahanmeno pysyy.. kohde vain vaihtuu....

Jhl
17.01.2012, 22:44
Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!!
Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..:)
Kuskin penkin säädöt on kyllä olemattomat. Siihen kun vaihtaa penkin niin eri menijä. :D

Super_Select
17.01.2012, 23:03
Meilläkin on tolpalla 1 haisu ja sen kyllä kuulee kun se sieltä poistuu... meteli yltyy, auto liikkuu hitaasti.. meteli yltyy yhä.. auto liikkuu yhä hitaasti... kaikki peittävät korvansa.. auto liikkuu yhä hitaasti.... meteli laskee.. kuuluu "klonks"(vaihto 2.vaihteelle).. meteli yltyy jälleen ja auto liikkuu hieman nopeammin kadoten kaikkien huokaistessa helpotuksesta kulman taakse...
Mutta onhan se sentään hiace ja 4wd....
Tosin eipä se klonkswagen ole sen parempi.. etutolppien laakerit, nokka-akselit, vetarit, vauhtipyörät hyo name it.. das auto has it... :D
Samanlaisia vikaantuvia paskoja ne kaikki on.... viat ja rahanmeno pysyy.. kohde vain vaihtuu....

:D:D:D repesin tuolle "kuvaelmalle", ihan täydellisesti! ! ! :D:D:D

Mutta siis, eikös kaikki, mikä "maistuu" pahalle, ole terveellistä..? eli siis Hiace on ihan paska ajaa, mutta aivan SAAKELIN kestävä? :eek:

Ja tuossa volkkarissa on kyllä ihan liikaa noita "tyyppivikoja", noiden mainittujen lisäksi pyörän laakerit, yms.. ja Vitossa ja Sprinterissä omansa, mutta kun ne on kunnossa, niin niillä voi sentään IHMISET ajaa... eikä pelkästään ne vanhat ukot, jotka ostaa niitä 4wd haisuja taksiin, sillä " EIHÄN sitä nyt mitään muuta voi ollam kuin TOJOTA".

ot. kävin tuossa syksyllä yrittäjäkurssin, ja tässä mietiskellyt, jos ja kun tulee lupia hakuun, että kumpiko se sitten olis, VW, vai Mb...:confused:, Vitolla ajoin reilut pari vuotta, ja nyt volskilla viime syksystä.... mutta ihan sama minkä ottaa, ON IHAN PAKKO OLLA 4WD, ei muuten ole mitään järkeä kyntää näitä syrjäteitä päivästä toiseen miettien, että milloin on kiinni jossain....

temirhan77
18.01.2012, 15:34
Kuskin penkin säädöt on kyllä olemattomat. Siihen kun vaihtaa penkin niin eri menijä. :D

Olisiko tietoa tuosta satulasta ja miten hiassen kiinnikkeet vai pitääkö rakennella?

Jhl
18.01.2012, 16:53
Olisiko tietoa tuosta satulasta ja miten hiassen kiinnikkeet vai pitääkö rakennella?

Aluksi, jos auto on uudempi kuin 1998 (joku vahvistaa?), penkinvaihto vaatii laillisesti toteutettuna muutoskatsastuksen ja penkin kiinnitykset tulee olla Ce-merkityt.

Recarolta ei löydy listalta Hiaceen sopivia asennusrautoja (Recaron omat Ce-merkillä) vaan ne pitää itse tehdä/teettää.

P.s. Kuvan penkki (Specialist M) ja sen Ce-merkitty jälleenmyyjällä teetetty asennuskehys jäi kun autosta luovuin. (yv. jos kiinnostaa)

Skaleton
21.01.2012, 00:02
Onkos se vielä niin, että noita taksiautoilijoita tuetaan yleisistä verovaroista auton hankinnassa. Jos näin on niin pitäisi taksirenkien ja isäntien olla aika hiljakseen jos ei tuetta pystytä hommia hoitamaan.

