View Full Version : Jeep xj stoppas.
Eli xj sammui liikennevaloihi eikä enään lähtenyt käymään , tai lähti vielä hetkeks pitkällisten starttausten jälkeen , et sain polkastua sivummalle ja sammui siihen.Ei tule kipinää. Ei kun hinaamalla talliin ja vikaa hakemaan, timo l :n ohjeen mukaan vaihdoin asentotunnistimen , ei auttanut, välillä tuntuu antavan huonon kipinän hörähtelee , vaihdoin puolan , ei auttanu , vaihdoin virran jakajan, ei auttanut , vaihdoin virran jakajan kannen ja pyörijän , ei auttanut , loppuu pian keinot kesken , olisko vielä jotain ideoita ? niin ja kyse on tuosta remiksin omaavasta jeepiksistä .
kimlahti
24.01.2011, 21:16
Saako bensaa? Bensapumppu ja ECU taitaa olla jäljellä.
Kyl se bensaa tuntus saavan , pumppu ainakin pyörii. Mut se kipuna mikä sytyttää sen bensan puuttuu.
Mites tulpat ja johdot????
Kato ne tulpat, onko märkinä ja poltat ne kuivaksi toholla...
T: Rover 3.9 V8 antaa "huikkaa" ja tekee saman! --> tulpat kastuu ja EI MILLÄÄN käyntiin...
Mahtokos olla tomaatti? Semmosta vaan että josko safetyneutralswitch renaa, elikkä siis se kytkin mikä kertoo onko P - N asento käytössä. Mun mielestä sillon ei paljoa käyntiin lähde mutta pyörittää kyllä.
offroadjouni
25.01.2011, 08:21
Oletko katsonut mitä vikakoodit sanoo? En XJ:tä tunne mutta ainakin Wranglerissa vikakoodit saa näkyviin mittaristoon. Jos herjaa kampuran asentotunnistinta niin mitaa ECUlta kytkeekö ja vapauttaako tunnistin oikeasti.
Mulla Wrankku teki vähän saman tapaisen tempun viime kesänä, paitsi että vika ilmeni ihan tallissa laatikkoremontin jälkeen. Kampiakselin asentotunnistin oli "kiinni" koko ajan, eikä siis saanut aikaan kanttiaaltoa ECUlle. Ainakin mun tunnistimessa on soikea reikä kiinnityspultille, joten sen etäisyyttä vetolevystä voi säätää. Jostain kumman syystä tuo säätöreikä ei kuitenkaan riittänyt vaan sitä piti vinguttaa isommaksi jotta tunnistimen sai kauemmas kuin tehdas on tarkoittanut.
Entistä kummalliseksi asian teki että uusi asentotunnistin toimi ihan samalla lailla, joten tunnistin ei ole se joka on muuttunut.
KoniJeep
25.01.2011, 08:22
Mahtokos olla tomaatti? Semmosta vaan että josko safetyneutralswitch renaa, elikkä siis se kytkin mikä kertoo onko P - N asento käytössä. Mun mielestä sillon ei paljoa käyntiin lähde mutta pyörittää kyllä.
Mut, ei ton kytkimen oireisiin kuulu autonsammuminen...
Tuleeko puolalle virtasta kunnolla? --> entä puolalta virranjakajalle...
Mahtokos olla tomaatti? Semmosta vaan että josko safetyneutralswitch renaa, elikkä siis se kytkin mikä kertoo onko P - N asento käytössä. Mun mielestä sillon ei paljoa käyntiin lähde mutta pyörittää kyllä. Tuo asennontunnistin kylläkin estää vain starttauksen!! Ei sammuta käyvää autoa, eikä estä käynnistystä, kunhan startti pyörittää!!!
Oletko katsonut mitä vikakoodit sanoo? Renix-ruiskulla varustettu on 87-90 ja siinä ei ole mitään itsediagnostiikkaa!! Ei saa vikakoodeja millään ulos, kun ei ole vikakoodeja eikä tule!!!
Heräilin tässä yövuoron jälkeen , kävin tallissa tupakilla ja aattelin et koitampa pyöräyttää tuota jeepiksiä ja Helvatta se lähti käymään ihan niin kuin ennenkin , mikä ihme sillä oli ? Eilen tietty oli se vesisade , mut ei se ennenkään sateesta ole pelästynyt . Uskalla nyt tuolla lähteä ajeleen ...
No niin tarina jatkuu, sammui taas ja startatessa vain hörähteli . Ajattelin et vaihdetaan tuosta elinten luovuttaja jeepistä nyt sitten vielä se ohjausyksikkö , kun kaikki muu on jo vaihdettu. Eikun koelaudan alaosa auki ja boksi irti, liittimet kun sain irti yllätys oli suuri siellä liittimissä oli vettä, kaadoin sen pois ja kuivasin paineilmalla ja crc: tä perään navat kiinni ja kone tulille ,Vesi sitten näemmä yhdisteli omia aikojaan käskyjä koneelle . Kyllä joskus viat voivat olla kinkkisiä ;-) .