View Full Version : Tiet ei kestä teijän maastureita
Rekisteröimätön
31.01.2011, 08:43
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
pastirolli
31.01.2011, 08:58
Hahhaa... Mihin väite perustuu? :D
Niin.
Mikä luokitellaan raskaaksi maasturiksi. Yli kahden tonnin murkulatko vai onko raja kenties vielä korkeammalla?
Paljonkos esimerkiksi joku uusi puolensukua sisuksiinsa imevä tilaihme painaa? Tuskin paljon normi maasturille häviää.
Palstalla pyörivistä maastoautolla ajavista varmaan 80% ajaa talvisinkin ILMAN nastoja.
En jaksa kaivaa tutkimusta mutta taisi henkilöutoilijoista huomattavasti suurempi prosentti kuluttaa tuota aina meille niin rakasta asfalttia piikeillään.
Ja kummasti henkilöutoilijat pyytelevät hinailemaan kun ovat jääneet kinokseen aamuisella työmatkallaan. Halvemmaksi kuulemma tulee antaa tutulle maasturikuskille kahvipullat hinauksesta kuin soitella oikeaa hinuria ja laittaa siitäkin lasku vakuutusyhtiöön mistä taas kaikki tietävät maksujen nousevan.
Mites nämä tuuninki kipot mitkä tappavat matalilla autoillaan ja spoilereillaan kaikki eläimet tuolla tiellä? Maasturilla ajaa jäniksien,kettujen, oravien, myyrien, sun muiden yli, ilman että ne kuolee. Tuuningspoileriamispelillä jänis silppoutuu spoileriin. Voivoi. Ei kait sillä tien kulumisella niin väliä ole jos Ossi Orava vaan saisi elää??
Bu ha haa... Nythän oikein aihe on keksitty, tästä on varmaan tutkimuksia ja faktaa. Sitä paitsi meillä käy parempipuolisko hakee ne maidot, kävellen.:D:D
Cruiseristi
31.01.2011, 10:05
Eiköhän noi kuorkit ja bussit oo niitä raskaimpia ajoneuvoja, jotka tiestöämme yleisesti käyttää.
Ilman kuorkkeja ei idut kulje ja ilman busseja hipit ei pääse woodstockiin .
En itse tuollaisille huolelle ole tuhlannut ajatustakaan. Neliveto on ainoa oikea ratkaisu suomen keleihin. Maastureilla ajetaan usein nastattomilla renkailla ja jos tähänkin mentäisiin syvemmälle nii miten se vaikutaa että on painavampi auto mutta leveempi rengas. Paino jakautuu isommalle alueelle, tosin kuluttaahan se sitten leveempää uraa. Jos keskimäärin maasturi painaisi vaikka 2000 kiloa niin se ei tunnu missään verrattuna 1000kg henkilöautoon kun asteikon toisessa päässä on rekat joissa kymmeniä tuhansia kiloja painoa.
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
Trolli
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia.
Suikalla omamassaa alle 900kg, ja pääasiallinen käyttö ei mielestäni kuluta katuja. Tästähän pitäisi oikeastaan jo ruveta saamaan verohyötyä. Joku viisas ekonomi voisi senkin laskea.
Linja-autotkin tulisi kieltää lailla. Tuhoavat tiestön vielä maastureita nopeammin
Rekisteröimätön
31.01.2011, 11:43
Harvempi varmaan silti tarvitsee kovan luokan maasto-ominaisuuksia niillä kauppa-, työ- ym. matkoilla. Hupi ajelut sitten erikseen. Ja vanha öljyä vuotava maasturi kuluttaa asfalttia myös sen takia kun asfaltti ei pidä öljystä...
Maasturi vispaa ja vatkaa heiluu ja huojuu. Tippuu paikatkin hampaista kun ajaa kaupungissa maasturilla.
Pakettiautoilla suoritettava jakeluliikenne on ihan eri juttu, kuin lintubonggari joka ajeleen tipuja kiikaroimaan 2-tonnin maasturilla.
Tässä ei aleta hakemaan suurempia teiden kuluttujia, aina löytyy jotakin suurempaa ja painavempaa. Vaan tarkoitus oli alkaa kolkutella maasturikuskin omaatuntoa. Ei tosiaankaan tarvita parin tonnin painoista malmikasaa jos päivittäiset ajot muodostuu kouppoihin ajoista ja työmatkaajoista. Sanoohan sen järkikin että ylimmääräisten massojen kuljettelu näkyy jossakin, ihan kuin ylipainoinen ihminen jolla alkaa 50 jälkeen ilmenee nivelien kulumista.
Ulkomaan ylipainoisille rekoille tehdään kyllä akselien paino punnituksia. Ja käryn käydessä joutuvat maksamaan ylipainostaan.
Kerran tiehen tullut reikä joka on tullut raskaan ajoneuvon rouhaistua. Ei korjaannu itsestään vaan pinnan ensimmäisen kerran hajottua, vaurio vaan pahenee. Kevyellä ajoneuvolla tuo samainen kohta saattaisi kestää kymmeniä vuosia päältä ajamisen.
Apteekki on tosta seuraavasta kulmasta vasemmalle ja heti perään oikealle,ihan kävelymatkan päässä.
Sieltä saa hyviijyvii,millä tauti helpottaa.;)
Rekisteröimätön
31.01.2011, 12:00
Onneksi ylipainoiset maasturikuskit liikkuu autolla. Muutenhan ne tallois niillä maastokuvioisilla kengilään ja yli 120 kg massallaan jalkakäytävätkin kuopille.
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
IK :D
Rekisteröimätön
31.01.2011, 12:01
Neliveto on varmasti kova sana suomen talvessa.Siitä ei ole epäilystäkään.Minua kuitenkin kummastuttaa miksi jotkut tyypit hankkii maasturin,kun sitä ei uskalleta käyttää.Jos on yli kymmenen senttiä lunta,niin sinne ei voi ajaa,ettei vaan jää kiinni.Tällaisia tapauksia olen nähnyt monesti.
Sitten maantiellä nämä Honda-miehet on aivan tientukkona jos vähän lunta pyryyttää.Körötetään 60-80 km/h,vaikka tavallisella henkilöautollakaan ei ole mitään vaikeuksia kulkea tietä pitkin.
Eiköhän tuollaiset tyypit hanki sen maasturin pelkästään ulkosten paineiden takia.? (Naapurit,sukulaiset ym,)
Tiestö rappeutuu... SOU???
Maasturin omistajan ei tarvi TEISTÄ välittää...
:D:D:D Hauskoja nämä maailmapelastuu henkilöt, kun syyllistetään veronsa maksavat vähemmistöt.
Rekisteröimätön
31.01.2011, 12:11
Oikeastihan auto muuttuu maastoautoksi vasta, kun sillä on parikymmentä vuotta ikää ja paikat ovat kunnolla rähjääntyneet.
Oletteko ikinä nähneet että jos vaikka Kia Sorento juuttuu mutaan ja kuski joutuu tuhrimaan myös ittesä niin hyppääkö omistaja suoraan penkille istumaan mutasilla vaatteilla?
IironSika
31.01.2011, 12:15
Jos trollaa internetissä, kannattaisi se edes tehdä hyvin.
Minun V70 Volvo painaa enemmän kuin Jeeppi ja volvon pintapaine on suurempi rengasta kohden kuin jeepissä.
Kyllä nuo takavetoiset pikkuautot ja etuvetoiset siinä samassa, tuhoaa eniten Esim. sorateitä, meillä on tuolla pohjoisessa muutama sata kilometriä sorateitä/metsäteitä jossa on syksyisin ja keväisin pienet henkilöautot akseleitaan myöten kiinni ja kun ohi ajaa vierestä jää jälkeen nätit noin 1-2 cm syvät maastorenkaiden jäljet. Tällä pikkuautolla mennään samassa paikassa 10cm urilla ns. pohjia myöten.Maasturilla asfalttitiellä ajetaan rengaspaineet korkealla ja pelkällä takavedolla... Että se siitä tien kulumisesta
Minua kuitenkin kummastuttaa miksi jotkut tyypit hankkii maasturin,kun sitä ei uskalleta käyttää.
Sitten maantiellä nämä Honda-miehet on aivan tientukkona jos vähän lunta pyryyttää.(Naapurit,sukulaiset ym,)
Hmm... Enpäs nyt taas muiden mielipidettä asiassa tiedä, mutta eikös tässä ole jonkunsorttinen paradoksi?
Siis maastureista on ensin kyse ja sitten mainitaan honda-miehet?!
Onko honda valmistanut koskaan maastoautoja? :rolleyes:
Väitän että eläkeläiset kuluttaa asfalttia talvella enemmän kuin maasturit, kun eläkeläisillä on talvisin yleensä kävelykeppi jossa liukuesto piikki ja tälle piikille kohdistuu pienelle alalle kova paine asfalttia vasten (riippuen eläkeläisen painosta ja voimasta), joten asfaltti kuluu!!
Hmm... Enpäs nyt taas muiden mielipidettä asiassa tiedä, mutta eikös tässä ole jonkunsorttinen paradoksi?
Siis maastureista on ensin kyse ja sitten mainitaan honda-miehet?!
Onko honda valmistanut koskaan maastoautoja? :rolleyes:
ymmärtääkseni hondat ja maasturit ovat saman n1 maastoajoneuvo luokan alla? :rolleyes:
ic hilux
31.01.2011, 12:38
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
oks tää karannut jostain suljetulta osastolta.
Tämähän on ihan selkeä trolli, eikä tällaisiin provoihin ole mitään syytä edes vastailla...mutta spekuloidaan nyt hieman....
" Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa."
-Tiestö rapautuu ja kuluu urille eniten nastarenkaista ja raskaasta liikenteestä. Maasturit leveillä nastattomilla renkailla ovat pienine pintapaineineen selkeästi vähiten kuluttava vaihtoehto.
