View Full Version : Volvoon pikkulohko V8 ?
onko kukaan sovittanut esim. Chevyn 350 pikkulohkoa TGB:n vaihteistolle? muistelisin että olisi joskus ollut jossain 303 volvossa kasipannu?
jos tietoja niin kaikki tieto tervetullutta moisesta operaatiosta
eikös Tuukalla sellanen ainakin ollu - volvo VeeÅtta tjsp
Kyllä Tuukalta sellainen tosiaan löytyy......valitettavasti on vaan ollut projektina jo liian pitkään. Auton on aikoinaan rakentanut ja katsastanut Aromäen Make.
Kyllä Tuukalta sellainen tosiaan löytyy......valitettavasti on vaan ollut projektina jo liian pitkään. Auton on aikoinaan rakentanut ja katsastanut Aromäen Make.
Toi auto esiteltiin joskus 4X4 Magazinessakin, valitettavasti tekniikasta ei ollut mitään kuvia.
Aromäelle soiteltu ja asennus kuulosti jopa mahdolliselta:D
harmi kun ei oo mitään kuvia sovitusadapterista mut volvon vakioaskin perään se oli kuulemma hepattu.
Aromäelle soiteltu ja asennus kuulosti jopa mahdolliselta:D
harmi kun ei oo mitään kuvia sovitusadapterista mut volvon vakioaskin perään se oli kuulemma hepattu.
Soita vielä Tuukalle, jos se vaikka suostuis myymään sen adapterin, ku ei sen projekti edisty mitenkään.
Ja kohta varmaan Tuukka soittaa mulle ja sitä tekstiä ei voi julkaista tänne :D
hpotteri
21.01.2011, 16:09
On vissiin leimattu ennen 2k vuotta?
Kuvista olis kiva katella kuinka ahdasta volvossa on.
veijon-esso
21.01.2011, 21:06
On vissiin leimattu ennen 2k vuotta?
Kuvista olis kiva katella kuinka ahdasta volvossa on.
Potteri pysyttelee vaan kiltisti volvon originaalissa voimakoneessa!
Potteri pysyttelee vaan kiltisti volvon originaalissa voimakoneessa!
Ai niinku allaolevassa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=72108
nyt tulee vahvaa "joskus kuultu" -faktaa.. Nimittäin takaraivossa kummittelee että joku olisi sanonut että TH-(350?) menisi volvon (amazon, B18?)koneen perään, joten miksi letukan kone ei menisi volvon askin eteen?
..ennenkin olen kyllä erehtynyt, mutta voin muistaa myös väärin...
...ja mutuna ja huonolla 80 luvun muistilla, eiks ISOt pojat laitellu amazoneihin roverin V8 koneita muinoin, sehän tais olla buickin sukunen motti ?
...ja mutuna ja huonolla 80 luvun muistilla, eiks ISOt pojat laitellu amazoneihin roverin V8 koneita muinoin, sehän tais olla buickin sukunen motti ?
Sulkaval taitaavat laitella vieläki..:D
muistelisin että olisi joskus ollut jossain 303 volvossa kasipannu?
jos tietoja niin kaikki tieto tervetullutta moisesta operaatiosta
Jep, tehtaalla tekivät B36 koneella muutaman TGB:n (2x B18 kone liimattuna yhteen)...
Harvinaisia, mutta on olemassa! Tehnyt yhden koneen kun olivat laittaneet sen veneeseen B20:n tilalle (kuulemma väänön ja kulutuksen ? takia???)
hpotteri
22.01.2011, 08:42
Potteri pysyttelee vaan kiltisti volvon originaalissa voimakoneessa!
Rupeeks pelottaa että sä häviit vielä enemmän jos mä vaihdan koneen. Lör.
Kyllä volvossa pitää olla iso ratti ja VOLVON oma kone.
