View Full Version : kokemuksia nissan patrol y61
Elikkäs kattelin tollasta -98 mallin patrolii 2.8td koneella. Onko kellään kokemuksii tai tietoo minkälainen auto on, kestävyydeltään ja muutenkin.
Elikkäs kattelin tollasta -98 mallin patrolii 2.8td koneella. Onko kellään kokemuksii tai tietoo minkälainen auto on, kestävyydeltään ja muutenkin.
Eikö kellään oo mitään sanottavaa :(
No se on sit vissii käytävä ostamassa se ja todeta se sit hyväks tai huonoks :D
Rotpal GR
28.01.2011, 20:46
Kone, laatikot ja perät taitaa olla täysin samat kuten Y60 sarjalaisessa, myös runko varmaankin ihan samanlainen, kori tietysti eri :D. Tuskin sen ikäsessä viä kovin pehmee runko on mutta samat paikat niissä kaiken järjen mukaan menee ekana puhki kuin Y60.
Mulla ei kokemusta Y61 mutta ei kai se kovin paljon erilainen oo kun Y60 jollanen itellä on.
Kaikista parhaiten selviää kun ostat sellasen ja toteet sit että millanen on :)
Kone, laatikot ja perät taitaa olla täysin samat kuten Y60 sarjalaisessa, myös runko varmaankin ihan samanlainen, kori tietysti eri :D. Tuskin sen ikäsessä viä kovin pehmee runko on mutta samat paikat niissä kaiken järjen mukaan menee ekana puhki kuin Y60.
Mulla ei kokemusta Y61 mutta ei kai se kovin paljon erilainen oo kun Y60 jollanen itellä on.
Kaikista parhaiten selviää kun ostat sellasen ja toteet sit että millanen on :)
Joo lauantaina kävin ostamassa, hyvin toiminu ainakin ekat 600km :D Ajettavuus on kyllä todella hyvä, pohjaan joutuu kyllä laittamaan jonkun ruostesuojan kun ei ole kun alkuperänen maali nii on ottanut jonkin verran pintaruostetta. Ja tossa on se takakallistuksenvaimentimen pois kytkentä josta on menny se sylinerijumiin niin se ei toimi :( Mut muuten kaikin puolin tuntus kunnossa olevan :D
Rotpal GR
31.01.2011, 08:31
Kuvia näkyville!! ja vähä tietoja autosta.:D
Pitänee nappasta jokunen kuva kuhan tässä jokupäivä kerkee :D Tuli tossa mieleen et liekköhän kukaan asentanu tollasta turbo timerii autoonsa. niin sillä tulis ainakin käytettyy vähän aikaa aina ajon jälkeen, eikä tarviis ite jäähä siihen odottelemaan :P Tai eniten mietityttää se että mitenkä se käyttäytyy ton ajoneston kanssa????
patroltd
31.01.2011, 21:57
Aja viimenen kilsa vähä rauhallisemmin jos olosuhteet sallii, niin ei tarvi paljoo käytellä.
Ok! Kiitti vinkistä :) Saakos ton patrollin leimattuu 33/12,5/15 renkaille? Kun mitä tuolta foorumeilta lueskellu niin jotkut väittää että saa ja jotkut taas jotta ei :/
Rotpal GR
02.02.2011, 19:22
Mikkäs pyörät siinä o otteessa tällä hetkellä?? vai onko Y61 alkuperänen rengaskoko 215/80R16 sama kun Y60?
"Ex-appiukolla" oli Tansaniassa työreissussa ollessa tuommoinen Y61 Patrol jostain tämän vuosituhannen alkupuolelta. Hieno ja hyvä peli, mitään remonttia ei ollut 2v aikana. Siinä oli 4.2D ja muistaakseni lukot molemmissa päissä. Alustarakenne silmämääräisesti hyvin samankaltainen Y60 kanssa. Alkuperäinen rengaskoko 265/70R16. Heitettiin sillä parin-kolmen tuhannen km "safari" Dar es Salaamista pohjoisen kansallispuistoihin, eikä v*tuttanut yhtään :D
Mulla on katsastuksessa merkitty 255/65R18 myös.
tuli kans tänään haettua tollanen -99 pätkä patukka :) näin vajaan 200km jälkeen ei ainakaan ole muutakuin hyvää sanottavaa.. paitsi ruokailu.
kuinka noi on muilla kuluttanu soppaa ? ku oudoksestaan tuntu vievän maantie ajos aika paljon, vartti tankki 140km ?!?
Ite tossa mitä laskeskellu että vähän reilu 12l 100km nelikko päällä :/
Rekisteröimätön
08.02.2011, 22:03
Pitänee nappasta jokunen kuva kuhan tässä jokupäivä kerkee :D Tuli tossa mieleen et liekköhän kukaan asentanu tollasta turbo timerii autoonsa. niin sillä tulis ainakin käytettyy vähän aikaa aina ajon jälkeen, eikä tarviis ite jäähä siihen odottelemaan :P Tai eniten mietityttää se että mitenkä se käyttäytyy ton ajoneston kanssa????
laitoin timerin omaan y61 . eikä ajonestonkans tullu mitään ongelmia. ainut vaan että kun timeri laskee aikaa et voi laittaa ovia kaukosäätimellä lukkoon, mutta avaimella ovestä kylläkin! ...
Rekisteröimätön
08.02.2011, 22:08
Ite tossa mitä laskeskellu että vähän reilu 12l 100km nelikko päällä :/
ei maha riittää, minulla pitkä y61,ja kulutus talvella sekalaisessa ajossa ilman nelivetoa/nelivedolla yli 14litraa sataselle. ja ainakin 10tankkauskerran laskennan tulos! vaihoin ilmamäärämittarin kulutuksen tippumisen ja kulkupuolen lparantumisen toivossa, mutta turhaan :-x hei hei 640euro!