"On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita"
-ja perustuu mihin? ei ainakaan faktoihin...
"Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista."
- kukaan tämän palstan lukijoista ei ole niin urpo, että ajaa kiinteä neliveto kytkettynä asfaltilla! ota selvää asioista, äläkä kuvittele muiden olevan yhtä tyhmiä kuin sinä.
"Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla"
-Kansantaloudellisinta olisi ajella fillarilla...
"Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia"
- ei niin, ja tuskimpa tämän palstan lukijat ovat ensisijaiseksi käyttötarkoitukseksi maasturia hankkiessaan ajatelleet maidonhakureissuja?
"Harvempi varmaan silti tarvitsee kovan luokan maasto-ominaisuuksia niillä kauppa-, työ- ym. matkoilla"
-aivan niin, eiköhän ne KOVAN LUOKAN maasto-ominaisuudet ole tarkoitettukin maastoajoon, johon tämän palstan lukijat ajoneuvojansa käyttävätkin. Jos taas olet kateellinen naapurisi hienosta maasturista jota hän käyttää vain työmatkoilla ja sinulle vittuillakseen, mene itkenmään siitä esim. suomi 24 palstalle...
"vanha öljyä vuotava maasturi kuluttaa asfalttia myös sen takia kun asfaltti ei pidä öljystä"
-kaikkien velvollisuus on tietysti pitää ajoneuvonsa sellaisessa kunnossa, ettei se saastuta ympäristöään. Tosin öljyn tiputtaminen ei ole vain vanhojen MAASTUREIDEN yksinoikeus, eiköhän syynä öljyntiputtamiseen ole vain ajoneuvokaluston ikä-ei nelivedon kytkemisen mahdollisuus. (tähän on syypäänä maamme autoverotus, johon ei kannata sen enempää ottaa kantaa, siitä on jauhettu jo kuusikymmenluvulta asti)
Sitäpaitsi jos ajoneuvo lorottaa öljyä niin paljon että se pehmentää asfalttia allaan, sillä ei montaa metriä pysty ajamaan ennenkuin leikkaa kiinni- jälleen otapa selvää asioista...
"Pakettiautoilla suoritettava jakeluliikenne on ihan eri juttu, kuin lintubonggari joka ajeleen tipuja kiikaroimaan 2-tonnin maasturilla"
-Vittuako sen lintubongarin on sitä maasturia käyttää, saa ne meidän puolesta ajaa vajaavetoisillakin! Taas on aivan väärä osoite vinkua tästäkin asiasta- koitappa kirjoittaa tämä sinun väitteesi vaikka jonnekin bongareiden sivuille ja katso mitä provosi saa siellä aikaan... tässä osoite niin pääset heti vauhtiin ... http://www.birdlife.fi (http://www.birdlife.fi/)
"Maasturi vispaa ja vatkaa heiluu ja huojuu. Tippuu paikatkin hampaista kun ajaa kaupungissa maasturilla."
- et ole sitten faijas nelikkoromun jälkeen ole muuta maasturia päässy ajaan? liekö korttiakaan?
"tarkoitus oli alkaa kolkutella maasturikuskin omaatuntoa."
-mun omatunto on puhdas, mites itellä?
"Ei tosiaankaan tarvita parin tonnin painoista malmikasaa jos päivittäiset ajot muodostuu kouppoihin ajoista ja työmatkaajoista."
- kts ylempi rivi...
"Kerran tiehen tullut reikä joka on tullut RASKAAN ajoneuvon rouhaistua. Ei korjaannu itsestään vaan pinnan ensimmäisen kerran hajottua, vaurio vaan pahenee. Kevyellä ajoneuvolla tuo samainen kohta saattaisi kestää kymmeniä vuosia päältä ajamisen."
-taisit just puhua itses pussiin...
"Neliveto on varmasti kova sana suomen talvessa.Siitä ei ole epäilystäkään.Minua kuitenkin kummastuttaa miksi jotkut tyypit hankkii maasturin,kun sitä ei uskalleta käyttää."
- voin vakuuttaa että tämän palstan lukijat todellakin KÄYTTÄVÄT nelivetojansa!
"Jos on yli kymmenen senttiä lunta,niin sinne ei voi ajaa,ettei vaan jää kiinni.Tällaisia tapauksia olen nähnyt monesti"
-tästä ilmeisesti sinulla on parempaa tietoa, itse en ole koskaan tällaista kokenut...
http://www.youtube.com/watch?v=oDcm30o22rc (http://www.youtube.com/watch?v=oDcm30o22rc)
"Sitten maantiellä nämä Honda-miehet on aivan tientukkona jos vähän lunta pyryyttää.Körötetään 60-80 km/h,vaikka tavallisella henkilöautollakaan ei ole mitään vaikeuksia kulkea tietä pitkin."
-käsi pystyyn palstalaiset. kuka tunnustaa olevansa "hondamies" ja tunnistaa itsensä tästä kuvauksesta...eiköhän tämänkin virren oikea osoite ole jossain ihan muussa paikassa, koitapa vaikka http://keskustelu.suomi24.fi/node/2425709
"Eiköhän tuollaiset tyypit hanki sen maasturin pelkästään ulkosten paineiden takia.? (Naapurit,sukulaiset ym,) "
-jos olet noin huolissasi ulkoisista paineista ja sukulaismiehen hieno honda kyrsii, niin oikea osoite on tässä : http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/seksi/1373124/uusinta-miehen-pieni-penis/
oks tää karannut jostain suljetulta osastolta.
X2
Pienet ne on ihmisillä murheet talo/kyläpoliisi herännyt kun ollaan kevättä kohden menossa ___-vaikeaa aikaa hulluille.
Niin se on tosi henkilö-auto kyntää pohjiaan myöden ja maasturin tapaisella pystyy ajamaan jopa niitä pikkuauton uria korjaten tasaisemmaksi kun ovat rypeneet metsäautotien urilleen ja tälläisestä tämä pilleri/piripää rupeaa maailmaa parantamaan.
Ongelmat ne on jokaisella.
"Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla"
-Kansantaloudellisinta olisi ajella fillarilla... Tiettekö että tuo ei muuten pidä paikkaansa. Kansantaloudellisinta olisi jos kaikilla olisi perkeleen isot lahnajenkit helvetin isoilla koneilla, mitkä syö bensaa ihan perkeleesti. Koska näin valtio saa hyvät verotulot siitä kun lahnajenkki painaa ja kuluttaa niin paljon. Nykyäänhän verotetaan päästöjä, joten mitä enemmän uusi auto kuluttaa sen enemmän valtio saa rahaa. Vanhoissa lahnoissa taas valtio saa enemmän rahaa mitä enemmän lahna painaa. Miettikää mitä tapahtuu jos kaikki vaihtaisi polkupyöriin. Suomi menis konkurssiin.
Autoverotuksesta melko pieni osa rahoista tulee takaisin tienhoitoon tms. Taitaa nekin rahat mennä noille ituhipeille, mitkä haluaa suomen täyteen somaleita kun ne on niin tunnollisia työntekijöitä. Niin ja ituhipit sitten jakaa ne hillot noille somaleille.
KooPee:n ansiokkaan vastauksen jälkeen tähän ei ole juuri muuta lisättävää.
Mistä ihmeestä näitä urpoja oikein tulee ? Joskus vuosia sitten eksyin puolivahingossa jonnekin viherpiipertäjien nettisivuille ja siellä oli juuri tämän tasoista keskustelua asioista.
KoniJeep
31.01.2011, 13:14
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
:rolleyes::p
Rekisteröimätön
31.01.2011, 13:16
Tämähän on ihan selkeä trolli, eikä tällaisiin provoihin ole mitään syytä edes vastailla...mutta spekuloidaan nyt hieman....
" Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa."
-Tiestö rapautuu ja kuluu urille eniten nastarenkaista ja raskaasta liikenteestä. Maasturit leveillä nastattomilla renkailla ovat pienine pintapaineineen selkeästi vähiten kuluttava vaihtoehto.
"On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita"
-ja perustuu mihin? ei ainakaan faktoihin...
"Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista."
- kukaan tämän palstan lukijoista ei ole niin urpo, että ajaa kiinteä neliveto kytkettynä asfaltilla! ota selvää asioista, äläkä kuvittele muiden olevan yhtä tyhmiä kuin sinä.
"Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla"
-Kansantaloudellisinta olisi ajella fillarilla...
"Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia"
- ei niin, ja tuskimpa tämän palstan lukijat ovat ensisijaiseksi käyttötarkoitukseksi maasturia hankkiessaan ajatelleet maidonhakureissuja?
"Harvempi varmaan silti tarvitsee kovan luokan maasto-ominaisuuksia niillä kauppa-, työ- ym. matkoilla"
-aivan niin, eiköhän ne KOVAN LUOKAN maasto-ominaisuudet ole tarkoitettukin maastoajoon, johon tämän palstan lukijat ajoneuvojansa käyttävätkin. Jos taas olet kateellinen naapurisi hienosta maasturista jota hän käyttää vain työmatkoilla ja sinulle vittuillakseen, mene itkenmään siitä esim. suomi 24 palstalle...
"vanha öljyä vuotava maasturi kuluttaa asfalttia myös sen takia kun asfaltti ei pidä öljystä"
-kaikkien velvollisuus on tietysti pitää ajoneuvonsa sellaisessa kunnossa, ettei se saastuta ympäristöään. Tosin öljyn tiputtaminen ei ole vain vanhojen MAASTUREIDEN yksinoikeus, eiköhän syynä öljyntiputtamiseen ole vain ajoneuvokaluston ikä-ei nelivedon kytkemisen mahdollisuus. (tähän on syypäänä maamme autoverotus, johon ei kannata sen enempää ottaa kantaa, siitä on jauhettu jo kuusikymmenluvulta asti)
Sitäpaitsi jos ajoneuvo lorottaa öljyä niin paljon että se pehmentää asfalttia allaan, sillä ei montaa metriä pysty ajamaan ennenkuin leikkaa kiinni- jälleen otapa selvää asioista...