Saahan sitä kiinnostunut olla.
mechanic-71
22.01.2011, 11:26
rooverin 3,5l kasi on kopioitu buickin 218sta tai tehty lisenssillä samaa pataa huhu kertoo yhdestä 343 volvostakin semmoisen löytyvän tuskin enään liikenteessä..:confused:
rooverin 3,5l kasi on kopioitu buickin 218sta tai tehty lisenssillä samaa pataa huhu kertoo yhdestä 343 volvostakin semmoisen löytyvän tuskin enään liikenteessä..:confused:
Rover osti 215 koneen GM:ltä 60-luvulla, silloin se oli jenkeille liian pieni ja tehoton. 70-luvulla tuli saastemääräykset, ja GM halusi ostaa pikku koneen takain. Mutta britit eivät myyneet. :D
tapsa4x4
22.01.2011, 11:41
Lahdessa aikoinaan oli yhdellä harrastajalla range roverin tollasella volvo v8 moottorilla.ei mikään menestys tarina.
Se volvon B36 kasi painaa kuin synti, ja on aika tehoton. On se tietysti vanhakin. Niitä oli myös isommissa PV-malleissa (person vagen), ja kuorma-autoissa.
http://www.tp21.org/b36_motor.htm
Potteri pysyttelee vaan kiltisti volvon originaalissa voimakoneessa!
Mites orginaali tää sitten on?
Lahdessa aikoinaan oli yhdellä harrastajalla range roverin tollasella volvo v8 moottorilla.ei mikään menestys tarina.
Täähän on vähän sama kuin Super Mirafiori ladan tonni kakssatasella koneella;)
veijon-esso
22.01.2011, 14:41
Mites orginaali tää sitten on?
Siinähä lukee volvo, eiks se sillo oo originaal...!
Ja potteri ny vaan on niin rattimies, että saa antaa tasotusta edes moottoriosastolla!
hpotteri
22.01.2011, 16:57
Mites orginaali tää sitten on?
Veijo on just sen verran kapinallinen että on laittanut letukan moottoriin volvon kopan.
Vielä kun laittas volvon moottorin blatseriin niin olis pakka sekasin.
hpotteri
22.01.2011, 16:59
Ai niinku allaolevassa...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3363&pictureid=72108
Toi lohkoon liimattu peltitäplä ei tee letukasta volvoa...
Onks noi kannet jotku bruce springsteen signaturet kun bändiä mainostetaan.
hpotteri
22.01.2011, 17:27
No ei kun takas topikin aiheeseen.
Jos se Tuukka lukee topikkia niin mua ainakin kiinnostais kovasti nähdä että onko autossa vaihteisto siirretty keskelle runkoa vai onko perspeltiä vaan muokattu jotta vasemmalla reunalla ei rojut ota koppaan kiinni ja miten lähellä pakosarjat on kaikkia orkkis letkuja sun muita.
Kelpaiskohan konttorilla selvitys dynaamisesta tilavuudesta?
JanneBlomgren
22.01.2011, 19:20
Mites orginaali tää sitten on?
Ei sulla ole kuvaa siitä 740 Volvon koneesta:D
onko kukaan sovittanut esim. Chevyn 350 pikkulohkoa TGB:n vaihteistolle?
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
jos näkee vaivaa ja volvoon laittaa v8 moottorin niin miksi siihen pitäisi sotkea manuaali laatikko?
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
Jos startti ei pyöritä, niin automaattia ei paljon hinata käyntiin tai jos laatikko päättää hörppiä vettä tai sylkästä muuten vaan öljyt pihalle, niin meno loppuu siihen.
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
mulla on kuva sun volvosta ilman koria, kuvakulma on vaan niin huono ettei näe sitä vaihteistoa, mutta oliko siinä kone niin edessä kuin mahdollista?
kun ei muista miten ahdasta siellä volvossa on
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
mä en kyllä ole ihan samaa mieltä;)
ja tarvii se manuaalikin öljyä toimiakseen
lähinnä tarkoitin että miten paljon pidempi paketti sitten on v8+automaatti ja jakis yhdistelmä mitä volvon orggis paketti on?
laittakaas nyt niitä kuvia tuosta tuukan volvosta kerta niitä tuntuis olevan. tekniikasta lähinnä. tuossa pitkässä 306 mallissa olis kardaaneissa enemmän pelivaraa tomaattia ajatellen...
pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
KYLLÄ!!!!!!!!!!!!!!:D:D
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
Mä en kyllä allekirjoita tuota väitettä;);)
Nimimerkillä: "parit off road mestaruudet automaatilla voittanu joskus":p
Saiskohan G-69 tai MikJus kuvia tekniikasta? Eikös tämä laite heidän nurkissaan oleile...... odottaen jotain?