Minkähän lainen ois jos tollasen tehoboxin asentas? Onko kellään kokemuksii onko niistä mitään hyötyä? Kun Ite ainakin haluisin tota alavääntöö lisää :P
Minkähän lainen ois jos tollasen tehoboxin asentas? Onko kellään kokemuksii onko niistä mitään hyötyä? Kun Ite ainakin haluisin tota alavääntöö lisää :P
Kyllä sillä savua saa tulemaan;) Kulku muuttuu paremmax. Ja hukkaportinkelloon laittaa vielä venttiilin jolla päästää liikoja paineita pois kellolta a vot kyllä kulkee mukavasti.
renkaina 265/75-16 ja kaks tankkaus kertaa, 14,4l ja 16,3l/100km :) ja vähän nuhaselta tuntuu auto...
toi huono käynnistyvyys puoli lämpimällä koneella on ilmeisesti vakio vika ? olin jostain lukevinani et ennakonsäätimen kannen vaihtamalla johonki tarvike malliin rupeis kone käynnistyyn paremmin ?!?
renkaina 265/75-16 ja kaks tankkaus kertaa, 14,4l ja 16,3l/100km :) ja vähän nuhaselta tuntuu auto...
toi huono käynnistyvyys puoli lämpimällä koneella on ilmeisesti vakio vika ? olin jostain lukevinani et ennakonsäätimen kannen vaihtamalla johonki tarvike malliin rupeis kone käynnistyyn paremmin ?!?
Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika :D Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.:mad:
Kyllä sillä savua saa tulemaan;) Kulku muuttuu paremmax. Ja hukkaportinkelloon laittaa vielä venttiilin jolla päästää liikoja paineita pois kellolta a vot kyllä kulkee mukavasti.
Miten lie tossa toi koneen kestävyys että kestääkö se???
Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika :D Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.:mad:
En ole uskaltanut kaasuun koskea kylmänä enkä lämpimänä koitan tuota kuumana puoliväliin.
Kylmänä lähtee hyvin kun ei heti startaa kun hehkunmerkkivalo sammuu vaan odottaa jonkin verran pitempään.
Ohjaustehostimen letku halkes aamulla, valu punaset ölpät pihalle:mad:
Miten lie tossa toi koneen kestävyys että kestääkö se???
Kai se kestää kun ei sorki niitä paineita kovin ylös. Pakko korjata sitten kun särkyy.
Kansi on korjattu sekä kytkin, tiedä sitten johtuuko /edesauttaakao ko viriviri asiaan.
Pahimillaan meni yli 20l/100 km:D On kyllä liikaa. Ajaminen kyllä paljon hauskempaa:) Näin talvella ei voi paljon antaa ylimäärästä, pito on senverran huonoo.
En ole uskaltanut kaasuun koskea kylmänä enkä lämpimänä koitan tuota kuumana puoliväliin.
Kylmänä lähtee hyvin kun ei heti startaa kun hehkunmerkkivalo sammuu vaan odottaa jonkin verran pitempään.
Ohjaustehostimen letku halkes aamulla, valu punaset ölpät pihalle:mad:
Joo itelläkin kyllä kylmänä lähtee ihan hyvin käyntii, mut lämpimänä pitää aina vähän kaasuu tarjota:) Joo ne on nää pakkaset petollisii, ite oon aina antanu lämmitä ennen kun oon lähteny ajelee nii ei oo aivan kohmeessa:rolleyes:
http://www.teholastu.com/product_details.php?p=902 Tollasta tehoboxii kattelin, mitetityttää vaan et mitenkä toimii...:D
perhana, pihalla en oo huomannu/kuullu mitään mut nyt ku vuorokauden oli hallis pakkasia karuus niin painelaakeri huuta ku hyeena :/
perhana, pihalla en oo huomannu/kuullu mitään mut nyt ku vuorokauden oli hallis pakkasia karuus niin painelaakeri huuta ku hyeena :/
Itelläkin oli tänää vaikeuksia saada patrolli käyntii kun jostain syystä lohko ei lämmittäny ja pakkasta oli joku -25 mutta ei suostunu lähtemään käyntiin :( Liekköhä kaikki hehkut mukana pelissä :confused:
Rekisteröimätön
16.02.2011, 19:10
Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika :D Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.:mad:
kävin oman y61:sen kanssa diesel korjaamolla, kyselin huonosta käynnistyvyydestä,huonosta alaväännöstä,ja koneen ravistelusta tietyllä kierrosaluieella. huonoon käynnistyvyyteen ja huonoon alavääntöön ohjeeksi just se ennakon aikaistamine. ja ostin sen lätkän niiltä mut en ole asentanu. huonoon kulkupuoleen ohjeeksi ohjelmistö päivitys?. lähtee kuulemma se aaltoilu kiihdytyksen aikana myös pois sen jälkeen. sitten pumpussa siinä mihin tulee polttoaineputki, siinä iso banjo liitin, se auki ja sieltä sihti pois ,eikä mitään tilalle ,saattaa kuulemma tukkiintua! ja se sihtihomma on kuulemma vain joku nissanin oma systeemi jota ei tarvi!!! hidas reagointi kaasuun johtuu pumpun ja kaasupolkimen sähköisestä keskustelusta ja sitä ei voi nopeuttaa! semmosta...
kävin oman y61:sen kanssa diesel korjaamolla, kyselin huonosta käynnistyvyydestä,huonosta alaväännöstä,ja koneen ravistelusta tietyllä kierrosaluieella. huonoon käynnistyvyyteen ja huonoon alavääntöön ohjeeksi just se ennakon aikaistamine. ja ostin sen lätkän niiltä mut en ole asentanu. huonoon kulkupuoleen ohjeeksi ohjelmistö päivitys?. lähtee kuulemma se aaltoilu kiihdytyksen aikana myös pois sen jälkeen. sitten pumpussa siinä mihin tulee polttoaineputki, siinä iso banjo liitin, se auki ja sieltä sihti pois ,eikä mitään tilalle ,saattaa kuulemma tukkiintua! ja se sihtihomma on kuulemma vain joku nissanin oma systeemi jota ei tarvi!!! hidas reagointi kaasuun johtuu pumpun ja kaasupolkimen sähköisestä keskustelusta ja sitä ei voi nopeuttaa! semmosta...