Ja samaa mieltä olen muistakin tukiaisista, etukäteen itse maksetut vakuutustyyppiset tuet on OK mikäli silloin vaan peritään takaisin aiemmin omatoimisesti maksettuja rahoja.

Super_Select
22.01.2012, 17:42
Onkos se vielä niin, että noita taksiautoilijoita tuetaan yleisistä verovaroista auton hankinnassa. Jos näin on niin pitäisi taksirenkien ja isäntien olla aika hiljakseen jos ei tuetta pystytä hommia hoitamaan.

Ja samaa mieltä olen muistakin tukiaisista, etukäteen itse maksetut vakuutustyyppiset tuet on OK mikäli silloin vaan peritään takaisin aiemmin omatoimisesti maksettuja rahoja.

Kyllähän sitä "tuetaan", mutta se "tuki" ei näyttele kovin kummoista roolia uuden auton hankinnassa.

Eli esim. Mb Vito, vaikkapa Jonassonin varustelemana, maksaa karkeesti invanosturilla vaikkapa 80 000 euroa, josta saa maksimissaan noin 12 000 euroa pois AUTOVEROSTA, eli ei se ole mikään "tukiainen", joka automaattisesti jysähtää, kuin manulle illallinen.

Tuosta loppuhinnasta saa tietysti vielä alv:n pois, minkä saa kaikki muutkin yrittäjät hankinnoistaan alasta riippumatta.

Ja tuota 12000 euron maksimivähennystä ei saa alle 50 000 euron autosta, eli se laskee/nousee autoveron määrän mukaan.

Ja monista ulkopuolisita taksi-ala tuntuu "helpota rahalta", kun "ne saa ilmaiset autot, ja lupamäärä on rajoitettu" mutta voin kokemuksesta sanoa, että ei se nyt ihan todellakaan noin "helppoa" ole.
Ja kaikki kateelliset voi mennä kurssille, ja suorittaa ajoluvan, ja koikeilla miten helppoa se on. Sitten ajaa jossain kaupungissa ensin kymmenen vuotta renkinä, jonka jälkeen on edes mahdollista YRITTÄÄ hakea omaa taksilupaa, siis omalle autolle, ja vasta sitten pääsee maksamaan kymmeniä tuhansia liittyäkseen kaikenmaailman ajovälityksiin yms. osakkuuksiin, ja ostamaan yhdellä kymppitonnilla mittareita, alkolukkoja, yms. Ja sitten saa sen 12000euron verohelpotuksen...!!, niin on se hienoa, kun on helppoa ja halpaa...:D:D:D :eek: että morjens!

Jhl
26.02.2012, 16:51
Ja takasin Hiace-asiaan. :)

Nyt jo melkein polttaa, näkyy mukavassa naapurissamme tullut myyntiin, ken tietää jos riisuvat tuosta vielä pakun :D

http://www.toyota.ru/cars/new_cars/alphard/index.tmex

Nerd-O
06.03.2012, 12:46
Tammi-helmikuussa kilpiin meni 188kpl Hiaceja. Miten tuo on mahdollista? Eikö Hiacen myynnin pitänyt loppua vuoden alkuun mennessä?

http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201203124601

Heguli
06.03.2012, 13:12
Radiossa oli aikanaan haastattelussa joku Suomen tojotan heppu. Kertoi, että autoja on tuotu runsaasti maahan viime vuonna ja että ne saadaan myydä tämän vuoden aikana.

Nerd-O
06.03.2012, 15:03
Radiossa oli aikanaan haastattelussa joku Suomen tojotan heppu. Kertoi, että autoja on tuotu runsaasti maahan viime vuonna ja että ne saadaan myydä tämän vuoden aikana. Mut käsittääkseni nuo autot on pitänyt rekisteröidä viime vuoden puolella? Vai onko nämä sitten niitä tapauksia, että otetaan autoja nippu varastoon vuoden 2011 puolella ja ne voi rekisteröidä 2012, koska ne on ollut maassa 2011? Noidenhan ei pitäisi mennä rekisteriin sen päästömääräyksen takia.

