View Full Version : nissa kingcap tehoa lissee
Rekisteröimätön
21.02.2011, 22:07
onko offimiehillä kokemusta.
auto on nissani king cap 1992, se on 2.4 bensakoneella.
nyt kun koria on korotettu ja alla on 33 tuumaset kumit, niin loppuu voima.
se noitten nissaneitten turboton diesel ei ole sen makiampi.
Kestääko se 2.5 diesel turbottamista?
Onko cedrikin 2.8 dieselissä tai patrollin 2.8,3.3 dieseleiden vaihdeloota laipassa miten eroja,
käykö nuo eri moottorit samaan vaihdelootaan?
varsinainen
21.02.2011, 23:13
cedricin ld28 passasi bensan vaihdelaatikkoon suoraan. Turbon mahduttamiseksi pakosarjan ja rattiakselin väliin, otin kuitenkin cedricin laatikosta kuoren etuosan. Sain sillä käännettyä mottia enemmän apparin puolelle.
Ei tosiaan kutosessakaan voima piisannu ilman ahtamista...
itellä on -87 kiing kaap ja vissiin tuo on sil sd25 moottorilla kun muistuttaa kovasti patrollin sd33 konetta. laiskahan toi on ei siitä mihinkään pääse.
subarun pikku ihin ahtimen meinasin laittaa ja coolerin jos jostain sopivasti löytyy, eiköhän noil päästä jo 90-100hv:v tuntumaan maltillisilla ahtopaineilla ja kaitpa toi kone sen kestää kun muistaa jälkikäytön eikä aja lappulattiassa pitkiä matkoja.
mopohan se viel noillakin tehoilla on mut jos tolla nyt alkas pärjäämään.
bensakoneen piristämisestä sen verran et kannen ku siistii, nokan teetättää vaikka r-koneistuksessa ja näprää 4-piste ruiskun tai tuplat sekä kattoo et pakokaasut pääsee virtaamaan poiskin niin luulisin et heppoja alkas löytyy eri tavalla ja kulutuskin pienenis...
kaasarista sen verran et orkkiksen ku heittää mäkeen ja laittaa vaikka kaks kurkkusen mekaanisen weberin nii vois saada silläkin jo pirteyttä. rapakon takaa saa uusii webrui kohtuu hintaan. sit viel se nokka nii varmasti piristys...
2.4 litrasesta bensa koneesta ei pitäs 150hv olla mikään ameriikan temppu vaparinakin.
Rekisteröimätön
22.02.2011, 10:49
onko offimiehillä kokemusta.
auto on nissani king cap 1992, se on 2.4 bensakoneella.
nyt kun koria on korotettu ja alla on 33 tuumaset kumit, niin loppuu voima.
se noitten nissaneitten turboton diesel ei ole sen makiampi.
Kestääko se 2.5 diesel turbottamista?
Onko cedrikin 2.8 dieselissä tai patrollin 2.8,3.3 dieseleiden vaihdeloota laipassa miten eroja,
käykö nuo eri moottorit samaan vaihdelootaan?
td- diesel kestää turbottamista sd-koneet ei ja jos tehoa meinaat saaha niin elä ainakaan laita mitään nissanin dieseliä, ovat umpilaiskoja ja menee vähintään 1000-2000€ (turbo, IC, pumpun säätö) että saisit siitä yhtä tehokkaan kuin tuo 2.4 bensa vakiona.
turbota enemmin tuo 2.4 bensa
Rekisteröimätön
22.02.2011, 10:51
cedricin ld28 passasi bensan vaihdelaatikkoon suoraan. Turbon mahduttamiseksi pakosarjan ja rattiakselin väliin, otin kuitenkin cedricin laatikosta kuoren etuosan. Sain sillä käännettyä mottia enemmän apparin puolelle.