Mä en kyllä allekirjoita tuota väitettä;);)
Nimimerkillä: "parit off road mestaruudet automaatilla voittanu joskus":p
Ja onhan niitä automaatteja jotka voi hinata käyntiin...Ja JARE-Älä turhaan ole vaatimaton!!
Siellä teillähän on kuitenkin koko roimasti tota autoalan tietoa ja KOKEMUSTA!!
Automaatit ja maastoautot on vakavasti syytä pitää erillään toisistaan. Jos ei poistu missään vaiheessa kestopäällysteeltä, niin voi sitä automaattilaatikkoa harkita.
Jos startti ei pyöritä, niin automaattia ei paljon hinata käyntiin tai jos laatikko päättää hörppiä vettä tai sylkästä muuten vaan öljyt pihalle, niin meno loppuu siihen.
Kyllähän se mieli muuttuu pois automaatista kun niitä pari kymmentä vaihtelee eri autoihin.
Kestäviäkin automaatteja on, kuulemma. Sellaista ei vaan ole vielä tullut vastaan ja jos tulee, mitähän sellanen maksaa?
Siitäpä johtuen mulle ei tule edes kestopäällysteelle yhtään automaattilaatikollista autoa.
Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.
volvolet-sugga
24.01.2011, 17:26
Jep, tehtaalla tekivät B36 koneella muutaman TGB:n (2x B18 kone liimattuna yhteen)...
Harvinaisia, mutta on olemassa! Tehnyt yhden koneen kun olivat laittaneet sen veneeseen B20:n tilalle (kuulemma väänön ja kulutuksen ? takia???)
anteeksi ot, b36 v8 samaa ainoastaan männät, jos jotain epäilyttää niin mä voin lainata lohkon johon voi kasata b18 osilla moottorin
kyllä itekkin mietin laittaa automaatiin mut joutus laittaa ilman kardaania kun ei niin lyhyttä automaattia ole kun vertaa volvon manuaaliin. pitäsköhän siiheen v-åttaan saaha vähän vauhtia?
nyt kun sulla on v- åtta projektina niin otas koneen asennuslaipasta kopioita myyntiin :D ostan heti yhden
tarvii käydä tota timppaa moikkaa jokun päivä ja kattella miten projektia saatas eteenpäin.mut se kytkinkopan kanssa saa askarrella aikas lailla kun mullakin make oli tehnyt sen jonkun letukan kynkin koppaa muokkaamalla ja aika paljon näky noita kohtia mistä oli lyhennetty ja kavennettu jne jne mut koitetaan kuvata se niin kyllä se siitä
Ja sitten kun miettii rataslaatikkoja, niin niitähän on hajonnut tähän mennessä jo...... yksi.
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Mulla on ainakin enempi ollu tomaattilaatikoissa remontteja. Tasan tarvinnu RJ:hin vaihtaa kytkin mulle tullessaan.
Sen sijaan vanista antautui TH350 ekan puolen vuoden jälkeen, vaihettiin toinen tilalle toisesta vanista. Se kesti melkein vuoden, ennenkuin kolmonen hävis. Laitoin uuden masterkitin ja shiftkitin ja prepattuna se multa sitten jatkoi matkaansa. Siinä vehkeessä vitutti lämpimänä eniten se, ettei startti jaksanu kunnolla pyörittää käyntiin ja solenoideista palo kärjet. Eiku soita kaverille "tuu hinaamaan vania, ei tää lähe käyntiin". Kiva oli aina purkaa moottorikoppaa ruuhkaliikenteessä, jotta saa meisseliä työnnettyä solenoidin väliin.