"Pakettiautoilla suoritettava jakeluliikenne on ihan eri juttu, kuin lintubonggari joka ajeleen tipuja kiikaroimaan 2-tonnin maasturilla"
-Vittuako sen lintubongarin on sitä maasturia käyttää, saa ne meidän puolesta ajaa vajaavetoisillakin! Taas on aivan väärä osoite vinkua tästäkin asiasta- koitappa kirjoittaa tämä sinun väitteesi vaikka jonnekin bongareiden sivuille ja katso mitä provosi saa siellä aikaan... tässä osoite niin pääset heti vauhtiin ... http://www.birdlife.fi (http://www.birdlife.fi/)
"Maasturi vispaa ja vatkaa heiluu ja huojuu. Tippuu paikatkin hampaista kun ajaa kaupungissa maasturilla."
- et ole sitten faijas nelikkoromun jälkeen ole muuta maasturia päässy ajaan? liekö korttiakaan?
"tarkoitus oli alkaa kolkutella maasturikuskin omaatuntoa."
-mun omatunto on puhdas, mites itellä?
"Ei tosiaankaan tarvita parin tonnin painoista malmikasaa jos päivittäiset ajot muodostuu kouppoihin ajoista ja työmatkaajoista."
- kts ylempi rivi...
"Kerran tiehen tullut reikä joka on tullut RASKAAN ajoneuvon rouhaistua. Ei korjaannu itsestään vaan pinnan ensimmäisen kerran hajottua, vaurio vaan pahenee. Kevyellä ajoneuvolla tuo samainen kohta saattaisi kestää kymmeniä vuosia päältä ajamisen."
-taisit just puhua itses pussiin...
"Neliveto on varmasti kova sana suomen talvessa.Siitä ei ole epäilystäkään.Minua kuitenkin kummastuttaa miksi jotkut tyypit hankkii maasturin,kun sitä ei uskalleta käyttää."
- voin vakuuttaa että tämän palstan lukijat todellakin KÄYTTÄVÄT nelivetojansa!
"Jos on yli kymmenen senttiä lunta,niin sinne ei voi ajaa,ettei vaan jää kiinni.Tällaisia tapauksia olen nähnyt monesti"
-tästä ilmeisesti sinulla on parempaa tietoa, itse en ole koskaan tällaista kokenut...
http://www.youtube.com/watch?v=oDcm30o22rc (http://www.youtube.com/watch?v=oDcm30o22rc)
"Sitten maantiellä nämä Honda-miehet on aivan tientukkona jos vähän lunta pyryyttää.Körötetään 60-80 km/h,vaikka tavallisella henkilöautollakaan ei ole mitään vaikeuksia kulkea tietä pitkin."
-käsi pystyyn palstalaiset. kuka tunnustaa olevansa "hondamies" ja tunnistaa itsensä tästä kuvauksesta...eiköhän tämänkin virren oikea osoite ole jossain ihan muussa paikassa, koitapa vaikka http://keskustelu.suomi24.fi/node/2425709
"Eiköhän tuollaiset tyypit hanki sen maasturin pelkästään ulkosten paineiden takia.? (Naapurit,sukulaiset ym,) "
-jos olet noin huolissasi ulkoisista paineista ja sukulaismiehen hieno honda kyrsii, niin oikea osoite on tässä : http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/seksi/1373124/uusinta-miehen-pieni-penis/
En ole trolli. Kiinteä neliveto on yleensä päällä asfaltti tiellä talvisin jos liukasta ja ei voi ajaa yli 80km/h... Sanoi naapurini..
Oon varma että 90% palstalaisista ajaa 90% ajoistaan "maidonhakureissuja"..
Naapurillani on iso Toyota Lc jostain 80-luvulta,mutta en ole kateellinen sille, lähinnä vituttaa ja säälin kun se joka aamu lyö sen käyntiin vaille kuus ja antaa lämmetä sen n.puol tuntia ennen ajoo, koko pihamaa on savua täynnä ja helvetin kovat äänet siinä...
Ja meidän lähiössä on puolisen kilometriä hiekka/sora tietä, ja keväisin kun lumet sulaa niin tuo tie on täynnä reikiä kun tämä sankari painelee painavalla maasturillaan.
Antamassasi linkissä oli ns. kovan luokan maastureita, ilman rakentelua ne jää kiinni siihen n.10cm hankeen... olen nähnyt.
Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa.
Tiestön kulutus on kovaa. Vuodenaikojen vaihteluiden, suurentuineiden ajoneuvoyhdistelmien massojen, liukkaudentorjunnan ja suurentuneen liikenteen volyymin takia... Se on varmaan kaikille selvä juttu.
Mutta että asfaltti, monine eri variantteineen, olisi yhtä kestävää kuin ennen? Kun tutustuu vaikka Suomessakin useasti käytettäviin REM-, REM+-, REMO- ja ART-menetelmiin ja niiden suunniteltuihin käyttöaikoihin niin voi vetää omia johtopäätöksiä :rolleyes:
En ole trolli. Kiinteä neliveto on yleensä päällä asfaltti tiellä talvisin jos liukasta ja ei voi ajaa yli 80km/h... Sanoi naapurini..
Oon varma että 90% palstalaisista ajaa 90% ajoistaan "maidonhakureissuja"..
Naapurillani on iso Toyota Lc jostain 80-luvulta,mutta en ole kateellinen sille, lähinnä vituttaa ja säälin kun se joka aamu lyö sen käyntiin vaille kuus ja antaa lämmetä sen n.puol tuntia ennen ajoo, koko pihamaa on savua täynnä ja helvetin kovat äänet siinä...
Ja meidän lähiössä on puolisen kilometriä hiekka/sora tietä, ja keväisin kun lumet sulaa niin tuo tie on täynnä reikiä kun tämä sankari painelee painavalla maasturillaan.
Antamassasi linkissä oli ns. kovan luokan maastureita, ilman rakentelua ne jää kiinni siihen n.10cm hankeen... olen nähnyt.
Sun pitää ostaa itselle painavampi maasturi 3000kg ja ylös päin niin ei vituta tien reijät eikä kura ja isot renkaat enpä oo nelivetoa tiellä käyttänyt tähän päivään mennessä kulkee takapotkuna vaikka on liukasta ja savua pitää tulla silleen että suussa maistuu takana tulialla.
risukärsä
31.01.2011, 13:23
:D:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=nKcEMjJ2fVU
jatkuu..
http://www.youtube.com/watch?v=wNpiwzXib40&feature=related
En ole trolli. Kiinteä neliveto on yleensä päällä asfaltti tiellä talvisin jos liukasta ja ei voi ajaa yli 80km/h... Sanoi naapurini..
Oon varma että 90% palstalaisista ajaa 90% ajoistaan "maidonhakureissuja"..
Naapurillani on iso Toyota Lc jostain 80-luvulta,mutta en ole kateellinen sille, lähinnä vituttaa ja säälin kun se joka aamu lyö sen käyntiin vaille kuus ja antaa lämmetä sen n.puol tuntia ennen ajoo, koko pihamaa on savua täynnä ja helvetin kovat äänet siinä...
Ja meidän lähiössä on puolisen kilometriä hiekka/sora tietä, ja keväisin kun lumet sulaa niin tuo tie on täynnä reikiä kun tämä sankari painelee painavalla maasturillaan.
Antamassasi linkissä oli ns. kovan luokan maastureita, ilman rakentelua ne jää kiinni siihen n.10cm hankeen... olen nähnyt.
Auton vetotavalla ei ole mitään tekemistä teiden kulumisen kanssa. Se on renkaan pintapaine ja nastat kun tietä kuluttaa. Itse asiassa neliveto todennäköisesti pienentää teiden kulutusta, lähinnä kiihdytyksissä nastat ei raapi tietä niin paljon kuin vajaavetoisissa.
Tarkkaa tilastoa olet pitänyt palstalaisten ajoista, oikein täytyy ihailla !!
Ja että teidän lähiötien hajottaa juurikin tämä yksi maasturi. Muut tiellä ajavat eivät vaikuta asiaan mitenkään ??
Vai että 10 cm lunta hyydyttää maasturin. Jopa allekirjoittaneen city-maasturilla on ajettu tasan 24 cm lumessa ja hyvin eteni.
Mitä jos ryömisit sen saman kiven alle, josta olet juuri kaivautunut päivänvaloon. Ihan aikuisten oikeasti et nimittäin tiedä näistä asioista yhtään mitään. Kiitos ja näkemiin.
En ole trolli. Kiinteä neliveto on yleensä päällä asfaltti tiellä talvisin jos liukasta ja ei voi ajaa yli 80km/h... Sanoi naapurini..
Oon varma että 90% palstalaisista ajaa 90% ajoistaan "maidonhakureissuja"..
Naapurillani on iso Toyota Lc jostain 80-luvulta,mutta en ole kateellinen sille, lähinnä vituttaa ja säälin kun se joka aamu lyö sen käyntiin vaille kuus ja antaa lämmetä sen n.puol tuntia ennen ajoo, koko pihamaa on savua täynnä ja helvetin kovat äänet siinä...
Ja meidän lähiössä on puolisen kilometriä hiekka/sora tietä, ja keväisin kun lumet sulaa niin tuo tie on täynnä reikiä kun tämä sankari painelee painavalla maasturillaan.
Antamassasi linkissä oli ns. kovan luokan maastureita, ilman rakentelua ne jää kiinni siihen n.10cm hankeen... olen nähnyt.
Jos talvella liukkaalla käyttää neliveto... Jäähän siitä kuluu, jos sekään.
Oikea prosentti on varmaan tuolla 10% palstalaisista jotka käy maasturilla "maitokaupassa" Minä käyn 100m päässä R-Kioskilla Jeepillä.
