Kirjaudu sisään

View Full Version : Bensa vai diesel offiauto?


opelman
20.02.2011, 17:08
Kertokaa kumpi on parempi offissa?? Ja omia kokemuksia kanssa.. ;)

Jari
20.02.2011, 17:42
kuulemma veeeekasi pensa :D

Itse suosin diisseleita toiminta varmuuden, ja muitten käyttöominaisuuksien takia

opelman
20.02.2011, 17:56
Juupp.. Mut jotku sanoo et bensa ei kestä ``uittamista´´ eli, suossa kylpemistä ja vedessä?? :eek:

Picu
20.02.2011, 18:16
Sivusta seuranneena voin kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa seuraavaa:

Diesel: valitse vaikka mersun takuuvarma mosa, tiedät kyllä mitä tarkoitan. Sen kun on kerran
saanut toimimaan, (helppo asentaa) sen varmempaa moottoria et löydä. Kestää kaikki offroad olosuhteet, ihan sen upoksissa käymisenkin. Harvemmin joudut korjailemaan ja polttoaineen kulutus on kohtuullista

Bensa V8: jos koet että sulla on ylimääräistä vapaa-aikaa ja rahaa, valitse tämä vaihtoehto.
Mielellään viritä sitä vielä ja rakenna monimutkainen kaasari tai ruiskusysteemi. Ensimmäiset kaksi vuotta voi mennä ennenkuin se edes käy kunnolla. Sitten alkaa jatkuva korjailu ja pahimmassa tapauksessa joudut tekemään jatkuvia muutostöitä. Lisäksi moottorin monet oheisosat ei kärsi vettä ollenkaan. Esim ruiskun ohjausyksikkö zippaa jo vähäisestäkin vedestä. Yleensä näissä bensa kaseissa tulee vielä plussana mukavan runsas polttoaineen kulutus. 20 litran jerrikannua ei kauaa katsella.:D

höpöhöpö
20.02.2011, 18:41
kyllähän diisseli on luja mutta kyllä ainaki suikan 1,3 bensa on nii helppo korjata jos jotain tulee..ei itellä ainakaan mitään ongelmia veden kanssa!!

opelman
20.02.2011, 19:13
kyllähän diisseli on luja mutta kyllä ainaki suikan 1,3 bensa on nii helppo korjata jos jotain tulee..ei itellä ainakaan mitään ongelmia veden kanssa!!
Kerta on kokemusta bensa vehkeestä, niin, kestääkö upotusta? Kun olen kuulut että bensat eivät tykkää upotuksesta dieseliin verrattuna, niikuin aikasemmin jo kysyin/sanoin... ??:rolleyes: Edit. siis suota tarkoitan..

vepele
20.02.2011, 19:21
Kerta on kokemusta bensa vehkeestä, niin, kestääkö upotusta? Kun olen kuulut että bensat eivät tykkää upotuksesta dieseliin verrattuna, niikuin aikasemmin jo kysyin/sanoin... ??:rolleyes: Edit. siis suota tarkoitan..


Oon nähny kuvasarjan,missä RANGELLA ajetaan lammessa,niin että einäy muuta kuin snorkkelin pää.(se lukaksen heikkoudesta).
Sitäpaitsi trukkipensan hajuu saa töissä haistella ihantarpeeks,Bensa V8 jyllää!!!!!!

Pauli
20.02.2011, 19:44
Kerta on kokemusta bensa vehkeestä, niin, kestääkö upotusta? Kun olen kuulut että bensat eivät tykkää upotuksesta dieseliin verrattuna, niikuin aikasemmin jo kysyin/sanoin... ??:rolleyes: Edit. siis suota tarkoitan..

Kuinka syvälle meinaat upottaa?

Ootko jo katsonut ton legendaarisen TML-trophyn 200 pisteen rastin videon: http://www.ruijanpallas.com/linkitet.../TML200pts.wmv

Heguli
20.02.2011, 19:54
Kuinka syvälle meinaat upottaa?

Ootko jo katsonut ton legendaarisen TML-trophyn 200 pisteen rastin videon: http://www.ruijanpallas.com/linkitet.../TML200pts.wmv

The requested URL was not found on this server.

