View Full Version : Ostetaan sitruunahappoa
Jospa jollain olisi vaikka noin 25kg säkki joutilaana,niin ei kun yv.tä
käy ostaa vitapol merkkistä vasikalle tarkotetttua ripulin estoainetta.
saa akrimarketista 99% sitruunahappoa. halpaa.
Jep, etetaan vinkistä vaari.
juu agrimarkettiin vaan. oliko neljä kiloa 25€ isoissa säkeisä varmaan halvemmalla.
juu agrimarkettiin vaan. oliko neljä kiloa 25€ isoissa säkeisä varmaan halvemmalla.
Mielestni Agrimarketissä ei ollut kuin 5kg tarjolla ja olisin miuluusti ottanut enemmän kun isommat erät yleensä huomattavasti halvenpia kiloa kohden
tonnisata
25.02.2011, 00:13
tota... mihin tuota käytetään autohommissa- pieneen ruosteenpoistoon? mulla on tosivahvaa suolahappoa jolla lähtee kyllä, mut on niin raakaa kamaa että eipä kärsi hengittää lähellä kun sauhu nousee. sit vedellä pesu ja nopea kuivaus ja ruoste-esto pohjamaali. pikkuosissa ollut kätevää ja tosi ummehtuneissa alumiini osissa. meni off topikiksi, mutta ihmettelin vaan onko sitruuna siihen tarkoitukseen?
tota... mihin tuota käytetään autohommissa- pieneen ruosteenpoistoon? mulla on tosivahvaa suolahappoa jolla lähtee kyllä, mut on niin raakaa kamaa että eipä kärsi hengittää lähellä kun sauhu nousee. sit vedellä pesu ja nopea kuivaus ja ruoste-esto pohjamaali. pikkuosissa ollut kätevää ja tosi ummehtuneissa alumiini osissa. meni off topikiksi, mutta ihmettelin vaan onko sitruuna siihen tarkoitukseen?
Mitä olen näiltä monilta harrastesivuilta katsellut,niin sitruunahappo hyvä esim ruosteen irroitukseen ja sitten muuhunkin "pesuun " kotitalousessa. Sen olen jo ennenkin tiennyt, että esim asuntovaunun tai auton raikasvesiputkistojen pesuun ja huuhtelu sinnekin päälle ,niin hyvää tulee mutta googlettamalla löytyi paljon muutakin ihan kotitalouteen ja kuulemma silleen vaaratonta käsitellä, jos olen oikein ymmärtänyt.
Tuntuu nyt että K-Raudan 25kg on sopivin määrä ja hintakin kg kohti jo taas sopivampi kuin 5kg mutta niinkuin jokainen tietää että kun kaveri kertoi ostaneensa 2v sitten Agrista 40kg,niin periaatteessa tuli taas muutama viiskiloa ilmaiseksi .-) mutta kun 25kg tuntuu nyt olevan se isoin määrä ellei joku jotain muuta sano.
Sitruunahapon hyvä puoli on juuri tuo "myrkyttömyys". Sitähän käytetään myös elintarvikkeissa. Tosin erittäin pieniä määriä. Laimennettuna sillä voi pestä vaikka ruuanvalmistuksessa käytettäviä astioita kuten kahvinkeittimen, kunnon huuhtelu toki tarvitaan.
Ihan vinkkinä kun olen hyväksi havainnut, sitruunahappoa tapettiliisteriin ja telella/pensselillä kerros pelteihin. Voi vielä muovikalvolla peittää ja olla yön yli. Seuraavana päivänä sitten huuhtelu ja harjaus vedellä.
- Aikoinaan entisen anopin Asconan pellit käsittelin noin, hienosti valui ruosteet, joita siinä oli, liisterin mukana.
Ihan vinkkinä kun olen hyväksi havainnut, sitruunahappoa tapettiliisteriin ja telella/pensselillä kerros pelteihin. Voi vielä muovikalvolla peittää ja olla yön yli. Seuraavana päivänä sitten huuhtelu ja harjaus vedellä.
- Aikoinaan entisen anopin Asconan pellit käsittelin noin, hienosti valui ruosteet, joita siinä oli, liisterin mukana.
Täytyypä pitää mielessä.