Nonni, kiitti vinkeistä :) Näillä tiedoilla pääseekin jo pitkälle. Mitähän lie kustantaa toi ohjelma päivitys jos ihan merkki liikkeessä käyttäs:confused:
Rekisteröimätön
17.02.2011, 10:39
Nonni, kiitti vinkeistä :) Näillä tiedoilla pääseekin jo pitkälle. Mitähän lie kustantaa toi ohjelma päivitys jos ihan merkki liikkeessä käyttäs:confused:
en tiiä sitä että auttaako merkkiliikkeessä käynti asiaa. minulle dieselkorjaamolla sanottiin että mennä käymään näillä jotka tekee teholisäyksiä autoihin, oulussa ainakin kaksi paikkaa nitä tekee! omasta datsunista tukin egr:rän, koneen huohotuksen pistin imusarjasta kartanolle ja sitten coolerin vieressä oleva läppä systeemi joko kokonaan pois tai sitten kunnolla se herkistellä että varmasti toimii! egr:rän tulppaus on enämpi kuin suositeltava homma,sotkee konetta meleko rankanlaisesti...jaskapa? paljonko on ajettu sun datsunilla?onko tuotu joskus jostai? minulla italian terveisiä! mikä katkasia on keskikonsolissa ylimmäisenä? mulla vain pohja jäljellä siitä ja nissanilla eivät osanneet auttaa:-(
Rekisteröimätön
17.02.2011, 12:08
en tiiä sitä että auttaako merkkiliikkeessä käynti asiaa. minulle dieselkorjaamolla sanottiin että mennä käymään näillä jotka tekee teholisäyksiä autoihin, oulussa ainakin kaksi paikkaa nitä tekee! omasta datsunista tukin egr:rän, koneen huohotuksen pistin imusarjasta kartanolle ja sitten coolerin vieressä oleva läppä systeemi joko kokonaan pois tai sitten kunnolla se herkistellä että varmasti toimii! egr:rän tulppaus on enämpi kuin suositeltava homma,sotkee konetta meleko rankanlaisesti...jaskapa? paljonko on ajettu sun datsunilla?onko tuotu joskus jostai? minulla italian terveisiä! mikä katkasia on keskikonsolissa ylimmäisenä? mulla vain pohja jäljellä siitä ja nissanilla eivät osanneet auttaa:-(
Mulla on hätävilkun katkasija siinä :)
T:LINNA
en tiiä sitä että auttaako merkkiliikkeessä käynti asiaa. minulle dieselkorjaamolla sanottiin että mennä käymään näillä jotka tekee teholisäyksiä autoihin, oulussa ainakin kaksi paikkaa nitä tekee! omasta datsunista tukin egr:rän, koneen huohotuksen pistin imusarjasta kartanolle ja sitten coolerin vieressä oleva läppä systeemi joko kokonaan pois tai sitten kunnolla se herkistellä että varmasti toimii! egr:rän tulppaus on enämpi kuin suositeltava homma,sotkee konetta meleko rankanlaisesti...jaskapa? paljonko on ajettu sun datsunilla?onko tuotu joskus jostai? minulla italian terveisiä! mikä katkasia on keskikonsolissa ylimmäisenä? mulla vain pohja jäljellä siitä ja nissanilla eivät osanneet auttaa:-(
Aivan joo. Itekkin ajattelin ottaa ton egr:n pois kun eihän sillä hittoakaan tee, muuta kun että sotkee koneen :P Täytyypä käydä kyselee noista liikkeistä mitä niillä ois tarjota. Suurin osa myy vaan niitä pelkkiä tehoboxeja joka liitetään siihe egun rinnalle. Ja mitä oon hevosten tietotoimistosta kuullu nii niillä on kyllä saatu koneita rikki :/ 290000 on tullu lasiin tossa mun kotterossa. Millasii lukemii lie ajaneet noilla koneilla:confused: Ja saksan maaltahan tuo on taitu tuua suomen maalle, kun mitä minä olen ymmärtänyt niin noita ei olisi tuotu suomen markkinoille uutena. en tiiä sit pitääkö paikkaansa. Ja hätävilkun katkaisia löytyy multaki oikeelta puolen ylimmäisestä ja vasemmalla on taas mullakin pelkkä tyhjä paikka :)
Aivan joo. Itekkin ajattelin ottaa ton egr:n pois kun eihän sillä hittoakaan tee, muuta kun että sotkee koneen :P Täytyypä käydä kyselee noista liikkeistä mitä niillä ois tarjota. Suurin osa myy vaan niitä pelkkiä tehoboxeja joka liitetään siihe egun rinnalle. Ja mitä oon hevosten tietotoimistosta kuullu nii niillä on kyllä saatu koneita rikki :/ 290000 on tullu lasiin tossa mun kotterossa. Millasii lukemii lie ajaneet noilla koneilla:confused: Ja saksan maaltahan tuo on taitu tuua suomen maalle, kun mitä minä olen ymmärtänyt niin noita ei olisi tuotu suomen markkinoille uutena. en tiiä sit pitääkö paikkaansa. Ja hätävilkun katkaisia löytyy multaki oikeelta puolen ylimmäisestä ja vasemmalla on taas mullakin pelkkä tyhjä paikka :)
Oikealla puolella on tyhjä paikka mut vasemmalla hätävilkut sit takalasin lämppäri ja alin on lamppujen pesin.
Rekisteröimätön
17.02.2011, 21:28
Oikealla puolella on tyhjä paikka mut vasemmalla hätävilkut sit takalasin lämppäri ja alin on lamppujen pesin.
tarkoitin tuossa käsijarrunvieressä olevaa konsolia ja sen katkaisijat?
Rekisteröimätön
18.02.2011, 08:40
tarkoitin tuossa käsijarrunvieressä olevaa konsolia ja sen katkaisijat?
mulla ei ole siinä mitään katkaisijoita.
T:LINNA
tarkoitin tuossa käsijarrunvieressä olevaa konsolia ja sen katkaisijat?
Joo ei mullakaan oo siinä mitään. vois olettaa että siinä ois noitten penkin lämmittimien paikat :/ Itellä on nyt vaan ton datsunin kanssa ongelmii kun ei meinaa lähtee käyntiin kirveelläkään vaikka on lohkossa ja eilen vaihdoin uudet hehkut, lupailee ja hörähtelee välillä mutta ei lähe käyntiin:mad: Mikähän lie vikana.
Rekisteröimätön
18.02.2011, 16:56
Eli nuo puhutut kulutukset ovat 2.8td entäs onko kellään tietoa sen 3.0 koneen kulutuksesta?
Joo ei mullakaan oo siinä mitään. vois olettaa että siinä ois noitten penkin lämmittimien paikat :/ Itellä on nyt vaan ton datsunin kanssa ongelmii kun ei meinaa lähtee käyntiin kirveelläkään vaikka on lohkossa ja eilen vaihdoin uudet hehkut, lupailee ja hörähtelee välillä mutta ei lähe käyntiin:mad: Mikähän lie vikana.
Ihan samaa pitää mulla, ainut ero ettei oo uusii hehkui eikä lohkolämppäriä.. muutama tunti lämpimäs hallis niin ei meinannu sieltäkään lähteä käyntiin. Näillä kokemuksilla rupee miettiin jo et mitä helvettiä tuli ostettua :)
mulla ei ole siinä mitään katkaisijoita.
