View Full Version : Paintball, eli värikuulailu...
Monikos palstalainen harrastaa paintball:ia?
Aattelin vaan et olisko vaikka kesällä halua yhdistää maasturiajoihin peinttikisa?
Vaiko onko jo menneen talven lumia koko homma?
helmapelti
13.02.2011, 18:36
Siitähän saa uuden lajinkin, offroadpaitball.
Vois tulla vauhtia ajeluihin:)
Tuli taannoin harrastettua, kivaa oli mutta ei täälläpäin niin kauheesti väkeä siihen ollut joten jäi unholaan. Helkkarin hauskaa hommaa se kyllä oli, nyt jos lähtis olisi helpompaa mennä porukalla johki ja vuokrata kamat. omat taitaa olla jo antiikkia nykyisiin verrattuna.
Voisi toimia ihan minkä tapahtuman yhteydessä vain, kamojen vuokraaja paikanpäällä ja käytössä sopiva alue ja peli käynnissä kokoajan.
Team Lypsikki
13.02.2011, 19:09
Tässä on ideaa. Saa kaikenmaailman gangstat ihmetellä, kun metsässä suoritetaan kunnon drive-by-shooting vihollisten leiriin, joilla on liian suuret renkaat :D
Töissä olis 14kpl pyssyjä ja maskeja. Pitää selvittää saisko niitä lainaan kesällä.
Joo-o, kuulostaa hyvältä. Mullakin pyssyjä on kymmenkunta, niin onnaa kyl, ja löytyy sit täyttöpullojakin... ;)
Ei muutakun sit vaan hommaa suunnitteleen... :)
unclesam
13.02.2011, 19:59
Puolenkymmentä kertaa tullu käytyä ja erittäin mukavaa touhuahan se on. näin offi piireissä jopa erittäin helppo järjestää kunnon "mytinät" kun tahtoo olla noita metsäalueita aika mukavasti käytössä.
Puolenkymmentä kertaa tullu käytyä ja erittäin mukavaa touhuahan se on. näin offi piireissä jopa erittäin helppo järjestää kunnon "mytinät" kun tahtoo olla noita metsäalueita aika mukavasti käytössä.
Aattelin ihan samaa, ja sais jopa kunnon joukkioitakin isoakin sotaa varten... ;) :)
Aattelin ihan samaa, ja sais jopa kunnon joukkioitakin isoakin sotaa varten... ;) :)
Olishan se hienoo jos väkee sais paikalle ja kunnon war gamet pystyyn.
Olen kuulolla jos tästä jotain tulisi.
Olishan se hienoo jos väkee sais paikalle ja kunnon war gamet pystyyn.
Olen kuulolla jos tästä jotain tulisi.
Kyllähän tästä tulee, kun aletaan tosissaan puuhaamaan... :)
100-henkilön sodan pystyisin ite varustaan, et aletaas nyt sit suunnitteleen...:D
DarkestMessiah
14.02.2011, 06:35
Oijoi, tää kuulostaa hyvältä :)
Sitte pitää vaan saada mukaan myös motorisoidut joukot, eli jotain tälläistä
http://www.robertsarmory.com/jeep3.jpg
Pick-uppien lavakaareen vaan pyssy kiinni ja.... :)
Hieno urheilu laji.
Oon yrittäny ehtiä netistä ohjeita kuinka tehdä ite esim. jousikäyttöinen sinko, millä lentäs joku 50mm pommi n.50m päähän.
Onko kellään visioita kuinka tehdä tuo itse? Kompuraa ja akrikaattia on uittumainen roudata metässä niin siksi jousella toimiva
0.5L limpparipulloon ois hyvä tehä kunnon vety/värikuulapommi, mut millä sen ampus esim. 70mm putkesta?
chemical warfare!
Ois kyllä kiva joskus kävästä kokeilemassa! Ei vain ole ollut paikkaa, eikä porukkaa jolla lähteä. Eli jos pelejä järkimatkan päähän Kuopiosta saadaan, melko varmaan 2 tulee välittömästi!
on tullu jonkun kerran kokeiltua.. hieno laji. tosin ranchin ladon seinässä edelleen äijän kuva :)
ja selkäkin jo parantui.. veret siinä irtoo kun piipun selkään joku laittaa... eli suosittelen pelaamista hippasen rauhallisemmassa porukassa...
Kahdenviikon kuluttua, 26.2.2011 klo:10:00 lauantaina järjestetään HOK:in Torron ajoalueella "TALVITAISTELU". Makkaravalkeat, ja kuumaa mehua.
