View Full Version : Kännykän Nokia E90 remonttia ????
Osaakos joku valaista miten saisi korjattua/puhdistettua , kun kuuluvuus minuun päin aika huonohko ja toiseen suuntaa kuulemma menee hyvin ja voisin kuvitella, että kaiuttimessa voisi olla jopa ohutta metallipölyä.Voiko tuolle itse tehdä jotain puhdistusta vai onko huoltoputiikin hommia
Eihän se kun kattelet sopivan torxin ja alat purkaan.
Hirveesti ei kannata räpsyjä piirilevyille antaa eli ainaki se villapaita pois päältä.
tapsa4x4
22.01.2011, 11:46
Osaakos joku valaista miten saisi korjattua/puhdistettua , kun kuuluvuus minuun päin aika huonohko ja toiseen suuntaa kuulemma menee hyvin ja voisin kuvitella, että kaiuttimessa voisi olla jopa ohutta metallipölyä.Voiko tuolle itse tehdä jotain puhdistusta vai onko huoltoputiikin hommia
mulla on kanssa tollanen E80 jossa aivan sama vika.muakin kiinnostais millä sais korjattua.
mulla on kanssa tollanen E80 jossa aivan sama vika.muakin kiinnostais millä sais korjattua.
Ollut muuten hyvä peli sen jälkeen kun eka vuoden päästä korjattiin ne perus viat ja vielä en raaski luopua, vaikka onkin kuluneisuutta
tapsa4x4
22.01.2011, 12:03
Ollut muuten hyvä peli sen jälkeen kun eka vuoden päästä korjattiin ne perus viat ja vielä en raaski luopua, vaikka onkin kuluneisuutta
sepä se siks mullakin on noita 2kpl. enkä haluais luopua kun vaan sais korjattua.
itellä huollossa tuli vaihdettua noita kaijuttimia, uudemmassa e75 puhdistin metalli muruja semmoisella super mangneetilla ja tuli ainakin paremmaksi vaikka kaikki ei lähtenyt.
ei uusia puhelimia saa pitää taskussa ollenkaan, aina siellä on jotain metalli pölyä.
itellä huollossa tuli vaihdettua noita kaijuttimia, uudemmassa e75 puhdistin metalli muruja semmoisella super mangneetilla ja tuli ainakin paremmaksi vaikka kaikki ei lähtenyt.
ei uusia puhelimia saa pitää taskussa ollenkaan, aina siellä on jotain metalli pölyä.
Mikä supermagneetti ja mitä ottivat suurinpiirtein huollossa, niin ja itse olen sellaisessa paikassa hommissa missä sitä ohutta metääli hiukkasta taatusti leijuu ilmassa ja vaikka olen pitänyt silmälasikotelossa, niin kylläsitä vaan sinne menee,
Kävin ostamassa torksit ja sellaisen päähän laitettavan suurennuslasihässäkän ja sitten paskoja pois kännykästä ja kyllä sitä siellä oli kaiutin verkko täynnä mutta eipä vastaanotettava ääni siitä parantunut, ainakaan riittävästi.Helppo olisi vaihtaa uusi kaiutin,jos se oli juuri se ihme pienehkö mötikkä siinä kannen alla mutta eipä niitä taida Motonetissa olla :-)
Rekisteröimätön
22.01.2011, 17:52
Kännykän osia esim. KLC.Fi
Mä olen niitä silloin tällöin putsannut. Kaiuttimessa todella uhut muovinen kalvo, joka yleensä täysin metallin peitossa. Tuota metallia tulee kaikesta, avaimista ym.
Itse olen käyttänyt kellotöissä käytettävää rodicoa, materiaalina aikalailla samanlaista kuin sisitarra. Tosin paljon pehmeämpää. Sillä varovasti tökkii niin metalli jää kiinni.
Muutama kymmenen putsannut, yksi ei kuulunut sen jälkeen. Tosin oli muutamaan otteeseen jo puhdistettu.
Mä olen niitä silloin tällöin putsannut. Kaiuttimessa todella uhut muovinen kalvo, joka yleensä täysin metallin peitossa. Tuota metallia tulee kaikesta, avaimista ym.
Itse olen käyttänyt kellotöissä käytettävää rodicoa, materiaalina aikalailla samanlaista kuin sisitarra. Tosin paljon pehmeämpää. Sillä varovasti tökkii niin metalli jää kiinni.
Muutama kymmenen putsannut, yksi ei kuulunut sen jälkeen. Tosin oli muutamaan otteeseen jo puhdistettu.
Pitäisikö ottaa uudelleen auki ja yrittää ko tökkimistä, koska enhän silleen hoksannut muuta kuin magneetilla jotenkin varovaisesti.
Uus kaiutin näyttäis maksavan peräti 6 euroa. Kysymys kuuluu, paljonko kannattaa kikkailla?
Niin, eihän siinä kaiuttimessa ole muuta vikaa kuin massaa vaan liikaa. Ei jaksa liikuttaa ilmaa. Mut ei uuden vaihtaminen ole huono idea ollenkaan. Jos osat passaa helposti paikalleen.
Itse aloin niitä puhdistelee jo silloin kun ei ollut nettikauppoja mistä osia ois saanut. Välillä diilattiin osia nokian tuotekehittely puolelta, kun korjaamot ei myynyt.
Uus kaiutin näyttäis maksavan peräti 6 euroa. Kysymys kuuluu, paljonko kannattaa kikkailla?
Tuo puhdistus olis vain kiva kokeilla ja meinasin tilata jo osan mutta kun tuo putiikki on kiinni, siellä oli joku loma menossa.