Ei tosiaan kutosessakaan voima piisannu ilman ahtamista...
about saman verran on nissanin nelosessa ja kutosessa hevosvoimia (n.10hv eroa ei huomaa kukaan käytännössä)ja kutonen vielä painavampi. tod.näk. auto muuttui laiskemmaksi kutos koneen myötä :)
Rekisteröimätön
22.02.2011, 10:58
td- diesel kestää turbottamista sd-koneet ei ja jos tehoa meinaat saaha niin elä ainakaan laita mitään nissanin dieseliä, ovat umpilaiskoja ja menee vähintään 1000-2000€ (turbo, IC, pumpun säätö) että saisit siitä yhtä tehokkaan kuin tuo 2.4 bensa vakiona.
turbota enemmin tuo 2.4 bensa
niin ja kytkin vielä maksaa. alkup. diesel moottorin uusi kytkin ei kestä ahtopainetta juuri ollenkaan normaalilla ajollakin luistaa jos painetta imusarjassa...
minäkin olen samaa mieltä että ei ole mitään järkeä vaihtaa bensa autoon diesel konetta. jos nyt jostain syystä haluat vaihtaa dieselin niin varaudu että se on vakiona puolet laiskempi ku toi bensa ja sulla menee 2000€ +koneen hinta että saisit siitä nippa nappa yhtä tehokkaan kuin tuo vapari bensa. myös perät pitää sun vaihtaa, bensa koneessa on vittumaiset välitykset dieselille
menee ohi alkuperäisen aiheen mut, mut
just sain turbon kiinni ja ilman cooleria on, 0,5 painetta ja syöttöö käännetty jonkun verran. kulku verrattuna vakioon on iso. jaksaa kulkee reilusti kovemmin kuin mitä suomessa saa ajaa ja kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vaparissa. kytkin ei luista ja rekasta pääsee ohi kun vaan polkasee. ei toi ammus ole vieläkään mut voin väittää et hakkaa vaikka vakio lj:n tai pajeron mennen tullen.
persdynon mukaan vois olla vakio konetehot nyt renkailla. niin ja kone on sd25, turbona on 1.8 legasy subarun ahistin...
kerron sit jos ens viikolla kajahtaa mut, epäilen et tolla piristyksellä kestää sen mitä korikin korroosiota.
nyt tolla viittii jo ajella ja voi harkita vaikka kärrin kytkemistä perään :D
Kestääkö lie terranon 2.7 turboD kone lisäkutitteluja ollenkaan?
Rekisteröimätön
23.02.2011, 23:14
menee ohi alkuperäisen aiheen mut, mut
just sain turbon kiinni ja ilman cooleria on, 0,5 painetta ja syöttöö käännetty jonkun verran. kulku verrattuna vakioon on iso. jaksaa kulkee reilusti kovemmin kuin mitä suomessa saa ajaa ja kiihtyvyys on aivan eri luokkaa kuin vaparissa. kytkin ei luista ja rekasta pääsee ohi kun vaan polkasee. ei toi ammus ole vieläkään mut voin väittää et hakkaa vaikka vakio lj:n tai pajeron mennen tullen.
persdynon mukaan vois olla vakio konetehot nyt renkailla. niin ja kone on sd25, turbona on 1.8 legasy subarun ahistin...
kerron sit jos ens viikolla kajahtaa mut, epäilen et tolla piristyksellä kestää sen mitä korikin korroosiota.
nyt tolla viittii jo ajella ja voi harkita vaikka kärrin kytkemistä perään :D
lopeta heti, suomesta on kohta loppu ehyet sd-koneen kannet. kyseinen kansi ei kestä paineistusta ollenkaan.
eli holysmoke sivuilta nimimerkki lerssinen, sillä vielä enemmän kokemusta kuinka hajotetaan sd-kone turbolla vaikka kaikki on oikein tehty
Rekisteröimätön
23.02.2011, 23:15
siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi
Rekisteröimätön
23.02.2011, 23:20
http://holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=5827
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1251136871/16
tässä pari juttua...
