View Full Version : Goodyear Wrangler mt/r KEVLAR
Näyttäis uusi wrangleri ihan mielenkiintoiselta, tosin melko all-terrain verrattuna vanhempaan malliin. Kyllähän nuo sellaisina yleis (nakkikiska) renkaina menis. :D Kehuvat että 35% parempi puhkeamis suojaus kyljissä ja kivikossa parempaa pitoa. Ei taida vaan vielä suomesta saada!??
http://www.goodyeartires.com/tire/wrangler-mtr-kevlar/
tässä juttua patrolforumilta ko renkaista: http://www.patrol4x4.com/forum/tyres-wheels-38/tyre-topic-goodyear-mtrs-29032/
mainosvideoita: http://www.youtube.com/watch?v=Lq961t5LJS8
http://www.youtube.com/watch?v=vgO1-PhMwgI
Ei se entinenkään mt/r juuri all terrainista poikennut. Maantie oinaisuudet kohdillaan. Tässä uudessa ainakin ulkokylki on harvempi kuin vanhassa. Saahan nuita suomeen, mutta hinta ei ole halvimmasta päästä.
KoniJeep
05.02.2011, 21:20
"Hyvistä vuosista" kokemuksia...
Itsellä käyttiksessä tällaiset kevlari kumit 235-70R16 http://www.goodyear.eu/home_en/tires/wrangler-at-sa/index.jsp jämäkät ja hiljaiset on ajella. Tollaiset mt/r renkaat vois ostella seuraavaksi.
Wranglerin kakkos renkaina tällaiset 33- 12,5x15 http://www.goodyeartires.com/tire/wrangler-ats/ ja ihmeen hyvä pito lumellakin, vaikkei kovin karheat olekaan!
Ei se entinenkään mt/r juuri all terrainista poikennut. Maantie oinaisuudet kohdillaan. Tässä uudessa ainakin ulkokylki on harvempi kuin vanhassa. Saahan nuita suomeen, mutta hinta ei ole halvimmasta päästä.
Mulla tällähetkellä vanhan mallin mt/r:t patrollin alla ja ei voi kyllä muuta kuin kehua niitä. Kyllä ne nyt all-terrainit hakkaa mennen tullen, mutta eihän nuita perus mutikoita tietenkään voi verrata mihinkään boggereihin. Ainoo huono puoli, ettei niitä enää valmisteta eli joutuu varmaan seuraavaksi kokeileen tuota uudenmallin mt/r:ä. Tai Cooper discoverer STT vois olla myös varteenotettava vaihtoehto.
Mistä niitä sais suomeen tilattua? Laittakaa linkkiä jos tiedätte. Ainakaan offroadreifenillä ei vielä nuita näkynyt listoilla.
Tuolta sais:
http://www.desertrat.com/products/?ID=6932
Kyllä noita perus MT/R kevlareita kait saa melkein joka jenkkipuljusta, mutta niitä sticky- versioita ei sitten ihan noin vain hommata ;) Sitä en sitten tiedä, kuinka hyvin noi ylipäänsä tulee Suomeen asti, onko kaikissa renkaissa e- hyväksyntäleimat paistettu kylkiin ettei jää tulliin jumiin Euroopan päässä?
Taispa juuri toi E-hyväksyntä puuttua kevlarista... vanha mt/r oli kyllä jees, samantyyppinen ja hyvä vaihtoehto on toi aiemmin mainittu STT!
Ihan mahdollista sekin :D Wrangler Duratrackissä kyllä leima on ja niitä myös saa Suomesta, ainakin silloin tällöin.
Kyllä noita perus MT/R kevlareita kait saa melkein joka jenkkipuljusta, mutta niitä sticky- versioita ei sitten ihan noin vain hommata ;) Sitä en sitten tiedä, kuinka hyvin noi ylipäänsä tulee Suomeen asti, onko kaikissa renkaissa e- hyväksyntäleimat paistettu kylkiin ettei jää tulliin jumiin Euroopan päässä?
Mitä se tullille kuuluu onko niissä e leima?
Teen niistä kukkaistutuksille penkin.
Samaa mieltä olen minäkin, vaan kun eu- alueelle ei e- hyväksyttyjen renkaiden tupnti on kiellettyä vaikka olisi ei tieliikennekäyttöön- maininta. Käsittääkseni sama koskee myös esim. ratarenkaita..
Samaa mieltä olen minäkin, vaan kun eu- alueelle ei e- hyväksyttyjen renkaiden tupnti on kiellettyä vaikka olisi ei tieliikennekäyttöön- maininta. Käsittääkseni sama koskee myös esim. ratarenkaita..
Ainakin mulle tuli jenkeistä MT/Rt kivuttomasti. Eikä leimallakaan katsottu uupuvia merkintöjä, sen enempää kuin vanteistakaan mitään ;-)
BJ-40/76
27.07.2012, 22:43
Siis jos tuommosta rengasta ei saa tuoda EU-alueelle, ja tulli huomaa k.o homman, niin renkaat eivät pääse tullista läpi. (ja jos pääsee, niin tullisedän/tädin valvomana tuhottavaksi:()
Sitä en tiedä, onnistuuko jollain kepulikonstilla saamaan muuhun käyttöön.
Siis jos paska mäihä-> renkaat jää tulliin/tulli palauttaa lähettäjälle.
ja tuo tullin palauttaminen kaikkineen kuluineen voi maksaa paljon.
Ja se, että joskus tulee jotain epäselvää tullin läpi, on aivan jokapäiväistä!
Muistaakseni tulli itse epäili saavansa esim. huumeista kiinni vain murto-osan, mutta kilon kokaiini takavarikko ei ole mitään verrattuna siihen että onnistuu saamaan kiinni jotain niin vaarallista kuin auton renkaat, mistä puuttuu pienen byrokraatin keksimät sisämarkkinasuojaus merkkijonot:eek:
Siis jos tuommosta rengasta ei saa tuoda EU-alueelle, ja tulli huomaa k.o homman, niin renkaat eivät pääse tullista läpi. (ja jos pääsee, niin tullisedän/tädin valvomana tuhottavaksi:()
Sitä en tiedä, onnistuuko jollain kepulikonstilla saamaan muuhun käyttöön.
Siis jos paska mäihä-> renkaat jää tulliin/tulli palauttaa lähettäjälle.
ja tuo tullin palauttaminen kaikkineen kuluineen voi maksaa paljon.
Ja se, että joskus tulee jotain epäselvää tullin läpi, on aivan jokapäiväistä!
Muistaakseni tulli itse epäili saavansa esim. huumeista kiinni vain murto-osan, mutta kilon kokaiini takavarikko ei ole mitään verrattuna siihen että onnistuu saamaan kiinni jotain niin vaarallista kuin auton renkaat, mistä puuttuu pienen byrokraatin keksimät sisämarkkinasuojaus merkkijonot:eek:
No ei käynyt mielessäkään, ettei noita saisi maahantuotua. Onneksi tuli läpi! Pitänee ottaa enskerralla varovaisemmin ;-) Nyt meni vielä ajoitus tiukoille, niin tuli lentona, kun alkuperäinen ajatus oli saattaa ne Suomeen laivalla. Ainahan tää on kalliimpaa, mut jos täältä ei saa, niin ei o muita vaihtoehtoja. Muuten olen renkaisiin erittäin tyytyväinen, toimii maastossa eikä ääntele likka tiellä. Joku sanoi, ettei noilla voi ajaa tiellä kovaa, mut on menty yli 135 nüvin mukaan, eikä mitään ongelmaa (ajoneuvo WRGLR UNL..)