Heguli
06.03.2012, 16:22
Mut käsittääkseni nuo autot on pitänyt rekisteröidä viime vuoden puolella? Vai onko nämä sitten niitä tapauksia, että otetaan autoja nippu varastoon vuoden 2011 puolella ja ne voi rekisteröidä 2012, koska ne on ollut maassa 2011? Noidenhan ei pitäisi mennä rekisteriin sen päästömääräyksen takia.

Tarkemmin en tiedä miten asia on hoidettu. Oli miten oli, vähän kikkailua tuo kieltämättä on.

BJ-40/76
06.03.2012, 20:46
Mutta KUN suomassa noudatetaan tätä EU-ohjeistusta viimmesen suosituksen mukaan.
Siis jos joku haluaa ostaa ajamattoman, lähes vuoden rekisterissä olleen hiacen, niin onko se hirveän paha?

Noista uudemmista pakuista ei kokemuksia, mutta nuo viimme vuosituhannen vehkeet hivenen tutumpia.
Toyota harrastajana ohitan diplomaattisesti nuo ajettavuus/suorituskyky keskustelut, mutta:
Ainakin nuo minun tuntemat urakoitsijat arvostavat sitä, että nuo hiacet, (hiluxit ja cruiserit) tuo kamat työmaalle ja vie/tuo porukan pois tasaisella varmuudella.
Tällekkin vuodelle oli yhdellä pajalla 80 luvun lopun HJ isossa remontissa, kun eivät olleet aikanaan ymmärtäneet hävittää!
Oli kuulemma kuskit vaatinut autoa liikenteeseen, vaikka olis uudempaa ollut tarjolla. (koneurakoitsija, ja en tiedä mitä uudempaa kalustoa oli ollut)

Se ainut hiace, mikä mulla on ollut, oli ensimmäisiä ohjaustehostimella olevia, pitkä versio, ajettu normaalit km, ja perä oli täynnä renkaita, lämminvesivaraaja yms.
ja ostin auton tuonne maakuntaan näkemättä, sillä puheella että ajokunnossa.
Suorituskyky oli hivenen puutteellinen, ei riittänyt voima ohittaa rekkaa lumisella ohituskaistalla! -> päätin että tätä en aja ouluun asti:(, jouduin ajamaan, ei löytynyt iltayöstä samasta numerosta tarvista ja rahaa:mad:)
Mutta oli elämäni helpoin auto myydä! Ostaja tyytyväinen että lähti käyntiin 10c pakkasessa 7 tunnin seisomisella. ei edes yrittänyt tingata, kauniisti vaan pyysi puolelle kauppahinnasta 9 tuntia maksuaikaa, ja pitämään auton pihassa saman 9h! (Jätti auton, paperit ja rahat; ja totesi että passaako että tulen klo 16 tekemään paperit ja hakemaan auton ?)
Suomea puhuvat soitteli noin 100x samana päivänä:eek:
Huonoa suomea puhuvat soitteli 2 viikkoa...:mad: ja auto oli nettissä myynnissä 8 tuntia, ja hinta oli 30% halvempi kuin keskimäärin.
Näin jälkiviisaasti: olis varmaan saanut enemmän?

P.S Suomessa ei enää saa olla edes tupakan nimeä näkyvissä, mutta virossa edelleenkin itsepalvelu; askit kärryyn kuin maitopurkit!

p.s.s Lada niva ei täyttänyt päästömääräyksiä-> ei saa tuoda suomeen!
Mutta ruotsissa täytti päästöt, siis ruotsista sai tuoda suomeen:D
-> päästöt vähenee, kun tehdään päästöjä:D

Heguli
07.03.2012, 07:20
Siis jos joku haluaa ostaa ajamattoman, lähes vuoden rekisterissä olleen hiacen, niin onko se hirveän paha?