Rekisteröimätön
24.02.2011, 08:34
Hei eikös tossa vanhemmassa nissan terranossa ole 3litranen bensakone, käyköhän se kingcapin vaihdelootaan
siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi
Tuttu, ja tietää tosiaan miten käy, kun ahtaa SD-koneen... Ostanut multa moottorin ku entinen menehtyi... ja kannentiivisteet kulutustavaraa sitten kaa, jos meinaa kuitnekin pienillä paineilla ajella... Eli suosittelen lämpimästi TD-sarjasta turbotukseen... Kummaskin koneessa öruiskut kyllä männille, mutta SD.koneet vaan alakerrastaankin heikompaa lajia... Runkolaakerita kaksi vähemmän, kuin TD-sarjasessa. ja tosiaan, kansia ei oo ellei osta sit autoa siin samalla...
kestää jos on kestääkseen, ajetaan niin pitkään ku kestää. syöttöö pienensin jonkun verran ja pakoputkisto on nyt vakio, takaänkkä täytyy heittää mehtään ja laittaa suora putki tilalle. tehot on täl hetkel about vakio 2,5td pajeron luokkaa joten piisaa mulle, viittii ajellakkin. sit jos hajoo niin täytyy
nostaa joku muu motti tonne, tuskin ainakaan neloskonetta ;)
kaikki sano mulle aikoinaan et ei patrollin koneesta saa voimaa eikä se kestä yhtään virittää, täl hetkel patun renkailta irtoo lähemmäs pari sataa konia ja kestää aina mitä kestää. vanhoista paskoista osista kun kasaa niin koskaan ei voi tietää.
kaikkee pitää kokeilla.
Edittiä sen verran et 5000km ajettu 0,5 paineilla, eikä mitään ongelmia ole esiintyny.
Rekisteröimätön
24.02.2011, 17:25
kestää jos on kestääkseen, ajetaan niin pitkään ku kestää. sitte keulille tuloo kuutos kone, loppuu se vittuilu :D
Nissanin kutos kone ei oo juuri sen tehokkaampi ja on painavampi, ehkä liian painava?... RD-koneistakin on kannet loppu...
tehot...:
RD28, 90hv
RD28T, 115hv
LD28, 84hv
----
SD23, 68hv
SD25, 72hv
TD25, 75hv
TD27T, 99hv
---
Z20 bensa koneessa on 89hv (<-1993)
Z24 bensa koneessa on 101hv (<-1993)
L20 bensa koneessa on 96hv (1981-1986)
L24 bensa koneessa on 120hv (1981-1986)
KA24 bensa koneessa 103hv (1992-1998)
VG30E bensassa 148hv (1987-1995)
Mielestäni paras viri bensa kone ois CA18ET (135hv), joka löytyy Bluebirdistä ja Silviasta... Viri osia löytyy mm. CA18DET (Nissan 200sx) ja tuo CA18ET vääntää 8-tappisena paremmin kuin uudempi 16 tappinen CA18DET
Rekisteröimätön
24.02.2011, 17:34
Hei eikös tossa vanhemmassa nissan terranossa ole 3litranen bensakone, käyköhän se kingcapin vaihdelootaan
ei käy ku on ihan eri lohko ja king cabin voimansiirto ei taho kestää vakio alle 100hv tehojakaan niin ei kestä mitenkään 150hv bensa koneen tehoja jossa tuplasti enempi vääntöökin ku alkup. diesel koneessa
Rekisteröimätön
24.02.2011, 17:37
ei käy ku on ihan eri lohko ja king cabin voimansiirto ei taho kestää vakio alle 100hv tehojakaan niin ei kestä mitenkään 150hv bensa koneen tehoja jossa tuplasti enempi vääntöökin ku alkup. diesel koneessa
Ja tuota 150heppasta konetta ei saa ainakaan leimaan ku suurin kone on king cabissa 120hv 2.4 bensa eli 120hv + 20% = 144hv
Partajeesus
27.02.2011, 17:20
Ei pidä paikkaansa tuo "Guestin" teho lista.
Itselläni KA24E kone ja rekisteriotteessa 93 KW -> 126.5hp
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KA_engine
Noissa Nissan 240sx vehkeissä joissa sama kone ilmeisesti korkeammat puristukset koska niissä 140- 150 hp
Tohon saisi jenkeistä valmiit turbo ja muut virisarjat. Viittis vaan alkaa tilaileen
Vaikka tuolta:
http://www.jgsturbo.com/ka24et.html
300 hp takapyöriltä ois aika muikee :cool:
Noita motteja ei vaan oikein suomesta irtaallaan löydä. Nettiautossa näyttäs yks olevan 4-ovisessa kingcabissa..
