Krisse
27.01.2011, 02:05
Paljon löytyy haulla juttua latauksesta mutta ei oikein tällaista.
Ropleem on se että ilman kuormaa ja >1000rpm voltit nousevat jopa 15.5 asti, kun valot kytkee niin ne laskevat järkilukemiin (13.5 - 14.5) ja kun laittaa enemmän tingeltangeleita päälle (esim ~30A, laturihan on 50A) niin edes reiluilla kierroksilla ei lataa paljoa yli 12.
Vaihdoin uudenkarhean tarvikesäätimen tilalle samanlaisen ihan uuden, ei muutosta. Koitin elektronista tarvikesäädintä, en muista miten latasi mutta tuli kaikkia muita erikoisia ongelmia ja lopulta laitoin uuden orkkiksen jännitesäätimen joka autossa on edelleen eikä sekään tuota ongelmaa korjannut.
Kun sitten kyllästyin kierrosten mukaan kiljuvaan lälläriin (jonka syy paikallistettu laturiin) JA tohon päin persettä toimivaan lataukseen niin vaihdoin uuden laturin. Laturi on merkkiliikkeestä saadun orkkisnumeron mukaan valittu 'tarvike', ja samalla numerolla oleva laturi siellä ennästäänkin oli. Lälläriongelma tuli kuntoon, mutta latausongelma ei. Uusi laturi jaksaa kaikissa tilanteissa paremmin kuin vanha, se jaksaa pitää tuota 15++ volttia vaikka olisi vähän sähkölaitteitakin päällä.
Vaikka 15++ ehkä jonkun mielestä - ei kyllä mun - onkin ihan hyvä ja ok, niin nyt rupesivat myös bensa- ja lämpömittari sekoilemaan. Täydellä tankilla bensamittari veivaa pikkuhiljaa täyden ja 2/3 tankillisen väliä, samaa tahtia - joskin pienemmällä liikkeellä - menee lämpömittari edestakaisin.
Niin että mitävittua!!!!!
Ropleem on se että ilman kuormaa ja >1000rpm voltit nousevat jopa 15.5 asti, kun valot kytkee niin ne laskevat järkilukemiin (13.5 - 14.5) ja kun laittaa enemmän tingeltangeleita päälle (esim ~30A, laturihan on 50A) niin edes reiluilla kierroksilla ei lataa paljoa yli 12.
Vaihdoin uudenkarhean tarvikesäätimen tilalle samanlaisen ihan uuden, ei muutosta. Koitin elektronista tarvikesäädintä, en muista miten latasi mutta tuli kaikkia muita erikoisia ongelmia ja lopulta laitoin uuden orkkiksen jännitesäätimen joka autossa on edelleen eikä sekään tuota ongelmaa korjannut.
Kun sitten kyllästyin kierrosten mukaan kiljuvaan lälläriin (jonka syy paikallistettu laturiin) JA tohon päin persettä toimivaan lataukseen niin vaihdoin uuden laturin. Laturi on merkkiliikkeestä saadun orkkisnumeron mukaan valittu 'tarvike', ja samalla numerolla oleva laturi siellä ennästäänkin oli. Lälläriongelma tuli kuntoon, mutta latausongelma ei. Uusi laturi jaksaa kaikissa tilanteissa paremmin kuin vanha, se jaksaa pitää tuota 15++ volttia vaikka olisi vähän sähkölaitteitakin päällä.
Vaikka 15++ ehkä jonkun mielestä - ei kyllä mun - onkin ihan hyvä ja ok, niin nyt rupesivat myös bensa- ja lämpömittari sekoilemaan. Täydellä tankilla bensamittari veivaa pikkuhiljaa täyden ja 2/3 tankillisen väliä, samaa tahtia - joskin pienemmällä liikkeellä - menee lämpömittari edestakaisin.
Niin että mitävittua!!!!!