Kirjaudu sisään

View Full Version : Mikä on paras talviauto ja miksi?


VonLeka
15.02.2011, 14:09
Mikä on paras talviauto ja miksi?

Rekisteröimätön
15.02.2011, 14:23
Mikä on paras talviauto ja miksi?

LADA ei ooviellä kertaakaan pettänyt

Rälläri
15.02.2011, 16:49
se missä on neljä pyörää ja puhaltaa lämmintä

k.j
15.02.2011, 17:01
Täytyy vastata , että vanha tiiseli mersu, edullinen ja lämmin. :D (pakuna)

Rekisteröimätön
15.02.2011, 17:46
Polkuauto. Ei tuu matkatessa vilu, ja jos juuttuu hankeen niin senkun ottaa kainaloon ja jatkaa matkaa.

KAS
15.02.2011, 17:52
Neliveto ja Webasto varusteina merkistä niin pali väliä.

AVRO
15.02.2011, 18:04
Range tietysti. Bensakoneesta tulee lämpöä myös kaasulla, lähtee käyntiin, ei puudu lumeen eikä ne kuuluisat brittisähkötkään vaivaa. Tosin ei näissä "uudemmissa" paljoa brittisähköä enää ole.

Heguli
15.02.2011, 18:05
Vuosimallin 1974 Morris Marina. Kabiinissa riittää lämpöä ja eteenpäin pääsy on aina varmaa.....:D

AlluK
15.02.2011, 18:09
Kupla, lähtee käyntiin ja porukka pysyy lämpimänä heiluttamalla rivakasti raappakättä :D

Rompe1
15.02.2011, 18:09
Vuosimallin 1974 Morris Marina. Kabiinissa riittää lämpöä ja eteenpäin pääsy on aina varmaa.....:D

Onx Sulla tämmönen helmi? Kuvia kehiin, ja heti!!!!

Mulla on samanmoinen kans, -74, 1.8TC koneella.

Heguli
15.02.2011, 18:46
Onx Sulla tämmönen helmi? Kuvia kehiin, ja heti!!!!

Mulla on samanmoinen kans, -74, 1.8TC koneella.

Ei valitettavasti ole enään tallella. Harmittaa niin pirusti kun tuli aikanaan tilanpuutteen takia myytyä pois. Mutta oli vaan "Super Deluxe" tavallisella 1,8 koneella, yksi SU-kaasutin koneen kyljessä. Alkoi auto tosin olemaan niin ruosteinen ja paikattu, että oliskohan siitä yhtään alkuperäistä peltiä jäljellä. Mutta talviautona ei todellakaan mikään huippu, oikeastaan päinvastoin. Kajuutassa oli aina kylmä, takapään pito oli onneton, ajo-ominaisuudet oli suoraan 60-luvulta jne. Ja ne perkaleen sähköt.....:mad::mad:

Offipiru
15.02.2011, 20:39
Kupla, lähtee käyntiin ja porukka pysyy lämpimänä heiluttamalla rivakasti raappakättä :D

Pitää paikkasa myös uus-kuppelissa ja ESP pitää kuskinki käsille hommia.

young n dum
15.02.2011, 20:58
tähä mennessä paras ollu 900i saabbi vm:90 jotaki. erittäin lämmin talviauto ja hörähti aina käyntii kovillaki pakkasilla.

kovana kakkosena listalla 83:nen pensa jeeppi. myös hyvin lämpöä puskeva aparaatti ja mahtava ajettava talvella muuteski.

farmari
15.02.2011, 20:58
Audi Quattro bensakoneella ja abs-jarruilla. Lähtee, kulkee, lämpiää nopeasti ja pysähtyy turvallisesti. On hiljainen, mukava kulkija, ei parempaa voi toivoa.

samw
15.02.2011, 21:14
Mun hiace, koska jos ulkona sataa lunta(pakkaslunta) niin autossa sisälläkin sataa lunta:D Se on ihan oikee Talviauto

Tuukka Impala
15.02.2011, 22:21
Pajero. Lähtee käyntiin ku palmun alta vaikka olis kuinka vitun kylmä, eikä haittaa vaikka tiet olis vähä jääny auraamatta ja niitä saa sen verran halvalla ettei ihan kauheesti vituta vaikka joutuu kylvettämään suolapaskassa

Tuukka Impala
15.02.2011, 22:24
Mun hiace, koska jos ulkona sataa lunta(pakkaslunta) niin autossa sisälläkin sataa lunta:D Se on ihan oikee Talviauto


Mulla oli joskus avo-letukka, sinnekin satoi myös sisälle jos ulkona satoi.....