Capriceen piti rakentaa kahdesta hajonneesta th200 4r:stä yksi ehjä jo samalla viikolla, kun se tuli mulle.
Pontiacilla ei oo tarvinnu jäädä tien päälle, vaikka on hajonnu startteja ja kytkinvaijereita. Siitä huolimatta on saanu käyntiin ja liikkellle, kun on kova loota.
Montas kytkintä on menny verrattuna automaattilaatikkoremontteihin? Lootat varmaan ehjänny aina joku puheissaan tosi etevä tallikaveri?
Ei noita kytkimiä ole kovin montaa menny. Yhestä Sj:stä poltin tahallaan ja Land-Roverista irtos keskiö pikku rykäsyssä. Vauhtia tarpeeksi, niin ei tarvii luistatella.
Automaatteja on korjannu kaikki Suomen tunnetut laatikko pajat. En ole ikinä luottanut niissä kotikorjauksiin. Ei varmaan ole tekijästä kiinni kun on noinkin moni yrittäny?
Turha tuosta on väitellä, hyvähän se on, ettei kaikki aja samoilla osilla. Jää enemmän osia molemmin puolin käyttöön. :):)
Topi1982
09.02.2011, 21:03
1990 oli tarjolla Toyota HDJ 80 tomaatilla.
Epäröin ostoa ja kysyin veljeltä kommenttia.
Hän vastasi, että 60 tonnin painoisessa nosturissaan on automaattilaatikko ja ei ongelmia,
silloin kuuteen vuoteen, vieläkin se sama vehje toimii.
Ostin Toyotan ja sen jälkeen aina automaatin, enkä oo katunu ja on niitä muutama ollu
ja kaikki nelivetoja.
No nää Volvot ei oo ollu vielä tomaatteja.
Suurin "maasturi" automaatilla on ollu Scania Ruotsin armeijalta.
Että semmosta peliä!:cool:
Itse en ole automaatti offikamppeilla ajanut kuin Pasilla, mutta sen kyvyistä ei ainakaan jäänyt mitään pahaa mieleen. Mahtava laite kulkemaan, ja pakkovaihteilla pystyi hidastamaan esim. alamäissä jos siltä tuntui. Ei ole vielä tullut vastaavaa laitetta omaan haltuun...valitettavasti. :p
Niin, ja Volvon B36 on kaupattu kahtena versiona autokäyttöön B36A ja B36B (120- ja 180hv.), sekä Pentana AQ180 joka taisi olla aina 180hv. Painoa 235kg.
kyllähän automaatti ja V8 olis aika mukava paketti Volvoon mut tuohon lyhkäseen tgb:n taitaa olla kone-aski paketit liian pitkiä
oisko kellä kasin ja tomaatin mittaa muistissa? pitäneen askarrella tuohon pitkään tgb 20:een kyseinen paketti kun siinä on pitempi akseliväli kuin näissä 303:ssa
Rekisteröimätön
17.02.2011, 20:45
Eihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?
kyllähän automaatti ja V8 olis aika mukava paketti Volvoon mut tuohon lyhkäseen tgb:n taitaa olla kone-aski paketit liian pitkiä
oisko kellä kasin ja tomaatin mittaa muistissa? pitäneen askarrella tuohon pitkään tgb 20:een kyseinen paketti kun siinä on pitempi akseliväli kuin näissä 303:ssa
Kasikone on suurinpiirtein 70cm hihnapyörästä lohkon takapäähän, ja TH350 kuori on noin 56cm. Pitää tarkistaa nuo viel ku käyn täs illalla tallissa.
edit/ Kävin samantien ni ei unohdu. Elikkäs moottori ottaa sen 72-75 senttiä pituutta (riippuu vähän hihnapyörän uramäärästä) ja leveyttä noin 65 senttiä. TH350:en kuori on sen 55 senttiä, ja nelikon ulostulo akselilla noin 56 cm.