Kyllä ne rei´ät tulee noista henkiläautoista kelirikon aikana, ainakin meidän soratienpätkällä, meinaan itse ajelen kelirikon aikana toinen puoli pientareella ja toinen puoli autosta ns. keskikohdalla.
Cruiseristi
31.01.2011, 13:49
Naapurillani on iso Toyota Lc jostain 80-luvulta,mutta en ole kateellinen sille, lähinnä vituttaa ja säälin kun se joka aamu lyö sen käyntiin vaille kuus ja antaa lämmetä sen n.puol tuntia ennen ajoo, koko pihamaa on savua täynnä ja helvetin kovat äänet siinä...
Viesti menee helpommin perille, kun vaivautuu sen naapurin juttusille ihan naamatusten.Anonyyminä palstalle avautujana, ei paljon taida asialle tapahtua.
Rekisteröimätön
31.01.2011, 14:15
Olen 12v,mitä tämä on?
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
Nyypi on hyvä ja rakentaa kestävämmän tien.
Arska-tehtaalta
31.01.2011, 14:28
Kyllä, tiet rapautuvat vain ja ainoastaan maastureiden takia enkä välitä siitä juuri paljoakaan.
Itse asiassa pyrin lisäämään teiden kulutusta ajamalla kesäisin nastarenkailla ja talvisin käytän jääketjuja. On tietysti sanomattakin selvää, että pidän kaikki lukot päällä kelillä kuin kelillä.
Onko nyymimme ymmärtänyt, miksi maastoautoissa on usein vinssejä ja auraus ja hiekoituslaitteistoa? No tietenkin akselimassan lisäämisen takia, jotta renkaat linkussa tehdyissä käännöksissä nasta/ketju kaivautuu mahdollisimman syvälle tiehen ja saa aikaan mahdollisimman paljon tuhoa.
Ajan tietenkin kaikki ajoni maastoautolla ja koska nyky polttoaineet ovat niin puhtaita sekoitan dieselin sekaan (joka on ostettu venäjältä) raskasta polttoöljyä ja sen lisäksi jos raskas polttoöljy on loppu, lisään jäteöljyä sopivan kitkerällä sekoitussuhteella polttoainetankkiin.
Tuo kyllä ihmetyttää, että naapurisi tyhjäkäyttää autoaan lämmittämisen vuoksi puoli tuntia ennen liikkeellelähtöä :eek:
Tapanani on jättää auto käyntiin talviajaksi, jolloin vanhat vaihteistoöljyt hyväilevät mukavammin loppuun kulutettuja synkronirenkaita.
Nytkin se tuolla mökkitiellä raksuttaa/savuttaa kun oli parisen senttiä satanu lunta ja oli ikävästi kinosta, sinne jäi. Katkasin pakoputken alkutalvesta pakosarjan jälkeen ja pistin käyrän alaspäin, jolloin empiiristen tutkimusten mukaan se sulattaa itsensä irti noin puolessatoista vuorokaudessa... kierroksia pitää silloin olla tasan 2012, jolloin savunmuodostus on paras.
Hauskaa alkukesää vaan kaikille samanmielisille ja eiköhän laiteta ilmastonmuutosta taas pienhiukkaspäästön verran eteenpäin...
Eikö tämmöisenkin ois voinu poistaa suosiolla.
Mitään järkeä missään, ja minunkin helvetillisin iso ameriikkalainen maasturi painaa vähemmän kuin naapurin uusi micra.
"En ole trolli"
-no sitten tämän on pakko olla hauskasti huumorimielellä kirjoitettu novelli, ei näin typerää tekstiä kukaan voi vakavalla naamalla kirjoittaa, ja hyvä kirjoitus olikin koska ainakin meillä kahvihetki on ollut hauskin pitkiin aikoihin...
Onnea valitsemallasi kirjailijan uralla, oletko jo tutustunut Juha vuorisen teksteihin, ne on myöskin yhtä humoristisia ja viihdyttäviä.
Ja tämä toteamus on todellakin ihan tosi, koko tämä juttu on aidosti hauska!
http://www.diktaattori.fi/
Mitään järkeä missään.
Sehän tässä hauskaa onkin !
Rekisteröimätön
31.01.2011, 15:36
Älkää minusta välittäkö ,tulin vain seuraamaan paskamyrskyä...
kyllähän asia niin on että suomen talvessa normaali pulliainen ei maasturia tarvi, henkilöautolla pääsee 10cm lumihanges vielä suht helposti. Moni hommaa maasturin senkin takia (pois lukien nyt kaikki harrastajat, työssä tarvitsevat ja syrjäseuduilla olevat joissa ei aurauskalusto kulje koko aikaa) että voi vetää kärryä perässä ja korkeemmalla ajaessa näkee huomattavasti paremmin. Tiestön kulumiseen maasturilla ei ole juurikaan minkäänlaista osuutta, sen verran vähän niitä vastaan tulee, 10 henkilöautoa kuluttaa enemmän tietä kuin 1 maasturi.
Ja mikä sen parempaa hommaa onkaan kuin tehdä naapuri kateelliseksi :D
Apteekki on tosta seuraavasta kulmasta vasemmalle ja heti perään oikealle,ihan kävelymatkan päässä.
Sieltä saa hyviijyvii,millä tauti helpottaa.;)
Ja jutniin!!Taitaa toi ketjun aloittaja vaan tarkoituksella tehdä partainpärinää.Kivahan olisi jos uskaltaisi laittaa nimensä näkyviin ja kertoa omista harrastuksistaan -poislukien toisten arvostelu kun se on jo tiedossa!!
Toi jonnin joutava länkytyshän kertoo ettei osaa edes yksinkertaista matematiikkaa kun luulee että maastoautojen renkaat teitäsyö!!
Volvo jolla ajelen-303 on ajettu nyt jo 46000 km noin 35 vuoteen,paljonkohan kompleksinyybin mukaan on asfalttia kulunut verraten nyyperön omaan-tai iskän uhopulla vaageniin...
patroltd
31.01.2011, 16:24
Kyllä, tiet rapautuvat vain ja ainoastaan maastureiden takia enkä välitä siitä juuri paljoakaan.
Itse asiassa pyrin lisäämään teiden kulutusta ajamalla kesäisin nastarenkailla ja talvisin käytän jääketjuja. On tietysti sanomattakin selvää, että pidän kaikki lukot päällä kelillä kuin kelillä.
Onko nyymimme ymmärtänyt, miksi maastoautoissa on usein vinssejä ja auraus ja hiekoituslaitteistoa? No tietenkin akselimassan lisäämisen takia, jotta renkaat linkussa tehdyissä käännöksissä nasta/ketju kaivautuu mahdollisimman syvälle tiehen ja saa aikaan mahdollisimman paljon tuhoa.
Ajan tietenkin kaikki ajoni maastoautolla ja koska nyky polttoaineet ovat niin puhtaita sekoitan dieselin sekaan (joka on ostettu venäjältä) raskasta polttoöljyä ja sen lisäksi jos raskas polttoöljy on loppu, lisään jäteöljyä sopivan kitkerällä sekoitussuhteella polttoainetankkiin.
Tuo kyllä ihmetyttää, että naapurisi tyhjäkäyttää autoaan lämmittämisen vuoksi puoli tuntia ennen liikkeellelähtöä :eek:
Tapanani on jättää auto käyntiin talviajaksi, jolloin vanhat vaihteistoöljyt hyväilevät mukavammin loppuun kulutettuja synkronirenkaita.
Nytkin se tuolla mökkitiellä raksuttaa/savuttaa kun oli parisen senttiä satanu lunta ja oli ikävästi kinosta, sinne jäi. Katkasin pakoputken alkutalvesta pakosarjan jälkeen ja pistin käyrän alaspäin, jolloin empiiristen tutkimusten mukaan se sulattaa itsensä irti noin puolessatoista vuorokaudessa... kierroksia pitää silloin olla tasan 2012, jolloin savunmuodostus on paras.
Hauskaa alkukesää vaan kaikille samanmielisille ja eiköhän laiteta ilmastonmuutosta taas pienhiukkaspäästön verran eteenpäin...
Arska puhuu asiaa, mulla ei oo ketjuja eikä lukkoja mutta co2:sen lisäämiseksi olen kyllä tehnyt kaikkeni ja taas on isompaa ahdinta tulossa jotta saa enemmän happea koneesta läpi.
. Ja vanha öljyä vuotava maasturi kuluttaa asfalttia myös sen takia kun asfaltti ei pidä öljystä....
Ööööh. Asfaltti on öljyperäinen tuote ja menee vain paremmaksi mitä enemmän saa öljyä
kyllähän asia niin on että suomen talvessa normaali pulliainen ei maasturia tarvi, henkilöautolla pääsee 10cm lumihanges vielä suht helposti. Moni hommaa maasturin senkin takia (pois lukien nyt kaikki harrastajat, työssä tarvitsevat ja syrjäseuduilla olevat joissa ei aurauskalusto kulje koko aikaa) että voi vetää kärryä perässä ja korkeemmalla ajaessa näkee huomattavasti paremmin. Tiestön kulumiseen maasturilla ei ole juurikaan minkäänlaista osuutta, sen verran vähän niitä vastaan tulee, 10 henkilöautoa kuluttaa enemmän tietä kuin 1 maasturi.
Ja mikä sen parempaa hommaa onkaan kuin tehdä naapuri kateelliseksi :D
Niin ja voisiko myös olla että jotkut kaupunkilaiset hommaa 'maasturin' sen takia koska eivät osaa ajaa normaali autolla talvikeleillä?
Neliveto talvella 'korvaa ajotaidon' ja suurehko auto luo turvallisuuden tunteen. Tulee vaan mieleen vanhat hyvät ajat, kultainen 70 luku jolloin ei ollut vielä talvirengas pakkoa, ihmiset ajo samoilla paskakumeilla ympäri vuoden ilman ongelmia, tai no joskus mentiin lepikkoon ja näreikkö vaan heilu, mut no hätä, koska joka toisessa taloudessa oli massey feguson tai zetori pihassa
Älkää minusta välittäkö ,tulin vain seuraamaan paskamyrskyä...