Kaikki kynnelle kykenevät mukaan.
Varustamaan pystytään 100 osallistujaa.
Eli mikäli laji ei ole tuttu, mutta kiinnostaa, niin nyt sitten tutustumaan!!!
"Taistelupaketti" sisältää: Maastopuvun, suojamaskin, värikuula-aseen, 500 värikuulaa, makkaran sekä kuumaa mehua.
Hinta: 45€ / osallistuja.
Ilmoittautumisia otetaan vastaan, O5OO-11O11O / saku ;) maasturi.net
Kahdenviikon kuluttua, 26.2.2011 klo:10:00 lauantaina järjestetään HOK:in Torron ajoalueella "TALVITAISTELU". Missä tuo paikka sijaitsee? Jotain kordinaatteja tai osoitetta? Ikinä kokeillut tuollaista, mutta monta kertaa pitänyt kokeilla.
elhapero
14.02.2011, 21:28
Olisko tuosta mitään apua google maps Pursiontie, Jokioinen
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&tab=wl
Pursiontie, 31600 Jokioinen
Pursiontie, Tammela
Pursiontie 322
60.734776,23.522837
http://www.youtube.com/watch?v=BMT1CxIRB9w
Tottakai motorisoidut joukot mukana.... :)
Hessu_Hopo
15.02.2011, 11:11
Metsäsotaa on tullut harrastettua monesti, kerrran oli oikein jyhkeä tankkikin mukana taistossa:)
https://picasaweb.google.com/paaso31/Varikuulat#5573838629705904114
Tota, mitäs nuo kuulat ja vehkeet tykkää pakkasesta? Lienee kovaa touhua, jos jäisillä palloilla rätkii? :P
Tota, mitäs nuo kuulat ja vehkeet tykkää pakkasesta? Lienee kovaa touhua, jos jäisillä palloilla rätkii? :P
Käytössä on erikseen "Talvikuulat" mitkä sisältää jäätymisenestoainetta, ja ovat hiukan herkempiä hajoamaan kuin normi kesäkuulat. Eli periaatteessa ei ole mitään muuta eroa kun lämpötila & lumentuoma lisähaaste :):):):D
Joo onhan tuotakin tullut kokeiltua.
Ihan sm tasollakin tuli pelattua vuosina 2002-2007. Ompa jopa 2006 vuoden 1 divisioonan kultainen palkintokin saavutettu ja ulkomailla 2006 Bumfight 1.divisioonan kultainen palkinto.
Helvetin hieno laji, ainut huonopuoli et sekin vie kaikki rahat noin sm tasolla pelatessa.
Itse jouduin lopettamaan vuonna 2007, kun ei enää jalat kestäneet helvetillistä rääkkiä. kuusi kertaa nyrjähti vasen nilkka kilpailukauden aikan. Vasta sen jälkeen suostuvat sen sit leikkaamaan.
Jos olette jotain järkkäämässä, mulla on jonkin verran vielä suhteita noihin juttuihin niin voin osallistua jotenkin tapahtuman järkkäilyyn.
Mukana ollaan kuin perä pukama jos jossakin pelataan.
Joo onhan tuotakin tullut kokeiltua.
Ihan sm tasollakin tuli pelattua vuosina 2002-2007. Ompa jopa 2006 vuoden 1 divisioonan kultainen palkintokin saavutettu ja ulkomailla 2006 Bumfight 1.divisioonan kultainen palkinto.
Helvetin hieno laji, ainut huonopuoli et sekin vie kaikki rahat noin sm tasolla pelatessa.
Itse jouduin lopettamaan vuonna 2007, kun ei enää jalat kestäneet helvetillistä rääkkiä. kuusi kertaa nyrjähti vasen nilkka kilpailukauden aikan. Vasta sen jälkeen suostuvat sen sit leikkaamaan.
Jos olette jotain järkkäämässä, mulla on jonkin verran vielä suhteita noihin juttuihin niin voin osallistua jotenkin tapahtuman järkkäilyyn.
Mukana ollaan kuin perä pukama jos jossakin pelataan.
No helvata. Sit vaan linjat kuumix, sillä 26 päivä on kohta... ;)
Löytyy myös Facebookista: https://www.facebook.com/event.php?eid=101945729886040&ref=ts
Rompe mä soitan sulle huomis päivänä.
Rompe mä soitan sulle huomis päivänä.
