View Full Version : Diesel v8:sit.
Tänne kaikki diesel v8 omistajat/tietäjät. Juttua näistä.. Mikä paras?? Mistä näitä halvalla? Missä autoissa on näitä? Miten hyvä offissa?? yms..:o:rolleyes:;)
Sivusta seuranneena, kunhan se EI ole 5,7 l V8, ei DX:nä eikä varsinkaan ilman. :mad:
Sivusta seuranneena, kunhan se EI ole 5,7 l V8, ei DX:nä eikä varsinkaan ilman. :mad:
Nii, en tiedä... Sitähän just kysyin.. :rolleyes:
-Captain-
20.02.2011, 21:08
chevyn 6.2 on ilmeisen kestävä.. työkaverilla oli n.800tkm ajettu vani missä ei ollu rempattu muuta ku syöttöpumppu.. vähän se jo noilla kilometreillä poltti öljyä mut muuten toimiva eli kun muistaa vaihtaa öljyt ja suodattimet ajoissa niin luulis kestävän aika pitkään...
Rekisteröimätön
20.02.2011, 21:18
chevyn 6.2 on ilmeisen kestävä.. työkaverilla oli n.800tkm ajettu vani missä ei ollu rempattu muuta ku syöttöpumppu.. vähän se jo noilla kilometreillä poltti öljyä mut muuten toimiva eli kun muistaa vaihtaa öljyt ja suodattimet ajoissa niin luulis kestävän aika pitkään...
5,7dx löytyy hyvä juttu http://www.oldsmobile.fi/diesel/Olds350diesel.htm DX:n kanssa tärkeintä on muistaa pieni öljytilavuus eli vaihda öljyt 5000km välein ei ole vitsi.
Racingrabbit
20.02.2011, 21:20
Eikös Toyotalla ja Mersullakin ole myös diesel V8 moottorit maastureissa?
Eikös Toyotalla ja Mersullakin ole myös diesel V8 moottorit maastureissa?
Niin?? Sitä juuri hain....:p
young n dum
20.02.2011, 21:23
ei kuus kakosta nakua. 6,5 tdi on huomattavasti paljon veikeempi kone. tietää hän:)
Racingrabbit
20.02.2011, 21:28
Pistää Googleen hakusanaksi diesel V8 niin löytyyhän noita muutamia muitakin :)
BMW nyt ei ollut yllätys,mutta tuota en tiennyt että Rangeakin saa TDV8 diesel koneella
Perhana...Volvon S80 malliakin saa näköjään diesel V8 koneella...
dyramax:sit ja powerstroket on ihan hyviä kans peruskoneeltaan en tiedä miten noi sähköt sit rupee kiusaa.. :rolleyes:
-Captain-
20.02.2011, 21:56
ei kuus kakosta nakua. 6,5 tdi on huomattavasti paljon veikeempi kone. tietää hän:)
mut 6.2 on varmempi.. ja enempi nois 6.5tdi:s on vikoja ollu.. esim syöttöpumput ja niiden ohjausyksiköt yms. on hel....n kalliita rempata :) kyl tuo pienempi offikäyttöön riittää ihan hyvin..
young n dum
20.02.2011, 22:10
mut 6.2 on varmempi.. ja enempi nois 6.5tdi:s on vikoja ollu.. esim syöttöpumput ja niiden ohjausyksiköt yms. on hel....n kalliita rempata :) kyl tuo pienempi offikäyttöön riittää ihan hyvin..
no tää on taas näitä juttuja.. miun mopo kulkee kovempaa ku siun...:rolleyes:
meiän perheessä ollu 1kpl 6,2 naku ja 2 6,5tdi vaneja. + muut gm dieselit mitä päässy veivaamaan. ja 6,2:set aina ollu heikommilla ku spekuloitu koneeseen menneitä korjaus kustannuksia... ja 6,5 sissa ei ikinä ollu syöttöpumppu onkelmia vaan kuus kakosissa.
kone kohtasia juttuja sitten näköjään.
Arska-tehtaalta
21.02.2011, 08:28
Tänne kaikki diesel v8 omistajat/tietäjät. Juttua näistä.. Mikä paras?? Mistä näitä halvalla? Missä autoissa on näitä? Miten hyvä offissa?? yms..:o:rolleyes:;)
Jos vaikka lähtis siitä, et mihin autoon sen meinasit sovittaa vai ostatko auton, jossa sellanen mosa on jo kiinni?