Kasikone on suurinpiirtein 70cm hihnapyörästä lohkon takapäähän, ja TH350 kuori on noin 56cm. Pitää tarkistaa nuo viel ku käyn täs illalla tallissa.
edit/ Kävin samantien ni ei unohdu. Elikkäs moottori ottaa sen 72-75 senttiä pituutta (riippuu vähän hihnapyörän uramäärästä) ja leveyttä noin 65 senttiä. TH350:en kuori on sen 55 senttiä, ja nelikon ulostulo akselilla noin 56 cm.
Kiitokset mitoista. eikun mittailemaan jääkö takakardaanille tilaa ollenkaan.
BJ-40/76
14.03.2011, 23:43
Itse mittailin joskus tuota B-volvon KAAVELIA (siis veneessä vastaa kytkinkoppaa:)
ja oli surullisen pieni.
Toki olisin sovittanut tuohon B-n kaaveliin 12h-t:n mutta kun ei sopinut kohtuudella, oli
pulttikehä niin pieni, että 12h-t muistaakseni starttikehä oli suurempi.-> siis pultit ei sopinut.
Tokihan tuon ongelman saa kierrettyä....
Ja muistaakseni sb-chevyssä ole vielä suurempi jako? (jossain olis kuva ainakin noista gm/ toyota B/
nissan ld-28 jaoista. muistaakseni ainakin hahmottelin siihen tuon B-30 jaon?)
Taannoin tutustuin ahvenanmaalla c-303:een missä oli patrolin 3.3d ja askit, ja ei jäänyt
mieleen ettei olis sopinut ok?
ja tuo patrolin 3.3 kutospata ei ole kovin kompakti?
jos tarvit kuvia k.o sovituksesta, niin paiskaa vaikka yv,pitäs löytyä varmuuskopioilta?
Ja koska on kiva hämmentää toisten topiikkeja, niin olisko tomaateissa vaihtoehto G-mersun
automaatti? tuo w-124 taksimersun laatikko ja siihen jakis (ei 4-matic)
Ja että miksi? ulkomuistista: tuo on lyhyt/pieni automaatti, 4-vaihteinen, ei ylivaihde, ja ykkönen
sikahidas, ja vois kestää tuon sb:n kohtuullisilla tehoilla vahvistettuna? olisko jopa g-500 sama
askityyppi?
hpotteri
15.03.2011, 20:11
Itse mittailin joskus tuota B-volvon KAAVELIA (siis veneessä vastaa kytkinkoppaa:)
ja oli surullisen pieni.
Toki olisin sovittanut tuohon B-n kaaveliin 12h-t:n mutta kun ei sopinut kohtuudella, oli
pulttikehä niin pieni, että 12h-t muistaakseni starttikehä oli suurempi.-> siis pultit ei sopinut.
Tokihan tuon ongelman saa kierrettyä....
Ja muistaakseni sb-chevyssä ole vielä suurempi jako? (jossain olis kuva ainakin noista gm/ toyota B/
nissan ld-28 jaoista. muistaakseni ainakin hahmottelin siihen tuon B-30 jaon?)
Taannoin tutustuin ahvenanmaalla c-303:een missä oli patrolin 3.3d ja askit, ja ei jäänyt
mieleen ettei olis sopinut ok?
ja tuo patrolin 3.3 kutospata ei ole kovin kompakti?
jos tarvit kuvia k.o sovituksesta, niin paiskaa vaikka yv,pitäs löytyä varmuuskopioilta?
Ja koska on kiva hämmentää toisten topiikkeja, niin olisko tomaateissa vaihtoehto G-mersun
automaatti? tuo w-124 taksimersun laatikko ja siihen jakis (ei 4-matic)
Ja että miksi? ulkomuistista: tuo on lyhyt/pieni automaatti, 4-vaihteinen, ei ylivaihde, ja ykkönen
sikahidas, ja vois kestää tuon sb:n kohtuullisilla tehoilla vahvistettuna? olisko jopa g-500 sama
askityyppi?
No se on se meisselin "kytkinkoppa" ihan yhtä pieni kun volvonkin..
Mutta eikö letukan moottoriin kannata laittaa joku sfi teräs koppa ja siihen volvon laatikko kiinni, jos haluaa volvon laatikkoa käyttää.
