PDA

View Full Version : mitä tehä patrollille ku ei käänny??


Rekisteröimätön
22.02.2011, 11:18
Kyseessä pitkä -83 patrolli mihin tehtiin soa. Tehty vähän "tee ensin ja kato sitte toimiiko" periaatteella.
Nyt se ei vaan käänny oikeelle. Jostain täältä luin et apusimpukkaa tiputtamalla saa täydet kääntyvyydet. No joo...tiputettu on ja vasemmalle kääntyy jo melkein paikallaan, mut ei oikeelle.
Et nyt jos jollain on jotain hyvää ideaa tahi ratkasua ni kiitos tiedosta.

Jare
22.02.2011, 11:24
Kyseessä pitkä -83 patrolli mihin tehtiin soa. Tehty vähän "tee ensin ja kato sitte toimiiko" periaatteella.
Nyt se ei vaan käänny oikeelle. Jostain täältä luin et apusimpukkaa tiputtamalla saa täydet kääntyvyydet. No joo...tiputettu on ja vasemmalle kääntyy jo melkein paikallaan, mut ei oikeelle.
Et nyt jos jollain on jotain hyvää ideaa tahi ratkasua ni kiitos tiedosta.

Se apusimpukan ja raidetangoon välisen varren pituutta pitää muuttaa. Omassa Ratsunissa muutin myös simpukan sektoriakselin eri spoorille. Eli pyörät suoraan ja sit simpukasta varsi irti. Sitten hain simpukan keskelle ja pulttasin sektorivarren takas paikoilleen. Sit alkoi toimiin tasaisella. Maastossa hieman vaihtelee:rolleyes:

Rekisteröimätön
23.02.2011, 13:14
viestiä pistäessä oli jo tiedossa tuo keskittäminen. Mitä katsastus miehet mahtaa olla mieltä noista varsien jatkamisista?? Mahtaako patukkaan saada pidempää vartta tai sopiiko siihen jonkun muun kiesin varsi??

Pörö
23.02.2011, 14:37
Ota kuva edestäpäin auton alta jotta nähdään mitä on tehty vituiks.... Itse kun tein soan trolliin niin vakio palikoilla toteutin ja kääntyvyys on kunnollinen.

Janne1986
21.03.2011, 16:41
No niin.
Nyt on omassa autossa samaa vikaa.
Kääntyy huonosti molempiin suuntiin.
Laitoin autoon vkl lisäkierrejouset.
Eli nyt siinä on soa/kierrejouset...
Riittäisikö tuo pelkän simpukanvarren kääntö oikeaan kohtaan?
Vai pitääkö sitä laskea myös alaspäin?