tatsga
03.03.2011, 23:08
Pistetäänhän tälläinen tiukka kysymys näin tän foorumin ekaks viestiks mun osalta. Tuli ostettua tuossa täällä foorumillakin esitelty oranssi pickupiksi muutettu G-mersu. Monikun ihmetteli korin leimaan saamisen laillisuutta, niin AKEn poikkeuslupapaperilla tekee ihmeitä(aika löyhät ehdot jopa). Pitäisi siis muutostaa uudesta lähtien pakettiautona(paikallisen sähköyhtiön työauto) liikkunut vehje avolavapakettiautoks.
Tuli tuossa tänään konttorilla autoa omiin nimiin laitellessa sitten kyseltyä katsurilta mites tuon muuttaminen N1G-luokkaan onnistuis. Kun ei suoralta kädeltä osannut sanoa, niin soitteli sit myöhemmin perään(täydet propsit HAKUSin Hernesaaren asiakaspalvelualttiudelle!), että onnistuu kun kokonaispaino on kerta yli 2000kg ja auto on nelipyörävetoinen.
Sehän tässä "koijauksessa" olis hieman ideana, ettei tarvitsis tehdä autoon alleajosuojaa taaksen kun auto olisi maastokäyttöön rekisteröity nimenomaan kisakäyttöä perustellen. Katsuri oli sitä mieltä, ettei alleajosuojaa tarvittaisi tuollaisessa tapauksessa. Onko tuosta maastopakettiautoksi rekisteröinnistä mahdollisesti jotain muuta haittaa sen tuomien hyötyjen lisäksi? Esim vaikuttaako vakuutuksiin verrattuna N1-luokkaan? Entäpä onko lisähyötyjä esim isomman rengastuksen merkeissä? Nyt saa jakaa kokemuksensa ja tietämyksensä aiheesta, niin saadaan taas yksi uusi maastonnielijä/ilmastontuhoaja mahdollisimman nopeasti takaisin liikenteen sekaan aiheuttamaan pahennusta ympäristötietoisten ihmisten keskuudessa... =)
Tuli tuossa tänään konttorilla autoa omiin nimiin laitellessa sitten kyseltyä katsurilta mites tuon muuttaminen N1G-luokkaan onnistuis. Kun ei suoralta kädeltä osannut sanoa, niin soitteli sit myöhemmin perään(täydet propsit HAKUSin Hernesaaren asiakaspalvelualttiudelle!), että onnistuu kun kokonaispaino on kerta yli 2000kg ja auto on nelipyörävetoinen.
Sehän tässä "koijauksessa" olis hieman ideana, ettei tarvitsis tehdä autoon alleajosuojaa taaksen kun auto olisi maastokäyttöön rekisteröity nimenomaan kisakäyttöä perustellen. Katsuri oli sitä mieltä, ettei alleajosuojaa tarvittaisi tuollaisessa tapauksessa. Onko tuosta maastopakettiautoksi rekisteröinnistä mahdollisesti jotain muuta haittaa sen tuomien hyötyjen lisäksi? Esim vaikuttaako vakuutuksiin verrattuna N1-luokkaan? Entäpä onko lisähyötyjä esim isomman rengastuksen merkeissä? Nyt saa jakaa kokemuksensa ja tietämyksensä aiheesta, niin saadaan taas yksi uusi maastonnielijä/ilmastontuhoaja mahdollisimman nopeasti takaisin liikenteen sekaan aiheuttamaan pahennusta ympäristötietoisten ihmisten keskuudessa... =)