Eihän kukaan siitä sanonut yhtään mitään.

Bj Andy
07.03.2012, 08:37
Tarkemmin en tiedä miten asia on hoidettu. Oli miten oli, vähän kikkailua tuo kieltämättä on.

Vrt. Datsun 100A jota myytiin suomessa vielä monta vuotta sen jälkeen kun valmistus oli jo lopetettu...
Viimeiset bertat taitaa olla 85:sia tai ainakin yhden semmoisen oon netti autossa bongannu.

Minkä sille mahtaa että hyvät haalitaan tänne persaukisten maahan missä auton arvo laskee neljän ekan vuoden aikana sen 20-30 egee/päivä. Jonka jälkeen niillä ajetaan vielä 20 vuotta, ja sitten ne kannattaa vielä laivata afrikkaan...

Jos tän maan putkimiehet ois joutunu 80 luvulla ajelemaan pelkillä takamoottori pornstarttereilla niin täällä olisi vielä enemmän hometaloja kuin nyt on. Ja monella olisi ehkä jääny talot rakentamatta alkoholiongelma kehittymättä kun kaikki talo/ja kaljarahat olisi menny koneremppoihin ja aina uusiin autoihin:D:D

On ne vaan sitkeitä P..keleitä

Vaan älkää volkkarimiehet huoliko, jos sieltä joskus Suomen kamaralle mötkähtää bemari koneinen haisuli niin sitten teilläkin on toyotamiesten kanssa jotain autoihin liittyvää keskusteltavaa kahvipöydässä...Ja saapahan toisaalta Suomen suosituin urheiluauto vihdoinkin urheilumoottorin.

Heguli
07.03.2012, 08:46
Toyota (Hiace) herättää näemmä ihmisissä suuria tunteita :)

Hyvä niin, elämässä pitää olla intohimoja. Mulla se vaan ei ole tojo. Mutta en toisaalta hauku enkä mollaa tojokuskeja. Tai en ainakaan ilman hymiötä :D

Nerd-O
07.03.2012, 12:17
Mutta KUN suomassa noudatetaan tätä EU-ohjeistusta viimmesen suosituksen mukaan.
Siis jos joku haluaa ostaa ajamattoman, lähes vuoden rekisterissä olleen hiacen, niin onko se hirveän paha? Peri suomalainen ongelma on ostaa jojota. Sen takia täällä on mielenterveysongelmia niin paljon :D

Mutta siis alkuperäinen kysymys oli miten noita on saatu tänä vuonna rekkariin kun ei sen päästöjen vuoksi pitänyt olla mahdollista. Vai onko nuo rekisteriin saadut laitteet jotenkin viime vuonna rekisteröity ja nyt ne jotenkin on ensimmäisen omistajan piikkiin rekisteröity ja sen takia ne näkyy tuolla tilastoissa?

Ja hieman off-topic. Bongasin eilen Lite-Acen! En muista milloin viimeksi olisi sellaisen bongannut. Yllättäen oli melko ruosteen raiskaama.

petrool
07.03.2012, 12:46
Kyllähän sitä "tuetaan", mutta se "tuki" ei näyttele kovin kummoista roolia uuden auton hankinnassa.

Eli esim. Mb Vito, vaikkapa Jonassonin varustelemana, maksaa karkeesti invanosturilla vaikkapa 80 000 euroa, josta saa maksimissaan noin 12 000 euroa pois AUTOVEROSTA, eli ei se ole mikään "tukiainen", joka automaattisesti jysähtää, kuin manulle illallinen.

Tuosta loppuhinnasta saa tietysti vielä alv:n pois, minkä saa kaikki muutkin yrittäjät hankinnoistaan alasta riippumatta.

