View Full Version : Hieman erilainen "citymaasturi" hj 60
Noniin tuli tuossa syksyllä ostettua ikuisuusprojektiksi hj 60. aiempia maasturikokemuksia ei ole, auto toimii pääasiassa lievittämässä crossiharrastuksen lopettamisesta johtuvaa tuskaa =) Tarkotus olis rakentaa hojottimesta työmatkakulkine, jolla vois poiketa metsänki puolelle.
16772
hakiessa suunnilleen tossa kunnossa... kaveri ehti ekan illan aikana väkertää siihen jo 60mm rosteriputkesta suoran putkenki..
Projekti etenöö hitaasti, koska oon aina töis ja rahaakaan ei oo ihan mielettömästi
Noniin sitten siihen mitä on tullu saatua talven aikana aikaseksi. Ensin edes vähä leveempää rengasta noiden sirkkelinterien tilalle
16773
16777
ja tosiaan tuossa putken päätä vähän näkyy. aika miehekkäät saundit. varsinki ku lisäsin syöttöä sellaset puolitoista rinkiä =) alkaa jo oleee nykysin aika musta takavanne.
16776
Takavalon perruutin johki raudanpalaan pimiäs ja vahingosta viisastuneena laitoin ne varuuksi vähä parempaan paikkaan. emäntä viritteli vielä pienet valot tuohon alkuperästen valojen alle. Alkup. valojen paikalle alumiiniturkkipellistä laput...
16774
Isäni sanoja lainaten; "Kaikki elektroniikka autoissa ja työkoneissa on turhaa, lukuunottamatta kunnon stereoita ja hirveetä määrää lisävaloja" niimpä tuli viriteltyä vähän valoja autoon. nyt näkee jo ihan hyvin =) nii ja tosiaan nyt autossa on 12v järjestelmä erikseen ja siitä toimii stereot ( USB soitin, 2kpl 8" subeja ja yhet kuusysit.) Mutta eipä niitä stereoita tartte muutaku suoralla tiellä, kylillä ja mettäs taas tulee ajettua ikkuna auki ja kuunneltua kutosen mörinää.
Sisusta oli aika karmivassa kunnossa ostettaessa, ovipahvit oli irti ja takaluukun pahvit mädäntyny. Kattoverhoilu oli palanu ja revitty irti ja villatukkoja roikku katosta. Meteli oli ihan mieletön 80 vauhdeissa. Tehtiin emännän kans uus kattoverhoilu mustaa kangasta, villalevyjä ja4mm rosteritankoa hyödyntäen. (kuvia tulossa) ja ovipahvien alle tuli tehtyä vaimennusvillalevyt vanhojen mersujen konepellivilloja hyödyntäen. takakakonttiin uudet pahvit kovalevystä ja villat sinnekkin.
Tasakaasulla ei kuulu moottorin ääniä ollenkaan ja renkaan äänetki katos lähes olemattomiin. tuulilasin ympäriltä kuuluu kohinaa mutta muuten yllättävän hiljanen.
Virkavalta ja katsastus ei kylläkään tykkää tuosta valojen paikasta, ei sais yli 1,2 metriä korkeella olla. ;)
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=16776&d=1295779501
Khdelta poliisilta oon kysyny, toiset sano ettei ne tiiä saako ne noin olla ja toisilta poliiseilta kysyin joskus niin ne tuumas hetken päälle kattomisen jälkeen että: "Älä kuule ressaa jostain takavaloista, ei mekää mietitä sellasia :)
Khdelta poliisilta oon kysyny, toiset sano ettei ne tiiä saako ne noin olla ja toisilta poliiseilta kysyin joskus niin ne tuumas hetken päälle kattomisen jälkeen että: "Älä kuule ressaa jostain takavaloista, ei mekää mietitä sellasia :)
Oke. Reilu meininki. :D
Olikos se vasta kuorma-autoissa, jotta hyvästä syystä valot voi olla 1,8m korkealla?
Esim NA-110 Sisuissa on etu- ja takavalot tuolla katon ylälaidassa, parissa metrissä.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/2xNasu.jpg/800px-2xNasu.jpg
Olikos se vasta kuorma-autoissa, jotta hyvästä syystä valot voi olla 1,8m korkealla?
Joo, saa ne 2,1 metrissä olla rakenne vaatii.