Pauli
20.02.2011, 19:56
The requested URL was not found on this server.

No näkyiskö tää sitten: http://stiletti.wipsl.com/videot/OffRoadOulu/ ja sieltä listalta TML 200 ...

vepele
20.02.2011, 19:57
The requested URL was not found on this server.

Sama vika

opelman
20.02.2011, 19:58
eiiiii näyyy... :(

höpöhöpö
20.02.2011, 20:23
kyllähän kaikki koneet kestää upotusta..jos tekee perusjutut kunnolla tiivis snorkkeli ja muutenki ilman otto tiiviksi, sähköt semmoseen paikkaan ja/tai tiiviiksi..periaatteessa ihan sama tossa suhteessa onko diesel vai bensa! paitti jos bensa kone imasee veet nii yleensä ei käy mtn mut jos dieseli kone hörppää nii yleensä jotain hajoaa..

diesel - ja +
+dieselissä parempi vääntö
-diesel on yleensä raskaampi
bensa:
++väännön voi korvata välityksillä
+helpompi ja halvempi saada lisä tehoja
+onhan se V8 kiva mutta kyl toi suikan isolohko on helppo ja halpa
-bensan hinta

molemmat hyviä itse tykkään bensasta helppouden takia tietysti luotettavuus on kysymysmerkki??
kyllähän joku hj 4litranen on pommin varma

opelman
20.02.2011, 20:35
Nii, kyllähän tuo totta on.. ;) Ku just ite aatelin et kumpi?? Et laitanko suikkaan 1.6d vai ajanko bensalla, vai ostanko toyotan..:rolleyes: tms. diesel vehkeenn.. Mitenkäs ne laturi hommat? Miten ne tykkää vedestä?? Hiilet jos kastuu nii, kaikki tietää mitä tapahtuu...

Nuhapumppu
20.02.2011, 21:28
kyllähän kaikki koneet kestää upotusta..jos tekee perusjutut kunnolla tiivis snorkkeli ja muutenki ilman otto tiiviksi, sähköt semmoseen paikkaan ja/tai tiiviiksi..periaatteessa ihan sama tossa suhteessa onko diesel vai bensa! paitti jos bensa kone imasee veet nii yleensä ei käy mtn mut jos dieseli kone hörppää nii yleensä jotain hajoaa..

diesel - ja +
+dieselissä parempi vääntö
-diesel on yleensä raskaampi
bensa:
++väännön voi korvata välityksillä
+helpompi ja halvempi saada lisä tehoja
+onhan se V8 kiva mutta kyl toi suikan isolohko on helppo ja halpa
-bensan hinta

molemmat hyviä itse tykkään bensasta helppouden takia tietysti luotettavuus on kysymysmerkki??
kyllähän joku hj 4litranen on pommin varma
Tuohon lihavoituun tekstiin haluasin nyt hieman perusteluja,kuinka muka bensasta saa halvemmalla ja helpommalla tehoa kuin dieselistä? Diesel on sika helppo turbottaa,ei tarvitse pelleillä kaasareiden kanssa,polttoaineen suhteen riittää kun kiristää syöttöruuvia ja löysää tyhjäkäynti ruuvia,ei tarvitse nostella polttoaineen paineita,vaihtaa suuttimia.

-teemu
20.02.2011, 21:45
Nii, kyllähän tuo totta on.. ;) Ku just ite aatelin et kumpi?? Et laitanko suikkaan 1.6d vai ajanko bensalla, vai ostanko toyotan..:rolleyes: tms. diesel vehkeenn.. Mitenkäs ne laturi hommat? Miten ne tykkää vedestä?? Hiilet jos kastuu nii, kaikki tietää mitä tapahtuu...

Niin siis laitoin omaan samurain 1,3 tilale vag 1.6d (40kw).

+ sama max vääntö puolella kierrosluvusta
+ syöttöpumppu osaa ryömintää metsässä
- painava
- syöttöpumppu ei vakiona tee ihmeitä ja sammuu alikierroksilla helpommin kuin kunnossaoleva 1,3 bensa joka käy vielä 300 rpm.
+/- voimaa helposti saatavilla "liikaa"

Muuten olen dieseliin tyytyväinen mutta ihan hitaaseen ryömintään tarvitsisi vielä bensaa lyhemmät välitykset ja toisena ongelmana tulee liiallinen alavääntö joka murtaa pidon erittäin helposti.