ELi siis 126,5 + 20% = 151.8 hp
;)
EDIT:
Siinä onkin erillainen imusarja tossa henkilöautomallin KA24E :ssä
Ja ennenkuin innolla menette ostamaan turbokoneita= ongelmia niin tiedoksi vapareista:
Niissä menee samalla tavalla +20% tehosääntö vierasmoottoreissa mutta muutoskatsastuksen jälkeen ei kukaan eikä mikään kiellä virittämästä konetta VAPARINA niin paljon kuin ilkeää kunneksi tulee 7 kg/kW raja vastaan... Eli laillisesti tehoa saa vaparissa olla jopa 380 heppaa (jos kinkkukaappi painaa 2000kg?)
Turbovirityksissä on se teholappurajoitus eli virittelyt loppuu laillisesti siihen kohtaan...
Hompppa_
27.02.2011, 18:11
minkä kokosia turpoja ootta laittanu 25td kiinni? tarkotus saada sen verran hepoja että pysyy liikenteen seassa mukana ;)
Rekisteröimätön
27.02.2011, 18:41
Ei pidä paikkaansa tuo "Guestin" teho lista.
Itselläni KA24E kone ja rekisteriotteessa 93 KW -> 126.5hp
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_KA_engine
Noissa Nissan 240sx vehkeissä joissa sama kone ilmeisesti korkeammat puristukset koska niissä 140- 150 hp
Tohon saisi jenkeistä valmiit turbo ja muut virisarjat. Viittis vaan alkaa tilaileen
Vaikka tuolta:
http://www.jgsturbo.com/ka24et.html
300 hp takapyöriltä ois aika muikee :cool:
Noita motteja ei vaan oikein suomesta irtaallaan löydä. Nettiautossa näyttäs yks olevan 4-ovisessa kingcabissa..
ELi siis 126,5 + 20% = 151.8 hp
;)
EDIT:
Siinä onkin erillainen imusarja tossa henkilöautomallin KA24E :ssä
vm.1998-2002 KA24E koneessa on tuo 93kW, tuosta koneesta on myös olemassa 85kw ja 88kw versio, en tiedä mitä on suomeen tuotu, noita KA24E eritehoisia koneita on Terranossa ja Navarassa Pick-Upin lisäksi, en tiedä minkätehoiset koneet on Suomi autoissa.
Vapari 300zx:ssä ilmoitetaan tehoksi 170hv, mutta esim. Y30 Cedricissä missä on sama kone niin tehoiksi ilmotetaan 155hv.
Rekisteröimätön
27.02.2011, 18:46
Ainakin JC32 mallisesta Nissan Laurista (1986-1989) löytyy L24E kone jossa 94kw/128hv, taitaa olla tehokkain nissanin 2.4 bensa kone
Rekisteröimätön
27.02.2011, 18:56
Terranon VG30E motissa on 109kw/148hv
300zx VG30E motissa on 125kw/170hv
Cedricin VG30E motissa on 114kw/155hv
Maxima VG30E motissa on 125kw/170hv
minkä takia samasta koneesta on työnnetty markkinoille 3 eri tehoversioo?
300zx VG30ET-turbossa on sitte 169kw/228hv (1985-1990) ja katti mallissa 149kw/203hv (1985-1990)
sitte VG30DETT on eri erikone siinä on 208kw/283hv
Partajeesus
27.02.2011, 19:09
vm.1998-2002 KA24E koneessa on tuo 93kW, tuosta koneesta on myös olemassa 85kw ja 88kw versio, en tiedä mitä on suomeen tuotu, noita KA24E eritehoisia koneita on Terranossa ja Navarassa Pick-Upin lisäksi, en tiedä minkätehoiset koneet on Suomi autoissa.
Vapari 300zx:ssä ilmoitetaan tehoksi 170hv, mutta esim. Y30 Cedricissä missä on sama kone niin tehoiksi ilmotetaan 155hv.