Nerd-O
15.02.2011, 22:25
LADA ei ooviellä kertaakaan pettänyt Kieltämättä Niva oli perin pätevä talviauto. Lämpöä riitti ja siinä ei kauaa mennyt kun lämmintä tuli.

Viipo
15.02.2011, 22:58
Toi pikkusubaru on muuten kiva talviauto, lämpöä riittää, neljä vetävää pyörää ja lähtee käyntiin ainakin -34°C:stä lämmittämättä. Kylmempää ei oo vielä ollu, jotta ois voinu testata, millon se ei vaan käynnisty. Tänäkin aamuna piti lähtee antamaan sillä apuvirtaa kaverin mersuun, joka ei aamulla suostunu lähtemään edes lohkossa oltuaan käyntiin.
Haittapuolena on tehoon, kokoon ja varustelutasoon nähden korkea kulutus. Näillä pakkasilla hotkii liki kymppiä satkulle.

Jopo_
15.02.2011, 23:14
Ei ainakaan ooppeli....

bluevan
15.02.2011, 23:26
Olispa kiva löytää sellanen talviauto mikä lähtis tulille pakkasista välittämättä,lämpiäis äkisti eikä veis sitä soppaa kuutta litraa enempää. :(

Offipiru
16.02.2011, 07:30
14satanen astra pitkäkatto on tähän mennessä lähteny joka pakkasesta tulille, vähä ohjaustehostin meinaa hidastella mut kyllä seki peliin hyppää ku vähä kaara muuten lämpenee.

Ex_inkkari
16.02.2011, 10:06
Amerikan sysleri on pelannut ihmeellisen hyvin.. kinneriksi :) ei ole pakkaset vaikeuttaneet toimintaa.
Ei varmaan paras tai edes TOP 50 joukossa, mutta pitäähän sitä omaa kehua :)

SauliS
16.02.2011, 13:16
Dillen Aspeni :D Oli hyvä käynnistymään ja lämmin auto. Ekassa "omassa" kämpässä ei aikoinaan ollut lämmityspistoketta ollenkaan mutta Dötsin kanssa sellaista ei tarvinnutkaan. Kaverien autoja kävin hinailemassa ja antamassa apuvirtaa, GTI miehiä saattoi hieman hävettää toisinaan.. Kulutus tosin oli sen 15 satasella.

Toinen helmi oli B-Ascona, lähti hyvin käyntiin mm. intissä 2 viikon kineksen jälkeen, ajo-ominaisuudet loistavat :D Lasit ei pysyneet sulana enää -15C mutta eihän kaikkea voi saada, oli siinä sentään recaron penkit ja 2.0 kone ;)

Holle
16.02.2011, 18:24
Paras talviauto on ke20 corolla :) Tai ainakin hauskin. Taunuksellakin saa kivasti riemua aikaan...
KAikilla pärjää, viime talvi BJ:n kanssa tuli hytistyä ja nyt körötelty -85 capriksella.

young n dum
16.02.2011, 18:26
Olispa kiva löytää sellanen talviauto mikä lähtis tulille pakkasista välittämättä,lämpiäis äkisti eikä veis sitä soppaa kuutta litraa enempää. :(

tuntomerkit viittaa volkkarin caddyyn:D iha pikkase yli 6 menee satkulla, ilman lohkoa -26 pakkasesta yhellä hehkutuksella laakista käymään ja lämpiääkin nopiasti. ei siin muuta hyvää sit ookkaan:D

apiaani
16.02.2011, 20:00
tuntomerkit viittaa volkkarin caddyyn:D iha pikkase yli 6 menee satkulla, ilman lohkoa -26 pakkasesta yhellä hehkutuksella laakista käymään ja lämpiääkin nopiasti. ei siin muuta hyvää sit ookkaan:D

Oma td vei 5.8 :D Caddylla kun ajaa on vähän niinkun istuis moottoroidus peräkärrys.