16800 16801
Nooin tuli sitte kaverin kans itseoppineina leviteltyä 5% valoa läpäisevät tummennuskalvot laseihin. Ensikertalaisiksi tulos oli kyllä iha kohtalainen, pari ilmakuplaa jossain päin autoa.pitihän sitä vielä heittää lapio katolle ja ksenon pakkivaloksi että näkee perruutella ku lasit on pimiät. :D
650km testiajo tuli kans tänään tehtyä, ja hyvin pelas vehje koko matkan :cool:
Nonii nyt pääsi taas koneen ääreen...
Eli 12v systeemi alkas olee täysin valmis.
1736217363
Hyttiin tuleva 12v virta katkeaa releiden avulla samasta avaimesta kuin 24v. piti vielä laittaa automaattisulakket eri toiminnoille.
ite tehystä kattoverhoilusta kuvaa
17360
Sitten asiaan:
17361
jousitus on mielestäni pahasti kuollu, ja noin löysällä alustalla ajo ilman kallistuksenvakaajia on vähintäänkin mielenkiiintoista. autoa pitäis korottaa reilusti, mutta rahaa ei oo uusiin korotusjousiin. Olisko kellää neuvoa miten jousitusta vois korottaa ja jäykistää halvalla??? lisäkierrejouset? lailliset? muuttaa auto kierrejouselliseksi? Mikä neuvoksi? Nyt tarvis alottelija vinkkejä. kiitos etukäteen jos joku näitä lukee.
Eipä tuu toista samanlaista kattoverhoilua vastaan! Mut tuo filttihän pitää varmasti lämpöä ja eristää ääntä monta kertaa paremmin kuin vakio, reijitetty keinonahka ja sitten kun auto hyytyy pakkaseen niin ton voi repiä tuolta kuskia lämmittämään!:)
Nuo jousethan ois ihanteelliset soan tekemiseen, ei nousis liian korkeaksi.
Nuo jousethan ois ihanteelliset soan tekemiseen, ei nousis liian korkeaksi.
Ehottomasti samaa mieltä.
Kuinkas ku oon lukenu soasta nii palio kauhutarinoita?? jouset menee poikki ym? onko todellinen pelko? kuinkas akselien kääntöhomma? pitää vissii rälläköirä poikki ja muuttaa kulmia?
Kyselyikä =D
Heikki L
25.02.2011, 20:52
Joo no ei ainakaan rälläköidä poikki!
Kohta joku linkittää sen kauhutarinan tänne.
Hyvintehtynä hyvä, mutta ei mun mielestä veturiin sovi.
eei ny rälläköidä mutta jotain oon lukenu täältä hienosta netistä että akselit pitää katkasta ja kääntää tai jotaki =D
mie laitoin taakse farkkupassatin jouset 2 kierrosta lyhennettynä ni tuli ihan hyvä molempiin päihin lauantain homma eli aamusta motonettiin/biltemaan ja illalla kuvat kehiin :-) tietty se shakle jotain ois paras, kuitenkin suora jousi kait liikeiltään kohtuu hyvä ?? noitten korotussarjojen hinnalla taas tekisin ite melkei kierteet alle, ite tilasin nyt ihan orkkis pakat englannista tulee ehkä ens viikolla mut kokemuksiahan ei tiiä ku vast vuoden kuluttua.
Gravehill
25.02.2011, 21:13
Enpä keksi kyllä oikeen moittimista soa:sta kun sen hyvin tekee. Ajo-ominaisuudet parani ainakin omassa hojarissa.
Mut eipä se kiekura alustan tekokaan kovin kummonen juttu oo ja sit tulee vielä parempi. Edellyttäen että tietää mitä on tekemässä.
E: kiekura alustalla tarkoitan sit ihan jotain muuta kuin apusemmosia. Ne kyl on helpoin ja halvin konsti.
Toivottavasti takavalot on jo vaihdettu johonkin ihan muuhun...
patroltd
25.02.2011, 23:12
Veljen 61:seen laitettiin e30 bemarin takajouset kuolleiden lehtijousien kaveriksi ja se kyllä tuli paremmaksi, nousi muutaman sentin ja pehmeni hiukan. On muuten helpot laittaa.
Toivottavasti takavalot on jo vaihdettu johonkin ihan muuhun...
Samaa toivon ma, enpä oo rumempaa toteutusta nähny. :D Ja tää oli mielipide eikä vittuilu.
en minäkään vittuile mut eix ois nätimpi laittaa orkkista kapeemmat omille paikoille..??:eek:
Samaa toivon ma, enpä oo rumempaa toteutusta nähny. :D Ja tää oli mielipide eikä vittuilu.
