View Full Version : bronco ei käynnisty ja vikaa ei löydy
bulldog535
29.01.2011, 12:12
kyseessä 5,0 -84 bronco kaasarilla.
bronco on seisonut aikaisemmin pitempiäkin aikoja ja ei ole ongelmia ollut saada käyntiin. nyt seisoi viikon parkissa ja ei lähde käyntiin.
kaasarista irrotettu bensaletku ja bensaa tulee ongelmitta.
(tankissa myös ainetta)
kaasarin kurkkuun kaadettu suoraan bensaa..ei tuottanut tulosta
tulppiin tulee kipinä ongelmitta.
pyörittää starttia iloiseen ,yrittääkin hetkittäin käynnistyä..mutta ei käynnisty
alipaine/muitakaan vuotoja ei ole löytynyt..
loppuu ideat mistä ettiä vikaa.. joten saa ehdotella tarkastus kohteita
autotohtori
29.01.2011, 14:30
Ensiksi kannattaisi tarkastaa puristuspainemittarilla joka pytystä minkä verran puristuspaineita.Koska jos auto on seissyt niin jotkin venttiilit on voineet jumiutua auki asentoon varsinkin jos on hydraulisetventtiilit.
Rekisteröimätön
29.01.2011, 20:15
Duraspark moduuli (lainaa jolltain Ford tai Jeep omistajalta ja kokeile) viallinenkin antaa joskus kipinää muttei paineen alla. Staattori tekee samaa , mittaa vastus
bulldog535
30.01.2011, 23:31
tosta vastusmittauksesta olisiko antaa enemmän apuja sen toteuttamiseen?
lähinnä mittausalue,vastus arvoja ja oleellisimmat piuhat.
sähköpuoli ei ole oikein vahvin alue.
koska vian etsintä tapahtuu ulkosalla niin sää rajoitti tänään vian etsintää.
uutta tietoa ei ole saatavilla kuin vasta huomenna mikäli kelit sallii.
toiselta foorumilta sain aikalailla vinkkejä tarkastus kohteista joten
huomenna jos kelit sallii niin tarkastan jakopäätä,sytytystä/virranjakajaa ym. kertoilen sitten lisää mitä selvisi.
puristusmittauksen teen välittömästi kun saan vain haalittua mittarin jostain.
jännä nähdä kumpi lähtee ensin..vika vaiko järki :D
bulldog535
31.01.2011, 18:04
tais muuten ollakkin noi uudet tulpat nkg
Rekisteröimätön
31.01.2011, 18:47
staattoti mittaus: Irroita liitin- ohmi mittari oranssiin ja turkoosiin?(purple) pitäis olla 400-1000ohm.
Kumpikahan siinä on ,Duraspark III vai II?, kolmosessa on EEC-microprosessori ja molemmissa samannäköinen moduuli.
Tarkista kaikki liittimet, ja vaikka mittaus osoittaisi komponentin olevan ehjä, voi se kuitenkin olla sökö,
Ja niinkuin Reetu sanoi: mäkeen ne NGK:t ja Motorcraftit tilalle
tais muuten ollakkin noi uudet tulpat nkg
Empiiristen tutkimusteni mukaan NGK:s on sellanen ominaisuus, et kerran kun kastuu niin sen jälkeen ei paineessa kipunaa anna...
Komiasti kuitenkin roiskaavat testatessa ilman puristuksia.
Rekisteröimätön
31.01.2011, 22:21
Empiiristen tutkimusteni mukaan NGK:s on sellanen ominaisuus, et kerran kun kastuu niin sen jälkeen ei paineessa kipunaa anna...
Komiasti kuitenkin roiskaavat testatessa ilman puristuksia.
juuri näin! arvaas kauanko etsin vikaa kun ei Vette käynnisty ja älysin nyppiä ne NGK:t pois
Rekisteröimätön
02.02.2011, 12:16
Nokan ajoitus hypännyt sammuttaessa tai käynnistäessä. Alkuperäinen nokkapyörä on alumiinia ja pinnoitettu bakeliitillä, omassani 100.000 kohdalla oli vain pienet nysät jäljellä, ihme ettei ollut hypännyt!!
Pyöritä konetta käsin kunnes ajoitusmerkki on nollassa,- pyöritä takaisinpäin kunnes virranjakajan lähetys-saarnaaja alkaa pyöriä(kaveri kyttää sitä),-noteeraa asteet ajoitus merkeistä. Näin saat tuloksen kuinka paljon klappia ketjussa. ,jos yli 3ast. ?? yli on hypännyt??
bulldog535
03.02.2011, 20:39
tulpat vaihettu ac delcon tulppiin..ei auttanut
uusi puola ja virranjakaja tulee huomenna.
ajoitusmerkit käänti kohalleen nin näytti virranjakajasta pyörijä olevan aivan
oikeilla kohillaan (1 hollilla)
mutta toi ketjun välys on kyllä pakko testata..:) ihan uteliaisuudestakin jo
Fruehauf-CJ
03.02.2011, 22:03
Kunhan saat käyntiin, niin epätasainen tyhjäkäynti paljastaa viruneisuuden. kierrokset hidastuvat kunnes kone taas nostaa kierroksia nopeasti. Kannattaa ohittaa/poistaa puolan etuvastus jos on asennettu. Yksi vikakohde vähemmän ja kärjetön systeemi ei sitä edes tarvitse.
bulldog535
04.02.2011, 19:45
tänään tuli uusi puola ja jakaja.. ne kun löi kiinni ja sytkä kohilleen,
niin nöyrästi lähti portto tulille.
vaikea sanoa kumpi oli tarkalleen rikki kun ei pakkasessa tehnyt mieli jaaritella.
kiitoksia kaikille jotka apuaan jaksoivat tarjota :D:D
Rekisteröimätön
04.02.2011, 22:57
Nonii...,kohti uusia huolia, kyllä ne viat tuppaa löytymään, Itsekin sitä staattorivikaa aikoinaan etsin vuosia, lämpimänä temppuili ja aina mitatessa oli ok, kunnes pimeni kokonaan