View Full Version : Mahtoiko olla
Rekisteröimätön
19.01.2011, 17:14
jonkun palstalaisen auto?
http://www.ess.fi/?article=311236
IironSika
19.01.2011, 17:29
Sattuu ja tapahtuu... :(
palo alta 5 kilsan päähän mistä sen muuten sillon ostin :D tais tulla koti-ikävä...
joo ja viis kilsaa ois ollu viel kotio matkaa mut geeärrä halus lämmetä viel viimen kerran...
aika valmiiks tuli, ei jääny konehuoneesta paljoo kerrottavaa ja vinssikin keulilla tais saada lämpöö.
lepoantti
19.01.2011, 20:50
no voi kynsi!! oliko edes palovakuutusta että pääset vääntämään korvauksesta tarkastajan kanssa?
aika valmiiks tuli, ei jääny konehuoneesta paljoo kerrottavaa ja vinssikin keulilla tais saada lämpöö.
KUVIA TÄNNE HETI NYT!!!
oli onneks palovakuutus. mut eihänne korvaa kumminkaan täyttä arvoo. meni vinssi, lisäpitkät ym ja mankka ja länkky sai vettä niskaan ja koneseen oli tehty just jakopään remppa+ vesipumppu. uudet akut ym huollot ja kaikki kulutus tavara oli vaihdettu myös... eli rahaa oli kiinni jonkun verran, eikä varmasti ole kuitteja tallessa. uudesta mankasta saattaa ostokuitti löytyy. toivotaan et tosta jonkun liiran sais on se sentään -92 ja lähes ruosteeton.
KUVIA TÄNNE HETI NYT!!!
X2
joo ja viis kilsaa ois ollu viel kotio matkaa mut geeärrä halus lämmetä viel viimen kerran...
aika valmiiks tuli, ei jääny konehuoneesta paljoo kerrottavaa ja vinssikin keulilla tais saada lämpöö.
Oliks sulla sammutinta mukana?Olisko auttanu?Mulla aina mielessä mitä teen jos leimahtaa ja missä on sammutin...
Mulla aina mielessä mitä teen jos leimahtaa ja missä on sammutin...
Olen kuullut isoilta pojilta että pillu se on aina mielessä mutta että sammutinkin...:D
Kai vehvi otit niitä kuvia?
ei ollu sammutinta eikä se ois auttanutkaan, min 6kg sammutin ois pitäny olla ja olis pitäny saada suhutettua se moottoritilaan mut mun kohdalla se oli mahdotonta kun pellin lukituksen vaijeri jäi käteen ku yritin saada peltiä auki. ilmeisesti ol sulanu jo tina klöntti vaiherin päästä. oli ne tuletkin siinä vaihees ku sain auton pysäytettyä jo sen verta kovat et hankala olis ollu saada ilman isoo sammutinta taltutettua.
itte veikkaan et jostain tuli öljyt pellolle ja sitä oli lentäny turbon päälle ja siitä sytty, tai sitten rajumpi nafta vuoto. mistä näistä tietää.
eli kiltisti tien poskeen polttelee tupakkia ja oottelee palokuntaa vaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=685&pictureid=73752
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=685&pictureid=73753
No siitä tulee luunkova metsäpeli kertakorvauksen jälkeen?
Itte huomasin tuossa joku viikonloppu, että kilpurin sammuttimesta oli hypänny sokka irti. Seuraavan kerran kun kattelin, oli paineetkin hävinny. Ihmeellistä on se, että irtosi hallissa siirrellessä eikä ajoreissulla. Onneks tuo oli vaan 2 kg varasammutin, jolla ei kovin suuria sammutella. Normaalisti kyydissä on 6 kg pullo.
Kai noita pitäis ajoneuvokäytössä aika tiuhaan kattella, että olis jotain hyötyä palon sattuessa.
Iteltä paloi Patrolli sisältä vuosi sitten.
Tein vakuutustarkastajaa varten täydelliset selvitykset autoon tehdyistä muutoksista ja minkä arvoisista asioista on kyse.
Myös valokuvia projektivaiheista laitoin mukaan korvaushakemukseen.
Näin sain vakuutustarkastajalle todistettua, että kyse on huomattavasti vakioautoa arvokkaammasta laitteesta (yli 12.000€)
ja korvaukset tuosta sisäpalosta maksettiin lähes niiden omien korjauslaskelmieni perusteella.
