View Full Version : Kall uppi? Ralli ratti vai orkkis
Olen seurannu tossa tota kyselyä myytävistä rallirateista niin onkos porukalla minkälaisia kokemuksia hyvistä rateista offi käyttöön...
Itse ainakin lähtisin siitä liikkeelle että ratin pitää olla pyöreä ettei mitää formula ratteja kosta sitä pyöritetään kuitenkin paljon.
kokoa en lähtisi pienentämään hirveästi koska kerran metsässä hajos tehostajan letku ja meinas tulla äitiä ikävä ku 33x12,5 väänsi ilman tehostajaa...
urakka nuppi kunnollinen ja muotoiltu olisi hyvä mutta en ole vielä sellaista löytänyt.. jos jostai löytyy yhtä hyvä urakka nuppi kuin Caterpillarin 980G pyöräkoneessa niin sellainen olis hyvä...
Laittakaa kuvia omista ja arvostelua...
Daddy's Toy
15.01.2011, 22:48
Tommoinen on omassa sitimaasturissa kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1783&pictureid=30882
Hyvyydestä tiiä mitään mutta onsevaanniin v*tun hienon näköinen:D
FK Automotive merkiltään.
Ralliratti+hyvä ja ehjä tehostin.On se niin kiva kun tarvii veivata välillä puolelt toiselle ja onhan siinä se menemisen meinikikin! :D
Ennemmin orkkis. Ralliratti metallipuolilla on helvetin huono jos vaikka mettässä ajaa esim. uraan joka saa ratin pyörähtämään ääriasennosta toiseen (Vie nimittäin pian sormet mennessään).
young n dum
15.01.2011, 23:42
Alkuperäinen + Urakka nuppi. se vaan toimii.
orkkis ratti ja nuppi paras koetuista:)
Kyllä noi kaikki nupit ja puolat sattuu ja peukun siinä teloo jos ohjausiskari vaikka pettää tms. kyllä ehjälläkin iskarilla kynsille tulee jos silleen tyyrää että alkaa ratti ottaa "hulluja".
Tositoimissa urakkanuppi on vähä kakspiippunen juttu, onse käteväkin, mutta myös vaarallinen.
maurichia
16.01.2011, 02:27
itsellä ainakin paremmin toimii toi momon 3puolanen mokkaratti 83vuoden ruiserissa, toki uudemman ruiserin ratti joka ois paksumpi ja nahkaa vois olla hyvä kanssa mut toi muovinen ja pikkurillin paksunen oli vaan niin kauhee pidellä käsissä...
Kovia hemmoja on urakkanupilla veivaat, omat käteni ei sellaista kaipaa:rolleyes:
Grantin pehmomuovinen ratti on toistaiseksi ollut paras, millä olen ajanut. Toimii kuivana ja mutaisena.
Land Cruiser
16.01.2011, 09:02
Ralliratti löytyy joka kulkupelistä itsellä. Merkkeinä legendaariset Formuling ja Raid:) LJ:stä löytyy tuo Raidin kolmipuolanen ratti ja onhan sillä vaan paljon mukavampi pyörittää kuin sillä vakio valtameriristeilijän ruorilla:cool:
Ollut kans kaikellaisia tratteja, mutta alkuperänen on paras ja kun niitä tarpeeks kauan on katellu ni myös ehdottomasti kaunein vaihtoehto (alkaa oleen mobilistin oireita).
Kaikista huonoin vaihtoehto on nahkanen pieni ralliratti ohuilla "peltipuolilla" joka on korjailtu jääkiekkoteipillä. Se lätkäteippi repii turpeen ja muun paskan kuivattaneet kädet aika tehokkaasti auki.
Ralliratti on pop. Yleensä nuo vakioratit Eteenkin vanhemmissa land cruisereissa on turhankin suuria pyöritellä ahtaissa paikoissa. Varsinkin jo kuljettajalla on pituutta enemmän ku "munamiehellä" ni tuppaa olemaan ratin ja jalkojen välissä ahdasta.