Ja tuota 12000 euron maksimivähennystä ei saa alle 50 000 euron autosta, eli se laskee/nousee autoveron määrän mukaan.

Ja monista ulkopuolisita taksi-ala tuntuu "helpota rahalta", kun "ne saa ilmaiset autot, ja lupamäärä on rajoitettu" mutta voin kokemuksesta sanoa, että ei se nyt ihan todellakaan noin "helppoa" ole.
Ja kaikki kateelliset voi mennä kurssille, ja suorittaa ajoluvan, ja koikeilla miten helppoa se on. Sitten ajaa jossain kaupungissa ensin kymmenen vuotta renkinä, jonka jälkeen on edes mahdollista YRITTÄÄ hakea omaa taksilupaa, siis omalle autolle, ja vasta sitten pääsee maksamaan kymmeniä tuhansia liittyäkseen kaikenmaailman ajovälityksiin yms. osakkuuksiin, ja ostamaan yhdellä kymppitonnilla mittareita, alkolukkoja, yms. Ja sitten saa sen 12000euron verohelpotuksen...!!, niin on se hienoa, kun on helppoa ja halpaa...:D:D:D :eek: että morjens!

ja mielestäni koskee kaikkea yrittämistä, jos kerran rohkeutta riittää alkaa yrittäjäksi niin en ainakaan minä ilkeä alkaa kateelliseksi, tai voishan sitä kadehtia vaikka sitä kun kaverin ei tarvii olla juuri koskaan kotona.Taksit täällä sivukylillä ei kans taida kuulua niihin parhaisiin hommiin, mittareita vaihdetaan kerran pari vuodessa, kela määrää kuka kuskaa ketäkin lääkäriin.Nyt tietysti joku sanoo että taksikuski saa saman rahan mitä rekalla kuskaamalla, eikun rekka pois ja ducato tilalle.

ja ite asia meinas jäähä, enpä olis uskonu että tällä palstalla tulee puheeksi auton sisämelu tai ajomukavuus, jouduin jo tarkistamaan että enhän vaan ollu menny 2plussan sivuille kun sisämetelli haittaa äijiä, itellä 1 toyota -06 ajettu 341tkm ja joutu tänäkin talvena remonttia tekemään akku meni uusiksi sekä jarrupalat. Sisä melu kyllä kovempi kun kilpailijoilla, mutta kun täällä korvessa ei ole korjaamoita eikä aina viitsi ite rassata ja jos pitää saada sormet mustiks minulla on siihen tarkoitukseen olemassa patrolli, joka on varmasti kovempi sisämelultaan kun oveton hihase.

tatsga
07.03.2012, 13:13
Häntälupa lienee syypäänä noihin vuoden alussa rekisteröityihin Hiaceihin. Eli ovat tuoneet noita maahan vielä ku on täyttänyt päästönormit ja saavat tietyn aikaa niitä rekisteröidä häntäluvalla vaikke normit enää täytykkään.

Jhl
07.03.2012, 13:34
Peri suomalainen ongelma on ostaa jojota. Sen takia täällä on mielenterveysongelmia niin paljon :D

Tai taitaa olla vikaa mielessä muuallakin :D

QZx-8tBdCNI

-MaTTi-
07.03.2012, 18:10
Tammi-helmikuussa kilpiin meni 188kpl Hiaceja. Miten tuo on mahdollista? Eikö Hiacen myynnin pitänyt loppua vuoden alkuun mennessä?
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201203124601
Häntälupa lienee syypäänä noihin vuoden alussa rekisteröityihin Hiaceihin. Eli ovat tuoneet noita maahan vielä ku on täyttänyt päästönormit ja saavat tietyn aikaa niitä rekisteröidä häntäluvalla vaikke normit enää täytykkään.
Juurikin näin. Myydään varmaan koko kevät vielä noita viime vuotisia.