Laskelmasta vähennettiin vain omavastuuosuus ja auton seisontapäivät (IFin osakaskoon ei sisältynyt näitä).
Ilman noita omia laskelmia auto olisi lunastettu kilohinnalla... :p
Jos vain on rakennetusta autosta kyse, niin noi omat laskelmat kannattaa ehdottomasti tehdä.
Edittinä vielä, että mitään erillisiä ostokuitteja ei tarvittu. Tuo oma selvitys laitteiden käypästä hinnasta yleensä riittää todisteeksi.
Oman työn arvosta omaan harrastelaitteeseen kannattaa laittaa väh. se 10€ nto/tunti.
lepoantti
20.01.2011, 16:39
ei ollu sammutinta eikä se ois auttanutkaan, min 6kg sammutin ois pitäny olla ja olis pitäny saada suhutettua se moottoritilaan mut mun kohdalla se oli mahdotonta kun pellin lukituksen vaijeri jäi käteen ku yritin saada peltiä auki. ilmeisesti ol sulanu jo tina klöntti vaiherin päästä. oli ne tuletkin siinä vaihees ku sain auton pysäytettyä jo sen verta kovat et hankala olis ollu saada ilman isoo sammutinta taltutettua.
itte veikkaan et jostain tuli öljyt pellolle ja sitä oli lentäny turbon päälle ja siitä sytty, tai sitten rajumpi nafta vuoto. mistä näistä tietää.
eli kiltisti tien poskeen polttelee tupakkia ja oottelee palokuntaa vaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=685&pictureid=73752
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=685&pictureid=73753
nyt väännät vaan viimeisen päälle sitkeesti tarkastajan kanssa korvauksesta, ensimmäinen tarjous on varmaan sellanen että sä joutusit maksamaan kun olet suvainnut ottaa tämmöseen ruoskaan heiltä palovakuutuksen!! mutta pari kolme tarjousta kun kuuntelee ja sit sanoo että viedään korjaamolle niin saattaa jotakin saada. paraimmillaan 1/4 osan auton taulukkohinnasta, tosin vakuutusheebojen taulukot on alle puolet käyvästä hinnasta....
mutta noin yleisesti ottaen auto joka syttyy palamaan pitäisi varmistaa että palaa varmasti hamaan loppuun, ainakin nää nykyiset "sähköautot" on sellaisia ettei niistä enää autoksi ole vaikka kuinka korjataan.
Ainoa neuvo minkä voin sanoa on että, jos korvaus ei tyydytä niin älä missään tapauksessa hyväksy osakorvausta yhtyöltä ja "riitauta" loppuosaa. Jos näin teet niin yhtiö myy auton ja et ikinä saa riidanalaista osaa. Ulkopuolinen tavarantarkastaja kannattaa kutsua mukaan heti jos vakuutusyhtiö antaa mielestäsi liian alhaisen ehdotuksen.
Itseani kusetettiin röyhkeästi. Olivat vieneet auton AVKlle ja myyty eteenpäin ennekuin sain edes korvausvaatineeseeni vastausta. Muuten en olisi asiasta tiennyt, mutta auton AVKlta ostanut soitti ja kyseli vara-avaimia..:D
Ainoa neuvo minkä voin sanoa on että, jos korvaus ei tyydytä niin älä missään tapauksessa hyväksy osakorvausta yhtyöltä ja "riitauta" loppuosaa. Jos näin teet niin yhtiö myy auton ja et ikinä saa riidanalaista osaa. Ulkopuolinen tavarantarkastaja kannattaa kutsua mukaan heti jos vakuutusyhtiö antaa mielestäsi liian alhaisen ehdotuksen.
Itseani kusetettiin röyhkeästi. Olivat vieneet auton AVKlle ja myyty eteenpäin ennekuin sain edes korvausvaatineeseeni vastausta. Muuten en olisi asiasta tiennyt, mutta auton AVKlta ostanut soitti ja kyseli vara-avaimia..:D
Suunnilleen noin mullekkin kävi poikasena, reippaasti alle puolet auton hinnasta sain käteen. Tarkastaja karjui mulle puhelimessa, ettei se käy, että joku muu näitä tarkastaa, vaan se on justiinsa hän joka asian päättää.