Itselläni vuosimallia 93 ja tuo 93kW
Noitahan ei juuri ole maahantuotu välillä 92-98...
itellä ois sama homma ehkä edessä td25 moottoriin ja hain eilen isuzun 2.8koneen turbon mutta siinä on tuo vesikierto hommakin et mistähän tähän vois ton veden ottaa helpoiten tai tarviiko se sitä ollenkaan? yks seppä vaan puhu et saabin turbot aikonaan toimi ilmankin onkohan näissä sama? öljynpaineenhan saa ainakin sieltä suodattimenjalasta mutta jos se tulppa ei aukea niin mikä sitten ois järkevin paikka sille, paluunhan saa vaikka alipainepumpun paluuseen?kellään tietoo et käykö tuo isuzun pakosarjakin tuohon kun uhkaavasti saman näkönen?sitten vielä helpoin tapa irrottaa katkenneet pakosarjan pultit kun on jo valmiiks 3katkennut parimilliä kannentason alapuolelta?mikä lie ne katkonut voiko olla että se kun ei ollut haitaria ollenkaan pakoputkessa, siinä nyt näin alkuun kymmenen kysymystä.
itellä ois sama homma ehkä edessä td25 moottoriin ja hain eilen isuzun 2.8koneen turbon mutta siinä on tuo vesikierto hommakin et mistähän tähän vois ton veden ottaa helpoiten tai tarviiko se sitä ollenkaan? yks seppä vaan puhu et saabin turbot aikonaan toimi ilmankin onkohan näissä sama? öljynpaineenhan saa ainakin sieltä suodattimenjalasta mutta jos se tulppa ei aukea niin mikä sitten ois järkevin paikka sille, paluunhan saa vaikka alipainepumpun paluuseen?kellään tietoo et käykö tuo isuzun pakosarjakin tuohon kun uhkaavasti saman näkönen?sitten vielä helpoin tapa irrottaa katkenneet pakosarjan pultit kun on jo valmiiks 3katkennut parimilliä kannentason alapuolelta?mikä lie ne katkonut voiko olla että se kun ei ollut haitaria ollenkaan pakoputkessa, siinä nyt näin alkuun kymmenen kysymystä.
Td:ssää siit imupuolen kyljellä olevia letkuja lainaten vaikka...
Ja ite koittasin siit propusta sen paineen ottaa, niin riittää ainakin ja mikäli ei lähde auki, niin sitten siit laturilta... Ja paluu alipainepumpun letkuun t-haaralla... Mikälimoottrori ei ole auki. tässä tapauksessa poraisin reijän öljypohjan yläosaan ja hitsaisin siihen paluuta varten putken pätkän...
minkä kokosia turpoja ootta laittanu 25td kiinni? tarkotus saada sen verran hepoja että pysyy liikenteen seassa mukana ;)
Kaverilla mitsu pajero 2.5:n turbo:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=392&pictureid=53816
itselläni land cruiser hj61 turbo:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2477&pictureid=69398
molemmista penkitetty 0.5-0.6bar paineilla n.100hv
eli tehonlisäystä huimat 25hv vakioon verrattuna
tuossa alemmassa king cabissa missä landcruiserin turbo, niin tamgearssin uusi kytkinpaketti kesti alle 2päivää, renkaina 31"
QkDGv-Qik68
Lerssinen
21.03.2011, 22:30
siis eti holysmoke foorumisin sivuilta lerssinen ja hänen turbotus kertomus niin tiedät enemmän, linkitä myös tähän se kaikkien luettavaksi
Minusta on puhuttu :D
No, SD koneen heikon kohdan muodostaa nelospytty ja sen takana menevät vesikanavat jotka erottaa vain se sylinterinputki.. Painetta mosaan ja tiippari antaa periksi sinne vesikanaviin, ei sekoita öljyjä ja nesteitä mutta nakkaa syylärinkorkin korkeuksiin.
SD23 koneesta 70hp -> 148hp takapyöriltä 1.6 Bar.. Kyllä siellä potentiaalia olis mutta mutta :(
Itellä projekti jäi kesken, seuraava operaatio (neljännen kypsähtämisen jäläkiin) olis ollu putkittaa ne vesikanavat dekkitasosta ylöspäin kanteen, olis pitäny työstää kanteen putkille soppelit kolot jne mutta iski projektikyllästyminen ja myin koko roskan kuuseen (kyseinen roska vissiin jossain Euran alueella??).