Rekisteröimätön
25.02.2011, 13:13
Olen vähän utelias ja kyselen että mitä oikeen meinasit puhdistaa, 25kg riittää kuitenki jo reiluun 500 litraan käyttökelpoista liuosta? :)
t: nyybibaxxter
Eihän sitä tarvii koko 500 l kerralla tuhota, isompi erä kerralla on halvempi ostaa ja jää varastoonkin odottamaan seuraavaa kohdetta johon ei sitten tarvii enää erikseen sitä kiloa ostaa. :)
lievää jutustelun makua myynti-ilmoks... :rolleyes:
Eihän sitä tarvii koko 500 l kerralla tuhota, isompi erä kerralla on halvempi ostaa ja jää varastoonkin odottamaan seuraavaa kohdetta johon ei sitten tarvii enää erikseen sitä kiloa ostaa. :)
Juuri näin, en minä mitään suuria juttuja puhdistele mutta tuo pitää vain paikkansa,että isot määrät vaan tekkee sen ettewi se kilo enää oikeastaan maksa mitään, no jutusteluksi menee mutta tähän pakko lisätä kun kerran yhtä keltaista painepesuria olin uutena ostamassa ja kyselin sitten autonpesuainetta ja siinä kävi silleen ,että jos maksoi litra vaikka 30mk niin sitten 30 litraa paljion vähemmän ja kun aikamme siinä nauratimme toisiamme,niin sieltä olisi saanut jonkun suursakin rakeina ja tottahan se oli sitten pakko kotona oikein laskea, että mitä siinä litrahinnaksi olisi tullut ja en muista tarkkaan mutta esim sen aikuista rahaa litra olisi maksanut 10 pennia, no suhde oli tuon tapainen eli kyllä siitä pullotetusta jotain jäi niille .-) mutta tilasin 25kg tännä k raudasta sitruunahappoa eli homma hoidossa, niin tuosta isosta määrästä vielä että kun porukkaan ostaa niin siitä saa moni halvalla.
Kilpailussa siitä kenellä lähdön koittaessa on eniten romua, pääsee hyvään sijoitukseen kun aina ostaa määräalennuksilla ;) Esim 25kg säkistä käytetään 3kg, jonka jälkeen loput jää tallin nurkkaan ja muutaman vuosikymmenen päästä perikunta löytyy vesivahingossa liuenneen sitruunamöykyn :)
Ei tietty mitään vikaa ostaa porukalla, kyselin vaan siksi jos olis ollu jokin elämää suurempi projekti meneillään, vaikka uima-altaaseen suursäkillinen sitruunahappoa ja sinne dippailemaan auton runkoja ja koreja :D
Taitaa vähän jutusteluksi mennä..
Kilpailussa siitä kenellä lähdön koittaessa on eniten romua, pääsee hyvään sijoitukseen kun aina ostaa määräalennuksilla ;) Esim 25kg säkistä käytetään 3kg, jonka jälkeen loput jää tallin nurkkaan ja muutaman vuosikymmenen päästä perikunta löytyy vesivahingossa liuenneen sitruunamöykyn :)
Ei tietty mitään vikaa ostaa porukalla, kyselin vaan siksi jos olis ollu jokin elämää suurempi projekti meneillään, vaikka uima-altaaseen suursäkillinen sitruunahappoa ja sinne dippailemaan auton runkoja ja koreja :D
Taitaa vähän jutusteluksi mennä..
Uskon kyllä, että juuri näin voi käydä mutta lapset ei ihmettelisi vaikka löytyisi sitten joskus 1000kg, kun ei kukaa muu ollutkaan kiinnostunut :-) ,kyllä minulla on jonkin verran noita "isoja" ostoksia ja jotkut jopa huolestuttavasti loppumaisillaan :-)
Onkos k-raudassa se ihan sitruunahapon nimellä myynnissä vai jollain muulla tuotemerkillä? Täällä ois oottamassa jo tuhannen litran dippauspytty nesteitä ja osia ruosteen poistoon. Kai se liuos säilyy pitkäänkin kun kannen pitää päällä?
samisami2
27.02.2011, 13:39
Jatketaan sitruunahappo keskustelua tuolla "sitruunahappo" ketjussa.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=30626&highlight=sitruunahappo