Edellyttäen tietty että ojaustehostin toimii ja on sopivasti viritetty.
Ja lähes kaikissa kapistuksissa millä tulee päivät ajeltua on nuppi,ni siihen on tottunu.
Tuntuu että jotain puuttuu,jos ei oo nuppia..
No yks tykkää äidistä ja jne.. Eli makuasioita..
Orkkis tietysti :)
http://russianspares.com/shop/images/kormilo%20volan%20UAZ%20GAZ.jpg
Vakio on nuin komea niin turha edes kysyä.
Paitsi jos gt morsen jostain joskus sais...
Eli vakio kunnes toisin todistetaan.
annoin äänen ralliratille
ite tykkään puurattia käyttää, ei jää niin herkästi rasvat ja muuta paskat kiinni kuin kerniseen versioon
urakkanupit sucks - makuasioita tietty
Kovia hemmoja on urakkanupilla veivaat, omat käteni ei sellaista kaipaa:rolleyes:
Grantin pehmomuovinen ratti on toistaiseksi ollut paras, millä olen ajanut. Toimii kuivana ja mutaisena.
x 2
Kolmessa autossa nytkin Grant, yhdessä 10" ja kahdessa 12,5"
unclesam
16.01.2011, 15:49
Rallirattia äänestetty. vanhaa formulingia mukava pyöritellä:rolleyes:
jos jostai löytyy yhtä hyvä urakka nuppi kuin Caterpillarin 980G pyöräkoneessa niin sellainen olis hyvä...
Jos meinaat samanlaista kuin Command Controllissa niin ei ehkä välttämättä olekaan enää niin hyvä kun pyörähtää usemman kierroksen sen puolikkaan kierroksen sijasta, iso nuppi kun vie paljon tilaa.
Urakkanupissa hyvät ja huonot puolet, nopee veivata mut lyö ihan kivasti näpeille.
Ralliratti pitää kyllä ehdottomasti olla!
itellä puuratti ja urakkanuppi. talvella meinaa olla pikkasen epämukava ku on niin saakelin kylmä :(
Orggis rattia+urakkanuppia äänestin. Itellä vaan on semmonen tyyli että monesti tulee roikuttua puoliks ulkona sivuikkunasta niin siitä urakkanupista on hyvä veivata yhdel kädel:o
DarkestMessiah
17.01.2011, 11:01
Vaikka ei vielä kiinni olekkaan, niin ralliratille ääni lähti täältäkin. Suikan ohjaamo käy vakioruorilla kovin ahtaaksi 193 senttiselle kuskille :D ja siitä pikkurillin vahvuusesta kehästä on p#skamainen pitää kiinni.
Suikan ohjaamo käy vakioruorilla kovin ahtaaksi 193 senttiselle kuskille :D ja siitä pikkurillin vahvuusesta kehästä on p#skamainen pitää kiinni.
Mulla kanssa suikassa alkuperäistä pienempi puuratti paikoillaan. Oikein kiva pyöritellä ainakin ohjaustehostimen kanssa. Ja on sopivasti alkuperäistä pienempi.
Pieni ralliratti. Grantin classicci on omaan käteen mukava. Sen pehmeyttäkin arvostaa kerran päänsä siihen äkkipysäyksessä lyöneenä.
-Jarkko-
17.01.2011, 13:38
Tuollaisia nuppeja on tullut käytettyä hiekkalaatikoissa:http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?products_id=30791&type=&brand=&model=&cPath=
Pystyy ajamaan kynäotteellakin ettei rystyset hankaa puoliin...
Jeepin orkkisrattia olen kämmenpohjalla pyöritellyt. Harvoin pitää ottaa tukevammin kiinni.
Puska-suska
17.01.2011, 22:34
Moottoriveneen ratti täällä. Jostain ulkolaitaveneestä se on jäänyt käteen. Halkasijaltaan ralliratti, joten äänestän rallirattia :cool:
Nalle ei mene koskaan tehtaasta eteen. Siksi ehtottomasti orkkisratti. :D