PDA

View Full Version : Rangeen HJ 61 akselit!

spede80
03.02.2011, 15:44
Moro'

Onko kukaan tehny tällasta projektia? onko mahdollista saada leimaan? Mitä muutoksia? Onko 61 akseleissa takana levyjarrut?

t.haapala
03.02.2011, 15:55
Ei ainakaa vakiona oo 61 akseleis levyjä takana. Son sit eri asia jos joku on ne sinne askarrellu itte :)

bluevan
03.02.2011, 15:58
HJ:n aksulat muistaakseni tuossa rangessa. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3439&pictureid=68771

spede80
03.02.2011, 16:05
Jeps no murikat näyttäs olevan aikalailla samassa linjassa :) Mutta toi Rumpujarru hommeli voi olla onkelma jos meinaa katsastaa!

t.haapala
03.02.2011, 16:10
HDJ:n taka-akseli, siin on levyt :D

H&K
03.02.2011, 17:00
Mutta toi Rumpujarru hommeli voi olla onkelma jos meinaa katsastaa!

Tossa kylellään olevassa Mikan Rangessa on takajarruiksi viriteltynä toyotan omat etujarruhilppeet ja Rangen oma kardaanikäsijarru. Ei siinä mun mielestä ollu mitään ongelmia...

Jeeper
03.02.2011, 17:27
RangePisteMies puuhasteli vajaa 10v sitten HJ:n akselit Rangensa alle.
Muistaakseni taakse tuli Ranget omat takasatulat adaptereilla ja LJ:n etujarrulevyt.
4x4labsin varret kun laittoi niin mahtui ohjauksen osat + panhardi paikoilleen, Eli siis raidetanko siirtyi akselin takapuolelle, kuten rangessa alunperinkin.
Vähän kapeat akselithan ne on...... mutta spacereilla tai vanteilla voi passailla leveyden kohdalleen

Kyseinen auto:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=8802

Rompe1
03.02.2011, 17:31
16973

Tässäkin pelissä on alla HJ-61 lukkoaksulat...

spede80
03.02.2011, 18:12
Tota noinniin oikaskaa jos olen väärässä mutta eikö HJ 61 akselit oo leveemmät ku rangen? Miten kartaanit ootta sovittaneet? Minkälaista muuta onkelmaa on tiedossa tämänlaisessa projektissa?

spede80
03.02.2011, 18:16
Mistä noita 4x4labs tuotteita saa suomesta vai miten net saapi tänne maahan:)

tapsa4x4
03.02.2011, 18:55
Tota noinniin oikaskaa jos olen väärässä mutta eikö HJ 61 akselit oo leveemmät ku rangen? Miten kartaanit ootta sovittaneet? Minkälaista muuta onkelmaa on tiedossa tämänlaisessa projektissa?

Hj61 akselit on huomattavasti kapeammat kuin rangen akselit.mulla omassa rangessa on Danan44 akselit laitettu joskus.

spede80
03.02.2011, 19:04
Niin siis HJ61 on kapeemat akselit kuin rangessa vissiinkin:)

pee
03.02.2011, 20:32
Hj61 akselit on huomattaasti kapeammat kuin hj61 akselit.mulla omassa rangessa on Danan44 akselit laitettu joskus.

hyvä Tapsa :D - tää on kuolematon lause !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rekisteröimätön
03.02.2011, 20:33
Miten rangen ketteryyden käy jos vaihtaa HJ 61 akselit? Kuinka paljon akselit on kapeemat rangeen verrattuna? Miten mahtuuko 13,5 levee rengas kääntyilemään jos on -42 offset? Paljonko offsettiä pitää olla että saa katsastukseen leveyden kohilleen?

Arska-tehtaalta
03.02.2011, 22:40
16973

Tässäkin pelissä on alla HJ-61 lukkoaksulat...

Panit sie sinne oikeet akselit takas?

