View Full Version : Range 740
range mies
12.01.2011, 20:08
joo elikkäs alotin yhen tutun kans semmosen rojektin. missä me nostetaan volvon kori rangen rungolle.. mites parantais rangen etenemistä?? mistä kannattaa ettiä vikaa ku keskilukko ei pelaa?? kannattaako periä hitsata lukkoon?? koroteltu on ja muuta näpertämistä vielä piisaa vaikka kuinka mut tämmössii kysymyksiä tähän välliin..:)
Ei kannata hitsailla lukkoperiä.
Tiiätkö kuinka helposti tupakki katkeaa?? Rangen vetari katkeaa helpommin..:eek:
wr-range
12.01.2011, 22:47
keskitasauspyörästön lukko toimii alipaineella,katso että letkut on kiinni eikä ole murtumia
Ei kannata hitsailla lukkoperiä.
Tiiätkö kuinka helposti tupakki katkeaa?? Rangen vetari katkeaa helpommin..:eek:
HI HII hienosti sanottu..:D
kuulostaa muuten mielenkiintoselta rojektilta.. laitas tonne rojekti osioon juttua tästä..
p.jäppinen
12.01.2011, 23:25
Alipaine vuoto tuli ensimmäisenä mieleen tuohon lukon toimimattomuuteen. Kyllä sinne taka-aksulalle voi kemppiläisen lukon hitsata, vetarit kestää sen mitä ne sattuu kestämään:D riippuu kyllä aika paljon rengastuksesta.
Uudemmis oli keskitasauksen lukitus jakolaatikon kepakossa,joten jos ei toimi ni sisiuskalut esiin. Juu paljon parjatut rangen vetarit ei hitsilukkoa kaipaa,ei kestä vetarit missään akselissa jos kemppi lukko.
Uudemmis oli keskitasauksen lukitus jakolaatikon kepakossa,joten jos ei toimi ni sisiuskalut esiin. Juu paljon parjatut rangen vetarit ei hitsilukkoa kaipaa,ei kestä vetarit missään akselissa jos kemppi lukko.
No kyllä ne nyt kuitenkin määrättyyn rajaan saakka kestää omien kokemusten perusteella (tuolta 90 luvun alkupäästä ja V8 Range ja lappalaiset renkaina).......vaikka on niitä vetareita silti itekkin tullu ehkä siinä kymmenisen kappaletta katkottua ja välillä periäkin rikottu. Eli jos halvalla haluaa parannella etenemistä, niin taakse kemppi ja alle jotain 33-35" halkaisija ja 12,5 leveetä rengasta alle, niin kyllähän se jo aikas kivasti etenee. Mutta jos kauhistuttaa vetarien katkeaminen ja niiden vaihtaminen, niin jätä hitsaamatta.
Tärkein on kuitenkin on yrittää nipistää Volvon kopasta paino minimiin, jotta auton kokonaispaino putoo alle orggis rangen, jolloin ne "tupakki-vetarit" kestää taas vähän paremmin:D
range mies
13.01.2011, 16:53
joo tää on tällänen matalan budjetin rojekti eli ei mitään kovin kalliita palikoita aleta ostelemaan oiskos kellään vara perää myydä jos ois niin uskaltais hitsuuttaa.. volvon korista on poistettu jo etu palkit miltei kokonaan ja lokasuojien kaaret edestä kori tulee sen verran ylös ettei vastaile rattaat kaariin rengastusta mietiskelin jotain insa turbo saharaa.. ym ym eli joku 33tuumaa tullee siitä vaan aika härskin näkönen peli.. jos viittin niin voisin tuonne rojekti osioon jotain päiväkirjaa alkaa pitämään.. mut ainakin profiiliin lisäilen kuvia kunhan saan aikaiseksi..:D
range mies
13.01.2011, 16:54
ja ikä oli 83 eli alipaineellahan se lukko toimii..
Tuohon Rangen vetareiden kestävyyteen, notta kyllä neki vaan kummia kestää kun o kuskilla järki päässä.
Nimimerkillä: 10 spline kemppilukolla + 37"-12,5", eikä yhtää vetarin tumppia.
PS. Onhan mullakin toki kasa HJ:n akseleita tuolla odottomassa, eikähän mikään vehe säry ku on varaosa.:D
p.jäppinen
13.01.2011, 17:27
On noita periä tarjolla, miultakin taitaa löytyy pari kappaletta.
range mies
13.01.2011, 18:07
joo eo ne haittona olis jos niitä pari ois ylimäärästä..
Löytys valmiiks hitsattukin kymppiboori perä,ja varmaankin pari/kolme avointa
range mies
13.01.2011, 18:31
Löytys valmiiks hitsattukin kymppiboori perä,ja varmaankin pari/kolme avointa paliokos pyytelet valmiilla lukolla ja kahella avoimella?
täältäkin vois löytyä periä. yms. Ja löytyy yks valmiiksi hitsattukki.
täältäkin vois löytyä periä. yms. Ja löytyy yks valmiiksi hitsattukki.
etkö sinä anssi opi että älä myy niitä sun varaosia pois.. kuitenki laukee taas joku paikka...:D
range mies
15.01.2011, 12:37
kannattaako kartaania näperrellä traktorin nivelakselista??