Täältä kommentoisin ihan samaa :P
Sitäpaitti, jos nuo on nuo motonetin valoumpiot, niin menee orkkispaikoille hyvin pienellä rälläköinnillä:
http://boogaloo.irc-galleria.net/i/images00/00/00/77/49/70116805.jpg?h=ceaa36a7c6a0bc2003ed420364493c629dc 371e6&t=1299189616
Olen kylläki sata kertaa pidelly jos jonkinlaista lamppua kädes joka sopis orkkispaikalle =D suunnitelmis on kyllä vaihtaa ne johonki hienoihin heti ku rahat piisaa johonki ledivaloihin... enkä tarkota mitää tuninkivaloja vaan noita mitä tulee itekki pölliauton perävaunus vedettyä, pyöreet ja nätit.
Oon suunnitellu kyllä kierrejousitusta, vähä samantyylistä ku hdj 80 on. ainut vaan että saako vitullakaa otteeseen kierrejousia??
Nii ja kiitoksia valoja koskevista mielipiteistä, kumma ettei poliisit oo vielä sanonu :D sitä odotellessa.
Olen kylläki sata kertaa pidelly jos jonkinlaista lamppua kädes joka sopis orkkispaikalle =D suunnitelmis on kyllä vaihtaa ne johonki hienoihin heti ku rahat piisaa johonki ledivaloihin... enkä tarkota mitää tuninkivaloja vaan noita mitä tulee itekki pölliauton perävaunus vedettyä, pyöreet ja nätit.
Oon suunnitellu kyllä kierrejousitusta, vähä samantyylistä ku hdj 80 on. ainut vaan että saako vitullakaa otteeseen kierrejousia??
Nii ja kiitoksia valoja koskevista mielipiteistä, kumma ettei poliisit oo vielä sanonu :D sitä odotellessa.
tuu tekee tän satakuntaan keirros hojol ni eiköhän saada sulle jtn viranomasten mielipidettä valoista...:eek:
No, valot kyllä muuttuu laillisemmaksi ajan myötä. keula olis tarkotus tehä uusiksi, valosysteemit ja maskiritilät ym. Eniten kiinnostaa tuo jousituksen korotus, olis vähä niinku pakko saada korkeemmaks, ja rahapussi ei palioa paina... ressaa saako tuota ikinä valmiiksi :(
tee korotus lisäjousilla tai soa..:D
kustannukset riippuu sitä mitä kotoa löytyy..
Oon suunnitellu kyllä kierrejousitusta, vähä samantyylistä ku hdj 80 on. ainut vaan että saako vitullakaa otteeseen kierrejousia??
saa sen katsastettuu kierrejousille...katsurille riittää et painot riittää ja on asiallisesti tehty...kuhan on vaa dokumentit et mistä autosta vieterialustan osat on...
Nuo etujouset näyttää siltä että menee kohta poikki jo ihan ilman soaa :D
Nuo etujouset näyttää siltä että menee kohta poikki jo ihan ilman soaa :D
Ota pakat irti, voitelet hyvin lehtien välit vaseliinilla ja paat apukierrejouset (BMW E30 takajouset) rungon ja akselin väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1146&pictureid=39054
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1146&pictureid=39053
Ota pakat irti, voitelet hyvin lehtien välit vaseliinilla ja paat apukierrejouset (BMW E30 takajouset) rungon ja akselin väliin.
Olisko sulla kuvaa että paljoko korottuis? onko kyse sentistä vai kahdesta vai kymmenestä?
Löytyipäs tuolta laatikosta minkä sain auton mukana 2kpl lehtijousia, 7 lehtisiä, aika vänkyrät vielä... todennäkösesti hj 61 etujouset? pitää mittailla onko sopivat ja laittaa kii ja kahtoo korottuuko.. miettiä sitte jos ne auttaa että mitä teen takapäälle...
...Pitää muutenki kerätä motivaatiota että viittii tonne hankeen mennä seppäämään ku tallis on puimuri-ja traktoriprojektia sun muuta =D
Olisko sulla kuvaa että paljoko korottuis? onko kyse sentistä vai kahdesta vai kymmenestä?
Tuolta Von Lekan topicista kaappasin kuvat: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65893
Innostuin tuosta lisäjousihommelista sen verran että rupeen väsäämään heti kun selviää millä pääsen töis kulkemaan sen aikaa ku hojo on projektina... Kuinkas renkaat, 33" on vissiin suurimmat millä saa laillisesti tiellä ajella?? kellä olis vanteineen??