SHIT STORM!!!!! RAINING SHIT!!
Rekisteröimätön
31.01.2011, 17:13
"En ole trolli"
-no sitten tämän on pakko olla hauskasti huumorimielellä kirjoitettu novelli, ei näin typerää tekstiä kukaan voi vakavalla naamalla kirjoittaa, ja hyvä kirjoitus olikin koska ainakin meillä kahvihetki on ollut hauskin pitkiin aikoihin...
Onnea valitsemallasi kirjailijan uralla, oletko jo tutustunut Juha vuorisen teksteihin, ne on myöskin yhtä humoristisia ja viihdyttäviä.
Ja tämä toteamus on todellakin ihan tosi, koko tämä juttu on aidosti hauska!
http://www.diktaattori.fi/
Olen kyllä ihan tosissani. Tämä teissä macho-maasturisteissakin ottaa; tieden pilaamisen lisäksi -pattiin kun ettei voi hyväksyä eriäviä mielipiteitä ja miettiä asioita luonnon kannalta. Nytkin moni vaan provosoitui ja tahalleen lisäävät savutuksen määrää.
Eikös tämä ole ihan looginen asia että mitä suurempi auto niin sitä enemmän se kuluttaa tietä. Onhan Suomen teillä muutenkin painorajotukset, jos en väärin muista niin 60.000kg ? Tuota suuremmalla kokonaismassalla ei saa ajaa yleisillä asfaltti teillä
Rekisteröimätön
31.01.2011, 17:16
kyllähän asia niin on että suomen talvessa normaali pulliainen ei maasturia tarvi, henkilöautolla pääsee 10cm lumihanges vielä suht helposti.
"Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti. "
Niin ja voisiko myös olla että jotkut kaupunkilaiset hommaa 'maasturin' sen takia koska eivät osaa ajaa normaali autolla talvikeleillä?
Neliveto talvella 'korvaa ajotaidon' ja suurehko auto luo turvallisuuden tunteen.
No empä tiiä, kyllä isoa nelikkoa pitää jo osata ajaa, kun muovipulkalla voi kikkailla miten huvittaa. Nelikko auttaa liikkeellelähdössä, mut samat fysiikanlait siihen vaikuttaa, kun muihinkin. Liukkaissa risteyksissä pitää huomioida jarrutusmatkat, käännöksissä mahdollinen puskeminen, ja kun raskas vehe lähtee luisuun, pitää korjausliikkeet tehdä riittävällä maltilla.
Maidonhakuun mullakin on tuollanen alle 900kg henkilöauto, joka tosin on sekin korotettu ja alle vaihdettu isommat nastarenkaat. Neliveto päällä menee sekin nätisti yli 30cm umpihangessa :P
Mutamies
31.01.2011, 17:17
Mä olen kyllä vahvasti erimieltä tuosta raskaankaluston teiden kuluttamisesta, jonka Koopee mainitsi.
Pahin asfalttipinnoitteen kuluttaja on nastarengas, eli kevyt kalusto. Ootteko pannut merkille teiden kuluessa siihen tulleet urat? No nastahan sen siihen syö.
Rekisteröimätön
31.01.2011, 17:20
Mä olen kyllä vahvasti erimieltä tuosta raskaankaluston teiden kuluttamisesta, jonka Koopee mainitsi.
Pahin asfalttipinnoitteen kuluttaja on nastarengas, eli kevyt kalusto. Ootteko pannut merkille teiden kuluessa siihen tulleet urat? No nastahan sen siihen syö.
Ei nykynastat kuluta teitä nimeksikään, nehän on jotain alumiinia...
Rekisteröimätön
31.01.2011, 17:20
Ei nykynastat kuluta teitä nimeksikään, nehän on jotain alumiinia...
Ja autokanta uudistuu vuosivuodelta ja sitä mukaa kitkat. Ei taija kovin monessa 2000 luvun autossa näkyä enää nastoja... nastoilla ajaa vanhat autot
onneks min omatunto on jääny jonnekki jemma nimisee piiloon....nii ei vois hevon vitun helvettiäkää kiinnostaa...enemmän noi nastarenkaat kuluttaa teitä ku "painavat" maasturit...
pastirolli
31.01.2011, 17:36
Mutta kerroppa nyt, arvon nyybi, että mitä tässä pitäisi tehdä? Myynkö pois tuon kevyen sj:n tuosta pihasta pois ja ostan tilalle puolitoistatonnisen henkilöauton jossa on tuplaten isompi moottori? Olisiko sitten hyvä olla? Vai vieläkö ahdistaa?
Ja neliveto ei kuluta tiestöä vaan vajaa vetoinen...
Peruste. Esim. telivetoisella= neljä vetävää pyörää(paripyörää) on esim.kolme akselisena kuorma-autona,ja rautajousilla lupa käyttää kokonaispainona 26 t. ja vastaavalla jousituksella kaksvetoisena 24.5 tonnia.(väite yhtä hatusta kuin vastaväitekkin)
Ja hei urpo!
Jos tiesi on huonossa kunnossa niin ilmoita korjaustarpeesta vaikkapa tienkäyttäjän linjalle.
Ja jos katsot ikkunasta ulos niin huomaat siellä olevan talven eli teiden alta alkaa maa olla jäässä kohta 7 metrin syvyydessä,ja talvea seuraa kevät eli routakerros alkaa sulamaan,ja koska pinta sulaa ennemmin kuin syvemmät kerrokset,murenee kaiki tiet joita ei ole tehdessään perustettu tarpeeksi syvälle mikä enemmin,mikä vähemmin,siihen saakka kunnes kaikki routa on sulanut ja maakerroksissa alkaa jälleen vesi kulkea vapaasti.
Ja jos joskus äitisi kanssa isollatiellä ajellessasi katsot vaikkapa jossain nousussa minkä muotoiset urat siihen onkaan muodostuneet, niin huomaat ehkä että ehei,ne ei ole maasturin renkaan,sen enempää kuin pikkupuntonkaan nastarenkaiden urat.
Tiet eivät kulu tiettyjen ajoneuvolajien takia,vaan siksi että suuriosa tiestöstä on tehty päin persettä(esim.aikanaan on mm. kannot haudattu teiden alle sideaineeksi),ja loppujenkin kunnossapito on laiminlyöty. Ja sama pätee niin rautateihin,kuin kaikkeen muuhunkin Suomen infraan...
Rekisteröimätön
31.01.2011, 17:38
onneks min omatunto on jääny jonnekki jemma nimisee piiloon....nii ei vois hevon vitun helvettiäkää kiinnostaa...enemmän noi nastarenkaat kuluttaa teitä ku "painavat" maasturit...
Pitäisi kiinnostua. Olemme käyttäneet fossiiliperäisiä polttoaineita nyt n.100v ja ne riittää max. seuraavaksi 100v. Olemme siis ajanlaskumme puolessa välissä. Haluatko että seuraavat sukupolvet kusee haudallesi ja muiden vastaavasti ajettelijoiden, vain sen takia koska olette niin itsepäisiä ja otatte mallia Amerikan redneck-kansasta?
SuurSyömäri
31.01.2011, 17:40
Tiestö rapautuu koska yhteiskunta on menossa kohti yhä suurempaa pipertämistä. Yhä enemmän normaali-ihmisiä menee sekaisin ja lopettaa kuluttamisen. Ja koska kulutusta ei ole niin tulot loppuvat ja kun ei ole tuloja niin ei ole rahaa kunnostaakaan mitään.
Ns. normi-ihmisen kuluttamisen riemu lopetetaan korottamalla kokoajan rangaistusveroja. Siitä juontuu sitten tilanne että ihminen joka haluaisi kuluttaa ei voi sitä tehdä kun hänen harrastamansa kulutusmuoto on niin kallis että pieninkin toimi kuluttamisen suhteen kuluttaa välittömästi kaikki kuluttamiseen ajatellut varannot.
Suomihan ei ole enää teollisuusmaa kun teollisuus siirretään entisiin kehitysmaihin jotka ovat sitten nykyään niitä todellisia teollisuusmaita. Entisiin teollisuusmaihin on kyllä juurtunut elämäntapa kulutusjuhlan ajalta joka kylläkin yhteiskunnan rapistuessa loppuu karulla tavalla jonain päivänä.
Karu tapa tulee olemaan levottomuudet väkivalta ja anarkia. Tämä kehityssuunta sitten johtaa siihen että teillämme ajelee raskaat armeijan ajoneuvot raskailla kuormilla kurittamaan yhteiskuntamme jäseniä. Kun tälläisiin toimiin ruvetaan ja yhteiskunnalla ei ole enää varaa kuin armeijan kuluihin niin voimme yhdessä todeta ettei tiestöä tämän päivän hyvässä kunnossa tule enään olemaan.
Ehkäpä tulevaisuuden Kongosta peräisin oleva kulttuuri siirtää meidät kaikki hevos ja polkupyörä aikakaudelle. Ehkä silloin on topikin aloittanut sosiaalipummi tyytyväinen..... vai?
Piperäjille nyt vain tiedoksi että kuluttaminen pitää yhteiskunnan rullaamassa. Jos ostetaan maastureita niin niistä maksetaan kalliisti erilaisina rangaistusveroina joiden tuotoista pääsee hyötymään ne iduilla aivonsa pilanneet piperpipertäjätkin ja yhä tummeneva väestörakenne. Meidän tulisi olla iloisia siitä mitä enemmän teillämme liikkuu muuta raskastakalustoa kuin niitä kyynelkaasulasteissa kulkevia armeijan välineitä.