Eihän tätä kysytty, mutta miksi sinne sitä kasia täytyy tunkea, kun ei sovi kuitenkaan. Voimaa, elikkä vääntöähän sinne halutaan ,eikä huipputehoja 6000 kierroksella . Esim. Fordin alhaalt vääntävä 4.9litrainen suorakutonen ,jossa huippuvääntö jo 1600r/min.on paljon parempi kone noille painoille kuin henkula-autoon tarkoitettu samankokoinen kasi, .Kasien kysyntää on kuitenkin senverran että joutuu jotain maksella, mutta isoja kutosia saa lähes ilmaiseksi. Ongelma vaan lienee ettei tuo iso kutonenkaan mahdu?
Duodaduoda, sama motti tai GM 292cid kävi joskus mielessä itsellänikin kun jäi hyvät kokemukset chevyn 4.8L kuutosesta G30 vanissa. Pari asiaa itselläni mietityttää noissa isoissa kuutosissa: Ensinnäkin osat kuutoskoneisiin ovat yleensä kalliimpia/harvinaisempia kuin esim. siihen perinteiseen SB Chevyyn ja toisekseenkin V8 moottori on huomattavasti lyhyempi. Volvo kun on jo valmiiksi turhankin keulapainoinen niin lyhyemmästä moottorista olisi huomattavaa etua painopisteen suhteen.
Mites Mersun V8 (350-560) bensamoottorit? olikos nämä alumiinilohkolla? ei kylläkään mitään hajua että miten tällaisen Volvoon sovittaisi (Volvon omalla laatikolla tai mersun automaatilla?) tai onko ominaisuuksiltaan edes sopiva maastokäyttöön mutta kunhan arvuuttelen...:rolleyes:
Tämäkään vastaus ei vastannut alkuperäiseen kysymykseen yhtään mutta kiinnostaa kumminkin kun itsellänikin 6x6 Volvo pihassa.
Muistaakseni Volvo penta ois käyttäny chevyn pikkulohkoa marinoituna venekäyttöön. Saatto olla niinkin et oli vaan pentan vetolaite mut letukan kone johon oli penta tehny jonku marinointi satsin,onhan niitä ollu vaik mitä kattiloita vene moottorina. Mut eiköös Audin 4.2 litrasta kasia sais aika sopu hintaan,alumiininen ja hyvä ajettava. Löylyä jossain 300hv tietämillä ja yleensä automaatti persiissä,kuulemma vahva ja kestävä. Laatikon sähkönen ohjaus ja ruiskuvehkeiden sovittaminen voi olla työlästä,mut alkaa olla yleistä nykyautoissa.
Mites Mersun V8 (350-560) bensamoottorit? olikos nämä alumiinilohkolla? ei kylläkään mitään hajua että miten tällaisen Volvoon sovittaisi (Volvon omalla laatikolla tai mersun automaatilla?) tai onko ominaisuuksiltaan edes sopiva maastokäyttöön mutta kunhan arvuuttelen...:rolleyes:.
No ainaki yksi helpoimmista moottoreista laittaa, jos ruiskuna halajaa. Nuo koneet kun on mekaanisella ruiskulla, ni ei tarvi oikeestaa enempää sähköjä vedellä ku kaasarikoneeseenkaa. Voimaa maksimissaa se 300hv. Eihän toi mekaaninen ruisku mikää talousihme oo, mut on yksinkertanen ja toimii.
susiraja2
18.03.2011, 20:39
kannatta katella myös nuo ford pikku lohkot
yhen ford 351 w oon purkanut keskimoottori veneestä ja istuttanut mussen keulalle tuli mukaan korjauskirja volvopentan nimellä varustettuna
Mites tollasen volvon katsastus? Onko kuorma-autoissa samat vaatimukset moottorinvaihdolle, kuin henkilö- ja pakettiautoissa?
Löytyykö mitään alle 3,75 -litrasta kasipataa, mikäli Trafi niin haluaa?
Eiks Roverin alukasia oo 3,5?