T:LINNA
Mulla nuo. Eikä tietoa tuosta ylimmäisestä.
Akku täytyy olla timmissä kunnossa näillä pakkasilla.Täytyy kiertää kunnolla ympäri.
Ihan samaa pitää mulla, ainut ero ettei oo uusii hehkui eikä lohkolämppäriä.. muutama tunti lämpimäs hallis niin ei meinannu sieltäkään lähteä käyntiin. Näillä kokemuksilla rupee miettiin jo et mitä helvettiä tuli ostettua :)
Joo kyllä vähän minuukin mietityttää :) Eilen vaihdoin uuden suodattimen siihen mut en tiiä auttoko sekään, tänää n. 6 tuntii lämpes nii lähti toisella käyntii :/ Aatelin jos ens viikolla veis paikalliseen diesel huoltoon jos ne siellä tietäs paremmin :)
Rekisteröimätön
20.02.2011, 14:05
Joo kyllä vähän minuukin mietityttää :) Eilen vaihdoin uuden suodattimen siihen mut en tiiä auttoko sekään, tänää n. 6 tuntii lämpes nii lähti toisella käyntii :/ Aatelin jos ens viikolla veis paikalliseen diesel huoltoon jos ne siellä tietäs paremmin :)
minulla ei oo olunna datsunissa mitään käynnistyvyys ongelmia. -33 astetta viikolla oli pakkasta ja noin 5 tuntia roikassa . 2 hehkutusta:ensimmäinen hehkutus niin pitkään että kuuluu releen napsahdus konehuoneesta, että lopettaa hehkutuksen(noin 20sekuntia) sitten käännän virta pois ja odota että sulakerasiasta auton sisällä kuuluu napshdus(noin 2-3 sekuntia) ja sitten uusi hehkutus noin 3 sekuntia ja starttaus ja aina lähtee! jos liian nopeasti yrittää hehkuttaa uudestaan se ei hehkuta, pitää oottaa se sisätilan sulakerasiasta kuuluva napsahdus! oliko hankalasti selitetty? mulla uusi akku ja alaku talvesta vaihettu suodatin, polttoaineen suodatettavuus oulun huoltiksilla -32 astetta
Rekisteröimätön
20.02.2011, 14:07
Mulla nuo. Eikä tietoa tuosta ylimmäisestä.
Akku täytyy olla timmissä kunnossa näillä pakkasilla.Täytyy kiertää kunnolla ympäri.
kuva näkyy mutta ensaa selevää nuista katkaisijoista kerro ne mulle?
kuva näkyy mutta ensaa selevää nuista katkaisijoista kerro ne mulle?
Kuva on huono otin uuden.
Kytkimessä merkkivalo ylhäällä. Syttyy kun käyttää kytkintä ON asennossa. Kytkin ponnahtaa perusasentoon.
Kuvassa olis pissapojan tai jms kuva jossa litkunpinta väreilee? Huono on tämä selostuskin.
Auto on uitettu ruotsista joskus.
Eikös tuossa symbolissa oleva sahalaitainen merkki tarkoita yleensä jonkinlaista lämmitystä?
Pyyhkijälle, lasiin sulan kohdalle, pissapojan suuttimelle...?
Kuva on huono otin uuden.
Kytkimessä merkkivalo ylhäällä. Syttyy kun käyttää kytkintä ON asennossa. Kytkin ponnahtaa perusasentoon.
Kuvassa olis pissapojan tai jms kuva jossa litkunpinta väreilee? Huono on tämä selostuskin.
Auto on uitettu ruotsista joskus.
Joo käyttöohjekirjasta lukasin niin se on tuulilasin lämmitin. joka toimii n. 15 min. kerrallaan :)
Rekisteröimätön
20.02.2011, 20:13
minulla ei oo olunna datsunissa mitään käynnistyvyys ongelmia. -33 astetta viikolla oli pakkasta ja noin 5 tuntia roikassa . 2 hehkutusta:ensimmäinen hehkutus niin pitkään että kuuluu releen napsahdus konehuoneesta, että lopettaa hehkutuksen(noin 20sekuntia) sitten käännän virta pois ja odota että sulakerasiasta auton sisällä kuuluu napshdus(noin 2-3 sekuntia) ja sitten uusi hehkutus noin 3 sekuntia ja starttaus ja aina lähtee! jos liian nopeasti yrittää hehkuttaa uudestaan se ei hehkuta, pitää oottaa se sisätilan sulakerasiasta kuuluva napsahdus! oliko hankalasti selitetty? mulla uusi akku ja alaku talvesta vaihettu suodatin, polttoaineen suodatettavuus oulun huoltiksilla -32 astetta
siirretäänpä tämä tänne näkyviin
Kuva on huono otin uuden.
Kytkimessä merkkivalo ylhäällä. Syttyy kun käyttää kytkintä ON asennossa. Kytkin ponnahtaa perusasentoon.
Kuvassa olis pissapojan tai jms kuva jossa litkunpinta väreilee? Huono on tämä selostuskin.
Auto on uitettu ruotsista joskus.
no nyt näkee, kiitos, onko sulla sitten tuulilasissa näkyvillä jotain vastuksia,minulla ei kyllä mitään näy?
minulla ei oo olunna datsunissa mitään käynnistyvyys ongelmia. -33 astetta viikolla oli pakkasta ja noin 5 tuntia roikassa . 2 hehkutusta:ensimmäinen hehkutus niin pitkään että kuuluu releen napsahdus konehuoneesta, että lopettaa hehkutuksen(noin 20sekuntia) sitten käännän virta pois ja odota että sulakerasiasta auton sisällä kuuluu napshdus(noin 2-3 sekuntia) ja sitten uusi hehkutus noin 3 sekuntia ja starttaus ja aina lähtee! jos liian nopeasti yrittää hehkuttaa uudestaan se ei hehkuta, pitää oottaa se sisätilan sulakerasiasta kuuluva napsahdus! oliko hankalasti selitetty? mulla uusi akku ja alaku talvesta vaihettu suodatin, polttoaineen suodatettavuus oulun huoltiksilla -32 astetta
Aamulla taas ei lähteny käyntii vaikka hehkuttelin ihan rauhassa niinkuin sanoit, iltapäivällä kun tulin töistä kotia niin kerrasta käyntii :rolleyes: Pakkasta oli aamulla n 30 astetta ja iltapäivällä joku 20. Ite oon laittanut aina sitä lisäainetta tankkiin aina kun olen tankannu. Joku häikkää tossa nyt kyllä on :confused:
Aamulla taas ei lähteny käyntii vaikka hehkuttelin ihan rauhassa niinkuin sanoit, iltapäivällä kun tulin töistä kotia niin kerrasta käyntii :rolleyes: Pakkasta oli aamulla n 30 astetta ja iltapäivällä joku 20. Ite oon laittanut aina sitä lisäainetta tankkiin aina kun olen tankannu. Joku häikkää tossa nyt kyllä on :confused:
miten kauvvan sulla on aina roikan nokassa ja ootha testannu että se lohkolämmitin toimii? oliko nii että ooot hehkut vaihtanu? puhistitko virtakiskon että voltit kunnolla huilaa(lue: saa kontaktia). tuo lisä aineiden laitto tankkiin ei välttämättä paranna sitä käynnistyvyyttä. kaikki muu mitä tankiin laitat lukuunottamatta diesel, voi pahimmassa tapauksessa huonontaa dieselin syttymistä. mitä on se aine jota laitat tankkiin? jään estoako. vai jotain muuta?
