View Full Version : Toyota Hilux Ln46 (cid 350)
Juu eli olisi tarkoitus alkaa tekemään otsikon mukaista Hiluxia. Auto siis vm.1984 ja varustettu nykyisin 2l-t koneella joka oisi tarkoitus vaihtaan chevyn 350 pikkulohkoon..Ja nyt ensin mainittakoon että ei ole tarkoituskaan rakentaa autoa tieliikenne käyttöön..ihan traileri pohjalla mennään ja ei niin vakavalla asenteella:)
Joten jos joltain löytyy hyviä vinkkejä ja tietoa projektin edes auttamiseksi niin saa kertoa..
Kuvia laitain sitä mukaan kun ehdin ja projekti etenee.
Tällä hetkellä autoon on hankittu 38" kumit ja beadlockvanteet sekä Chevyn cid 350 kone vm.73 ja kaasarimalli tietenkin.
Tietääkö kukaa paljonko vaatii vaivaa laittaa HJ:n laatikko pikkulohkon perää?
Vai onko joku muu laatikko parempi(lue helpompi) vaihtoehto?
Tietääkö kukaa paljonko vaatii vaivaa laittaa HJ:n laatikko pikkulohkon perää?
Vai onko joku muu laatikko parempi(lue helpompi) vaihtoehto?
http://www.alanmiehet.com/?id=56
KoniJeep
15.01.2011, 08:32
http://www.alanmiehet.com/?id=56
Sorvi ja näppärät sormet, niin syntyy vaikka mitä!:rolleyes:
Muutama kuva "aihiosta":)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=73589&albumid=3641&dl=1295168484&thumb=1
38" vs 33"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=73591&albumid=3641&dl=1295168484&thumb=1
Muutama kuva "aihiosta":)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=73589&albumid=3641&dl=1295168484&thumb=1
38" vs 33"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=73591&albumid=3641&dl=1295168484&thumb=1
Ee nävy???
Nyt olisi Hj 60:sen 4-vaihteinen vaihteisto hommattu..Seuraavaksi olisi haussa camaron paine-asetelma sekä vauhtipyörä. Myös Hj-60:sen kytkinlevy on tarvelistalla.
Jos jollakulla sattuisi olemaan suhteellisen isokokoinen syyläri kaupan niin laittakkee viestiä.:)
Myös muita ylämainittuja osia saapi tarjota jos sellassia löytyy.
jos joltain löytyy hyviä vinkkejä ja tietoa projektin edes auttamiseksi niin saa kertoa..
Kuvia laitain sitä mukaan kun ehdin ja projekti etenee.
Tää ei ole mikään hyvä vinkki, eikä varmaan auta projektissas, mutta jos jotain lisäkipinää saisit: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=24903&highlight=chevota
omaani laitoin aikoinaa blazerin automaatin ja jakolaatikon automaatti kompensoi kätevästi pitkiä välityksiä. ja koko koneenvaihto rojektiin meni kokopäivä kaikkiaan
Nyt olisi 11" vauhtipyörä ja kytkinpaketti tilattu..
Tilasitko oikeen uuden vai löytykö käytetty?
Sillon omaani tehdessä mittailin HJ:n levy olevan päälle 11". Olikohan jotain 11,2", 11,5" tai sinnepäin.
Eipä ole 12" kytkimen osto harmittanut, kun ei ole ollut minkäänlaisia kytkinongelmia. Perävälitykset tosin on 7,34, joten sekin vaikuttaa.
Laatikkoa ei ihan helpolla saa rikki, mutta ennustaisin sulla tulevan perien kanssa murheita, jollet meinaa niitä vaihtaa. :)
Toybota:n puolesta vastaten:
Uusina noi osat tilattu.
Ja akselit vaihtuu, kunhan sopivat osuu etee... Hakuses joko HJ61:sen tahi unimogin aksulat. Tai sit jotku ihan muut, kunhan kestää ja lukot on plussaa!
Juu eli uudet osat tilasin kun eivät olleet omasta mielestä hinnalla pilattu.