Eiks Roverin alukasia oo 3,5?
Totta, sehän olis pieni, sulonen, kevyt... Menisi näppärästi vaikka RJ:n keulille, mutta näköjään liikaa tehoa (158hp) jopa 1KZ-T:ä vertailumallina käyttäessä... Mut miten paljon enempi se söis volvossa keittoa, ku volvon oma pata? Kuulin tuossa rangesta, joka imaisi venäjän safarilla kevyet 40l/100km matka-ajossa...
Eiks Roverin alukasia oo 3,5?
3.5 jossa matalin teho on muuten 96hp!!!
3.9
4.0
4.2
4.6
viriviritöötööt
5.0
5.2
6.0
+ kaasut
+ ahtimet
+ kannet mielen mukaan
Ja kuorma-autossahan on rajoittava tekijä tuo akseliston massat ja jarrutehot...
Senkun tekee sen muutoskatsastuksena!!!
Laatikko roverissa sairaaaaaaaaaan pitkä kytkimestään
TWR ja Morgan taas lyhkäsiä, joten sieltä sitten aski...
Sitten löytyy myös muskeli-leylandin 4.4 litrainen rover V8: http://www.uniquecarsandparts.com.au/car_info_leyland_p76.htm
Specifications
MAKE Leyland MODEL Force 7V
BODY TYPE Three-door coupe
PRICE $5270
ENGINE
Cylinders V8
Bore and Stroke 88.9 x 88.9 mm
(3.50 x 3.50 in)
Cubic Capacity 4.414 litres (269.7 cu. in.)
Compression Ratio 9.0 to 1
Valves overhead
Carburettor Two-barrel Stromberg WW downdraft
Power 143 kW (192bhp) at 4250 rpm
Torque 386.1 Nm (285 lb/ft) at 2500 rpm
Mut eiköös Audin 4.2 litrasta kasia sais aika sopu hintaan,alumiininen ja hyvä ajettava. Löylyä jossain 300hv tietämillä ja yleensä automaatti persiissä,kuulemma vahva ja kestävä.
Joo papua piisaa, esim A6 RS+ ja tehoja 485hp, "vähän" virittämälä 600pollea konehuoneeseen korskuamaan...
Hyviä puolia moottorista en löydä muutakuin ei tule vapaa-ajan ongelmia, kun ostaa siihen moottoriin 60.000km tai 4 vuoden välein 3500€:lla HUOLTO-OSIA jotta saa motin pysymään jotenkii kasassa. Lisäksi sitten korjausosat erikseen, joita joutuu hyvin paljon enemmän uusimaan:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ja toinen hyvä juttu on, jotta alustan pultit ei ruostu kun kone vuotaa nestettä ja öljyä jokaisesta mahdottomastakin reiästään....
Laatikko kylläkin hyvä, mutta tekee hieman haastetta nuo etuvetareiden ulostulot laatikon kyljistä...
Uudemmat koneet onkin sitten jo oma lukunsa... esim . kuuluisa V10FSI:eek::eek::eek:
veijon-esso
20.03.2011, 20:03
Kannattaa ottaa noissa suunnitelmissa huomioon moottorin koko. Jos pikkuletukan mitat aiheuttaa hankaluuksia, niin noi ylänokkamersut tai tuplaylänokka vehkeet mitä on ehdoteltu on vitusti leveempiä. Pikkuletukka on oikeesti tosi kompakti mitoiltaan.
Joo papua piisaa, esim A6 RS+ ja tehoja 485hp, "vähän" virittämälä 600pollea konehuoneeseen korskuamaan...
Hyviä puolia moottorista en löydä muutakuin ei tule vapaa-ajan ongelmia, kun ostaa siihen moottoriin 60.000km tai 4 vuoden välein 3500€:lla HUOLTO-OSIA jotta saa motin pysymään jotenkii kasassa. Lisäksi sitten korjausosat erikseen, joita joutuu hyvin paljon enemmän uusimaan:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ja toinen hyvä juttu on, jotta alustan pultit ei ruostu kun kone vuotaa nestettä ja öljyä jokaisesta mahdottomastakin reiästään....