4x4_88
24.07.2012, 06:33
Noniin nyt alkaa kohta tulemaan Toyota Experttejä Hiacen tilalle.. http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/toyota-ja-psa-pakettiautoyhteistyohon/600399/

Tuleekohan sieltä just Pökötin näköisiä pakuja toyotan logolla vai kuinkahan paljon Tojota osallistuu niiden kehittämiseen. Koneet? Muotoilu?

popo99
24.07.2012, 06:42
Noniin nyt alkaa kohta tulemaan Toyota Experttejä Hiacen tilalle.. http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/toyota-ja-psa-pakettiautoyhteistyohon/600399/

Tuleekohan sieltä just Pökötin näköisiä pakuja toyotan logolla vai kuinkahan paljon Tojota osallistuu niiden kehittämiseen. Koneet? Muotoilu?

No nyt toivottasti saa toyotan maamoottorin tilalle jonkun kihakan psa motin, voi jopa ajatella ohittamista:D

ssuvik
24.07.2012, 09:58
Ei ne kestävyydessä tuu ikinä pääsemään pikku Hiacen tasolle :( Kaikessa muussa sitten ehkä yli :D

T3Syncro
24.07.2012, 19:41
Kuka ostaa enää bemaria, jos siinä on sama kone kuin haisulissa?

L-200
24.07.2012, 19:55
Kuka ostaa enää bemaria, jos siinä on sama kone kuin haisulissa?
Huulilasi ja Teeämmä tekee pakuvertailuja joissa voittajana läpi tulevien vuosikymmenien on Toyota HiaCe M3 ja 4-vetoluokassa Toyota SuperHiaCe M5
:D :D

T3Syncro
24.07.2012, 20:15
BTCF:n tarrat takalaseissa :)

Jhl
25.07.2012, 23:13
Yrkesbil-lehteä jos on uskominen Expert/Jumpy/Hiace saapuu myös nelivetona markkinoille, siis Norjaan ainakin.

Aygo on samojen kokkien soppa ja ei huono ollenkaan. Konepuoli vaan arveluttaa, jos kaikki vaihtoehdot on Psa-tuotteita.

-MaTTi-
26.07.2012, 01:00
Maanantaina julkaistun sopimuksen mukaan PSA valmistaa ensi vuoden alkupuolella Peugeot Expert ja Citroën Jumpy -malleihin perustuvaa, Toyota-merkkistä pakettiautoa.
No shit!:eek::confused::mad::( Mihin tämä maailma on menossa...? Eikö mikään ole enää pyhää, eikö mihinkään voi enää luottaa, ei edes Hiaceen... Turmiolle tuntuu kaikki asiat menevän.

Edit: löytyyhän tämä tarina muualtakin, esmes: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/hiacen-tilalle-tulee-jumpy-eli-scudo-eli-expert


Tuleekohan sieltä just Pökötin näköisiä pakuja toyotan logolla vai kuinkahan paljon Tojota osallistuu niiden kehittämiseen. Koneet? Muotoilu?
Tuolla Tuulilasin linkissähän tuo jo sanottiin: "Toyota tulee mukaan jo ensi vuonna Badge Engineering -periaatteella." Eli -13 toisella neljänneksellä tulee näitä hiton sitikoita Toyotan maskilla varustettuna. :mad:

Mutta myös: "Suunnitelman mukaan Toyota Motor Europe osallistuu seuraavan sukupolven mallin kehitystyöhön ja sen valmistukseen liittyviin investointikuluihin." Eli jospa niissä alkaa nivelet ja muutkin paikat kestämään seuraavan malliuudistuksen jälkeen...