Projektissa on muuten myös mukana tuo Kippo86..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3641&pictureid=74934http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3641&pictureid=74934 http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3641&pictureid=74933
Vaihteiston ja koneen yhdistämisen mietiskelyä..Tai ainakin Kippo86:sen puolesta:)
Ja sitten tarvisi tietoutta että mihin tuota alla näkyvän kuvan "anturia" tarvitsee.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?pictureid=74936&albumid=3641&dl=1297793816&thumb=1
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3641&pictureid=74936 http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3641&pictureid=74941
_kekkula_
15.02.2011, 20:51
kuvat ei näy
jos hoojiin laatikon anturii ihmettelet,ni taitaa olla rundikellon anturi,tai aineski näin muistelisin.
Toi kuvan lataus jutun kanssa on vähän vaikea päästä sinuiksi..pahoittelen:)
Tuohon Hj-askin "pooreille" menee muuten suoraan Camaron kytkinlevy. Mistämoinen johtuu niin en tiiä..vähän tuo yllätti.
Nyt oisi muuten hakusessa rikkinäinen GM:än TH-laatikko tai pelkkä runko..tuo Kippo86 heitti ilmoille että yhdistelisi sen ton HJ-laatikon kanssa..Ja kun se tollassia ehottelee niin kai se s..tana meinaan sellasen kanssa tehdä:)
Otappa yhteyttä nimimerkkiin BJV-8, Taikka tule torstaina PäHäMa:n kahvi-iltaan...... Hän toteutti tuollaisen GM + Toyo yhdistelmän BJ:hin vuosia sitten.
Chevyn kytkinkopan ja laatikon väliin leikattiin 30mm paksusta levystä välilaippa.
Muistaakseni 2 pulttia osuu suoraan tuohon yhdistelmään, Eli ei tarvi kikkailla keskittämisenkään kanssa.
Täytyy ottaa lisää selvää aiheesta, ku seuraavaks pitäis saada kone ja loota yhtee.
Mitäs arvon raati sanois ideasta, ku olis kova halu laittaa kaks jakista. Ylimääräsenä pyörii hiluxin jakis, sehän on huomattavast hepposempi ku esim hoojiin. Mut olisko mitää ideaa, et sen laittaiski heti kytkimen jälkee, sit hj:n laatikkopaketti perää? Vai kannattaisko laittaa vaa kaks hj:n jakista peräkkäin?
Saa isäntä ite laittaa lisää kuvia, mut ollaa tässä vaiheessa:
Tölkkejäkin näyttää olevan vinkkelikasin määrä :) :)
Tölkkejäkin näyttää olevan vinkkelikasin määrä :) :)
Oho, mikä sattuma! :D
En ite ees huomannu...
Tuohon Hj-askin "pooreille" menee muuten suoraan Camaron kytkinlevy. Mistämoinen johtuu niin en tiiä..vähän tuo yllätti.
Nyt oisi muuten hakusessa rikkinäinen GM:än TH-laatikko tai pelkkä runko..tuo Kippo86 heitti ilmoille että yhdistelisi sen ton HJ-laatikon kanssa..Ja kun se tollassia ehottelee niin kai se s..tana meinaan sellasen kanssa tehdä:)
Juu, Chevyn ja Toyotan kytkinlevyt on yhteensopivia. Kuka lie kopioinu ja ketä :D
Mulla olis tollanen TH-350 askin runko, mutta paljon helpompaa kun käytätte Chevyn kytkinkoppaa kuten Jeeper tossa jo sanoi. Ja sellainenkin sekä kytkimen haarukka löytyy, 50€+kulut. Jos kiinnostaa, niin privana yhteystietoja :)
Tossa olisi noita kuvia vähän lisää..
Koneen ja vaihdelaatikon yhteen "naittaminen" jatkuu sillälailla että paikallinen Usa-autojen kanssa pelaava yritys edes auttaa projektia lahjoittamalla yhden rikkinäisen TH-lootan meille.
Juu, Chevyn ja Toyotan kytkinlevyt on yhteensopivia. Kuka lie kopioinu ja ketä :D
Mulla olis tollanen TH-350 askin runko, mutta paljon helpompaa kun käytätte Chevyn kytkinkoppaa kuten Jeeper tossa jo sanoi. Ja sellainenkin sekä kytkimen haarukka löytyy
Olisko heittää kuvaa?
