Kirjaudu sisään

View Full Version : Hj61 pitkienvalojen ongelma


VonLeka
15.02.2011, 13:58
Pitkät valot ei katkasimesta syty kuin rumppaamisen jälkeen jos silloinkaan, vika varmaan releessä, yksinään hankala kuulostella sitä konehuoneesta(?), onko tietoo missä on rele vai onko vika viiksikatsaisimessa.
joskus pitkät valot syttyy pitkällä viiveellä kun viiksi on pohjassa, mutta syttyvät aina kun viiksee vetää itseensä päin

Rompe1
15.02.2011, 14:05
Pitkät valot ei katkasimesta syty kuin rumppaamisen jälkeen jos silloinkaan, vika varmaan releessä, yksinään hankala kuulostella sitä konehuoneesta(?), onko tietoo missä on rele vai onko vika viiksikatsaisimessa.
joskus pitkät valot syttyy pitkällä viiveellä kun viiksi on pohjassa, mutta syttyvät aina kun viiksee vetää itseensä päin

Mää epäilisin viiksikatkaisijaa... Saakkos kokeiltua hyppyjohdolla suoraa virtaa?

pale
15.02.2011, 15:06
Rele kuskin jalkatilassa kojelaudan alla. Viiksikatkaisijan kosketuspinnat putsaamalla varmaan korjaantuu.

VonLeka
15.02.2011, 16:27
njoo, pitääpä tsekata!

autotohtori
15.02.2011, 17:24
Varma veikkaus viiksi vika.

HJ60
16.02.2011, 06:57
Viiksivika, vähän purkua ja kärkien hionta.

axu87
09.12.2012, 20:29
Onko se nyt rele vai viiksi vika? Itsellä sama tilanne mutta pitkät jumitti kesken ajon.

Jani_R
09.12.2012, 22:09
Onko se nyt rele vai viiksi vika? Itsellä sama tilanne mutta pitkät jumitti kesken ajon.

Jos pitkät jäi päälle niin vika tod näk Dimmer Relay varaosanumero: 85926-90K00.

helmapelti
11.12.2012, 18:32
Mulla toi oli relevika, avasin puhdistin ja taivutin ihan pikkuisen sitä kytkevää sakaraa.
Sen jälkeen toiminu moitteettomasti.

axu87
11.12.2012, 20:28
releppä se oli antautunut, kärki oli dimmer relaysta karannut, sovitin boschilaisen ja säästin 80€.

Jani_R
11.12.2012, 21:17
releppä se oli antautunut, kärki oli dimmer relaysta karannut, sovitin boschilaisen ja säästin 80€.

Nyt kyllä laitat kytkentäkaavion!

axu87
12.12.2012, 16:07
kunhan pääsen koneelle niin voin laittaa kuvan, ei taida kännykällä onnistua tuon liittäminen. Boschin 5napanen rele omassa pohjassansa nyt käytössä.

axu87
13.12.2012, 12:14
Tossa olis kuva, ehkä epäselvä. Toi kuvakin jäi kyljelleen kun meni hermo photopucketin temppuiluun. Eli alkuperäsestä releestä on käytetty tuo pohja uudestaan, tinattu johdot niihin alkuperäsiin lattaliittimiin ja toiset päät sitten siihen 5napasen boschin pohjaan. http://s1140.beta.photobucket.com/user/axu87/media/sekalaista/Vaihtorele.jpg.html?sort=3&o=0
http://s1140.beta.photobucket.com/user/axu87/media/sekalaista/Vaihtorele.jpg.html?sort=3&o=0

Jani_R
14.12.2012, 11:35
Tossa olis kuva, ehkä epäselvä. Toi kuvakin jäi kyljelleen kun meni hermo photopucketin temppuiluun. Eli alkuperäsestä releestä on käytetty tuo pohja uudestaan, tinattu johdot niihin alkuperäsiin lattaliittimiin ja toiset päät sitten siihen 5napasen boschin pohjaan. http://s1140.beta.photobucket.com/user/axu87/media/sekalaista/Vaihtorele.jpg.html?sort=3&o=0
http://s1140.beta.photobucket.com/user/axu87/media/sekalaista/Vaihtorele.jpg.html?sort=3&o=0

No niin kiitosta! Kyllä tuosta selvän saa. Täytyy väkästellä itselle samanlainen, kun nuo pitkät tuntuvat jäävän päälle silloin tällöin.