Innostuin tuosta lisäjousihommelista sen verran että rupeen väsäämään heti kun selviää millä pääsen töis kulkemaan sen aikaa ku hojo on projektina... Kuinkas renkaat, 33" on vissiin suurimmat millä saa laillisesti tiellä ajella?? kellä olis vanteineen??
33" saa sillä aken erillispäätöksellä (löytyy jostain täältä foorumilta), isompaa sitten erikoisluvilla... 12,5x15 vanteet juukasta ~260e kierros ja jostain kummit päälle...
33" saa sillä aken erillispäätöksellä (löytyy jostain täältä foorumilta), isompaa sitten erikoisluvilla... 12,5x15 vanteet juukasta ~260e kierros ja jostain kummit päälle...
33,12.5 r15 saa ihan normi muutoskatsastuksella otteeseen..
saako juukasta jo 12,5 leveetäkin vannetta..???
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/42964/151
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/39446/151
Jompaakumpaa vois harkita...
pastirolli
28.02.2011, 12:50
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/42964/151
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/39446/151
Jompaakumpaa vois harkita...
Ehdottomasti sirocco!!! :)
Tarttisin KÄYTETTYNÄ oikeestaan vanteet ja isoot renkaat (max 33"... pintaa kun olis ees kesäksi...
On aika mielenkiintosta ajella vakio 16 tuumasilla vanteilla missä on 265/75 renkaat venytetty päälle :D vähä meinaa liikenneympyröissä kaatua rengas alle vaikka on 2,8 baria painetta :D eikä ne oo eres hianot
helmapelti
28.02.2011, 13:48
Onko muuten noi fedimatkin pinnoitettuja? Luulis nappuloiden olevan kovilla jos on "liimattu" vanhaan runkoon.
Mites noi apujouset, eikös ne ole sisäänjoustoissa aika jäykät? Riittääkö normi pohjauskumit vai tarviiko rajoittaa enemmänkin? Ulosjousto on kai pakko rajoittaa iskarilla?
Itse taoin vakiojouset ja kaikkiaan meni aikaa ehkä 12h mutta takomiseen n 6h.
Ihan siedettävä homma kun on hyvä von leka ja alaisin mutta ranne ei kestä paukutusta yhtämittaa. eli yksi jousi päivässä on ok. korotin 3" niin on varaa tuuman väsyäkkin.
Etuna on se että voi laitta pitkät iskarit ja nivelriipukkeet ja saa lisää joustoja, haittana että varsinkin norra voi katketa mutta jousitakomo tekee sopivia ja vahvempia n.80€ kpl
Mulla on profiilissa kuviakin..
pastirolli
28.02.2011, 14:39
Myös mankeloimalla jousia saa palautettua alkuperäiseen muotoon. Tuskin kestävät yhtä kauan kuin taotut mutta saapahan lisää aikaa etsiä parempia jousia vanhojen tilalle.
Jos vain korottaa haluaa eikä pelkää jousien katkeamista niin pidemmillä riipuilla pystyy pikkuisen korottamaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=955&pictureid=75688
:D:D:D
Minkälaiseen käyttöön autoa on suunniteltu? Raakaa offia pitkin kivikkoja ja kurakkoja vai ihan kylillä ajeluun?
Tää on varmaan Keravalta...
Tää tulee 95% kylillä ajeluun, metsäteitä ajellessa ja seinäjoen keskustassa päitä käännelles aika on tähän mennes kulunu :D
Tuli laitettua "vapaavirtaussuodatin" =D sihahtaa kivasti kaasun päästettäes :D kuvaa ja videoo tulee heti kun youtube sen vastaanottaa :D
http://www.youtube.com/watch?v=fnTLj4JpPhU youtube raiskaa äänenlaadun ja sihaus ei kuulu tuossa..:mad:
Elikkäs tuossa videokaappaus kuinka lyö savua :D
17433
Ja tuossa ilmanputsaritsydeemi
17434
Emäntä on työharjoittelussa rautakaupas ja kävin sielä sitte kattoos sitä ja löysin tohon ilmanputsariin sopivan 90 mutkan =D toisen pään ulkohalkaisija 90mm sopi justii ilmanputsarin reikään ja toisen pään 75mm eli täydellinen tohon kummiletkuhun =D parasta koko hommas että se on viemäriputken muhvi :D olishan sitä voinu hakee motonetistä valmiita imuputkia ja mutkia mutta mitäs ite tehtyä ja siistiä siinä nyt olis ollu???