miten kauvvan sulla on aina roikan nokassa ja ootha testannu että se lohkolämmitin toimii? oliko nii että ooot hehkut vaihtanu? puhistitko virtakiskon että voltit kunnolla huilaa(lue: saa kontaktia). tuo lisä aineiden laitto tankkiin ei välttämättä paranna sitä käynnistyvyyttä. kaikki muu mitä tankiin laitat lukuunottamatta diesel, voi pahimmassa tapauksessa huonontaa dieselin syttymistä. mitä on se aine jota laitat tankkiin? jään estoako. vai jotain muuta?
No tossa eilen oli koko yön tulitikku virityksellä tolpan nokassa, ja kyllä toi vastus ihan hyvin lämpenee :/ no tota virtakiskoo en kyllä putsannu, se pitääkin tehä ja jos oikin luvin niist hehkuista niin ne oli 6,5 v :confused: teboilita ostin jotain jäänesto ainetta olikoha king merkkistä. tänääkin tossa kun lähin ajamaan silleen että auto oli seisonu 3 tuntii nii helvetin pitkään piti hangata käyntiin. Yritti kyllä käynistyy kokoajan ja startin voimalla kävikin :mad: ihan tuntus siltä että noi hehkut ei pelitä kunnolla:confused:
Rekisteröimätön
22.02.2011, 17:59
No tossa eilen oli koko yön tulitikku virityksellä tolpan nokassa, ja kyllä toi vastus ihan hyvin lämpenee :/ no tota virtakiskoo en kyllä putsannu, se pitääkin tehä ja jos oikin luvin niist hehkuista niin ne oli 6,5 v :confused: teboilita ostin jotain jäänesto ainetta olikoha king merkkistä. tänääkin tossa kun lähin ajamaan silleen että auto oli seisonu 3 tuntii nii helvetin pitkään piti hangata käyntiin. Yritti kyllä käynistyy kokoajan ja startin voimalla kävikin :mad: ihan tuntus siltä että noi hehkut ei pelitä kunnolla:confused:
jätä ne jäänestoaineet laittamatta,varsinkin kaikki halpis kingit yms biltemat ovat vain ihmisten rahastusta varten. jään estoa kannattaa syksylla ennen kovimpia pakkasia käyttää,mutta muuten ilman parempi. ja putsaile ne virtakiskot, 6,5v=oikeat lukemat. se on vain ollut yksinkertaisesti tieseli niin kohomelossa ettei sen takia oo tartanunna... luulempa ku ilimat lauhtuu ja ajelet pelekällä tiiselillä nii alakaa ramppa kalakattamaan.....ja jos ei niin sitte??
dieselin jäänesto. jos polttoaine järjestemässä tai tankinpohjalla on vettä,liottaa jäänestoaineet nämä vesipisarat sellaiseen muotoon että ne lähtevät/sekoittuvat polttoaineeseen ja sitäkautta jäätymisongelma poistuu. mutta. jos tämä toimenpide tehään talvella kovalla pakkasella ,niin dieselin syttymisherkyys pienenee ja saattaa sitämyten huonontaa käyntiinlähtöä. ja nyt on ollut niin kovat pakkaset että hyvaalätuinen polttoainekkin on ollut jo suodatettavuuden rajoilla( ei tietenkään arktinen laatu)
jätä ne jäänestoaineet laittamatta,varsinkin kaikki halpis kingit yms biltemat ovat vain ihmisten rahastusta varten. jään estoa kannattaa syksylla ennen kovimpia pakkasia käyttää,mutta muuten ilman parempi. ja putsaile ne virtakiskot, 6,5v=oikeat lukemat. se on vain ollut yksinkertaisesti tieseli niin kohomelossa ettei sen takia oo tartanunna... luulempa ku ilimat lauhtuu ja ajelet pelekällä tiiselillä nii alakaa ramppa kalakattamaan.....ja jos ei niin sitte??
dieselin jäänesto. jos polttoaine järjestemässä tai tankinpohjalla on vettä,liottaa jäänestoaineet nämä vesipisarat sellaiseen muotoon että ne lähtevät/sekoittuvat polttoaineeseen ja sitäkautta jäätymisongelma poistuu. mutta. jos tämä toimenpide tehään talvella kovalla pakkasella ,niin dieselin syttymisherkyys pienenee ja saattaa sitämyten huonontaa käyntiinlähtöä. ja nyt on ollut niin kovat pakkaset että hyvaalätuinen polttoainekkin on ollut jo suodatettavuuden rajoilla( ei tietenkään arktinen laatu)
Oolrait! Pitää toivoo että vika on vaan että kertkaikkiaan dieseli on niin kohmeessa. Ja pitää tästä eteenpäin jättää jäänestot kokonaan pois :) Kiitoksia vaan kovasti neuvoista. Laitoin tossa nyt lämpenee koko yöks ja viskasin vielä viltin koneen päälle niin luulis aamulla käynistyvän kun lupas taas 30 asteen yöpakkasii :P
Oolrait! Pitää toivoo että vika on vaan että kertkaikkiaan dieseli on niin kohmeessa. Ja pitää tästä eteenpäin jättää jäänestot kokonaan pois :) Kiitoksia vaan kovasti neuvoista. Laitoin tossa nyt lämpenee koko yöks ja viskasin vielä viltin koneen päälle niin luulis aamulla käynistyvän kun lupas taas 30 asteen yöpakkasii :P
no miten siinä kävi lähtiköse?
no miten siinä kävi lähtiköse?
