View Full Version : HDJ iskari tarjontaa
Killer-Wo
15.01.2011, 21:30
Olettako löytäneet muita kuin Omen iskareita HDJ/HZJ 80:n alustalle. Ja laskuihin en ota Dopinsonin iskareita. Yritin etsiskellä eri valmistaien tarjontaa kuten Ranchoa. Sieltä löytyy vain stock mallia eli ihan vakio alustalle. No tarkoitus olisi laittaa jotain 2"-4" korotusta joten pidemmät iskarit saisi olla
No skyJackerilta löysin vain taka pumppuja joten nekään ei auta.
Vähä OT mut onks sul ollu onkelmia dobinson iskareitten kaa? Itte asentanu yht.6kpl ja viidessä on ollu vikaa,onkohan niin ettei kysymys ole pelkästään huonosta tuurista?
Mulla oli dopinssonin ohjausiskari, joka luovutti viikossa...
Ite kun aikanaan tarvitsin projektiin iskareita niin kävin auton alla mittailemassa mitä sinne mahtuu ja sitten ranchon nettisivuilta katsomaan mitkä ois mitoiltaan edes sinnepäin.
Ei mikään paha duuni, tulostaa sen taulukon ja siitä sitten valitsemaan.
Muistaakseni siitä näki suoraan kiinnitykset, min ja max mitat sekä liikevaran.
Noita kiinnityksiähän on kohtuu helppo muokata autosta et se tuskin on suuri ongelma.
Ja lopuksi kannattaa selvitellä sekin et mihin kotteroon ne valitut pamput on alunperin tarkoitettu...
Daddy's Toy
16.01.2011, 08:47
Tuolla on mitat hyvin esillä ja kannattaa soittaa sinne.
http://www.4x4parts.fi/
Kyllä ne siellä näkee suoraan valmistajan kirjoista mitat,kiinnitykset yms.
Ei mullekaan löytynyt valmiina +4tuuman iskareita mutta heidän avulla löytyi sopivat.
Olettako löytäneet muita kuin Omen iskareita HDJ/HZJ 80:n alustalle. Ja laskuihin en ota Dopinsonin iskareita. Yritin etsiskellä eri valmistaien tarjontaa kuten Ranchoa. Sieltä löytyy vain stock mallia eli ihan vakio alustalle. No tarkoitus olisi laittaa jotain 2"-4" korotusta joten pidemmät iskarit saisi olla
No skyJackerilta löysin vain taka pumppuja joten nekään ei auta.
OME:lta löytyy N73L eteen ja taakse N74L korotus 75mm-125mm näin kertoo omen taulukko.Itse olen ajanut yli 5v omen alustoilla ja moitteen sanaa ei ole.Takuukin taitaa olla 2v. näin muistelen.Korjatkaa jos ei. Aikoinaan tilasin Ranchon black diamond iskarit joiden piti olla militari mallia ja erikoisen kestävät, olivat myös erinomaisen hintavat. Ne ei kestänyt edes takuu aikaa kun hajosivat. No, nehän olivat niitä perinteisiä erikoisvahvoja jenkki osia.Myyjänä Savonlinnan hummerihuolto.Sanoivat että"jenkit ei ota mitään kantaa noihin, naureskelevat vaan jos alkaa perään kyselee" vai oliko kyseessä muuten huono palvelu ettei laiskuuttaan viitsitty edes asian todellista laitaa edes selvittää?
Killer-Wo
16.01.2011, 10:37
Edellisessä HDJ:ä oli juurikin nuo Omen iskarit ja jouset ja ei niissä nyt moitetta ollut. Nyt oli tarkoitus tuo HZJ korottaa. Ajattelin nyt kokeilla jotain muutakin kuin mitä yleensä tulee ostettua. Eli Omen laaiuun olen varsin tyytyväinen. Juu ranchon sivuilta löytyy hyvä kataloogi josta saa valkattua just mieleisen mittaiset. Ja eivät ole pahan hintaiset esim nuo 9000xl, noin 100€ /kpl suomessa.
Ih8mud sivuilta http://forum.ih8mud.com/80-series-tech/303737-pro-comp-es9000-shock-information-specs.html löytyy aika kattava paketti 80 sarjaan passaavista pro compin iskareista. Voishan nuita Pro Compejakin joskus testata, ei ole kyllä aikaisempaa kokemusta.
