View Full Version : Kuljetuksesta
Eli siis homman nimi olisi jotakuinkin seuraava. Olisi lähiaikoina tarkoitus haalia kotiin päin noin 100km päästä UAZ. Olen koettanut miettiä kuljetus ratkaisua seuraavalle paketille: 1 ehjä auto, 1 kori+runko ja noin pakettiautollinen varaosia tuohon päälle. kaikki muu on selvää pässin lihaa paitsi itse auto. auto on ajokuntoinen mutta siitä puuttuu katto pressu joten ajaminen ei tule kyseeseen, ainoastaan vasta todellakin viimeisenä hätävarana.
Tutkin tuossa muutaman vuokrattavan trailerin tiedot ja kaikissa näyttäisi olevan suurimmat sallitut kuormat 1400kg tai lähelle. Ei tuo itse traileri varmaankaan alle lahoa vaikka siihen tuolaisen noin 1600 kiloa painavan auton päälle ajaakin, mutta tarpeeksi mulkku posliini syynä homman tietysti grammalleen. ja kun yhdistelmän kokonais paino kasvaa melkoisesti kun vetoautolta vaaditaan jo sitten yli 2500 kg vetokykyä--> vetoauton omamassa orly kasvaa = C1E/CE
Itsellä on ABC kortti, C1E teoriat ja ajotunnit on käyty mutta omaa laiskuuttani en kortin korotusta saannut ajoissa tehtyä joten tuo kortti luokkakin hieman rajoittaa tuon yhdistelmän kokoamista.
Nyt siis kysynkin teiltä oi viisaat palstalaiset, miten tuo rohjo tuodaan kotiin ilman että aletaan maksamaan itseään kipeeksi jostakin hinauspalvelusta. Töistä olisi mahdollista ehkä saada kuorma-auto mutta uaz.n lastaaminen siihen ei myyjän mukaan ole oikein mahdollista.
Kitän jo etukäteen.
Eli siis homman nimi olisi jotakuinkin seuraava. Olisi lähiaikoina tarkoitus haalia kotiin päin noin 100km päästä UAZ. Olen koettanut miettiä kuljetus ratkaisua seuraavalle paketille: 1 ehjä auto, 1 kori+runko ja noin pakettiautollinen varaosia tuohon päälle. kaikki muu on selvää pässin lihaa paitsi itse auto. auto on ajokuntoinen mutta siitä puuttuu katto pressu joten ajaminen ei tule kyseeseen, ainoastaan vasta todellakin viimeisenä hätävarana.
Tutkin tuossa muutaman vuokrattavan trailerin tiedot ja kaikissa näyttäisi olevan suurimmat sallitut kuormat 1400kg tai lähelle. Ei tuo itse traileri varmaankaan alle lahoa vaikka siihen tuolaisen noin 1600 kiloa painavan auton päälle ajaakin, mutta tarpeeksi mulkku posliini syynä homman tietysti grammalleen. ja kun yhdistelmän kokonais paino kasvaa melkoisesti kun vetoautolta vaaditaan jo sitten yli 2500 kg vetokykyä--> vetoauton omamassa orly kasvaa = C1E/CE
Itsellä on ABC kortti, C1E teoriat ja ajotunnit on käyty mutta omaa laiskuuttani en kortin korotusta saannut ajoissa tehtyä joten tuo kortti luokkakin hieman rajoittaa tuon yhdistelmän kokoamista.
Nyt siis kysynkin teiltä oi viisaat palstalaiset, miten tuo rohjo tuodaan kotiin ilman että aletaan maksamaan itseään kipeeksi jostakin hinauspalvelusta. Töistä olisi mahdollista ehkä saada kuorma-auto mutta uaz.n lastaaminen siihen ei myyjän mukaan ole oikein mahdollista.
Kitän jo etukäteen.
Misäspäin tää "IDÄNIHME" on?
hah, aurinkoinen keskipäivä, puomi ja karvalakki... sillä siitä selviää...kyllä kait niitä isommankin kantavuuden trailereita löytyy, ja vetoautoja siihen niin että be korttikin riittää mutta minkälainen se kuorma-auto sitten on jos ei lastaus onnistu.
Paku+traileri johon ne liikkumattomat.
Kaverille turkkihaalarit ja karvalakki niin ajaa pois.
Viinapullo kouraan keikan päälle. :D :D
Lyhythän tuo siirto on.
Eikai siihen sen edullisempaa ole.
Rytari: tuollanen 818 atego lasikuitu kopilla. ongelma siis auton nostasmisessa kyytiin, tietysti etukäteen tekemällä rampit sais ehkä, mutta tuossakin tuo että mitä sanoo pomo kun huonekalu autoon työnnetään auto sisään.
Itse jooh tosiaan mietin että jos ei muuta nin tehään sitte samantien kestotesti ja ajan sen sitten ite kotio sieltä. kelkka kuteet niskaan ni kaippa siinä tarkenee.
Rytari: tuollanen 818 atego lasikuitu kopilla. ongelma siis auton nostasmisessa kyytiin, tietysti etukäteen tekemällä rampit sais ehkä, mutta tuossakin tuo että mitä sanoo pomo kun huonekalu autoon työnnetään auto sisään.
Itse jooh tosiaan mietin että jos ei muuta nin tehään sitte samantien kestotesti ja ajan sen sitten ite kotio sieltä. kelkka kuteet niskaan ni kaippa siinä tarkenee.
joo, tuo selvensi jo paljon, kuormaautoja kun on niin monenlaisia, toisissa saa lavan maahan...
kun siinä tuulilasi on niin ei ole edes paha homma, auttaahan siinä uazin oma lämppärikin karvahatun lisäksi :)
Oliskos irtokorissa joutilaita etu- tai takapenkkejä???
Oliskos irtokorissa joutilaita etu- tai takapenkkejä???
viskasin yv:llä
viskasin yv:llä
TNX, vastattu... ;)
Tuukka Impala
22.02.2011, 22:00
Tota mää kyllä ihmettelen että miten ei löydy semmosta traileria missä olis kantavuutta enemmän ku 1400.....
Missäpäin niitä niin heikosti on saatavilla? Täällä on ainaki ihan tässä lähiseudulla ainaki 2kpl yli 2tonnin kantavuudella olevaa ja 1 semmonen jossa on 1900kg kantavuutta.....
se vetohomma on sit toinen juttu, kyllä kai kaikilla maastureilla saa yli 2 tonnia vetää, mut vaatii sen E-kortin.....
Eihän nuin lyhyt matka ongelma ole ajaa.
Monesti on ajeltu parinkympän pakkasissa yyjiilläkin avona ihan vaan vittuillakseen.
Jos oikein vaikeeks menee nii ei tollanen vl-autokaan kalliiksi tule jos matkaa ei olen tuonkaan enempää..
Taitaa homma ratketa niin että otan töistä tuon mersun ja haen auton sillä. kuulemma onnistuu lastaaminen myyjän päässä myyjän puolesta.