Paskat ku tolppa ei sitte ollukkaa lämmittäny :) Kolme tuntii piti lämmittää jonka jälkee lähti käyntiin:( Ihme vehe. Sit ajelin sillä aikani ja annoin seisoo 4 tuntii ja eihän se meinannu taas käyntii lähte:eek:
Voi paska, nyt näyttää pahasti siltä että kans pahvi on finaalissa :mad: ihmö möhnää oli syylärissä ja paisunta säiliössä. Pitää huomanna käydä mittuuttaa hiilivedyt jos se on kohollaan nii se on selvä peli:eek: Eli huonon käynistyvyyden syy ois sit varmaan siinä...
Voi paska, nyt näyttää pahasti siltä että kans pahvi on finaalissa :mad: ihmö möhnää oli syylärissä ja paisunta säiliössä. Pitää huomanna käydä mittuuttaa hiilivedyt jos se on kohollaan nii se on selvä peli:eek: Eli huonon käynistyvyyden syy ois sit varmaan siinä...
nosillalailla. mitense nytsilleen olliskansipahvi menny. joko käävit mittauta. tulleeko painetta kuinkapaljon jäähytys järjestelmään
nosillalailla. mitense nytsilleen olliskansipahvi menny. joko käävit mittauta. tulleeko painetta kuinkapaljon jäähytys järjestelmään
No nyt en kyllä ookkaa enää varma onko se toi kanspahvi, Kun ruvettiin tossa tarkemmin tutkimaan niin vaikutti et se möhnä ois ollu vaan ruostetta :mad: Niin tänään otin ja puhdistelin ja laitoin uudet nesteet. mutta kyllähän tuo vähän painetta kasvattaa tonne mutta ei nyt mitenkään älyttömästi :( Ota näistä nyt selvää, jotenkin tuntus oudolta että se ois toi kanspahvi kun ei oo nostanu lämpöjä missään vaiheessa yli normaalin. ja kun lämpimänä toimii kun unelma. Kävin tos tänään pyörähtämässä paikallisessa diesel huollossa ja sano et vika saattaa olla ilmauksessa tai sit venttiilinvälyksissä loppuu varat, on kuulemma ollu sellasta häikkää noissa malleissa:confused:
mikkoimp
28.02.2011, 22:15
tuleeko startatessa savua piipusta? siitä nyt kannaattaa lähteä tutkimaan että puuttuuko aine vai sytytys...
onkos tuossa ihan jo boschin pumppu vaiko lisenssi kiki vai mikä? jos on noista jompikumpi niin hyvin voi olla tuon aikakauden perus vikoja mitä näissä euroopankin autoissa tuntuu olevan, että ei muuta kuin pumppu pajalle ja suuttimet myös tietysti tarkastaa...
tuleeko startatessa savua piipusta? siitä nyt kannaattaa lähteä tutkimaan että puuttuuko aine vai sytytys...
onkos tuossa ihan jo boschin pumppu vaiko lisenssi kiki vai mikä? jos on noista jompikumpi niin hyvin voi olla tuon aikakauden perus vikoja mitä näissä euroopankin autoissa tuntuu olevan, että ei muuta kuin pumppu pajalle ja suuttimet myös tietysti tarkastaa...
Joo kyllähän se savua puskee. En tosta pumpusta kyllä oo aivan varma, mutta jotenki semmone kuva on että ois bochilainen:rolleyes: Joo ja pumpum ja suuttimet ajattelinkin huoltaa tossa lähiaikoina:) Jossain kuulostas että ois vähän ohi vuotoo kun kunnolla alkaa ahtamaan niin alkaa kuulumaan ihme puhina, pitänee viikonloppuna tutkii paremmi.
Joo kyllähän se savua puskee. En tosta pumpusta kyllä oo aivan varma, mutta jotenki semmone kuva on että ois bochilainen:rolleyes: Joo ja pumpum ja suuttimet ajattelinkin huoltaa tossa lähiaikoina:) Jossain kuulostas että ois vähän ohi vuotoo kun kunnolla alkaa ahtamaan niin alkaa kuulumaan ihme puhina, pitänee viikonloppuna tutkii paremmi.
eipäse oo possilainen vaan joku nissanin oma sysyteemi(ei hyvä) mutta onpahan kuitenkin! mitä venttiilin välysten loppumista ne tarkotti???? ja missä ilmauksessa vika?? tarkottikone että se saa ilmoja jostain?? oothan tarkastanut polttoaineen paluuletkut ettei niissä oo murtumia. aiheuttaa just semmosta että saa seisokin jäläkeen pitempään tarttailla ku polttoaine linjat valuu kuiviksi! ja onhan po-aine suodatin kunnolla kiinni, ja kumitiiviste oikein ettei sietä vetele ilimoja. kato ainakin nyt ensiksi semmoset enneku alat pumppua ja suuttimia mihinkään huoltoon viemään.. mulla ajettu 380000. eikä mitään kansi eikä pumppu/suihku remontteja oo tarvinu tehä!!!
eipäse oo possilainen vaan joku nissanin oma sysyteemi(ei hyvä) mutta onpahan kuitenkin! mitä venttiilin välysten loppumista ne tarkotti???? ja missä ilmauksessa vika?? tarkottikone että se saa ilmoja jostain?? oothan tarkastanut polttoaineen paluuletkut ettei niissä oo murtumia. aiheuttaa just semmosta että saa seisokin jäläkeen pitempään tarttailla ku polttoaine linjat valuu kuiviksi! ja onhan po-aine suodatin kunnolla kiinni, ja kumitiiviste oikein ettei sietä vetele ilimoja. kato ainakin nyt ensiksi semmoset enneku alat pumppua ja suuttimia mihinkään huoltoon viemään.. mulla ajettu 380000. eikä mitään kansi eikä pumppu/suihku remontteja oo tarvinu tehä!!!