1.Eipä oo autoo mihin laittaa sitä..:o. Kun just sitä mietin et minkä auton ostais... 2.Ja muuten vain halusin tietää mitä muut on mieltä niistä (vähän ylimääräistä keskustelun aihetta)...:rolleyes:
Rekisteröimätön
22.02.2011, 00:37
tehoa jos haet niin nissanin 1.5d on saman verran kuin chevyn 6.2d ja toi 1.5d kone on 90% kevyempikin
en löydä nyt aihetta jossa tämä oli sanottu
Janne1986
22.02.2011, 06:24
Tästä keskustelusta tuli tollanen mieleen.
Vani porttaaleilla?:)
Tai muuten vain korotettuna.
Niitähän löytyy vissiin 4x4?
Ainakin itse nähnyt sellasen jossa oli 33 alla ja oli suht korkea pakuks...
Löyty tollanen:http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van-g20/3781335
Aiheenahan on diesel v8, mistäs nyybi meinaa löytää siihen nipponin 1,5:seen ne toiset 4 sylinteriä? Ja siitähän tulis jo 3 litranen...
tehoa jos haet niin nissanin 1.5d on saman verran kuin chevyn 6.2d ja toi 1.5d kone on 90% kevyempikin
en löydä nyt aihetta jossa tämä oli sanottu
ja hiukan epäilyttää että tuo alavääntö(mikä offissa on melko tärkeää) olis lähelläkään 1,5L 4moottorissa kuin yli 6L kasissa:eek: eikä tuo paino ero kyllä ihan taida korjata asiaa
Rekisteröimätön
22.02.2011, 10:45
ylempänä joku sanoi että diesel sen takia koska vääntää, miksi ei bensa konetta jossa enemmän hevosvoimia ja max.vääntöä?
videoiden perusteella jos jää kiinnis paskaa niin painetaan kaasua, tässä mielessä bensa konetta, koska niissä järestään enemmän tehoa ja vääntöä ja kierroksia. kampiakseli lentää lohkosta läpi kun vanhaa dieseliä kierrättää. tiedän että 6.2 v8 diesel vääntää paljon mutta kestävyydeltään ja hevosvoimiltaan kone on paska. enemmin tehokkaampi bensa kone.
itselläni kokemusta vain starttimoottoreista, minulla oli 2.4 bensa nissan king cab jossa n.100hv. offroad kaverini sanoi että kannattaa laittaa diesel kone koska vääntää. se oli virhe tuo 2.4bensa oli n.3 x tehokkaampi ja parempi ajaa maastossa kuin 2.5 diesel...
kannatan siis tehokasta bensa konetta kuin laiskaa dieseliä
kampiakseli lentää lohkosta läpi kun vanhaa dieseliä kierrättää.
Vanhaa dieseliä kun ei yhtään järkeä käyttävä kuski niin paljoo kierrätä ja siihenkin on rajoittimet keksitty.
Rekisteröimätön
22.02.2011, 10:55
Vanhaa dieseliä kun ei yhtään järkeä käyttävä kuski niin paljoo kierrätä ja siihenkin on rajoittimet keksitty.
vanha diesel ei jaksa mennä ilman kierrättämistä maastossa vakiota isommilla renkailla
no tää on taas näitä juttuja.. miun mopo kulkee kovempaa ku siun...:rolleyes:
meiän perheessä ollu 1kpl 6,2 naku ja 2 6,5tdi vaneja. + muut gm dieselit mitä päässy veivaamaan. ja 6,2:set aina ollu heikommilla ku spekuloitu koneeseen menneitä korjaus kustannuksia... ja 6,5 sissa ei ikinä ollu syöttöpumppu onkelmia vaan kuus kakosissa.
kone kohtasia juttuja sitten näköjään.
aivan totta että enemmän noissa 6.2 vikaa kyllä on ku uudemmissa 6.5,eli jos ite pitäs valita nii ehottomasti 6.5 oli käyttö mikä tahansa;)
Racingrabbit
22.02.2011, 11:09
Tästä keskustelusta tuli tollanen mieleen.
Vani porttaaleilla?:)
Tai muuten vain korotettuna.
Niitähän löytyy vissiin 4x4?
Ainakin itse nähnyt sellasen jossa oli 33 alla ja oli suht korkea pakuks...
Löyty tollanen:http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van-g20/3781335
Mulla oli aikoinaan tuollainen Pathfinder 4x4 G30 6.5 turbodieselillä:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Racingrabbit-Pathfinder1.JPG
Yleensä 6.2D konetta moittivat ne joilla ei ole siitä mitään henkkoht kokemuksia :eek: Aika yleistä myös että enempi vikaa on käyttäjissä. Laiskakin tuo osaa olla, mutta siihen löytyy lääkkeet, vaparinakin saa hyvin vetoja. Siinävaiheessa kun alkaa pikiseen haisevaan tiisseliin tekemään remppaa, alkaa kummasti mieli tehdä takaisin bensamoottoreiden pariin :D
niijustjoo,jos 6.2 saat hyvin vetoja ilman ahtamisia niin laita resepti tulemaan..,ei oo kyllä kovin suorituskykyinen kone,ainakaan kun ne laitetaan tuollasiin 2-3tonnia painaviin autoihin..:p
Tutustu aiheeseen.