Tourinki
16.02.2011, 20:16
tuntomerkit viittaa volkkarin caddyyn:D iha pikkase yli 6 menee satkulla, ilman lohkoa -26 pakkasesta yhellä hehkutuksella laakista käymään ja lämpiääkin nopiasti. ei siin muuta hyvää sit ookkaan:D

Tankillisella ajo työajoa pahemmin säästelemättä kaks viikkoa, eikä lämpöjäkään kertaakaan tarvinnu lisää laittaa, pikemminkin jos vähemmäks olis saanu nii parempi :D Ei kummanen matka tarvinnu olla kun piti jo ikkunaa aukasta kun alko tarkenemaan paremmin kuin hyvin.

Rompe1
16.02.2011, 20:40
Oma td vei 5.8 :D Caddylla kun ajaa on vähän niinkun istuis moottoroidus peräkärrys.

Caddy onkin ainoo mopoauto, millä saa ajaa 80 km/h... :D

Mika R
16.02.2011, 20:50
ite huomannu et paras talviauto mikä mul on ollu oli 80-luvun chevy pikappi 5.7 bensa koneel... lämpes sisätilat siinä kun ikkunat puhdisti ja lähti käyntiin aina kylmiltäänkin, nyt on ollu tänä talvena -87 ascona johon jouduin jo kerran vaihtaa sytkäosat ja nyt on kaasari paskana :)

komu
16.02.2011, 21:10
Aikoinaan oli Parikin 1200L Ladaa, Ja tosiaan jäi Lämpimät muistot, Välillä viikon seissyt -20 pakkasessa ja sieltä aina vain pärähti käymään. ja hyvin meni paksussakin lumessa. Jos tänä päivänä "joutuisi" sellaisella ajamaan en tiedä mahtaisko niin erinomaiselta enää tuntua =) Ehkäpä paras nykyään on mikä tahansa Nelivetoinen Webastolla.

sjeeppi
16.02.2011, 21:21
Eimuutenole parempaa talvilämmintä autoa olemassakaan, kun on huollot tehty ja lämppärin kennona toimii ilmastolaitteen kenno, kun varsinainen lämppärin kenno alkoi vuotamaan. Jo kilometrin ajon jälkeen pitää laittaa lämppäri puhaltamaan hiljempaa.

Pakko kesäksi laittaa alkuperäinen kenno toimintaan, nyt tuohon Jeeppiin sulaa, onneksi on pakkasta.

Säätömahdollisuudet on joko puhallin hiljemmalle tai hana kiinni kokonaan. Ikkunoita avaamalla toimii tällä hetkellä parhaiten. En suosittele, helevetissäkin on varmaan kylmenpää.

bluevan
16.02.2011, 21:31
tuntomerkit viittaa volkkarin caddyyn:D iha pikkase yli 6 menee satkulla, ilman lohkoa -26 pakkasesta yhellä hehkutuksella laakista käymään ja lämpiääkin nopiasti. ei siin muuta hyvää sit ookkaan:D

Paitsi et tuo tdi ei lämpee kyl ihan äkisti. Vanha esikammiokone hiukan paremmin.

young n dum
16.02.2011, 21:59
juu siis toi miun vw gaydillag on pelkkä D:D ei td tai tdi

-MaTTi-
16.02.2011, 22:49
Oma td vei 5.8 :D Caddylla kun ajaa on vähän niinkun istuis moottoroidus peräkärrys.

Työkamulla oli aikoinaan mattamusta elämää nähnyt Caddy. Kerran oli kaupungin miehet jättäny lapun ikkunaan että vietävä pois tai hinaavat varikolle. :D Luulivat että kun aina päivästä toiseen seisoo samalla paikalla just 5 metriä kaupungin tontin puolella että hylättyhän se tollanen vessa on.

Joo, kulutus on varmaan ton auton se ainoo oikee houkutin, pienen diisseliveron ohella tietysti. Mutta aivan järkyttävä jyrä ajaa, toi moottoroitu peräkärry kuvaa aika hyvin fiiliksiä.

helmapelti
16.02.2011, 23:46
Tietty saab96, sellaisella oli kunnia ajaa ajokortti.
http://www.youtube.com/watch?v=5rDh67iPFK4

mikaelt
17.02.2011, 02:01
Jos käynnistymisestä on kyse niin 1.2 Ooppeli ja vielä C- Kadetti. Lämepeneekin nopeesti, kun ei oo nestettä kun muutama litra ja kevyt perä ja takaveto huolehtii lopusta jännityksestä. Noita oli aikoinaan muutama ja joskus talven seisonnassa, ei viittiny ees ottaa akkua irti irti kun sai nopeemmin sitte käyntiin 3-4kk seisonnan jälkeen, pihalta.

