View Full Version : GC:n perä
Vm:94 GC, 5,2l V8.
Onkohan noiss montaa eri sorttii takaperää?
Nykyinen ääntää aikas miehekkäästi,eli tarttee varmaan tehdäjotain.
Lukollinen murikka kiinnostais,mut tartteis toi malli varmaan saada ekaks selville.
Oisko toi orkkis D44a?
Veikkaisin että sulla on Dana 35 siellä niin kuin mullakin oli..
Eikös toi D44A ole alumiinikuorinen (?) niin sen tunnistaa siitä. Nämä jutut ihan hatusta, googlella vois varmistaa jos jaksais..
Veikkaan D35:sta. Uudemmissa on sitten alumiinikuorinen D44, joka on selvästi suurempi ja erimuotoinen kuin etuperän D30 eli takaperän D35 on siis aika samannäköinen kuin etuperän D30, mutta vain vähän suurempi.
Takakardaanin pituus ristikosta ristikkoon (ainakin 6 koneisessa) D35:ssa on 84cm ja D44:ssa varmaan lyhyempi, koska perä on myös pitempi. Arviolta heitän 81cm, koska perien pituus ero on n. 3cm. Tiedän siitä, että vaihdoin tilapäisesti D35:n tilalle D44:sen ja ei meinannu kardaani mahtua takasin paikoilleen, mutta meni, nippa nappa. Jakolaatikko mulla on ylempänä kuin alunperin eli orkkikseen ei varmaan onnistu tämmöinen tilapäisratkaisu ilman kardaanin lyhentämistä.
niin no joo, eihän kutoskoneissa ole koskaan tainnut ollakaan D44:sta, mutta kuitenkin, jotain noin.
EDIT: Takaperiä on vain kaksi vaihtoehtoa D35 tai D44 ja etuperässä aina ZJ:ssä LowPinjoni D30, XJ:ssä on edessä peruuttamiseen heikompi HighPinjoni D30.
EDIT2: Mitattua: V8 Grand -95 D35 perällä kardaanin pituus ristikosta ristikkoon 79cm, eli varmaan D44 perällä sitten 76cm.
/Joukka.
-Jarkko-
12.02.2011, 00:39
Oisko nuo kuvat sinne päinkään kaapattu...:rolleyes:
D35 http://www.jeep4x4center.com/jeep-axle-differential-parts/dana35-rear-grand-cherokee-zj.htm
D44 http://www.jeep4x4center.com/jeep-axle-differential-parts/dana44-rear-grand-cherokee-zj.htm
jep, noista kuvista näkee selvästi muoto eron. D35 on pyöreä kuten D30 etuperässä ja D44 on huomattavasti kantikkaampi.
/joukka
Jep,toi 35:nen se on,mut mitäss sille tekis kun se ääntää.(jämyt vaseliinit?)
Oisko kellään ehjää murkulee ja mieluusti jollakin lukolla.
Sekä halpakii sen tartteis olla.
Veikkaan, ettäi oikean takavetarin laakeri kulunut. Laakerin sisäkaulana on vetari, joten molemmat vaihtoon.
Mulla ois pari D44 taka-akseleita ylimääräisenä...
/Joukka
Veikkaan, ettäi oikean takavetarin laakeri kulunut. Laakerin sisäkaulana on vetari, joten molemmat vaihtoon.
Mulla ois pari D44 taka-akseleita ylimääräisenä...
/Joukka
Mitäs kaikkee joutuu muutteleen jos vaihtaa tonne ton D44:sen?
Kardaanin lyhennys?onks muuta isompaa?Mites välitys?
Ja sikstoisekseen,mitähän tommonen akseli kustantais?