Topi1982
22.02.2011, 16:11
Mulla oli MB ML 400 CDI
Voimaa ja vääntöä on ihan oikeasti vakioanakin.
Veti Lantikkaaa trailerissa, n. 3500 kg kok.paino, tosi vaivatta kaikki mäet vauhtia vähentämättä.
Ajoin sillä jottain 150 000km.
Suuttimien kesto kyseenalainen.
Kallis korjattava n. 800 eur/kpl ja niitä on 8!
Tietsikka ei näytä mikä suihku kusee, kun on common rail.
Kolmannen hajonneen suihkun jälkeen myin pois.
ylempänä joku sanoi että diesel sen takia koska vääntää, miksi ei bensa konetta jossa enemmän hevosvoimia ja max.vääntöä?
videoiden perusteella jos jää kiinnis paskaa niin painetaan kaasua, tässä mielessä bensa konetta, koska niissä järestään enemmän tehoa ja vääntöä ja kierroksia. kampiakseli lentää lohkosta läpi kun vanhaa dieseliä kierrättää. tiedän että 6.2 v8 diesel vääntää paljon mutta kestävyydeltään ja hevosvoimiltaan kone on paska. enemmin tehokkaampi bensa kone.
itselläni kokemusta vain starttimoottoreista, minulla oli 2.4 bensa nissan king cab jossa n.100hv. offroad kaverini sanoi että kannattaa laittaa diesel kone koska vääntää. se oli virhe tuo 2.4bensa oli n.3 x tehokkaampi ja parempi ajaa maastossa kuin 2.5 diesel...
kannatan siis tehokasta bensa konetta kuin laiskaa dieseliä
Vois kuulua tuonne... :cool: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81316 se juttu...
Tiiseli VOIMAA:eek: http://www.youtube.com/watch?v=DCo5uX8a1hs&feature=player_embedded
kaistapää
23.05.2011, 20:57
Mulla oli aikoinaan tuollainen Pathfinder 4x4 G30 6.5 turbodieselillä:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Racingrabbit-Pathfinder1.JPG
legendaarisia muistoja kyseisestä vanista kun joensuun ev. lut kirkon parissa kumi paloi niin kauan kunnes ristikko "napsahti"...ei kovin kauaa.....
Yks mielenkiintonen olis Audin A8 kopassa käytetty 3.3 litranen v8 Td,alumiininen ja puhtiakin on. Taitaa olla vaan melko harvinainen,eikä oo sen enempää tietoo koko värkistä.
Yks mielenkiintonen olis Audin A8 kopassa käytetty 3.3 litranen v8 Td,alumiininen ja puhtiakin on. Taitaa olla vaan melko harvinainen,eikä oo sen enempää tietoo koko värkistä.
Nykyään 4,2Tdi V8 ja woimaa piisaa, vääntöä sitkin miehekkäämmin (ja sähköä palaa kun on CR moottori)
Miksei sit samantien VW:n V10 Tdi tai Audin V12 Tdi??? Niin ei tarvii "viritellä"...
Tais muuten joku jo värkätäkkin V16 dieselin, mutta tais kuolla omaan mahottomuuteensa???:eek:
Nykyään 4,2Tdi V8 ja woimaa piisaa, vääntöä sitkin miehekkäämmin (ja sähköä palaa kun on CR moottori)
Miksei sit samantien VW:n V10 Tdi tai Audin V12 Tdi??? Niin ei tarvii "viritellä"...
Tais muuten joku jo värkätäkkin V16 dieselin, mutta tais kuolla omaan mahottomuuteensa???:eek:
Juu,jos ei rahasta oo välii ni noita kasejahan on pilvin pimein Tojotaa,Merssua,Bemaria ja Lantikkaa ja Kympit kakstoistaset sun muut mutta nyt tarkoitettiin kai semmosia kohtuu hintasempia koneita. Joten siksi ei v10 tai v12.
Mulla Vani 6.2 dsl koneella vm 1991, ilman egrää ja J-koodin pumpulla, eli tehokkaampi versio. Seisoo nyt tallin takana ja odottaa parempia peltityö aikoja, mutta ajettu reilut 500tkm ja aikaisemmasta huoltohistoriasta ei paljoakaan tietoa, ennen kun 200tkm kohdalla, kun silloin oli tullut edelliselle omistajalle. Minun aikana (n7v/100tkm) koneeseen tehty nostaja remontti ja yks venttilinjousi meni poikki. Lisäksi joitain tiivisteitä laitettu.