Tiijä vaikka bemarin 2-litrasella diisselillä raksuttas tämäkin joskus tuleva citroen hiace: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/bmw-ja-toyota-monipuolistavat-yhteistyotaan

sami_k
26.07.2012, 08:01
Noniin nyt alkaa kohta tulemaan Toyota Experttejä Hiacen tilalle.. http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/toyota-ja-psa-pakettiautoyhteistyohon/600399/

Tuleekohan sieltä just Pökötin näköisiä pakuja toyotan logolla vai kuinkahan paljon Tojota osallistuu niiden kehittämiseen. Koneet? Muotoilu?


http://www.voimahali.fi/VH/images/smilies/hali_hirtto.gif

Jhl
28.07.2012, 08:37
http://www.voimahali.fi/VH/images/smilies/hali_hirtto.gif

Siis ei kai tässä mitkään hautajaiset silti ole, Hiace voi ja elää hyvin :)
Tommonen vois olla kiva tuottaa , taitaa olla paha homma saada kilpiin?

bMGrIJC5dgM

Tarzan
30.07.2012, 19:11
No niin, lauantain hesarissa oli ilmoitus toyotan pakettiauto tuotannosta euroopassa.

PSA konserni rupeaa valmistamaan toyotalle pakettiautoja ja ne perustuvat olemassa oleviin peugeot ja citroen autoihin.
(Kettu, olis pitäny lukea tarkemmin edell olevat. Mähän olen myöhässä.)

tekniikkamies
02.08.2012, 00:33
Juu, ei siis tule YHTÄÄN ikävä, vaikka ei tuotaisi suomeen enää yhtään hiasea.. :eek:

Asiaan, en kiellä "legendaarista" mainetta, enkä kestävyyttä...mutta mutta, kun olen viimeiset kolme vuotta ajanut ammatikseni taksia, ja kun täällä pienillä kylillä on vielä tuo bussi vs. henkilöauto- suhde eri, kuin isommilla paikkakunnilla, täälläkin 13 taksia, joista 10 bussia....niiiin on siiis tullut ajettua noilla uusilla/suht uusilla pakuilla, eli Vito, Transporter, ja se Hiase, niin onhan NIIIIN kasaria/ysäriä koko laitos, että huh huh! tilat ahtaat, tekniikka kivikautista, kuljettajan ergonomia ihan perseestä, helvetin äänekäs maantiellä..., mitä vielä...talvella saakelin kylmä..että silleen.

Yksi renki sanoi viikonlopun ajettuaan kyseisellä hiasella, ettei enää ikinä aja yhtään metriä ko. autolla, kun on selkä NIIN kipeänä viikonlopun jäliltä!!

Mutta siis HUOMIOKAA: kommentit koskee Hiacea taksikäytössä..:)

Omat kokemukset on vanhemmista 90- ja 80- luvun Hiacesta ja ne ovat pääasiassa positiivisia jos ajatellaan autoa arkisena pakettiautona.

Maaseudun taksikäytössä tarvitaan vähän toisenlaisia ominaisuuksia. Tällä hetkellä VW Transporter ja MB Vito on siinä suosittuja. Sprintteriä ja Crafteria pidetään jonkin verta tarpeettoman suurikokoisena jos ei voi erikoistua näille sopiviin kuljetustehtäviin.

Yksi ominaisuus, josta minun mielestä olisi hyötyä on neliveto ja aavistuksen parempi maavara yhdistettynä korkeampiprofiilisiin renkaisiin.

Toyotan Hiaceenkin olisi saanut menohaluja tuomalla siihen 3,0 D4D moottorin samaan tapaan kuin Hiluxiinkin.

Minulle jäi mieleen epämukavana maantieautona mm. tehottomasta koneesta ja maantiekäyttöön huonoista välityksistä oliko nyt vuosimallin 1974 Mersu 406 paripyörillä ja tässä yksilössä oli lava. Mersu kehittyi kuitenkin näistä vuosien saatossa sutjakaksi autoksi ja Toyota ei pakettiautossa ihan samalla tavalla.

Toisaalta jos haluaa hienostuneen ja ylellisen Toyotan, ei Hiace ole oikea valinta, onhan Toyotalla enempi mukavuuteen suuntautuneita mallejakin:
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4870530