-Teemu

höpöhöpö
20.02.2011, 22:51
Tuohon lihavoituun tekstiin haluasin nyt hieman perusteluja,kuinka muka bensasta saa halvemmalla ja helpommalla tehoa kuin dieselistä? Diesel on sika helppo turbottaa,ei tarvitse pelleillä kaasareiden kanssa,polttoaineen suhteen riittää kun kiristää syöttöruuvia ja löysää tyhjäkäynti ruuvia,ei tarvitse nostella polttoaineen paineita,vaihtaa suuttimia.

no joo vedetään vähän takas..suikkaan kuulema aikahelppo toi ruisku laittaa..ja isompi kaasari melkein mihin vehkeeseen vaan..ja tuo syötön ruuvaus ja jälki turbotus dieseliin on vähän kaks jakonen homma..ite turbotin 240d g mersun stt:n turbolla..kamppeitten hintaan nähden ihan susi homma. ois pitäny käyttää pumppu penkissä ja vaihtaa isommat elementit..se vasta maksaa..toki esim hj:n kone varmaan helpompi ko mersu..ja sit että eikait tuo bensan turbotus ole mikään ongelma en oo ite tehny mutta kuullu..

RIPAX
20.02.2011, 23:03
Joo,molemmis on hyvät ja huonot puolensa. Dieselmoottorin saa kai ihan laillisesti laittaa suizan nokalle. Hinnan puolest se vag diesel on aika edullinen mut jos siit haluaa lisää löylyä ni sit maksaa,tosin ei se pensa koneen virittäminen sen halvempaa oo. Halvin vaihtoehto on ottaa semmonen kone joka on jo vakiona sopiva,pensa koneis tulee sit ongelmia niitten DI ja ruiskujen kans. Niitten toimintaan saattaminen voi olla työlästä mikäli et oo sähköviisausrohvessoori ja jälkiahdetuis varsinki joutuu väsää kokoneen uuden ruisku/sytkä järjestelmän,esim. Megasquirt tai paras kai on Hestec. Dieseleis on virittäminen helpompaa ja 1000€ pumppuun ja toinen ahtimeen ja koolerit sun nippelit päälle ja löylyä saa niin paljon et takuulla hajoaa. Eli siis diesel ja pidä malttis ku kiusaat sitä.

young n dum
20.02.2011, 23:19
diiseli lötkötin jos ajelee samallai ku vaik mie eli ku vanhat mummot. lapa lattiaan ja mitää ei tapahu. kuvio ei putsaannu ku pikku kolmone sisää ja kytkinpommilla. tehokasta eikö?

vs:

benzin v8. vaik ois kui löysällä nokalla ja milla tahasa lootalla ni aina tapahtuu ku painaa lapaa lattiaan ja paska lentää. ja tosta pensa vehkeen kastumisesta.. kummasti nuo amerikan serkun vehkeet joka vkl näkee syviä lätäköitä ja hyvi kulkee.. siis noissa bogging hommissa.

jos saisin valita ottasin matala puristeisen diiselin mihi vois laittaa bensaa:D

Joske
21.02.2011, 00:33
Riippuu mistä on ripustettu. ;)

Eli mihin käyttöön sen haluaa soveltuvan.

Itse valitsisin omiin ajeluihin ehdottomasti turpotiisselin. Halvemmat käyttökustannukset (kulutus) ja toimintavarmuus on mun mielestä ne voittavat kriteerit. Ja ku tykkään ihan pirusti suoraputkisen turpokoneen käyntiäänestä... :D

Heguli
21.02.2011, 07:16
Kumpikin hyviä vaihtoehtoja jos vertaa vaikka polttokennoon tai aurinkopaneeleihin....:D

Eikä sitä tehoa autossa niin hirveästi tarvita.Itsellä on suikassa kunnostettu pikkulohko ja siinä suorasytytys, maltilliset 31" renkaat ja roplatut välitykset. Moottorin käyttöominaisuudet ovat loistavat ja kaikki 45 alkuperäistä hevosvoimaa lienevät tallella. Erittäin hyvin sillä on päästy eteenpäin ja kyllä auton kulku on enemmän kuljettajasta kuin tehoista kiinni.