No tuo Omen sarjahan oli ihan hyvä kun eteen laittoi 3" ja taakse 2" jouset. Jouset oli normaali jäykkyiset. Tyhjänä auto oli hieman kova mutta kun hieman varustetta oli kyydissä niin silloin meno oli todella hyvä. Rancholta saa tuohon 9000 sarjaa MyRide sarjan jolla saada muutettua iskarin jäykkyyttä. Eli auton korkeutta se ei muuta mutta jäykkyys muuttuu. Yhden porttorangen tiedän missä ne on, ja kovasti iskarit kehuja saanut. Ainut ongelma on kun auto ei ole katumaasturi niin paineilma letkut iskarissa on aika kovilla.
Tojotaltahan saisi tasosäätöisiä iskareita joita on esim HDJ100 sarjassa. Onko kukaan värkännyt niitä HDJ alle. tai yleensäkkään muihin kulkineisiin. Ne taisi olla sellaiset rulla palkeelliset??
Ja vielä niistä dopinsoneista että olen onnistunut hajoittamaan kaikki iskarit mitä olen bj:n alle laittanut. Toki takuukin on pelannut ei voi moittia mutta tuntuu turhauttavalta vaihdella iskareita alvariinsa. Iskarit jotka olen hajoittanut on hajonnut pitkillä venäjän safareilla kun painoa päällä.Iskari ei ulkoisesti hajoa mutta vaimennus teho häviää, öljyt pihalle? No oli niin tai näin niin kyllä iskarin pitäisi sen kestää. Joten en sen takia niitä nyt suosi.
BJ-40/76
17.01.2011, 20:52
Edellisessä HDJ:ä oli juurikin nuo Omen iskarit ja jouset ja ei niissä nyt moitetta ollut. Nyt oli tarkoitus tuo HZJ korottaa. Ajattelin nyt kokeilla jotain muutakin kuin mitä yleensä tulee ostettua. Eli Omen laaiuun olen varsin tyytyväinen. Juu ranchon sivuilta löytyy hyvä kataloogi josta saa valkattua just mieleisen mittaiset. Ja eivät ole pahan hintaiset esim nuo 9000xl, noin 100€ /kpl suomessa.
Ih8mud sivuilta http://forum.ih8mud.com/80-series-tech/303737-pro-comp-es9000-shock-information-specs.html löytyy aika kattava paketti 80 sarjaan passaavista pro compin iskareista. Voishan nuita Pro Compejakin joskus testata, ei ole kyllä aikaisempaa kokemusta.
No tuo Omen sarjahan oli ihan hyvä kun eteen laittoi 3" ja taakse 2" jouset. Jouset oli normaali jäykkyiset. Tyhjänä auto oli hieman kova mutta kun hieman varustetta oli kyydissä niin silloin meno oli todella hyvä. Rancholta saa tuohon 9000 sarjaa MyRide sarjan jolla saada muutettua iskarin jäykkyyttä. Eli auton korkeutta se ei muuta mutta jäykkyys muuttuu. Yhden porttorangen tiedän missä ne on, ja kovasti iskarit kehuja saanut. Ainut ongelma on kun auto ei ole katumaasturi niin paineilma letkut iskarissa on aika kovilla.
Tojotaltahan saisi tasosäätöisiä iskareita joita on esim HDJ100 sarjassa. Onko kukaan värkännyt niitä HDJ alle. tai yleensäkkään muihin kulkineisiin. Ne taisi olla sellaiset rulla palkeelliset??
Ja vielä niistä dopinsoneista että olen onnistunut hajoittamaan kaikki iskarit mitä olen bj:n alle laittanut. Toki takuukin on pelannut ei voi moittia mutta tuntuu turhauttavalta vaihdella iskareita alvariinsa. Iskarit jotka olen hajoittanut on hajonnut pitkillä venäjän safareilla kun painoa päällä.Iskari ei ulkoisesti hajoa mutta vaimennus teho häviää, öljyt pihalle? No oli niin tai näin niin kyllä iskarin pitäisi sen kestää. Joten en sen takia niitä nyt suosi.
Hdj-100 takaiskarit vois jopa sopia, mutta etupää ei varmaankaa (eikö tuo 100 ole rimpulakeula?)
Killer-Wo
18.01.2011, 16:19
Tuossa rimpautin toyotalle ja kysyin nuita HDJ100 säädettäviä ikareita. No hintaa oli 320€/kpl. Tuo Ranchon MyRide ja 9000xl pumput tais olla noin 600€ sarja. Mukaan tulee kompressori, ohjauspaneeli ja kauko-ohjain. No tällähän ei siis voinut säätää tasoa kuten nuilla 100 iskareilla voisi. Mites muuten nuo 100 iskarit toimii. Onko hydrauli vai paineilmatoimiset. Tietääkö kukaan??