Kyllähän minä oon noita putkia tarkistellu ja suodattimenkin oon ottanu irti moneen kertaan ja katellu et on kunnolla. Mutta pitää ottaa nyt viikonloppuna suurempaan syyniin että mikä on vikana. Ja tuskinpa siinä mitään vikaa ilmauksen kanssa on kun saa seisoo vaikka viikon mutta kuhan kone on lämpöne niin lähtee käyntiin ihan ilman mitään taisteluita. Vikakooditkaan ei antanu mitään. Mut jospa siitä nyt joku vika löytys kun aikase ehtii :D
Jaahas tossa nyt on tullu semmone ilmiö et tuntus että tyhjäkäynnillä pikkusen pätkis, ajaessa ei ainakaan huomaa mitään. Mistähän moine vois johtuu:confused:
Jaahas tossa nyt on tullu semmone ilmiö et tuntus että tyhjäkäynnillä pikkusen pätkis, ajaessa ei ainakaan huomaa mitään. Mistähän moine vois johtuu:confused:
ei mistään! kylläse siltä kuulostaa että vähän pätkis , varsinkin sillon kun jotokäynti on korotettuna. mulla kuuluu selvästi semmoinen niinku vähän pätkis ku on suora putki ilman äänenvaimentimia! ei se mitään vaarallista ole.... asiasta toiseen joko oot tulupannut egr:rän? kun sen tuluppaus hommelin oot teheny niin nykäseppä se alipaine letku pois mikä tulee kuulerinvieressä olevalle läppä sydeemille.ja tuluppaa se alipaine letku. mulla ainakin on kulukupuoli piristynyt kummasti ku nuo hommat tein. se läppä toimii niinpäin että kun auto on sammuksissa se on kokonaan auki,eli vähänniinkuin lepoasennossa auki, auto käynnissä ja kun sinne sitte jossain vaiheessa sitä alipainetta tulee niin se sulkeutuu, se on jotenkin tuohon egr systeemiin liittyvä juttu(aivan turha)no eioo,,,jos katastus ja kukkalakeilta kysytään. viisaintahan olisi irrottaa koko läppä mutta pahaksi onneksi ne ruuvit on just kuulerista päin ruuvattavissa eli ei auta jos pelekästää ahtoletkun irrottaa. noh 4kpl nn kokoisia pultteja auki ja sitte koko runko kouraan ja läppä akselista irti.
ei mistään! kylläse siltä kuulostaa että vähän pätkis , varsinkin sillon kun jotokäynti on korotettuna. mulla kuuluu selvästi semmoinen niinku vähän pätkis ku on suora putki ilman äänenvaimentimia! ei se mitään vaarallista ole.... asiasta toiseen joko oot tulupannut egr:rän? kun sen tuluppaus hommelin oot teheny niin nykäseppä se alipaine letku pois mikä tulee kuulerinvieressä olevalle läppä sydeemille.ja tuluppaa se alipaine letku. mulla ainakin on kulukupuoli piristynyt kummasti ku nuo hommat tein. se läppä toimii niinpäin että kun auto on sammuksissa se on kokonaan auki,eli vähänniinkuin lepoasennossa auki, auto käynnissä ja kun sinne sitte jossain vaiheessa sitä alipainetta tulee niin se sulkeutuu, se on jotenkin tuohon egr systeemiin liittyvä juttu(aivan turha)no eioo,,,jos katastus ja kukkalakeilta kysytään. viisaintahan olisi irrottaa koko läppä mutta pahaksi onneksi ne ruuvit on just kuulerista päin ruuvattavissa eli ei auta jos pelekästää ahtoletkun irrottaa. noh 4kpl nn kokoisia pultteja auki ja sitte koko runko kouraan ja läppä akselista irti.
Just joo, selvispä sekin :D En oo vielä tulpannu, eilen kävin ostaa uuden imusarjan tiivisteen niin viikonloppuna aatelin tulpata ja putsailla samalla ton imusarjan. Pitänee repiä samoin tein se läppäkin sieltä hemmettiin. riittäkös se jos sen läpän ottaa vaan pois vai onko se tukittava se letkukin? ja tuli tossa hetken mielijohteesa ostettuu ruuvi tolle turbolle jos vaikka sais ahtoja nostettuu :P Mut tiiä kehtaanko nyt vielä etes asentaa.
Just joo, selvispä sekin :D En oo vielä tulpannu, eilen kävin ostaa uuden imusarjan tiivisteen niin viikonloppuna aatelin tulpata ja putsailla samalla ton imusarjan. Pitänee repiä samoin tein se läppäkin sieltä hemmettiin. riittäkös se jos sen läpän ottaa vaan pois vai onko se tukittava se letkukin? ja tuli tossa hetken mielijohteesa ostettuu ruuvi tolle turbolle jos vaikka sais ahtoja nostettuu :P Mut tiiä kehtaanko nyt vielä etes asentaa.
no tuota se nyt taitaa siinävaiheessa olla ihansama jos sen läpän irrottaa . mutta jätä kumminkin se alipaineletku siihen kelloon kiinni. ite otin vain letkun irti ja tuluppasin sen. sitä kelloahan ei tietenkään tarvi tulupata.
entä koneen huohotus? meneekö sulla se vielä imusarjalle? minä oon senkin laittanut pihalle. joo tuota mistä ostit ja /tai millainen ruuvi se on minkä ostit? kerrohhan minkalaisia tuloksia sait aikaseksi! mutta onko siitä mitään hyötyä jos polttoaineen saantia ei saa lisättyä?? ostin tuossa itelle jo kesäksi renkulaisetkin datsuniin:cool: suapa nähä miten tuo kottero jaksaa 33 tuumasilla kulukia....
Terve,
onkohan Patrossa korkea- vai matalapainesuuttimet? Vaikuttaisi V8 6,2 dieseleistä hankitun kokemuksen perusteella suutinvuodolta, eli läpäisee naftaa jatkuvasti, usein molempiin suuntiin (sisään ja ulos).
Matalapaine dieselsuuttimet on helppo testata löysäämällä tyhjäkäynnin aikana jokaista suuttimen polttoaineputkea vuorollaan HIEMAN, se joka ei vaikuta käyntiin, on viallinen.
Ilmanpuhdistin on vaihdettava ensimmäisenä, sillä sehän tukkeutuessaan vie vedot pois ja nostaa kulutuksen. Ajokaudella kannattaa puhdistaa suodatinta useinkin paineilmalla sisältä ulospäin suuntaan (ianoastaan).
EGR-venttiili, tai sen ohjaustunnistimet (ainakin lämpötilantunnistin) tulee tarkastaa, muutoin kone karstoittuu, jos EGR-venttiili on auki kylmällä moottorilla. Jatkossa voimakkaasti karstoittunut moottori venyttää kannenpultit, joka aiheuttaa kansipahvivuodon, kannen vääntymistä ja halkeilua lämpökuormituksen takia mm.
EGR-venttiili sijaitsee "kaasarin", eli imutorven sisällä tai takana.
Hyvä huolto - huoleton ajo.