Isoimmat mutakylvyt ja upotukset tosin ollaan kierretty (mikäli mahdollista) ja niissä tehoista on kieltämättä jotain hyötyä.

autotohtori
21.02.2011, 11:42
Itse olen nokilekojen kannattaja kun alkaa olla toi bensan hintakin noin mukava olla.Tietysti rahahan siellä lompakossa sen kai ratkasee.

-teemu
21.02.2011, 15:27
Jos tuohon suzukin vag dieselöintiin lähdet niin kannattaa suosiolla ostaa jenkeistä valmis mahdollisimman täydellinen muutossarja ja hommata suomesta sopivalla tekniikalla oleva auto purkuun. Tarviit pitkittäis asennetun moottorin audi80/wanha passat (erona mm. ösudin jalka). Ja 1.6td koneesta vakiopumpulla saa ilman ainuttakaan lisäeuroa taatusti liikaa voimaa suzukin voimansiirrolle.

-Teemu

bluevan
21.02.2011, 15:50
Jos tarkoitus pitää auto kilvissä/liikenteessä kannattaa myös laskea hieman käyttömaksuja,vakuutuksia ym.
Suzukiin ja bensakoneeseen päädyin siksi omalla kohalla.

Kankku
21.02.2011, 15:53
kyllä sen bensakoneenkin saa vettä kestämään,;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2063&pictureid=37419

mutta uskoisin että dieselillä homma on helpompaa

autotohtori
21.02.2011, 16:45
Sopivasti on auto upoksis :)

opelman
21.02.2011, 17:06
kyllä sen bensakoneenkin saa vettä kestämään,;)


mutta uskoisin että dieselillä homma on helpompaa
Mitenkäs selvis tosta?:p? Mitenkä ne laturit tykkää??:confused:

LaaLaa
21.02.2011, 17:47
Mitenkäs selvis tosta?:p? Mitenkä ne laturit tykkää??:confused:

Laturit ei tietenkään parane uittamisesta, mutta itselläni oli tapana täysremontoida laturi 2-vuoden välein eli laakerit/hiilet ja tarvittaessa säädin vaihtoon. Eikä ongelmia ollut väliaikoina. Ja autolla jopa joskus käytiin niin syvällä, että konepelti kastui.
Niin ja moottori on vitaran 1.6 tupla webereillä. Kipinän hukkumisen takia ei koskaan ole sammunut.

Jos auto on tulossa harrastekäyttöön eli joku 5-10tkm vuodessa, niin melkeimpä uskaltaisin väittää bensaa edullisemmaksi jos ei satu ulöytämään sopivaa autoa pakettiautona. Eikä se nokiÖLJYkään enää niin halpaakaan ole.

harrim3
21.02.2011, 17:49
mietin just samaa tuossa päivällä,eli miten uittelijat suojaa laturin ja muut sähköhimmelit...:rolleyes::rolleyes:

Repro
21.02.2011, 18:00
Aika kehnosti, sen takia ei viitikään ENÄÄ paljoo uitella kun tulee suht kalliiks uusia niitä sähkölaitteita joka ajokerran jälkeen. :p

Rekisteröimätön
21.02.2011, 18:30
Bensa suorakutonen,vähintään 4-litainen, mieluiten 4.9 Ford, siinä yhdityy dieselin alavääntö ja bensaveekasin ylävääntö.
Mitäs se diesel sanoo jos saa lusikallisen vettä männänpäälle? POKS!

