View Full Version : Koneen irroitus Pajero V6 ? ( Automaagi )
TOPPAHOUSU
20.02.2011, 21:44
Eli pitäs kone irroittaa varaosa Pajerosta ja siitä olisi nyt muutama kysymys...
Miten tuo automaattiloota on kiinni koneessa ja onnistuuko koneen irroitus ilman, että autoa tarvitsee nostaa?
-Eli nouseeko automaattiloota koneen mukana yläkautta pois?
Kokemukseni koneen irroituksesta rajoittuu yhteen aikaisempaan kokemukseen ja silloin kyseessä oli automaatti saabista koneen irroitus....
( Ja tämä operaatio tuli tehtyä jo ennen 2000 lukua, joten ei ole enää ihan tuoreimmassa muistissa. ;))
Kaikki vinkit niksit otetaan ilolla vastaan!!;)
ylhäältäpäin kaikki letkut ja vaijerit ja liittimet ym.
koneen ja laatikon pultit pois - alhaalla molemmin puolin irtoavat lisätuet pultattuina koneeseen ja laatikkoon
startti pois
korvat irti - ei omat ;)
etuputket pois - etukardaanin irrotus helpotti jotain kanssa, voi siirtää sivuun ja vetää nipparilla tukivarteen
vetolevyn pultit pois - turbiini saa jäädä laatikkoon koneen poisnostossa - ei tarvii montaa senttiä liikahtaa eteen niin nousee ylös
tulee ja menee yläkautta, mutta toki joudut alla pyörimään yllämainituissa kohdissa
laatikon kanssa pois otosta ei kokemusta
ja kun laitat takasin niin:
VARMISTU ETTÄ TURBIINI ON "POHJASSA" ELI RIITTÄVÄN SYVÄLLÄ, EI VAADI VOIMAA MENNÄKSEEN PAIKALLEEN, TÄRKEÄÄ JOTTA ÖLJYPUMPPU TOIMII OIKEIN
eli vetolevyn pitää olla inan irti turbiinista kun kone on pultattu laatikkoon, niin että saa pyöriteltyä turbiinin siihen asentoon, jossa vetolevyn pultit menee kierteilleen
luppakorva
21.02.2011, 08:48
Mahtuu nippunakin just tulemaan, tuolla on jotain kuvia.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28049
Tuukka Impala
21.02.2011, 09:12
Mun piti kans nostaa nimenomaan varaosa-pajerosta tekniikka pois. Ne kaikki pultit yms. mihin pitää päästä käsiks, on aika pirun ahtaassa välissä. Mää ratkasin sen tilaongelman nostamalla ensin kopan pois rungolta, sitten olikin heti tilaa paljon enemmän.....
TOPPAHOUSU
21.02.2011, 11:35
Mahtuu nippunakin just tulemaan, tuolla on jotain kuvia.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28049
Tämä olikin hyvä juttu!
Tämän topic:n olenkin jo joskus lukenut...
( Ei vaan tuolla söörtsillä sattunut silmään. )
Asiasta aidan seipääseen, onko luppakorvalla muuten tietoa remmiahtimen laittamisesta tuohon 3.0L 12v koneeseen?
Pitäs saada tehoja hiukan enemmän ja ajattelin ainakin laittaa sähköflektin nykyisen viskon tilalle ja sitten jossakin vaiheessa olisi kiinnostusta myös tuon remmiahtimenkin asentamiselle...
luppakorva
21.02.2011, 13:43
Ei tietoa ahtimen laitosta. Aika tehoton toi kone kyllä on, mutta kiertää mukavasti.
TOPPAHOUSU
17.11.2011, 22:13
Onko koneen ja laatikon välissä oleva metallinen tiiviste syytä "vuorata" joillain tiivistysmassalla ennen takaisin laittoa?
Kun en meinannut sitä tiivistettä uusia...
Ps. On pikkasen venähtänyt tää projetki... Kone on tosin jo irroitettu...