Terve,
onkohan Patrossa korkea- vai matalapainesuuttimet? Vaikuttaisi V8 6,2 dieseleistä hankitun kokemuksen perusteella suutinvuodolta, eli läpäisee naftaa jatkuvasti, usein molempiin suuntiin (sisään ja ulos).
Matalapaine dieselsuuttimet on helppo testata löysäämällä tyhjäkäynnin aikana jokaista suuttimen polttoaineputkea vuorollaan HIEMAN, se joka ei vaikuta käyntiin, on viallinen.
Ilmanpuhdistin on vaihdettava ensimmäisenä, sillä sehän tukkeutuessaan vie vedot pois ja nostaa kulutuksen. Ajokaudella kannattaa puhdistaa suodatinta useinkin paineilmalla sisältä ulospäin suuntaan (ianoastaan).
EGR-venttiili, tai sen ohjaustunnistimet (ainakin lämpötilantunnistin) tulee tarkastaa, muutoin kone karstoittuu, jos EGR-venttiili on auki kylmällä moottorilla. Jatkossa voimakkaasti karstoittunut moottori venyttää kannenpultit, joka aiheuttaa kansipahvivuodon, kannen vääntymistä ja halkeilua lämpökuormituksen takia mm.
EGR-venttiili sijaitsee "kaasarin", eli imutorven sisällä tai takana.
Hyvä huolto - huoleton ajo.
Itekkin kyllä epäilen noita suuttimia että joku kusee läpi, tänäänkin aamulla starttuutti niin pirun pitkään ennen kun lähti käyntiin savua tuli niin perkeleesti piipusta :D Noi egr:t laitoin tukkoon, samoin kun sen läpänkin nakkasin kankaalle sieltä coolerista. Jotenkin tuntuu vielä että on aika tehoton ja ainetta tuntuu menevän niin perkeleesti 15l 60km :mad: Nyt aatelin viikolla viedä sepälle ton kun ei kehtaa ite enää hermosoluja polttaa ton kanssa :(
Onko kellään mitään tietoo mitkä on patukan normaalit ahot? Asensin tossa ahtopainemittarin nii parhaillaa näytti 0.8 :) Voiko olla että ahtaa niin paljon vakiona:confused:
no miten se patrol nyt pelittää ? joko on onkelmat ratkaistu?
no miten se patrol nyt pelittää ? joko on onkelmat ratkaistu?
Joo noi suuttimethan nuo taitaa olla tiensä päässä, nyt aatelin tänään purkaa ne ja viedä sit sepälle:P Ja turbokin alkaa näköjään olemaan vaihdon tai huollon tarpeessa:D Onko muuten tietoo sulla noista ahtopaineista, mitkä on normaalit ja itellä kun ajaa 100km/h nii ahdot tapissaan. Ei vaikuttas ainakaan ihan normaalilta.
Ja suunnittelin tossa ens kesälomien ratoks koneremonttii tohon :D Tuolta tuntus löytyvän ihan edulliseen hintaan osat http://www.milneroffroad.com mäntä sarja 450€ :P
Rekisteröimätön
30.03.2011, 14:06
Paljonko patrollis on vero pakettiautona ? Kun mulle ei oo vie tullu verolappuja niin ajattelin et tietäs varautua !
LINNA
Paljonko patrollis on vero pakettiautona ? Kun mulle ei oo vie tullu verolappuja niin ajattelin et tietäs varautua !
LINNA
On se yli 300€, olikohan 360 tai jotain en muista varmaksi.
nooh mitenkässe jaskapan patrolli pelittää vaa joko oot pistäny sen paaliin?
Mulla on tuo ZD30DDTi-koneella ja automaagilla. Noin äkikseltään vähien kokemuksian perusteella autossa ei oo mitään yhtäläisyttä Y60 kanssa :)
Kulutukset normi matka-ajossa 10-11 luokkaa ja kanttipyörityksessä 14-15 luokkaa.
-P-
Kone, laatikot ja perät taitaa olla täysin samat kuten Y60 sarjalaisessa, myös runko varmaankin ihan samanlainen, kori tietysti eri :D. Tuskin sen ikäsessä viä kovin pehmee runko on mutta samat paikat niissä kaiken järjen mukaan menee ekana puhki kuin Y60.
Mulla ei kokemusta Y61 mutta ei kai se kovin paljon erilainen oo kun Y60 jollanen itellä on.
Kaikista parhaiten selviää kun ostat sellasen ja toteet sit että millanen on :)
Rotpal GR
27.06.2011, 22:48
Mulla on tuo ZD30DDTi-koneella ja automaagilla. Noin äkikseltään vähien kokemuksian perusteella autossa ei oo mitään yhtäläisyttä Y60 kanssa :)
Kulutukset normi matka-ajossa 10-11 luokkaa ja kanttipyörityksessä 14-15 luokkaa.
-P-
No akselit, runko, tukivarret ym. on samoja omien tulkintojeni mukaan 2007 vuosimalliin saakka ainakin, kun tossa tuli yhtenä päivänä sellasen alla makoiltua niin näki ihan omin silmin :)
ja sitten niissä Y61 ssä joissa 2.8 TD kone niin on sama käsittääkseni vain hieman päivitettynä, sekä laatikko ja jakolaatikko täysin sama kuin 2.8 TD Y60, mutta niissäkin on eroja sitten että mihin maahan on alunperin maahantuotu auto, kun ainakin saksaan uutena tulleissa ei oo ulosottoa kylessä niin laatikko on aivan täysin erilainen ulkoapäin tarkasteltuna. :)
Ajettavuuden suhteen ei ole mitään yhtäläistä :D
Koko alusta voimansiirtoineen ja liikkuvine osineen on tietojeni mukaan täysin uutta vs Y60, eli pidetään yhtenä vahvimmista vakioon laitetuista rakenteista.
2004 mallivuodelle tuli jonniin verran päivityksiä, mutta tais olla vaan koripuolelle :confused:
Suomi-härpäke tuo minun yksilö on, vinssille on paikka keulassa, mutta enpäs ole sillä(kään) silmällä katsellut, että oisko mekaanista mahis pistää.
Tosin liian hyvä metsään on tuo vietäväksi ja liian isokin. Ajelin viime kesänä WJ jeepillä kesätourilla ja sekin oli ehkä turhan suuri, mutta puoli metriä pitempi Nismo on jo liian massiivinen peli.
Hiukkasen tekis mieli kyllä vaihtaa takaisin Diesel WJ:hin, mutta pitäs saada yhtä hyväkuntoinen, eikä viitsisi paskaa kauppakaan tehdä. Pärjäisin pienemmälläkin veturilla.