Kankku
21.02.2011, 19:10
Mitenkäs selvis tosta?:p? Mitenkä ne laturit tykkää??:confused:

tosta ajamalla takas kunnes alkoi rykimään vasta kun oli moottori taas pinnan yläpuolella, jakajaan lirahtaa aina hiukan vettä koska ei olla vieläkään saatu laitettua tuota ylipaineistusta siihen.

tää kisa oli kyllä kohtalaisen kostea ainakin meille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2063&pictureid=37415



laturi kestänyt ihmeen hyvin, tollanen bosch missä on lataussäädin ja hiilet samassa.(hiiliä menee aina välillä)
kisan jälkeen moottori käymään ja vesiletkulla puhdasta vettä laturiin sisälle oikein roimasti niin kyllä puhdistuu, antaa käydä huuhtelun jälkeen vielä tovin että kuivuu ja sitten spray öljyä (CCR) sisälle ettei paikat hapetu.
tuolla reseptilä meitin laturi on kestänyt jo vuosia :eek:

opelman
21.02.2011, 19:33
tosta ajamalla takas kunnes alkoi rykimään vasta kun oli moottori taas pinnan yläpuolella, jakajaan lirahtaa aina hiukan vettä koska ei olla vieläkään saatu laitettua tuota ylipaineistusta siihen.

tää kisa oli kyllä kohtalaisen kostea ainakin meille

laturi kestänyt ihmeen hyvin, tollanen bosch missä on lataussäädin ja hiilet samassa.(hiiliä menee aina välillä)
kisan jälkeen moottori käymään ja vesiletkulla puhdasta vettä laturiin sisälle oikein roimasti niin kyllä puhdistuu, antaa käydä huuhtelun jälkeen vielä tovin että kuivuu ja sitten spray öljyä (CCR) sisälle ettei paikat hapetu.
tuolla reseptilä meitin laturi on kestänyt jo vuosia :eek:
Jaaaaa:eek::eek: Luulin et jos hiilet kastuu nii se ei toimi enään...:eek::o

sjeeppi
21.02.2011, 20:27
Bensavehkeestä kutosesta tai kasista tulee muutakin ulos kuin voimasavua. Bensakone toimii veden alla yhtävarmasti kuin Diisselikin, moni luulee että kun virranjakaja on veden alla se ei pelaa, no Jeepeissä jota olen omistanut en ole huomannut tällaisia vikoja, latureita tuntuu menevän ja se on uuden hintakin jopa 150€.

Jeeppikin oli tunnin veden alla ja kun viimein päästiin pois Jeeppi kävi ihan normaalisti. Sammutin sen ja tarkistin virranjakajan ja yllätys se oli aivan kuiva...??? Todettiin että siellä täytyy olla pienoinen ylipaine kopan sisällä. Se oli vm.1978 Jeep Cherokee Chief

88
21.02.2011, 20:28
Jaaaaa:eek::eek: Luulin et jos hiilet kastuu nii se ei toimi enään...:eek::o

Ei noi vanhemmat laturit ja startit iha niin herkkiä ole. Suska on ollu meilläkin melko syvällä. Noin 1.8m vettä on
meidän ennätys ja tosiaan suskan jakajaan menee yleensä vettä vasta uittamisen jälkeen.
Hukkakipinäsytkällä pääsee virranjakajasta eroon.

Rekisteröimätön
21.02.2011, 21:29
Bensavehkeestä kutosesta tai kasista tulee muutakin ulos kuin voimasavua. Bensakone toimii veden alla yhtävarmasti kuin Diisselikin, moni luulee että kun virranjakaja on veden alla se ei pelaa, no Jeepeissä jota olen omistanut en ole huomannut tällaisia vikoja, latureita tuntuu menevän ja se on uuden hintakin jopa 150€.

Jeeppikin oli tunnin veden alla ja kun viimein päästiin pois Jeeppi kävi ihan normaalisti. Sammutin sen ja tarkistin virranjakajan ja yllätys se oli aivan kuiva...??? Todettiin että siellä täytyy olla pienoinen ylipaine kopan sisällä. Se oli vm.1978 Jeep Cherokee Chief

huohottaa

mhk
21.02.2011, 22:56
Oishan näitä kumpi kampi löpinöitä ollu ennestäänki.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=20697
Vähän vois ettiä ennenku joka juttua kyselee erikseen..

baxxter
21.02.2011, 23:31
kisan jälkeen moottori käymään ja vesiletkulla puhdasta vettä laturiin sisälle oikein roimasti niin kyllä puhdistuu, antaa käydä huuhtelun jälkeen vielä tovin että kuivuu ja sitten spray öljyä (CCR) sisälle ettei paikat hapetu.
Oletko jostain lukenu että noin kannattais tehdä? Mä en ainakaan oo kertaakaan nähny että teiän suzukia olis huollettu kisaa seuraavaan kuukauteen..
Ja CCR soitti sillon ku sä olit nuori.