Noiden vanhempien, eli 6.2 koneiden/autojen ongelmana on ollut että niitä 80- luvulla tuotiin paljon suomeen yksityisesti ja jonkun yksityisen maahantuojan toimesta. Mitään huoltoja ei sitten osattu tehdä oikein vaikka autot olis ollut alle 100tkm ajettuja. Öljynvaihtoja tehtiin milloin sattuu ja millä öljyillä sattuu. Sitten alkoi kilahtelemaan juuri noita venttiilin nostajia. Samoin vaihdelaatikoita hajoili kun ei ymmärretty niitten päälle. Omassani oli tehty n.350tkm kohdilla iso remppa kun kolme kesää vedetty lähes paritonnista vaunua OD:llä.
- Sitten on joku sarja lohkoja valettu meksikossa, niissä erityisesti ongelmia kampiakselin runkopukkien kanssa. Valu on aika heikkoa ja murtumia tullut. Monet laittavat pukkeihin vahvistuksen jos isompi remppa ja kone irti, myös ei mexico koneisiin. Kittejä saa tilaamalla ja metallimies osaa sellaisen tehdä itekkin.
- 6.2 pumppuja on myös kilahtanut webaston/eberi asennuksen jälkeen. Paluuputkesta otettu tulo lämmittimelle ja diisselin kierto hidastunut, ei toimi enään pumpun jäähdytys. Noissahan tuo pumppu on siellä kuolemanlaaksossa, lohkojen välissä.
6.5 koneiset autot ja erityisesti 97 ja uudemmat taas on pääosin virallisen maahantuojan tuomia. Niillä ollut tarkempi huolto-ohjeistus mm. öljynvaihtojen ja laatujen suhteen. Muistaakseni 6.5td:ssä sai käyttää vain muutamaa öljyä takuun aikana.
- runkopukki ongelmaa en ole kuullut niissä olleen, ehkäpä vahvempaa teko jo tehtaalta
- uudemmissa, ainakin 6.5td:ssä olevassa ruiskun PDM yksikössä on ollut lämpövikoja. Oli muistaakseni tehtaan laajennetun takuun piirissä. Myös osassa syöttöpumppuja, ihan mekaniikassa oli laajennettua takuuta.
- PDM viat taas johtuvat kuumasta paikasta. Suositeltavaa asentaa re-location & cooling kitti. Eli pidempi johdotus ja alumiinisiiliä päälle.
Noiden koneiden tehot vaihtelee jonkin verran, riippuen autosta missä ne ovat olleet alunperin. Tehottomin taitaa olla vanhan g-20 vanin kone jossa n. 130hp ja g-30 vanit isommat suburbanit ja pikkarit oli pääsääntöisesti J-mallin pumpulla, joka n. 143hp. Sitten on vielä army versio, jota ensimmäisissä H1:ssä käytettiin, siinä 163hp...sellainen sattuu olemaan meikäläisen Vanissa :) ja ilhan alkuperäis asennuksena! (ot: on siinä myös 4L80E laatikko jonka jatkeena hiilikuitu kardaani!)
6.5 koneiden tehot taas taitaa olla 180-220hp, en nyt ihan ulkoa muista. Sitten monet pajat ovat tehneet noista molemmista marine versioita, venekäytössä jopa 300hp tehoja, mutta eipä taida autoihin sellaisia monestikkaan sovitettu. Tuollainen 6.5 on kyllä suht helppo ahtaa ja kestääkin vähä enempi painetta kun vanha 6.2, vaikka siihenkin saanut bolt-on sarjoja.
6.5 kone on muuten vieläkin, käsittääkseni tuotannossa. H1 tai siis HMVV:ssä käytössä! JOkunen vuosi sitten jenkkien ebay oli täynnä turbottomia 6.2 ja 6.5 koneita, kun päivittivät vanhat autot, jotka varastoissa seisseet, 6.5td koneelle.
Niin ja sitten 2001 tuli GM:n Duramax koneet. Niissähän on Boschin commonrail ruiskut ja tehoja 300-400hp. Riippuen vuosimallista. Suomessa ei paljoakaan taida noita koneita olla irtomyynnissä ja jenkkien ebayssakin hintaa on 5000-7000$! Vertailun vuoksi, 6.2 siellä 300-3000$
Hups! tulipas kirjoteltua taas pitkä juttu! ihan pikasesti piti vastailla...Pitäsköhä huomenna pistaa chevy käyntii talven jäljiltä ja kuunnella hörinää :D kuten tuossa alla:
http://www.youtube.com/watch?v=yp4mZaXEVOk
Tuolta edullisesti (+Rahti)
http://cgi.ebay.co.uk/RANGE-ROVER-08-TDV8-ENGINE-/300560346903?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45facaef17