Onko muuten noi fedimatkin pinnoitettuja? Luulis nappuloiden olevan kovilla jos on "liimattu" vanhaan runkoon.On on. Niissä on sen verran paljon voideltu päälle uutta kumia ja sikshän ne onki nii korkeita verrattuna ilmotettuun kokoon.
285/75R16 ei muuten sitten pysty muutoskatsastamaan HoJoon. Samalla kuviolla olevaa Insa Special Trackiä löytyy 33x12.50R15 koossa Offivarusteelta, käytännössä jotain 34" korkea.
On on. Niissä on sen verran paljon voideltu päälle uutta kumia ja sikshän ne onki nii korkeita verrattuna ilmotettuun kokoon.
285/75R16 ei muuten sitten pysty muutoskatsastamaan HoJoon. Samalla kuviolla olevaa Insa Special Trackiä löytyy 33x12.50R15 koossa Offivarusteelta, käytännössä jotain 34" korkea.
Ja tämä insa speciaalin sais muutoskatsastettua?? tai vaihtoehtoisesti 265/75-16 niinkuin autossa nyt on alla?
Esim:
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/37998/151
tai
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/37994/151
Oli nii prkuleen kallis tuollaanen insa spesiaal träk
Vilkutin
01.03.2011, 07:06
Fediman sirocco on oiva rengas metässä, mutta jos ajo on 95% maantiellä / metsäautotiellä, niin en kyllä lähtis moista laittamaan.
Varma ja kulutuskestävä valinta ois mudterrain, jopa all-terrain. BF Goodritsiltä.
Seuraavaks rakennat tuuurbon.
Joo, nyt se rengasvalinta on päätetty, 33 tuumaa korkiat renkaat, 12,5 leviät. nii saa vielä otteeseen (?) ja on sopivan hintaset.
pyörähti tänää 500 000 mittaris ja hyvin rouskuttaa :D
Renkaat tilattu; 33x12,5 hankookit ja vanteiksi mustat 15x10" mangelssit -44mm ET:llä :cool:
Hain vielä neljä kpl bmw e30 takajousia niin nyt saa autonki iskuun. katsastusasemalla kävin vielä tarkistamassa että tulevat muutokset saa otteeseen.
Niin ja pakko sanoo takavaloista: katsastusasemalla totesivat, että ne saa olla katolla, koska alhaalla on äärivalot niin silloin rakenne vaatii sen että ne on ylhäällä :D
tyttöystävälle menin sitte viime viikoksi hojottimen käyttöön ja sehän kannatti :( Tulin töistä kotiin nii hyvä että sai avaamet takaasi! Nyt pitäis sitte sillekki ostaa oma maasturi :D
Noniin nyt olis saatu jotai aikaseks =)
17663
eli pemarin jouset tuli hommattua. tuossa etupään jousen yläkiinnike keskeneräisenä. putkenpätkää lyhenneltiin ja hitsattiin siihen kansi.
17664
tee-se-itse pohjauskumit
17665
valmis etupää
17666
vanteenlevityspalojen sorvausta ettei vanteet ota jarrusatuloihin
17667
valmiit spacerit, 9mm
Autoa rakennettiin aika kovalla tempolla, koko perjantai, suoraan auton kimpusta yöksi töihin ja töistä kun pääsi aamulla nii suoraa hallille ja rakennettiin autoa taas iltamyöhään.
niin ja tuohon 2päivän töihin sisälty korinkorotus ja jousikorotukset ja spacerit =)
17668
50mm korinkorotuspalat 60mm paksusta nailonista
17669
takapään itye tehty jousien alakiinnike kiinni hepattuna
Tuossa nostettuna!!!!
17670
17671
17672
tänä iltana hitsaamaan ruostepaikat kuntoon ja ohjausakseli pitää pidentää nii auto on ajovalmis
Joo ja vielä olis tehty vähä lisää:
17862
Etujouset purin, hioin ja maalasin ja vaihoin vielä ehjät norrat.
17863
Runko kokonaisuudessaan tuli hiottua ja maalattua... löytyi siinä pari ruostekohtaa mitkä paikattiin kunnon 6mm tavaralla :D
17864
Siinäpä hitsailen takapään sisärunkoa-mikälie.
17865
Ite tehryt riipukkeet, 8mm vahvat.
17866
Tuollaaset palikat hitsasin kun vanhat oli vähän pehmoosia.