Rompe1
03.02.2011, 22:59
Panit sie sinne oikeet akselit takas?

No en viä, hommattu on, mut tossa kuvassahan neet on paikallaan... ;)

Arska-tehtaalta
03.02.2011, 23:24
Jep.

Laikkaamista, hiomista, korvakkeiden rakentelua, mittailua, hitsaamista, korvakkeiden rakentelua, mittailua, hitsaamista jne.

Kardaaneille joko adapteri lätyt tai pinionilaippoihin uudet reiät. Mie käytin/käytän hoojiin kardaaneja, joten sorvautin adapterilätyt jakiksen ja kardaanien väliin.

Jarruputkituksen ja letkujen kans joutuu puuhaileen pikkasen, vanhat letkut ei käy.

Orkkis hoojiin varret ja raidetanko käy hyvin, rangen simpukan ja hoojiin raidetangon välinen tanko löytyy miulta ylimääräsenä (YV) Casteri on PAKKO kääntää kohdalleen tai ajamisesta ei tule vittuakaan, se on kokeiltu

Taakse (muistaakseni) hoojiin jäähdyttämätön etulevy ja rangen satula kannattaa vähän tsekkailla levyn kokoa, että mahtuu kunnolla 15 tuumasien vanteiden kanssa.

Polttoleikkasin orkkis taka-akselista korvakkeet ja liimasin ne tojotalaisiin, kaikkea ei aina kannata ruveta tekeen itte...

Auto vaan rohkeesti palasiksi ja jos ei onnistu, niin romut saa myytyä hyvällä tappiolla täällä palstalla :D

Rekisteröimätön
04.02.2011, 00:08
Tarvihetko akseleita mulla olis 1 rankun rovi jossa on kiinni hj 61 akselit. Lukot muutettu paineillmalle ja akselit kiinnitetty rankun tukivarsiin. Rummut takana, akselit ei otteessa. Paperillinen runko ulkopuolisilla kaarilla. 1100e netto
oulussa

anssi80
04.02.2011, 06:37
Tarvihetko akseleita mulla olis 1 rankun rovi jossa on kiinni hj 61 akselit. Lukot muutettu paineillmalle ja akselit kiinnitetty rankun tukivarsiin. Rummut takana, akselit ei otteessa. Paperillinen runko ulkopuolisilla kaarilla. 1100e netto
oulussa

Jos muita ei kiinnosta niin mua vois. Laitatko jotain yhteys tietoja niin vois soitella.

spede80
04.02.2011, 07:15
Moro kiinnostaapa hyvinkin! Laitatko yhteystiedot niin soittelen uskon että pääsemme kauppoihin!
Tai tässä mun numero 040-7267863

spede80
04.02.2011, 07:19
oulussa

Soittele vaikka iltasella 040-7267863

spede80
04.02.2011, 14:27
Niin sellainen kymysys et saako ton rangen katsastettua noilla 61 akseleilla? Akselin levydenhän voi passailla vanteilla mutta miten noi rummut takana?

Janex
04.02.2011, 14:49
Niin sellainen kymysys et saako ton rangen katsastettua noilla 61 akseleilla? Akselin levydenhän voi passailla vanteilla mutta miten noi rummut takana?
Emmie tiiä sano sie

spede80
04.02.2011, 14:55
En tiiä perkule kannatteeko se:) no mutta mukaava se ois:rolleyes:

Janex
04.02.2011, 15:01
Yritin rimpauttaa sulle, mutta lätisit jonku kans puhelimessa, tulis ne sinunki lihat sieltä savustamosta frouvan matkassa.

spede80
04.02.2011, 15:24
Yritin rimpauttaa sulle, mutta lätisit jonku kans puhelimessa, tulis ne sinunki lihat sieltä savustamosta frouvan matkassa.