Vielä tähän loppuun kysyisinkin minkä vitun takia valion kermatoffee ohjeella tulee limaisia karamelleja jotka sulaa ajatuksestakin klöntsänöiksi ja muutenkin maistuu vähän ätläkältä. Ja turha tulla väittämään ettenkö olisi täyttä aikaa pulputellut massaa kattilassa :mad:
Pitäisi kiinnostua. Olemme käyttäneet fossiiliperäisiä polttoaineita nyt n.100v ja ne riittää max. seuraavaksi 100v. Olemme siis ajanlaskumme puolessa välissä. Haluatko että seuraavat sukupolvet kusee haudallesi ja muiden vastaavasti ajettelijoiden, vain sen takia koska olette niin itsepäisiä ja otatte mallia Amerikan redneck-kansasta?
Meneppä siis eduskuntatalon eteen osoittamaan mieltä esim.sen puolesta että biodiisseliä saisi ruveta valmistamaan pienemmin veroseuraamuksin ja vaikka hajautetusti siellä missä kukin haluaa.
Kato nykyään ei olisi pakko ajaa fossiileilla,mutta kun hallitus ei anna lupaa,tai ainakin pitää verotuksella huolen ettei muu kannata,paitsi palmuöljy mikä olikaan...kunka ympäristöystävällistä.???
Mutamies
31.01.2011, 17:44
Ei nykynastat kuluta teitä nimeksikään, nehän on jotain alumiinia...
No väännetään rautalangasta: Kuorma-autot ja rekat EI mahdu raideleveytensä puolesta niihin kulumis-uriin.
Selvennetään viellä: Kuorma-autoissa on renkaat leveämmällä kun kevyessä kalustossa.
Rekisteröimätön
31.01.2011, 17:48
Aloittamani topik teksti. ei ole oma keksintöni vaan idolini MARKO REPAIRSSIN! olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. En muistanut laittaa sitä tekstin alkuun. Huomasin vasta nytten.
http://www.youtube.com/user/Markorepairs
tuossa hänen sivuillaan on heti videoo raskaastakalustosta: http://www.youtube.com/watch?v=MuX66f0R9vk
SuurSyömäri
31.01.2011, 17:53
Aloittamani topik teksti. ei ole oma keksintöni vaan idolini MARKO REPAIRSSIN! olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan. En muistanut laittaa sitä tekstin alkuun. Huomasin vasta nytten.
http://www.youtube.com/user/Markorepairs
tuossa hänen sivuillaan on heti videoo raskaastakalustosta: http://www.youtube.com/watch?v=MuX66f0R9vk
........ainiijooo... Munki tekstin kirjoitti Nngomo Mutango Kenian tiehuollosta.
Rekisteröimätön
31.01.2011, 18:03
........ainiijooo... Munki tekstin kirjoitti Nngomo Mutango Kenian tiehuollosta.
http://mina.suomi24.fi/s24_mina/debates/7546001?page=2
Tuossa markorepairs
Pitäisi kiinnostua. Olemme käyttäneet fossiiliperäisiä polttoaineita nyt n.100v ja ne riittää max. seuraavaksi 100v. Olemme siis ajanlaskumme puolessa välissä. Haluatko että seuraavat sukupolvet kusee haudallesi ja muiden vastaavasti ajettelijoiden, vain sen takia koska olette niin itsepäisiä ja otatte mallia Amerikan redneck-kansasta?
Hieno vertaus, pointsit tästä:D. Omalla haudallani saa jengi tehdä mitä lystää, tuskin piittaan (I):n vertaa enää siinä vaiheessa. Jos me nyt lopetetaan maasturointi kaikki yhdessä, niin tuo fossiiliperäinen polttoaine loppuu kuitenkin. Nautitaan elämästä kun vielä voidaan. Poltetaan kaikki loppuun niin saadaan ne vaihtoehtoiset polttoaineet aikasemmin markkinoille. Ja tämä punaniska-vertaus on hauska??? Mikä on nyt sitten se iso maasturi??? Hyvin harva tuntemani harrastaja käyttää pitkää takatukkaa ja pukeutuu flanellipaitaan:D.
mpwYhrFNe74
MARKOREPAIRS ON JÄRKIJÄTKÄ!!!! ALL HEIL MARKO!
Pitäisi kiinnostua. Olemme käyttäneet fossiiliperäisiä polttoaineita nyt n.100v ja ne riittää max. seuraavaksi 100v. Olemme siis ajanlaskumme puolessa välissä. Haluatko että seuraavat sukupolvet kusee haudallesi ja muiden vastaavasti ajettelijoiden, vain sen takia koska olette niin itsepäisiä ja otatte mallia Amerikan redneck-kansasta?
mie kusen sun haudalles...sinul taitaa olla vaa jtn patoutumia amerikkalaisia vastaan...ja miten niin myö ollaa ajanlaskumme puolessa välissä???ei se elämä siihen lopu jos noi fossiiliperäiset polttoaineet loppuu....
No niin ,etköhän nyybi mene johonkin muualle jatkamaan valistusta.
Kaiken lisäksi et edes itse tunnu tajuavan asiaa vaan toitotat toisten kertomaa, kertoo hyvin henkilön ajatusmaailmasta....
Tämän palstan käyttäjien joukko ei ole edes 5% kokomaan autokannasta. Henkilöautosta johtuu suurin kuluminen kestopäällysteessä niitä kuitenkin valtaosa autokannasta. Itsellä ei ainakaan mahdu auto niihin kapeisiin uriin tiellä. Suolaus pitäisi lopettaa niin tiellä olisi pinnoitetta suojaava jääkerros , eikä tarvitsisi nastarenkaita kun ei ole sitä laimentunutta suolavettä jäätymässä.
Ja jos tuntuu juttua piisaavan niin opetellaan nimellä sitten kirjottelemaan
Mika Flinck
Hieno vertaus, pointsit tästä:D. Omalla haudallani saa jengi tehdä mitä lystää, tuskin piittaan (I):n vertaa enää siinä vaiheessa. Jos me nyt lopetetaan maasturointi kaikki yhdessä, niin tuo fossiiliperäinen polttoaine loppuu kuitenkin. Nautitaan elämästä kun vielä voidaan. Poltetaan kaikki loppuun niin saadaan ne vaihtoehtoiset polttoaineet aikasemmin markkinoille. Ja tämä punaniska-vertaus on hauska??? Mikä on nyt sitten se iso maasturi??? Hyvin harva tuntemani harrastaja käyttää pitkää takatukkaa ja pukeutuu flanellipaitaan:D.
Perhana minäkun luulin että kaikilla muillakin on takatukka, flanellipaita, bootsit ja kolmen kilon vyönsolki, stetsonia unohtamatta ainoa vaatekerta jossa poistutaan kotoa.
Unohtu lisätä että stetsoni voidaan korvata vaikka CATin trucker capilla.
Rekisteröimätön
31.01.2011, 18:11
Postaan vain eeppiseen ja otan tuplat....
Perhana minäkun luulin että kaikilla muillakin on takatukka, flanellipaita, bootsit ja kolmen kilon vyönsolki, stetsonia unohtamatta ainoa vaatekerta jossa poistutaan kotoa.
Eikä unoheta sitä kulunutta nahkarotsia. Tosin ite en viiti sillon tojotalla liikkua, vaan lyödään se veekasi tulille... :P
Maasturilla voi ajella sitten tuulipuvussa sen kultaisen noutajan kanssa.
Tuukka Impala
31.01.2011, 18:20
Toi teiden kulumisjuttu on kyllä ihan huuhaata ja paskanjauhantaa. Totta siinä on vain se että tiet kuluu, mutta ne kuluu sen takia että niillä ylipäätänsäkään on liikennettä. Eli jos tiellä ei ajettais millään autoilla lainkaan niin eihän ne sitten kuluis. Mut sit herääkin kysymys että miksi ihmeessä mitään teitä ylipäätänsäkään edes on jos ei liikennettä varten?
Itse asiassa mua ei liikuta paskan vertaa mitä muut ajattelee siitä millä mää ajan. Kun ajelee tommosia pohjoisen reissuja ja autoon tarttee sovittaa perhe, koira, lastenvaunut, kalastusvarusteet ja kaikki matkatavarat niin ei ne mihinkään pikkuautoon mahdu. Ja siks toiseks, tartteehan tommosesta maasturista maksaa niin kovat verotkin että kyllä mää sillä rahalla olen jo oikeutettu kuluttamaan vähä tietäkin.....
Mut kyllä näitä lukiessa ihan hyvät naurut sai:D
Tuukka Impala
31.01.2011, 18:21
Toi teiden kulumisjuttu on kyllä ihan huuhaata ja paskanjauhantaa. Totta siinä on vain se että tiet kuluu, mutta ne kuluu sen takia että niillä ylipäätänsäkään on liikennettä. Eli jos tiellä ei ajettais millään autoilla lainkaan niin eihän ne sitten kuluis. Mut sit herääkin kysymys että miksi ihmeessä mitään teitä ylipäätänsäkään edes on jos ei liikennettä varten?
Itse asiassa mua ei liikuta paskan vertaa mitä muut ajattelee siitä millä mää ajan. Kun ajelee tommosia pohjoisen reissuja ja autoon tarttee sovittaa perhe, koira, lastenvaunut, kalastusvarusteet ja kaikki matkatavarat niin ei ne mihinkään pikkuautoon mahdu. Ja siks toiseks, tartteehan tommosesta maasturista maksaa niin kovat verotkin että kyllä mää sillä rahalla olen jo oikeutettu kuluttamaan vähä tietäkin.....
Mut kyllä näitä lukiessa ihan hyvät naurut sai, kiitokset siitä:D
Tuukka Impala
31.01.2011, 18:22
Oho, tuli tekstit kahteen kertaan kun yritti muokata.....
Tuon auton kuski on ainakin onnellinen että ajoi teitä kuluttavaa maastoautoa. Joku ecoviddu olisi varmaankin ollut surmanloukku samassa tilanteessa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Paloauto%20rusensi%20maastoauton%20Helsingiss%C3%A 4%20-%20kuljettaja%20loukkaantui/art-1288366055793.html
Tällaiset ketjut pelastaa päivän...