Näin toimitaan... :)
Käytössä on erikseen "Talvikuulat" mitkä sisältää jäätymisenestoainetta, ja ovat hiukan herkempiä hajoamaan kuin normi kesäkuulat. Eli periaatteessa ei ole mitään muuta eroa kun lämpötila & lumentuoma lisähaaste :):):):D
Alan ammattilaiselta kuulin että jos pakkasta on enempi kuin -5c' hajoaa kuulat aseeseen ja maskit huurtuu perkuleesti.
Alan ammattilaiselta kuulin että jos pakkasta on enempi kuin -5c' hajoaa kuulat aseeseen ja maskit huurtuu perkuleesti.
Joo, kesäkuulilla tekee ton. Talvikuulilla pystyy pelaan jopa -15`c asti. KUULEMMA, ei henk.koht. kokemusta... Uskoisin että Jonetzu varmaan kertoo lisää tästä???
Toi kuulan hajoamineen merkkaimeen on monen asian summa. Yksi niistä on tuo pakkanen, mutta ei vielä - 5 astetta kyllä ole se suurin hajoamisen perusta. Nykyään on jo niin hyviä ns. talvikuulia että ollaan pelattu lähempänä -15 astettakin pakkasta joskus, ja pallot on toimineet moitteettomasti.
Suurimpana pallon hajottajana toimii yleensä vääränlainen piippu. Eli toisin sanoen liian tiukka piippu, vaikka tuikka onkin yleensä monessa asiassa hyvä juttu :)
Maskin huurtuminen on niin suoraansanottuna aivan jokaisen pelaajan henkilökohtainen juttu.
Joillakin maski huurtuu todella helposti ja joillakin ei sitten millään. Itsellä huurtuu maski jopa kesäpeleissä, mutta siihenkin on omat keinonsa millä sen huurtumisen saa poistettua.
Kannattaa tässä vaiheessa sit unohtaa kaikki kaupalliset huurteenpoisto aineet, joita myydään esim. jääkiekkoilijoille.
Paras ja kaikista toimivimmaksi on todettu ihan raaka Fairy astianpesuaina.
Tai sitten toinen vaihtoehto, joka itsellä on omassa maskissa niin tuuletin, joita voi ostaa maskikohtaisesti ja maksaa itsensä kipeäksi tai sitten rakentaa pienestä tietokoneen tuulettimesta mieleisensä.
Joo-o, nyt on sitten sääennuste 26.2.2011 lauantaille -5`c pakkasta, eli aikas mahtava keli. Ei muutakun porukalla taistelemaan, ja tutustumaan lajiin.
Nyt sitten ilmoittautumisia kehiin, epämääräistä mutinaa kuulunut sieltä-täältä, mutta nyt se pylly pois tyynyltä, ja puhelinsoitto, tekstari, tai maili kehiin.
Puska-suska
23.02.2011, 10:41
Parempi niin, kuin että kuula jäätyis ja osuis kohteeseen kivikovana :D
Toden näköisesti mä tulen jossakin vaiheessa näyttäytymään peli paikoilla.
Toden näköisesti mä tulen jossakin vaiheessa näyttäytymään peli paikoilla.
Sitä odotellessa. Selviskös niistä "Boxeista" mitn???
Nyt sitten ilmoittautumisia kehiin, epämääräistä mutinaa kuulunut sieltä-täältä, mutta nyt se pylly pois tyynyltä, ja puhelinsoitto, tekstari, tai maili kehiin.
Keli olis sitten -7´c ja -5´c välillä, eli aikas muhevat kelit tulossa... :)
Jahas pitäisköhän oma lutku jostain kaivaa esille... jossain se on palasina ja öljyttynä :D
Kesällä kyllä isoon tasitoon lähden.. nyt viikonlopulle vähän muuta :(
Jahas pitäisköhän oma lutku jostain kaivaa esille... jossain se on palasina ja öljyttynä :D
Kesällä kyllä isoon tasitoon lähden.. nyt viikonlopulle vähän muuta :(
Seliseli, siirrät menojas, ja lähet nyt mukaan... :)
elhapero
25.02.2011, 17:21
Maskin huurtuminen on niin suoraansanottuna aivan jokaisen pelaajan henkilökohtainen juttu.
Joillakin maski huurtuu todella helposti ja joillakin ei sitten millään.
Niinpä,mulla huurtuu lasit tuolla kelkkareiteilläkin,varmaan näkee tosi hyvin :mad:
No mut Rompe ottaa nyt sieltä tiskipöydältä sen fairy pullon mukaan niin saadaan maskit huurtumattomiksi, tai ainakin kovasti yritetään.
Eli pakkasta on aikas kivasti, tulee hieno päivä, eli kaikki mukaan... :)