Jeps puhelin neuvottelu jep ottaa vaan matkaan nekin Ne on mun nimellä ja makso ootas 73,25E

88
04.02.2011, 22:19
Tossa kylellään olevassa Mikan Rangessa on takajarruiksi viriteltynä toyotan omat etujarruhilppeet ja Rangen oma kardaanikäsijarru. Ei siinä mun mielestä ollu mitään ongelmia...

Jep. Hiluksin levyt ja rangen omat satulat adapterilla jarrukilven pulttien kanssa kiinni akselissa. Navasta tai levystä piti sorvata pois että sai sopimaan ja pyöränpultit piti vaihtaa etupyörän pultteihin. Takajousen yläpää piti siirtää sisäänpäin niin paljon kun sai ja silti ristiriipunnassa pompautettaessa rengas raapii joskus siihen kiinni. Edessä raapii kans iskaritorneihin.
Vanteet on 10x15 et -44 Takana speisseri jotain 15mm edessä 8mm renkaina 16 35 boggerit. Takana jousen ja akselin välissä
5cm korotusta

Takalokarin kaaret on kokonaan rakennettu isommiks. Toi rengasvanneakselipaketti on kapea. Taka-akseli on muistaakseni noin 8cm kapeampi kun rangen. Koria on nostettu 3cm ja etujalkatiloista on tehty tilaa renkaille sen verran että kytkinpoljin piti taivuttaa ylöspäin kun liikematka ei riittänyt.

Etuakseli on alkuperäisillä kääntövarsilla raidetanko siirretty varsien yläpuolelle ja ottaa pohjaanjoustossa nippa nappa runkoon tai panhardin korvaan kiinni. Jousen ja akselin välissä korotusta n.3cm kääntökuulat käännetty, suosittelen. Parantaa ajettavuutta ja ketteryyttä.
Pohjaanjoustossa etuakseli otti kiinni öljypohjaan sen verran että maali läks ja pieni lommo tuli kun toinen koneen tyyny oli huono muttei rikki eli lähellä on vaikka lukot toimii paineilmalla eli rakenne on paljon pienempi kun orkkis toyota.

Edessä on hojon omat levyt ja satulat. Konehuneesta on jarrujen jakotukki mihin menee muistaakseni 4 tai 5 putkea ni se on heivattu "kuubaan" ja pääsylinterin etummainen lähtö etujarruille ja takamainen taakse. Jarrut on tällä systeemillä lievästi takapainoiset mutta ei sen takia o talvellakaan ollu vaaratilanteita. Kasatessa pisti kaikki jarrumännät ja kumit, etulevyt ja palat
uusiks. Neljään tai viiteen vuoteen en o jarruihin koskenu jarruongelmien takia paitsi käsijarrua täytyy säätää aina joskus.

Eteen sopi muuten joku volvon jarruletku kun teki satulalle sen pikkusen putkenpätkän uusiks jollain sopivalla päällä.

En kyl tajuu miten se raidetanko mahtuu niillä labsin varsilla sinne akselin taakse jos ei o sisäänjoustoa rajoitettu jotai 10-15 senttii?

Nii tää katsastetaan joka vuosi.

wr-range
05.02.2011, 18:07
mulla oli rangessa hj -61 akselit profiilissa kuvia akseleista. etu tukivarsiin otti kääntäessä kiinni mutta ei haitannut
merkittävästi .takana rangen omat satulat ja lj:n etu levyt , välitykset paremmat kuin rangessa
löytyy myös ylimääräinen ohjausvarsi rangen sektorivarresta hj-raidetankoon (vahvistettu).

spede80
06.02.2011, 13:05
Sinä jolla oli oulussa HJ61 akselit laitatko yhteystietoja päästäs kauppoihin!

Rekisteröimätön
06.02.2011, 13:16
Sinä jolla oli oulussa HJ61 akselit laitatko yhteystietoja päästäs kauppoihin!

Moro!

nolla4oo741128

laita viestiä jos en pääse vastaamaan!