View Full Version : hiekotussepeliä prkl!
~noviisi~
29.01.2011, 12:32
Eilen jäin ensimmäistä kertaa nelikolla kiinni, aivan naurattavan näköiseen paikkaan. Sopivan märkää jäätä jokaisen renkaan alla ja loiva mäki pakitettavana ylös niin siihen jäi. Ei auttanut hakkapeliitat ja 3 lukkoa. Keula tosin oli 60cm syvällä hangessa...miten lie sinne joutunut. Meinasi ohikulkevia ulkoilijoita huvittaa, kuinka nulikka saanut Jeeppinsä jumiin. Lopulta kuitenkin irtosi lapiolla ja varovasti autoa eteen ja taaksepäin keinuttamalla.
Löytyyköhän tuota hiekotussepeliä rautakaupoista, motoneteistä yms. vai pitääkö pihalta käydä lakaisemassa vastaisuuden varalle?
Tai ihan paikalliselta Nesteeltä.
Hongkong myy 25kg:n säkeissä, hinta oli joku 4e/säkki.
Arska-tehtaalta
29.01.2011, 22:00
Osta vinssi, tai oikestaan kaksi :rolleyes:
Racingrabbit
29.01.2011, 22:20
Osta vinssi, tai oikestaan kaksi :rolleyes:
Vinssi on ihan hyvä,mutta vaijeri pitäisi saada aina jonnekin kiinni?
Toisaalta,ainakin Englannissa myyvät pätevän näköisiä maa-ankkureita ja kait asfalttiinkin saa ankkuritapin hakattua,kun on vaan riittävän iso leka mukana ;)
Joskus olen miettinyt miten saisi varoitettua kanssa-autoilijoita jos joutuu vetämään vinnsivaijerin kylätien yli vastakkaisella puolella olevaan puuhun?Voipi joutua maksumieheksi jos naapuri ajaa pahki vinssivaijeriin kesken vinssauksen?
Varotuskolmiot molempiin suuntiin etäälle, ja niitä 2 € varoliivejähän joutaa sinkin taikka köyden päälle. Ja vielä motonetin halvin majakka katolle niin näkyys taattu hyvin ja halvalla :D
young n dum
29.01.2011, 23:45
3 kertaa joutunu vinssaa tien yli. keltane wurtin huomio liivi vaa sinkkii liplattamaan ja jos sitä ei näe ni voi voi.
eka kerralla oli aktiivinen ja raahasin pari keloa tielle poikittai n:10M vinssaus paikasta:D siinä nyt luulis viimestää huomaavan et vat the fak
Onkos kukan testannu heittoketjua renkaan alle.. joku 2 m pätkä ketjua renkaan eteen jotta pyörä saa pitoa. Sellaista lenkkiketjua, silmukan vahvuus joku 3 mm.
Kukaan testannut?
Onkos kukan testannu heittoketjua renkaan alle.. joku 2 m pätkä ketjua renkaan eteen jotta pyörä saa pitoa. Sellaista lenkkiketjua, silmukan vahvuus joku 3 mm.
Kukaan testannut?
Toimii mulla oli ihan tavallista nosto ketjua autossa ja sillä kyllä pääsee irti kun laittaa renkaan eteen.
~noviisi~
30.01.2011, 12:11
Täytyypä käydä Hongkongista sitä sepliä. Ketjun pätkät ei varmasti ole huonompi idea. Kunnon lumiketjuihin tai vinsseihin en toistaiseksi aio sijoittaa. Jotain tämäntapaista käsivinssiä on tosin tullut harkittua http://www.wyeth-scott.com/index.asp
khonkonen
30.01.2011, 12:27
Täytyypä käydä Hongkongista sitä sepliä. Ketjun pätkät ei varmasti ole huonompi idea. Kunnon lumiketjuihin tai vinsseihin en toistaiseksi aio sijoittaa. Jotain tämäntapaista käsivinssiä on tosin tullut harkittua http://www.wyeth-scott.com/index.asp
Mulla ois tollanen joutilaana. 60 eurolla saat sen.
~noviisi~
31.01.2011, 19:50
Mulla ois tollanen joutilaana. 60 eurolla saat sen.
Kiitos tarjouksesta, ei ole paha hinta. Jätän kuitenkin toistaiseksi väliin.