17867
naiset saa tehä naistenhommat :D
17868
Siinä menos leimaamaan. ainoa mistä sano nii oli roiskeläppien puuttuminen mutta läpi meni :)
Rotpal GR
23.03.2011, 09:46
Mistä levike muovit oot hommannu? Millä nimellä kulkee? Tarttis ite kans tollaseet laittaa
Arttuperkule
24.03.2011, 12:34
Mistä levike muovit oot hommannu? Millä nimellä kulkee? Tarttis ite kans tollaseet laittaa
Jyväskylästä ainakin Kumicenteriltä saa eri levyistä ihan tuohon tarkoitukseen olevaa levike kumia, en muista hintaa, mutta ei mitään älyttömiä maksanu. Entisen Dodge Ram:n kaaret tein siitä.
Lokarin sisäreunassa olis ihan suotavaa olla se kanttaus tallella(tai pitää tehä) Kun helpoin tapa kiinnittää noi, on laittaa sikaflexi väliin ja itseporautuvilla ruuvata kiinni.
Rekisteröimätön
27.03.2011, 12:36
Mikä on tuo Bemun jousen sisä reijä hakasija eli minkä kokosesta putkesta tuo keskitappi.
jos värkäis omaan kulkineeseen valmiiksi .
Lokarilevikkeet on merkkiä parlok ja mallia kuorma-auton paripyörälokari (leveys 60cm). siitä puukkosahalla 14cm leveitä soiroja ja pistin emännän ruuvaan itseporautuvilla kiinni :D
Nonniin nyt on ajettu taas tukka takana ku on pienen pojan haave toteutunut: Iiso auto missä on isot pyörät.
Joten tästä voimme päätellä ettei projekti oo edennyt ihan niin paljon.
No kumminkin pikkufiksauksia on tullut tehtyä. Oven lukot vaihtui uusiin ettei autoa aivan noin vaan pikkurikolliset nyysi.
Niin ja tosiaan kuva varovaisista kokeiluista:
18637
Yllättävää miten ilman lukkoja tuollainen auto kiipeää jollain allterraineilla :D
menee ehkä vähän off-topic mutta liittyy nämä off roadiin jotenki :D eli pistetään nyt pari kuvaa ihan näin kevennykseksi ettei mee liika totiseksi tämä touhu:
18639
vappuajelulla harrastamisen jälkeen. löyty sopiva kyltti :D
18640
Kyllä takatuupparillaki pääsee. tätä kuvaa joskus ottaessa tein viimeisen päätöksen ostaa maasturi :D
18641
Töissäki tuli harrastettua off roudia :D
18642
v*ttuku ei oo vinssiä :mad:
Vähän off-topic jatkuu, en kyllä ite ois puolikkaalla lähteny tuommosille mestoille. Rohkeudesta sakotetaan ;-D
Mikäs siinä kun pomot ei usko että talvipaikat ei enään kestä =D kyllä tuoltakin saatiin varmaan 3kuormaa ennen ku meni hakkuuaukealla pinnan läpi :D
Mikäs siinä kun pomot ei usko että talvipaikat ei enään kestä =D kyllä tuoltakin saatiin varmaan 3kuormaa haketta ennen ku meni hakkuuaukealla pinnan läpi :D
Ja jotaki taas tuli viriteltyä parempien virtausten toivossa:
18896
Ja äänenvaimentimena gikserisuzukin änkkä :D sisustat tuli ite tehtyä kumminki.
Ja tässä tulos:
20735
Eli jos jotain kiinnostaa tuosta ostaa nii yhteyttä ottamaan. noita 33muttereita ja moottoria en myy =)
Niin ja sisusta ei ole verinen eli jos jokin sieltä kiinnostaa niin yhteyttä.
pastirolli
08.08.2011, 19:42
Tavara ei lainassa parane. Kuinkas noin pääsi käymään?
kuljettaja ei muista muuta kuin kovan vesisateen ja vauhtia oli 60kmh.
varmaan lähteny vesiliirtoon tai jotain.
Ja tässä tulos:
Auts. Sattuko lainakuskia pahasti?
Tais olla enteellisiä nämä takapuskurin kirjoittelut (game over - you lose the game), vai mitä siellä lukee? ;)
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=16776&d=1295779501
lainakuskilla musta kyynärpää. osunu kattoon ilmeisesti. Henkisistä vaurioista en tiedä kun nainen on kumminkin kyseessä.