Sillä jännä homma että samalla aikaa kun tuon kanssa tuuskasin ajelin parisataatuhatta turbottomalla SD23 koneisella kinkulla eikä koskaan mitään ongelmia...
Lerssinen
21.03.2011, 22:33
Foorumin käyttö hakusessa, anteeksi tuplapostaus..
onko miten kestäny nuo jälkikeenpäin turbotetut ja paljon tullu kilometrejä ennen ja jälkeen turbon
Rekisteröimätön
21.03.2011, 23:27
itellä on nissan king vm:2001 d22 koneella turboa aikaistettu ja jakajapumpulta kartio mallista tikkua käännetty, nyt muuttui jo tehot, mutta tarvitsen apua että pääsisin syöttöruuviin luokse et jos sitä kautta laittaisin enemmän ainetta menemään... osaako kukaan kertoa mitä kaikkea joudun tekemään ???
onko miten kestäny nuo jälkikeenpäin turbotetut ja paljon tullu kilometrejä ennen ja jälkeen turbon
hyvin on kestäny, pari kytkintä on pitäny vaihtaa ja vaihdelaatikko laakeroida, noissa nissanin pik upeissahan on about samanlainen laatikko kun kaikissa 80 luvun tatsun cheryissä, lisänä on vain jakolaatikko...
ennen toyota ct26 turpoo mittarissa n. 450.000km, nyt kai jotain 470.000km, koneelle ei tehty mitään hyvin toimii, yhen kerran täydessä vedossa räjähti turbon öljyletku, öljypainevalo vilahti ja auto sammu heti, kaikki öljyt moottoritiellä. äkkinäinen ois luullu että kone leikkas kiinni ku sammu -> uus letku,öljyt koneeseen, ekalla käyntiin ja kovaa ajoa ilman sivuääniä koneesta tai turbosta.
täällä samalla kylillä on myös kolmas turbotettu td25, sekin toimii.
kyllä ne kundit täällä jaksaa noita raplata...
mikkoimp
23.03.2011, 00:44
täällä sd33 eli sd22 mutta 2 pyttyä pidempänä, kestänyt turbotettuna jo useamman 10 tkm ja ei ole kyllä säälitty, tosin on kunnon putkisto ja cooleri jotka osaltaan parantvat kestoa ja ajettu aina lämpimäksi ja jälkikäytetty, mikään muu paikka patrollissa ei kyllä ole sitten kestänyt tehojen tuplaantumista..
oletkos lerssinen muuten nähnyt sd 22 tai sd 33 konetta samaan aikaan kun on ollut tuo sd23/25 auki? minkähän moisia eroja niissä on noissa kanavissa kun ei ole ainakaan muualtakaan kuulunutt että nuo sd33 koneet EI olisi kestänyt.. alakerrasta sen verran tiedän että sd22/33 on laakeroitu vaan joka toinen kaula kun sd23/25 on joka kaula ja vanhemmissa sd33 ei ole öljyruiskuja männille, ilmeisesti menee raja abaut siinä kun paluuletkut muuttuvat rautaisista kumisiin ja sitä uudemmassa ainakin minulla on, tuo vaihdos tapahtuu joskus 82-84..
Lerssinen
23.03.2011, 07:47
Pitäs olla vaihtokelposet männät keskenään samoten kun kiertokangetkin, kampiakseli ei passaa :D
Tiedän että SD33 kestää turbotuksen enkä osaa kertoa että miksi SD23/25 ei kestä, kyllä mullakin oli kunnon vällärit ja jälkikäytin aina liikaakin mutta ei auta, yli bar koneeseen niin samantien alko puliseen.. Teki tämän useemmalla lohkolla joten lohkohalkeema sillai suljettu pois..
Alakertoja ei saa rikki SD koneista oli nelikko tai kutonen niin pommillakaan, Haapajärven mies muistelee omiaan ;) Eikä se SD23:sen kannentiiviste palanu aina kun yhdestä ja samasta paikasta eli tuosta :
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Pickup/vituksman/syy.jpg
Tuossa ei ollut dekissäkään heittoa, ainoo selitys että putki painuu alaspäin paineen alla? jos kerran ei ala kestään, muuten ei ongelmia tiipparin suhteen ollut kummallakaan tyypillä (massa/teräs)..