Ja miten nä suzukit on taas sekotettu tähän kun kysymys oli offiAUTOISTA?

Ja vähän asiaakin, moottorin (auton) valinta on vähän sellaista kompromissin etsimistä. Pitäis olla voimaa, yksinkertainen, kevyt ja tietty halpa. Diisselissa äkkiä ajateltuna meinaa jokin noista jäädä toteutumatta. Suzuki + vw tuntuu olevan aika hyvä kokoonpano, mutta onko volkkarista moottoria mihinkään autoon?

karza
22.02.2011, 07:29
Oletko jostain lukenu että noin kannattais tehdä? Mä en ainakaan oo kertaakaan nähny että teiän suzukia olis huollettu kisaa seuraavaan kuukauteen..
Ja CCR soitti sillon ku sä olit nuori.

Ja miten nä suzukit on taas sekotettu tähän kun kysymys oli offiAUTOISTA?

Ja vähän asiaakin, moottorin (auton) valinta on vähän sellaista kompromissin etsimistä. Pitäis olla voimaa, yksinkertainen, kevyt ja tietty halpa. Diisselissa äkkiä ajateltuna meinaa jokin noista jäädä toteutumatta. Suzuki + vw tuntuu olevan aika hyvä kokoonpano, mutta onko volkkarista moottoria mihinkään autoon?

Kyllähän se volkkarin 1.6d on niin älyvarma kone, ja varmasti riittää "voima" ihan vaparinakin suzukiin.

opelman
22.02.2011, 16:25
Kyllähän se volkkarin 1.6d on niin älyvarma kone, ja varmasti riittää "voima" ihan vaparinakin suzukiin.
Samaa mieltä..;) Löytyy pihasta kaks 1.6d ja yks 1.6bensa volkkari..Se toinen diisseli olis tekniikan luovuttaja.. Ne diisselit kyllä toimii...;):rolleyes: Nii, mitenkä sitten tuo laatikko ongelma, miten jakolaatikko yms.. Sori kun menee asian vierestä..:rolleyes::o

opelman
11.04.2011, 14:09
Mitenkäs siinä ``uittamisessa´´ akut tykkää? Periaatteessa, niitenhä pitäisi ns. vetään oikoseenn, vaan ootteko ratkaissu sen + navan suojaamisella??Vai:confused: Entäs nämä ruisku autot, (siis ruisku konella) kestää vettä??

Lerssinen
12.04.2011, 06:45
Entä jos siirrytään lammikosta kalliolle ja kipataan bensa-auto katolleen/kyljelleen ja samalla tulee polttoainevuoto..

Kummalla polttoaineella luulette olevan vähäisempi syttymisherkkyys moisessa tapauksessa..

opelman
12.04.2011, 14:57
Entä jos siirrytään lammikosta kalliolle ja kipataan bensa-auto katolleen/kyljelleen ja samalla tulee polttoainevuoto..

Kummalla polttoaineella luulette olevan vähäisempi syttymisherkkyys moisessa tapauksessa..
Niimpä.. :rolleyes:

Lehis
12.04.2011, 15:07
Entä jos siirrytään lammikosta kalliolle ja kipataan bensa-auto katolleen/kyljelleen ja samalla tulee polttoainevuoto..

Kummalla polttoaineella luulette olevan vähäisempi syttymisherkkyys moisessa tapauksessa..