Laatikko kylläkin hyvä, mutta tekee hieman haastetta nuo etuvetareiden ulostulot laatikon kyljistä...
Uudemmat koneet onkin sitten jo oma lukunsa... esim . kuuluisa V10FSI:eek::eek::eek:
Vuotaa öljyä? ettet nyt sekota britti koneisiin?:) Kauanko kestää offiautossa ajaa60000km? No jaa,eipä oo sen kummemmin tullu puuhailtua koko Audin kanssa mitä ny pikku remppaa mut tommoseen koneeseen en oo tehny mitään. Mut kiva ajettava ja kevyt ku on alumiinia.
Kannattaa ottaa noissa suunnitelmissa huomioon moottorin koko. Jos pikkuletukan mitat aiheuttaa hankaluuksia, niin noi ylänokkamersut tai tuplaylänokka vehkeet mitä on ehdoteltu on vitusti leveempiä. Pikkuletukka on oikeesti tosi kompakti mitoiltaan.
Fordin perinteinen pikkulohko on vielä letukkaakin pienempi.
JanneBlomgren
21.03.2011, 07:28
Ja Roverin kasi ei ole ainakaan chevyä pienempi, muistaakseni joku mitta oli jopa isompi.
rooverin kasi 7cm kapeempi ku pikkulohko ja vähän lyhempi en muista paljo
Asiasta kolmanteen jos kilpiin haluaa. näissä 3 akselisissa maastokuorma-autoissahan suurin moottorin teho kun saa olla 111 Kw paperillista tehoa niin paljos kilowatteja saa olla henkilöauto tai pakettiauto C 303:ssa ?
Mites pitkä se volvon vaihteistopaketti on? kytkinkopasta taaempaan vetolaippaan?
Mites pitkä se volvon vaihteistopaketti on? kytkinkopasta taaempaan vetolaippaan?
65 cm. voi olla parin millin heittoa.
Mites pitkä se volvon vaihteistopaketti on? kytkinkopasta taaempaan vetolaippaan?
65 cm. voi olla parin millin heittoa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=15&pictureid=79566
Skaleton
27.04.2011, 22:01
Ei muuta kun chevyn 350 v-8 keulaan, mitäs sitä jahkailemaan. Komee saundi ja hyvältä tuoksuu. Onhan sitä trailereita joilla Vulvaakin pystyy rahtaamaan ajopaikkaan jos ei pätäkästä oo kiinni.
65 cm. voi olla parin millin heittoa.
kyl se on lyhyt
th350+dana18 78cm
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=79588
kyl se on lyhyt
th350+dana18 78cm
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=79588
palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni tuollahan vaihteisto/jakis paketilla Chevyn pikkulohkon sais ehkäpä asennettua Volvoon kun asentais koneen mahdollisimman eteen, syyläri muualle ja siirtäis jarrukellojen paikkaa ;) tai sit venyttää taka-akselia taaksepäin
palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni tuollahan vaihteisto/jakis paketilla Chevyn pikkulohkon sais ehkäpä asennettua Volvoon kun asentais koneen mahdollisimman eteen, syyläri muualle ja siirtäis jarrukellojen paikkaa ;) tai sit venyttää taka-akselia taaksepäin
jos vaikka korvaa jarrukellot hydroboostilla. ;)
Mites tollasen volvon katsastus? Onko kuorma-autoissa samat vaatimukset moottorinvaihdolle, kuin henkilö- ja pakettiautoissa?
Löytyykö mitään alle 3,75 -litrasta kasipataa, mikäli Trafi niin haluaa?
Fordilla oli vuosina -63 ja -64 vuosina (muistaakseni) 221 cid pikkulohkoa. Vain perehtynyt harrastaja tietää, mitä eroa sillä on ulkoisesti 289/302 kanssa... 221cid siis non 3.6 litraa.
http://www.supermotors.net/articles/lfm-issue02-a2-1.php
Nopeella googletuksella löyty tuollainen linkki.