Mulla on muuten yks ehjä SD23/25 kansi jemmassa jos joku omastaan losauttaa, alkavat olla kiven alla :p
Alakertoja ei saa rikki SD koneista oli nelikko tai kutonen niin pommillakaan,
paska puhetta, vitusti ahtoo sekä kovaa kierrätystä niin sd33 kampurat katkeilee.
mun autosta on menny kaks, yks minun aikana, yks on menny budin autosta ja yks meni tapsan portto patesta
kaikille noille yhteistä oli et pakopaineet oli tosi kovat ja ahtojakin vähintään 1,5bar.
muuten ei käy kyl datsunin tekelettä moittiminen. kestää rajua käyttöö huonolla huollollakin, jos on hyvin huollettu nii ei tatsunin alakerralle oo mikään uutinen ajella yli miljoonakilometrii avaamatta, tiedän yhden orkkis turbon jolla on ajettu karvan vaille miljoonan ilman avaamista ja viimeset 5 vuotta on ollu rajus offikäytös.
Rekisteröimätön
23.03.2011, 08:55
hih, naurattaa. minkä takia ette voi ajaa pienemmillä ahtopaineilla kuin n.1,5bar? ei nuo vanhat loppuun ajetut puli koneet kestä, jos ahtopaineet on yli 1.0bar niin mielestäni se on jo tahalleen hajottamista. aikoinaan kun viriteltiin turbo bensa moottoreita jos ahtopaineet nosti vakio 0.5bar jonnekin 1.0-1.5bar niin silloin piti kyllä olla koko tekniikka rakennettu viimeisen päälle uudestaan vakiota paremmaksi jos meinas että pysyy kasassa pidempään kuin pyhättömän viikonlopun, niin kuinka luulette että alunperin turboton puol miljoonaa ajettu vanha diesel moottori kestää? vaikka olisi ahtopainetta 2.0bar niin silti 1,6l vapari bensa toyota corolla menee maantiellä ohi...
mikkoimp
23.03.2011, 13:10
ihan oikeassa nyybi on, kyllähän siis kaikki saa rikki, esim juuri tuolla kun lykätään vakio turbolla järjettömät paineet, varmasti on vähintään 2x pakopaineita ahtoihin verrattuna..
mitä teillä ennakkoa on ollut noissa kampuran katkaisuissa? kammio kone kun ei tosiaan saa kuulostaa miltään valkkarin suoraruiskulta, silloin alkaa olemaan kyllä varsinkin pitkä kampura vaarassa..
Lerssinen
24.03.2011, 22:20
Mutta kun se suhina ja sutittaminen oli niin kivaa :o
http://www.youtube.com/watch?v=HCwaYVi6H9s
Tuo veto ei oikein anna oikeutta vekottimelle kun kannentiivisteestä puuttu muutaman sentin pala eli paukutti lähinnä kolmella menemään (tuon suoran päässä keitti ja auto oli menossa koneen vaihtoon muutenkin) :D
Tuossa laimeampi 1.2 veto vähemmällä syötöllä..
http://www.youtube.com/watch?v=Nm4FhogQU-U
Arvatkaa harmittaako kun ei tullut juuri kuvailtua sitä "viimeistä viikkoa" kun rankaisin yhtä losahtanutta konetta oikein isän kädellä, pumpusta tupit nurin niin että tyhjäkäynti oli 1500 ja savua riitti kierroksillakin, 1.8 bar parhaillaan niin että alko tatsunin kopissa olla jo fiilistä :D
eli onkos tää se terranon vauhtipyörä mikä käy td25 moottoriin?
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=4217510
Samsonite
28.03.2011, 21:05
Ei noilla vähäsillä laakereilla kannata yli kilon mennä, eikä pikku pillereillä oikein siihenkään. Turhaa ilman lämmitystä.
Onko raati nyt päättänyt että SD25 ei kestä oikein mitään kutittelua? Mulla olis hyllyssä yks Garretin muuttuvasiipinen joka suorastaan huutaa päästä konehuoneeseen. Joka kerta ku käy hallissa tupakalla niin se kuiskii korvaan ja viekoittelee asentamaan.