Olisko heittää kuvaa?
Tossa pari:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2503&pictureid=75110
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2503&pictureid=75111
Mittojen kans olevia löytyy albumista.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2503
toyota4x4
20.02.2011, 10:30
Tossa olisi noita kuvia vähän lisää..
Koneen ja vaihdelaatikon yhteen "naittaminen" jatkuu sillälailla että paikallinen Usa-autojen kanssa pelaava yritys edes auttaa projektia lahjoittamalla yhden rikkinäisen TH-lootan meille.
onko toi vanha diesel tekniikka myynnissä? 040-7256789
onko toi vanha diesel tekniikka myynnissä? 040-7256789
Puolesta vastaan, on jo myyty.
Tämäki projekti otti valtavan harppauksen eteenpäin.
Tässä pari seuraavaa haastetta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3912&pictureid=79445
Kone heitettynä paikallee. Odottelee kiinnikkeita...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3912&pictureid=79446
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3912&pictureid=79447
Ja tää on se eniten askarruttava haaste. HJ:n laatikko olikin yllättävän lyhyt, ja tosta laatikko tulee nousemaa aika paljon ylöspäin, jolloin kardaanin kulmat menee ihan mahdottomiksi. Tosin ei se noinkaan voi toimia...
Eli mikä olisi paras tapa saada laatikoita taaksepäin? Toinen päälaatikko perään? :D
Jos laitat HJ:n 5-vaihteisen laatikon saat etukartaanista n.8cm pidemmän, sekään ei tuossa varmaan vielä riitä. Saisko koko kone laatikko pakettia taaksepäin, vaikka tulipeltiä siirtämällä.?
Rekisteröimätön
26.04.2011, 14:02
Eli mikä olisi paras tapa saada laatikoita taaksepäin? Toinen päälaatikko perään? :D
Heität ne toyota laatikot kuubaan ja laitat chevyn automaatin ja jakiksen sinne.
Saman etukardaaniongelman huomasin kun tuli aikoinaan tungettua Roverin v8 + Fj-55:n loota Ln-46:seen...... homma hoitui sillä että otti korin pois rungolta ja siirsi tekniikkaa 20cm taaksepäin ja rälläköi riittävästi peltiä pois lattiasta että kori mahtui takaisin paikoilleen :D
Kaikkihan siinä sitten meni uusiksi....... polkimetkin joutui siirtämään
Takimmaisten tulppienkin vaihto oli aika kettumaista, kun ei tullut tehtyä huoltoluukkuja hytin puolelle.
Eli tämä laitos, Nykyinen osoite: Stena-Metal..... R.I.P :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=942&pictureid=48038
Saman etukardaaniongelman huomasin kun tuli aikoinaan tungettua Roverin v8 + Fj-55:n loota Ln-46:seen...... homma hoitui sillä että otti korin pois rungolta ja siirsi tekniikkaa 20cm taaksepäin ja rälläköi riittävästi peltiä pois lattiasta että kori mahtui takaisin paikoilleen :D
Kaikkihan siinä sitten meni uusiksi....... polkimetkin joutui siirtämään
Takimmaisten tulppienkin vaihto oli aika kettumaista, kun ei tullut tehtyä huoltoluukkuja hytin puolelle.
Eli tämä laitos, Nykyinen osoite: Stena-Metal..... R.I.P :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=942&pictureid=48038
Nyt alkaa selvitä sekin, miten olet hyväksynyt Tojotan akselit Jeepin alle :) Pohjimmiltaan Tojota-mies ;)
Nyt alkaa selvitä sekin, miten olet hyväksynyt Tojotan akselit Jeepin alle :) Pohjimmiltaan Tojota-mies ;)
Äläs ny, CJ oli jo ennen tuota ;)
Eipä mulle tuota muutenkaan ongelmia sotkea eri merkkien osia keskenään :D
Käynyt mielessä mutta kun haluaa manuaalin..:D..
Heität ne toyota laatikot kuubaan ja laitat chevyn automaatin ja jakiksen sinne.