Mikähän siinä on että täällä kotikylässä on tyypillinen ajoneuvo liikenteessä tällainen (tässä nyt parkkiksella, mutta kyllä ne ajossa ovat)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=288&pictureid=74209
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=288&pictureid=74208
En ole tarkkaan tutkinut mutta näppituntumalla 2/3 autoista on kuvan mukaisia, ja ei kyllä uria näy kaupungin teissä. Kaupungin ulkopuolella uria on mutta niissä on jostain syystä ikäänkuin paripyörän painuma.
Nostivat tuossa pirulauta bensan hintaa 20%, nyt maksaa jo 20 senttiä litra. Tartee varmaan rajoittaa ajamista tai vaihtaa johonkin pari sylinteriä pienempään. Nyt kulutus pyörii tuolla 20 paremmalla puolella riippuen nilkan asennosta.
DarkestMessiah
31.01.2011, 19:25
Nostivat tuossa pirulauta bensan hintaa 20%, nyt maksaa jo 20 senttiä litra. Tartee varmaan rajoittaa ajamista tai vaihtaa johonkin pari sylinteriä pienempään. Nyt kulutus pyörii tuolla 20 paremmalla puolella riippuen nilkan asennosta.
Killman, älä viitti masentaa 1,5€/litra pakastimessa eläviä persaukisia:(
Nyypi on hyvä ja rakentaa kestävämmän tien.
Tai hanki vahvempi lääkitys :D :D
Cruiseristi
31.01.2011, 21:18
Hommaa vaa sääki maasturi , ni ei teiden kunto kiusaa.Ei niitä teitä enää korjata, ku ei oo öljyy mil korjata ja ku tulee se maailmanloppuki.
Tiestö rappeutuu... SOU???
Maasturin omistajan ei tarvi TEISTÄ välittää...
:D:D:D Hauskoja nämä maailmapelastuu henkilöt, kun syyllistetään veronsa maksavat vähemmistöt.
X2
http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/liikenne/dieselit-pilaavat-helsingin-ilmaa/627413 // Dieselit pilaavat Helsingin ilmaa
http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/liikenne/dieselautojen-tankkausvirheet-yh%C3%A4-yleisempi%C3%A4/641143 // Dieselautojen tankkausvirheet yhä yleisempiä
http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/liikenne/poliisi-%C3%A4l%C3%A4-joutok%C3%A4yt%C3%A4-autoa/641845 // Poliisi: Älä joutokäytä autoa!
Arska-tehtaalta
31.01.2011, 21:58
Vitut se öljy mihkään lopu, se on vaan tekosyy nostaa hintoja ;)
Vitut se öljy mihkään lopu, se on vaan tekosyy nostaa hintoja ;)
onneksi esim. Land Cruiserilla voi ajaa vaikka vanhalla muuntajaöljyllä tai silakanperkuutähteillä.
Olen kyllä ihan tosissani. Tämä teissä macho-maasturisteissakin ottaa; tieden pilaamisen lisäksi -pattiin kun ettei voi hyväksyä eriäviä mielipiteitä ja miettiä asioita luonnon kannalta. Nytkin moni vaan provosoitui ja tahalleen lisäävät savutuksen määrää.
Eikös tämä ole ihan looginen asia että mitä suurempi auto niin sitä enemmän se kuluttaa tietä. Onhan Suomen teillä muutenkin painorajotukset, jos en väärin muista niin 60.000kg ? Tuota suuremmalla kokonaismassalla ei saa ajaa yleisillä asfaltti teillä
juu taidankin lähteä laittaan käyntiin vitusti bensaa syövän V8 moottorin ja saattaa sieltä öjyäkin tulla seassa jonkin verran niin saadaan lisää savua joka pilaa luonnon AAAAHAHAHAHAAAAA... ja tietenkin vaan siksi että saa luonnon pilattua, VOI VITTU MIKÄ URPO:p mutta paskaako sen on väliä kun on varaa käyttää sitä, nyyberö taitaa vaan kateellisena piipittää kun ei pysty ostamaan maasturia vai olisiko aika nyt vaan ottaa ne lääkkeet, pistää foliohattu päähän ja köpötellä takas sinne hoitopaikkaan ettei ilma saastu:D:D
"Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti. "
juu sieltä on omakin maasturi tänne tuotu:D:D
tää oli parenpi trolli kun lekan jutut
ImacInnes
31.01.2011, 22:08
Mieshän puhuu asiaa (jos miäs on, akaltahan kuulostaa kyllä, enkä menaa naista)
Tehdään koko suoman kattava maastoautotie verkosto jota pitkin voisi laillisesti ajella kaupungista toiseen niin säästyisihän tiet, tai ainakin kaikki kelkkareitit olis avattava myös maasturi käyttöön. Mielummin HETI!
Millähän muuten ajeltais jos ei ulkomailta autoja sais myyntiin tuoda?
On nää niin mukavia, nää tällääset.
t. Ismo Ämmä
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
tää oli parenpi trolli kun lekan jutut
siis tää topikin alottaja tänne vai kuka?
Tuukka Impala
31.01.2011, 22:50
Mieshän puhuu asiaa (jos miäs on, akaltahan kuulostaa kyllä, enkä menaa naista)
Tehdään koko suoman kattava maastoautotie verkosto jota pitkin voisi laillisesti ajella kaupungista toiseen niin säästyisihän tiet, tai ainakin kaikki kelkkareitit olis avattava myös maasturi käyttöön. Mielummin HETI!
Millähän muuten ajeltais jos ei ulkomailta autoja sais myyntiin tuoda?
On nää niin mukavia, nää tällääset.
t. Ismo Ämmä
Tossa olis kyllä ideaa että tehtäis koko suomen kattavat maasturitiet, vaikka sitten sinne kelkkareittien viereen, tms. mut siten kuitenki et jokapaikkaan pääsis. Eipähän tarttis ajaa missään suolapaskassa kun tavallisille teille kylvetään sitä suolaa ihan vitusti. Toi topicin alottaja vaan ei oo ottanu sitäkään tosiasiaa huomioon että se suolakin kuluttaa niitä teitä paljon enemmän ku maasturit.....
KoniJeep
31.01.2011, 23:17
Oisko vähä mielekkäämpää lähteä kioskille maidon ostoon, jos sais ajella kelkkareittejä pitkin Jeepillä!
Tai vois lähteä töihin pikkasen aikasemmin ja rymytä pusikkoja myöte parkkihalliin.. ei tarviis körötellä jonoissa!
tää oli parenpi trolli kun lekan jutut
Miten niin parempi, ku täähän on taas yksi näistä vonVasaran monista hienoista topiceista, vai mitä LEKA. :)
Miten niin parempi, ku täähän on taas yksi näistä vonVasaran monista hienoista topiceista, vai mitä LEKA. :)
En ymmärrä mitä tarkoitat?
Miten niin parempi, ku täähän on taas yksi näistä vonVasaran monista hienoista topiceista, vai mitä LEKA. :)
Niimmä vähä aattelinki. Leka ei vissiin muistanu käyttää proxyä nyybeillessään?
Niimmä vähä aattelinki. Leka ei vissiin muistanu käyttää proxyä nyybeillessään?
Jep, mut ei kerrota sitä sille. :D
Hei luuletteko että kukaan järki-ihminen kirjottaa klo 8-24 PASKAA KOKO PÄIVÄN INTERNETFOORUMILLE?!
Huh. Ei ole normaali touhua......
Hei luuletteko että kukaan järki-ihminen kirjottaa klo 8-24 PASKAA KOKO PÄIVÄN INTERNETFOORUMILLE?!
Huh. Ei ole normaali touhua......
Ihan normaalia Lekaa, luuletko ettei sun touhujas ole seurattu: 2xx-1xx-2x3-xx4.bb.dnainternet.fi
leka, kokeile seuraavan kerran vaikka http://hidemyass.com/ tai jotain muuta proxyä :P
en ole minä ollut asialla. koska teidän mukaan olen myös jutellut itseni kanssa täällä! olen kuitenkin ihan järkijätkä ja mukava heppu en pilkkaa kanssa harrastajia
en ole minä ollut asialla. koska teidän mukaan olen myös jutellut itseni kanssa täällä! olen kuitenkin ihan järkijätkä ja mukava heppu en pilkkaa kanssa harrastajia
Blaa blaa :D
Blaa blaa :D
Noniin back to bisness, tämä on asiallinen ja hyvä keskustelu.
En siltikään ole aloittanut tätä aihetta.
en ole minä ollut asialla.
Dissosiatiivinen identiteettihäiriö...? Tai sit jollain on sama IP?:D
Noniin back to bisness, tämä on asiallinen ja hyvä keskustelu.
En siltikään ole aloittanut tätä aihetta.
Näyttää vaan yhä edelleen sulta ihan samaa IP:tä. Kokeile tota Viipon laittamaa linkkiä.
Jospa joku krakkeri on tunkeutunu lekan lähiverkkoon, ja touhuaa nyt saman NATatun osoitteen alta? :P
Dissosiatiivinen identiteettihäiriö...? Tai sit jollain on sama IP?:D
Olen terve. Ja inter-net maailmassa kaikki on mahdollista on viiruksia ja tietokoneen kaappauksia, ip osotteita (mitä se sitten tarkoittaakaan) voi olla monta samaa ja tästä on todisteita.
Nettimaailma on vaaroja ja aukkoja täynnä.
Nyt tutimaan, et jaksat käydä pamauttaa hojon enne kuutta lämpenemään sen yhteyden kaapanneen naapurin iloksi.
Nettimaailma on vaaroja ja aukkoja täynnä.
Nyt tutimaan, et jaksat käydä pamauttaa hojon enne kuutta lämpenemään sen yhteyden kaapanneen naapurin iloksi.
Mulla on tämä viikko vapaata :) tai siihen asti ku selviää seuraava urakka arvioitu aika 2-10vuorokautta.