No oon kyllä tykänny bensa jeepistäkin. Pitäs vaan jäähdytys järjestelmä putsata, välillä tuntuu heikolta hönkäys sisälle.

Kovakalu69
17.02.2011, 02:51
73 taunusta ei oo talven pakkaset haitanneet, paitsi että ohjaus hieman jäykkenee.

moggirange
17.02.2011, 07:52
Mullakin kaikkein lämpimin auto on ollut -73 Taunus V6 2000.

tdi
17.02.2011, 17:03
oon ollu todella tyytyväine vanhaan 300:seen mersuun tuntuu siltä että mitä kylmempi ni sitä paremmin se lähtee käymään eikä lohkolämppäriä ole ollenkaan parisekunttii menee ni rupee käymäänki kaikilla :D ja lämmintäki riittää sitkun vauhtiinpääsee :eek:
mutta sprintterit on kyllä ihan paskoja vaikka ois uutta akkuu ja hehkuu ja webastot ei toimi koskaan eikä mikäänmuukaan vaikka just ois huollettu... illallakun pistää piuhaan ni saattaa aamulla lähtee mut kaapeleita saa aina pitää mukana sisälläkin on saatanankylmä varsinki jos on takapenkit kyllä webasto saa huutaa kokoajan... :mad:

L-200
17.02.2011, 17:08
oon ollu todella tyytyväine vanhaan 300:seen mersuun tuntuu siltä että mitä kylmempi ni sitä paremmin se lähtee käymään eikä lohkolämppäriä ole ollenkaan parisekunttii menee ni rupee käymäänki kaikilla :D ja lämmintäki riittää sitkun vauhtiinpääsee :eek:
mutta sprintterit on kyllä ihan paskoja vaikka ois uutta akkuu ja hehkuu ja webastot ei toimi koskaan eikä mikäänmuukaan vaikka just ois huollettu... illallakun pistää piuhaan ni saattaa aamulla lähtee mut kaapeleita saa aina pitää mukana sisälläkin on saatanankylmä varsinki jos on takapenkit kyllä webasto saa huutaa kokoajan... :mad:

Ja kun mä just aattelin varovasti kehaista että tuo keskipitkä rintteri on yllättävän lämmin kun sitä on 9h pitännä käynnissä webaston kanssa.... :D
Ois ees _vähän_ lämpöeristeitä, mutta kun ei vissiin yhtään......

Patu925
01.03.2011, 13:26
Kyllä pistää hiljaiseksi kun jossain vaiheessa pitäisi Lada vaihtaa tuoreempaan kulkuneuvoon...


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2045&pictureid=75729

Nerd-O
01.03.2011, 13:47
Huoltopäälikkö ehdottaa kaihdinta auton maskiin. Muistelisin että Nivassa tuo oli vakiovaruste vai oliko se vain uazissa?

wikke
01.03.2011, 14:04
Uakkereissa.

Harde
01.03.2011, 18:48
Oonko mä ihan uuno jos ehdotan että Toyota Landcruiser J120

-Ei kuluta hirveästi
-Ei jää jumiin kinoksiin jos lähdenkin töihin ennenkuin aura-auto on käynyt auraamassa, lunta saa tulla aivan huolella ennenkuin matka alkaa hidastumaan
-2 sisätilalämmitintä jolla auto lämpenee sisältä 15min aikana
-Moottori on lämmin jo ennen kuin ehdin motarille noin 5min
-Vinssi, jos lunta olikin liikaa niin matka jatkuu kuitenkin

Jotain kertoo sekin että mä oon aina se jolle kaikki soittaa että pitäis tulla kiskomaan auto ojasta, kotipihasta, parkkiruudusta, lumikinoksesta yms.
ja eikös ne noita samoja käytä napapiirien tutkimusasemilla ja topgearissakin vetäsivät tuollaisilla pohjoisnavalle

Mun mielestä TM talviautovertailu on aivan pelleilyä koska ei sillä voittaja volvolla pääse muutakuin aurattuja pääteitä. mitäs kun yön aikana onkin satanut lunta niin ollaan sormi suussa kun pitäis olla "paras talviauto 2011"