Tuossa kun tuli pelastuslaitokselta selvitettyä toiminta tapoja kyseisissä tapauksissa todettiin vain että pensselin pesuaine haihtuu, lapiota ja muovipussia muissa tapauksissa.

ugly_hj
12.04.2011, 21:19
jaa, tässä videossa kolme dieselmoottorista autoa yksi bensamoottorinen auto ylittävät pienen vesistön kannattaa aloittaa katsominen 6.40 kohdalta
http://www.youtube.com/watch?v=yISggXXJ4g4&feature=related

iteppä en sitten muuten oikeen tiedäkään noista bensamoottoreista kuin, sen että niissä on hyviäkin puolia, mutta itse suosin ainakin safariautoon diiselimoottoria ja kyllä niistäkin saa tehoja sen verran, että kuvio puhdistuu.

Rompe1
13.04.2011, 21:21
Tuossa kun tuli pelastuslaitokselta selvitettyä toiminta tapoja kyseisissä tapauksissa todettiin vain että pensselin pesuaine haihtuu, lapiota ja muovipussia muissa tapauksissa.

Itteasiassa ei pidä paikkaansa. Nimimerkillä 19v palokunnassa. Kyl se bensainen maakin tarttee samallalailla vaihtaa, ja toimittaa käsiteltäväksi!

opelman
18.05.2011, 16:07
Mitenkäs, jos auto sammuu veteen, että vettä on konepellillä asti, eli kone vedessä ja sammuu siihen, vaikka kytkinjalan lipeämisen johdosta. Niin, kumpi on paremi lähtemään siinä tilanteessa käyntiin...? :o

thudor
01.06.2011, 22:32
Entä jos siirrytään lammikosta kalliolle ja kipataan bensa-auto katolleen/kyljelleen ja samalla tulee polttoainevuoto..

Kummalla polttoaineella luulette olevan vähäisempi syttymisherkkyys moisessa tapauksessa..

Tiedä tuosta syttymisherkkyydestä, mutta oulaisissa testattiin diisselin itsekäymisherkkyyttä hiluksilla kyljellään ja kävihän se hyvin ja lujaa.. aikansa..:o Tiedä sitten miten bensakone käyttäytyy kyljellään mutta diisseli ottaa ainaki hyvin kierroksia..:D

baxxter
02.06.2011, 09:36
Tiedä tuosta syttymisherkkyydestä, mutta oulaisissa testattiin diisselin itsekäymisherkkyyttä hiluksilla kyljellään ja kävihän se hyvin ja lujaa.. aikansa..:o Tiedä sitten miten bensakone käyttäytyy kyljellään mutta diisseli ottaa ainaki hyvin kierroksia..:D
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/baxxter-sauhuttelua.JPG
Ei ainakaan ittestään käyny, aika paljon piti kaasua painaa. :) Eikä ihan herkästi lähteny käymään ku välillä piti sammuttaa..

sisua45
02.06.2011, 20:29
Voi se bensakonekin olla veden kestävä, jos vain haluaa. Esim Veli venäläisen Ural 375 mska.

-virranjakaja vesitiivis
-tulpanjohtojen päällä vesitiiviit suojat, kierteellä kiinni tulpissa tai kannessa, en tiedä tarkemmin
-vauhtipyöräkotelo vesitiivis, ei luista märkä kytkin

mersuana
04.06.2011, 20:50
Itsellä ollut samassa autossa (G-mersu) aluksi 2,3bensa-ruisku-nelonen ja manuaali, jo ensimmäisen ajokerran jälkeen päätin että bensalla voi rikkaat ajaa kadulla ja metsään kuuluu DIESEL! Nyt on 6-pyttynen turbodiesel, kuvion puhdistukseen tarvittavilla ominaisuuksilla ja perässä automaatti, kyllä voi offailu tuntua taas hyvältä ja voi rauhassa sukellellakin.

Mikki
05.06.2011, 20:33
Mitenkäs, jos auto sammuu veteen, että vettä on konepellillä asti, eli kone vedessä ja sammuu siihen, vaikka kytkinjalan lipeämisen johdosta. Niin, kumpi on paremi lähtemään siinä tilanteessa käyntiin...? :o

Voisin sanoo, ettei kanata kummallakaan, kun saattaa olla pakoputki täys vettä ja sit lopusta tuleekin "historiaa"...
Meinaa aina on joku venttiili pakopuoleltakin auki!!! Ja venttiileissä "overlap":ä, eli samanaikaisesti aui molemmat venat, joten vedelle vapaa virtausreitti...