Kirjaudu sisään

View Full Version : Suzuki SJ410 ja neliveto kadulla

Puska-suska
17.01.2011, 23:26
Pari kertaa tänä talvena joutunut lähtemään kadunvarsipaikalta nelivedolla sen yöllä ilmestyneen lumipenkan yli. Toisinaan ollut taas niin sohjonen keli, että ihan suosiolla ajanut taajamassa (lue: pottumaalla) nelivedolla.

Mistähän johtuu, että joskus alkaa täristää ja vaihdekeppiä heiluttaa ihan pelkkä suoralla ajaminen? Johtuukohan tämä jännitteistä etu- ja taka-akselin välillä, joista olen kuullut puhuttavan...?

Yleensä siinä vaiheessa käy laittamassa lukot pois ja vaihdan suosiolla takavedolle.

Ite oon näissä hommissa ainakin toistaiseksi ihan noviisi, ja kysymys nyt kuuluukin:

Onko se täristäminen/jurnutus normaalia vai tekeekö pahasti hallaa? Ja mistä se ensinnäkin johtuu?

LaaLaa
17.01.2011, 23:41
Ei ole normaalia, että nelikko päällä täristää/jurnuttaa mitenkään selvästi. Sinuna tarkistaisin ensimmäiseksi kardaanit ja laatikoiden/moottorin kumityynyt.

Itse olen ajellut läpi talvien napalukot aina kiinni ja vain sulalla asfaltilla heittänyt takavedolle kepistä eikä ongelmia ole esiintynyt.

Samsonite
18.01.2011, 08:01
Renkaat samankokoiset joka kulmassa ? :)

Puska-suska
18.01.2011, 11:35
Renkaat samankokoiset joka kulmassa ? :)

Itseasiassa takana vasemmalla on pikkasen pienempi... Ero ei muistaakseni tosin ole kuin 195/70 vastaan 195/65.

Edit: Ei ne kyllä niin pienet ollu, mutta ero ei kuitenkaan ollu iso.