En saanu unta on niin kova rapeli, otan tuopillisen puna-viiniä niin jaksan vielä tunnin olla hereillä
Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
Perhana kun noita brittejä sitte aina mollataan...
Jopa nyypitrollit....
Mutta hyvät naurut sain kun lueskelin tän läpi!!!!
Kiitos kaikille osallistujille, kyllä tästä taas jotain saadaan aikaiseksi, aloitti homman kuka tahansa
Tämähän on ihan selkeä trolli, eikä tällaisiin provoihin ole mitään syytä edes vastailla...mutta spekuloidaan nyt hieman....
"Eiköhän tuollaiset tyypit hanki sen maasturin pelkästään ulkosten paineiden takia.? (Naapurit,sukulaiset ym,) "
-jos olet noin huolissasi ulkoisista paineista ja sukulaismiehen hieno honda kyrsii, niin oikea osoite on tässä : http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ihmissuhteet/seksi/1373124/uusinta-miehen-pieni-penis/
PErkele.... kuka korvaa taas ku läppäri pitää pyyhkii kahvista.. Koopee prkl... :D
Hei ituhippi, osta pajero joka o seisonu tuossa pihassa taas 2 viikkoa lumikasan alla se ei oo kuluttanu yhtään asvalttia viime aikana, tai noh korkeintaan sen mitä asvaltti on painunu auton alla sen tuossa seisoessa.....
Hei varo ettei netti kulu sun jutuistas liikaa ja verkko poksahda....
Mitähän se kertoo mielenterveydestä/stressitasosta että väittelee itsensä kansa jossain nettifoorumilla???...
...Ja svideo , mitähän se kertoo oman päänupin tilasta että provosoituu täysin kyseisestä väittelystä ja lähtee siihen täysillä mukaan.:eek::eek::eek:
Jep juu.Se voi olla hullu joka huutaa yksin,mutta se joka saa muut huutamaan mukana on nero.
Rupea Leka radiojuontajaksi vetämään jotain ohjelmaa mihin ihmiset saa soittaa. Noilla provo taidoilla tulisi melkoinen show, tosin saattaisi tulla myös muutamia nauruunkuolemis tapauksia.
Leka perkele! Mä jo luulin että joku tosissaan tulee tänne meitä mollimaan:D
Remotecontrol
02.02.2011, 11:17
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
ostasit sinäki nyyppä maasturin ni ei haittaa vaikka tiet oliski vähä huonompia.
ostasit sinäki nyyppä maasturin ni ei haittaa vaikka tiet oliski vähä huonompia.
Sillähän on jo ollu monia...
Sillähän on jo ollu monia...
Paitsi tuo eka postaus on copypastettu tuolta markorepairsin sivuilta
http://mina.suomi24.fi/s24_mina/debates/7546001?page=2
Paitsi tuo eka postaus on copypastettu tuolta markorepairsin sivuilta
http://mina.suomi24.fi/s24_mina/debates/7546001?page=2
Sen faktan sivuutan sillä ettei markon ja vastaavien lekan idolien jutut kiinnosta yhtään.
Tuon auton kuski on ainakin onnellinen että ajoi teitä kuluttavaa maastoautoa. Joku ecoviddu olisi varmaankin ollut surmanloukku samassa tilanteessa
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Paloauto%20rusensi%20maastoauton%20Helsingiss%C3%A 4%20-%20kuljettaja%20loukkaantui/art-1288366055793.html
http://is11.snstatic.fi/kuvat/paloautoo/img-1288380085358.jpeg
Se oli tämä joka tuli kylkeen. Mitä toyota prius olisi siitä sanonut?
http://is11.snstatic.fi/kuvat/paloautoo/img-1288380085358.jpeg
Se oli tämä joka tuli kylkeen. Mitä toyota prius olisi siitä sanonut?
Toi on miehekäs peli. Sain erektion.
Se oli tämä joka tuli kylkeen. Mitä toyota prius olisi siitä sanonut?
Se olis jääny sutimaan siihen risteykseen, eikä olis kerinny alle.
Sain erektion.
Ei taida onnistua kuin provoilemalla netissä? Joku lyhyt pinnaisempi mode laittais sulle jo bannia kaikesta tästä.
Ei taida onnistua kuin provoilemalla netissä? Joku lyhyt pinnaisempi mode laittais sulle jo bannia kaikesta tästä.
Olemme chit-chät huoneistossa, joten tiukkapipojen kannattaa olla varuillaan
Tomppa82
02.02.2011, 13:19
http://is11.snstatic.fi/kuvat/paloautoo/img-1288380085358.jpeg
Se oli tämä joka tuli kylkeen. Mitä toyota prius olisi siitä sanonut?
Ei ollu tuo uus Sisu vaan vanha versio kyseisestä aiheesta :)
Kuvalinkki Sisun vaurioista olis mutta taitaa vaatia rekkautumisen...
nenonen2
02.02.2011, 14:35
Perhana kun noita brittejä sitte aina mollataan...
Jopa nyypitrollit....
Mutta hyvät naurut sain kun lueskelin tän läpi!!!!
Kiitos kaikille osallistujille, kyllä tästä taas jotain saadaan aikaiseksi, aloitti homman kuka tahansa
eikös britit ole englantilaisia.. ei muuta. oli kyllä mielenkiintoista tarinaa tää topic.
Mahtava chatti! Sai kyllä hyvät naurut!! Joskus taannoin törmäsin DNSF:n foorumilla saman tyylisiin juttuihin ja yllättäen kirjoittajana oli nimim. VonLeka. Yhteensattumaa, vai??
Näin se maine kasvaa.. Ettei vaan käy samallalailla kuten yllämainitulla foorumilla - bannia useampaan kertaan :)
Mahtava chatti! Sai kyllä hyvät naurut!! Joskus taannoin törmäsin DNSF:n foorumilla saman tyylisiin juttuihin ja yllättäen kirjoittajana oli nimim. VonLeka. Yhteensattumaa, vai??
Näin se maine kasvaa.. Ettei vaan käy samallalailla kuten yllämainitulla foorumilla - bannia useampaan kertaan :)
Virhe!
Vieras, sinulta on estetty keskustelualueen käyttö.
Lekakielto pysyy.
Tuommonen teksti tulee kun yritän mennä dnsf.org foorumille :( yhyy nyyh
Onpas huono trolli. Useissa henkilöautoissa on paljon suurempi pintapaine tienpintaan kun leveärenkaisissa maastureissa :D
reynolds
06.02.2011, 01:01
mua ei ainakaan henk.koht millään tavalla mietitytä tai stressaa toi teiden kuluttaminen ja päästöjen synnyttäminen. Se on jo sisällytetty auton käyttämisen maksuihin. Varsinkin päästöpohjaisen veron takia pidän henkkoht huolen että varmasti saastutan joka senin edestä. Samaan aikaan tietty eliitti porukka syö juo ajaa pirssillä ja muutenkin hyväks käyttää niitä esim. tienhoitoon tarvittavia varoja.
NewJuhani
06.02.2011, 16:23
Niin ja voisiko myös olla että jotkut kaupunkilaiset hommaa 'maasturin' sen takia koska eivät osaa ajaa normaali autolla talvikeleillä?
Neliveto talvella 'korvaa ajotaidon' ja suurehko auto luo turvallisuuden tunteen.
Kerrankin asiaa eikä kopiona (tai pitää googlettaa...:p)
Ehkä mäkin ostan isona ison maaasturin.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020613141107_uu.shtml
Eikä nähtävästi ladutkaan kestä maastureita .
santikko
06.02.2011, 21:48
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011020613141107_uu.shtml
Eikä nähtävästi ladutkaan kestä maastureita .
toivottavasti ei ollu palstalaisia.
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
Mitä vittua? Ootko nyybi sattunut huomaamaan että teillämme liikkuu myös raskaita yhdistelmiä? :D Niihin verrattuna 2000kg tai vaikka 3000kg painavat maasturit - joita kaiken lisäksi on varsin pieni prosentti teillämme liikkuvista ajoneuvoista - ovat yksiä kärpäsenpaskoja verrattuna raskaaseen kalustoon. No ei se mitään, toiset ei oikein osaa ajatella aivoillansa..
Kyllähän tietysti iso maasturi kuluttaa tietä enemmän kuin henkilöauto, mutta kuinkas paljon enemmän henkilöautoillakin tulee ajosuoritetta kilometreinä verrattuna isoihin maastureihin :rolleyes:
edit: aijuu, hyvä trolli kylä.. mihin tosin oli pakko tarttua :D
Ootteko ajatelleet maastoautoilijat että tiestömme rappeutuu, koska painavat maasturinne murskaavat ne allensa. On tosi asia että raskaat maasturit kuluttuvat pahemmin teidemme pinnoitteita. On turhaa haukkua teiden korjausten kehnoutta. Asfaltti on yhtä kestävää kuin ennenkin, mutta kulutus on kovempaa. Raskailla maastureilla ajaessa ja jos vielä neliveto on kytkettynä, lisää tämä edelleen tien pintakerrosten kulumista. Ja näin ollen aikaisempaa teiden pintaremonttiin ryhtymistä, urapaikkaukset jne..
Kansantataloudellisinta olisikin ajella kevyemmällä kalustolla. Ei sitä maitopurkkia ostamaan tarvita kahden tonnin painoista maasturia. Amerikasta levinnyt tänne pohjolaan koko maasturi muoti.
http://www.youtube.com/watch?v=ounTVG6paBM&feature=related :D:D:D
JEP joo, hyvä trolli.
Selvennetään sen verran, jos jotakuta vielä tässä vaiheessa kiinnostaa, omassa työkalussa talvella kymmenestä pyörästä kuuessa nastat, etusilla painoa 4 tonnia per pyörä ja tosiaan kantopintaa saman verran ku hojon rattailla, joilla painoa sen rapiat 500 kiloa...