View Full Version : Nissan King Cab -88 vaihdelaatikko kysymys !
Terve, onko eroja Bensakoneen ja dieselikoneen vaihdelaatikoissa? meni just vaihdelaatikko paskaks ja tarviis uus ostaa. itsellani on siis kingcab bensa koneella.
kiitos:cool:
nenonen2
25.02.2011, 21:15
kytkin kopat eri, näitä ei saa erikseen vaihdettua, eli kuoret vaihdettava. sisuskalut pitäis käydä ristiin, välitykset saattaa olla vähän eri. vai olikohan ne välit muutettu perissä. no kuitenkin, suoraa ei mene. mulla ois koko bensa cabbi myynnissä tuolla palstalla, jos tarvetta enemmille osille niin osta se pois.
Kiitos tiedosta, pistetään harkintaan.
minun mustikuvien mukaan kytkin kopan saa vaidettua
kytkin kopat eri, näitä ei saa erikseen vaihdettua, eli kuoret vaihdettava. sisuskalut pitäis käydä ristiin, välitykset saattaa olla vähän eri. vai olikohan ne välit muutettu perissä. no kuitenkin, suoraa ei mene. mulla ois koko bensa cabbi myynnissä tuolla palstalla, jos tarvetta enemmille osille niin osta se pois.
nenonen2
26.02.2011, 09:44
minun mustikuvien mukaan kytkin kopan saa vaidettua
toi kytkinkoppa on mun mielstä puolikas tosta päävaihteiston kuoresta, tossa linkki mistä näkee kanssa. ja toi on muuten pirun hyvä sivusto, näkee tosi hyvin osien sopivuuksia.
http://nissan4u.com/parts/king_cab/el_d21/1987_1/type_10/power_train/transmission_case_and_clutch_release/
joo mutta koppat on vaidettavissa sopivat ristiin
td,d,b
toi kytkinkoppa on mun mielstä puolikas tosta päävaihteiston kuoresta, tossa linkki mistä näkee kanssa. ja toi on muuten pirun hyvä sivusto, näkee tosi hyvin osien sopivuuksia.
http://nissan4u.com/parts/king_cab/el_d21/1987_1/type_10/power_train/transmission_case_and_clutch_release/
nenonen2
01.03.2011, 17:13
joo kuoret kyllä vaihdettavissa. mutta pelkkää kytkinkoppaa ei tosiaan olemassa, että menee vähä isommaksi tuo homma kun täytyy laatikko purkaa että saa kuoret ristiin.
itsellä kanssa laatikosta pakin haamaspyörä ja 5 vaihteen hammaspyörät hajalla. on muuten aika helppo purkaa jopa ensikertalaiselle tuo laatikko.
Hompppa_
10.03.2011, 22:20
Mites vanhemmista kinkuista löytyykö alennusvaihteistoa? Omassa -89 2.5D sitä ei ole ja on aika tuskallista ajella hangessa tai metsässä yleensäkin. Entä käykö sellanen pikkupuolella oleva laatikko suoraan tuohon omaani kiinni?
nenonen2
11.03.2011, 10:48
kyllähän tuossa pitäis kaiketi olla se, ainakin mulla on vaikka on 87 ja edellisessä 86 oli kanssa. onkos siinä kuitenkin se keppi mistä kytketään neliveto päälle, siitä painamalla alaspäin ja vetämällä taakse menee omassa päälle.
Hompppa_
11.03.2011, 12:14
ohan siinä se keppi mitä vetämällä taaksepäin menee nelikko päälle muttei se minusta mihinkään muuhun suuntaan liiku :confused:
nenonen2
11.03.2011, 14:11
ohan siinä se keppi mitä vetämällä taaksepäin menee nelikko päälle muttei se minusta mihinkään muuhun suuntaan liiku :confused:
niin se keppi tosiaan menee siellä auton alla semmosessa urassa jossa on sitten sellaset stopparit ettei mene pienelle alueelle vahingossa vaan tarvii painaa keppiä alas/sisäänpäin että se painuu siellä oikeeseen loveen, sitten vedetään taaksepäin. vähän samaan tyyliin painettava kuten esim bemareissa on pakkilukko. siinä on sitten vielä ensin vapaa ja pitää vetää vielä taaksepäin että menee pienelle alueelle. uskoisin että se sieltä löytyy kun keppiä heiluttelee.
Hompppa_
11.03.2011, 14:18
käväsin pihalla kokeilemassa ja ei löytyny muita toimintoja :( tais olla tällänen tämä laatikko, pitäisköhän harkita sellasen jakolaatikon(?) ostamista missä se on sitten.
Jos jollain on ko. laatikko voi tarjota!
Onko korii nostettu rungoltaan? Jos on oikeen paljon, niin kepakko ei pääse hitaalle meneen... Siin ohjaamon lattiassa on keppien ympärillä peltikaulus, johon koloa tekemällä sit löytyy se hidaskin... itellä D21.korisessa toi hidas hankala laittaa päälle ku kaulus ottaa kii... Mut sen korjaan, kun saan siiehn pitävemmät tassut alle, mikäli ei ehdi lumet lähtee... Edessä näet on nytkin n. 15cm pienemmät kumet ku takana, joten ei nelikolla voi vedättää ees... Eikä halua sarkee mitään pihalla ees...
Kepissähän on asennot 2L 2H N 4L noin niinkun edestä taaksepäin.
Hompppa_
11.03.2011, 20:25
Koria nostettu 70mm. Entisellä omistajalla ollu 3v ja vaihtanu siinä välissä vaihelaatikon eikä maininnu mitään pikkupuolesta. No kävin sitte uuestaan kattomassa sitä ja revin suojareunuspellin pois nii johan alko pikkupuoliki löytymään! :D
Kiitos asiallisista vastauksista tämä helpottaa elämää kummasti;)
Joo... ja eikä sitä aina kaikkee muista kysyy, tai kertoo ku jotain myy pois. Mukava kuulla, että tilanne selvis ja "vika" korjaantui siin samalla. Ei muuta ku kovaa ajoa.
nenonen2
11.03.2011, 21:28
joo hyvä että löyty välityksiä. oiskin ollut kyllä aika hieno keksintö tuo ajokki mikäli ei ois alennusvaihdetta.