PDA

View Full Version : Myyty Wanha kellokorttikone vuosisadan alusta

farmari
02.01.2011, 19:30
Fried.Ernst Benzing GmbH:n tuote viime vuosisadan alkupuolelta. Ollut käytössä ainakin Valmetin Helsingin konttorilla.
Tammikaappi, painoa muutama kymmenen kiloa. Erillinen koneisto kellokorttikoneistolla ja kello-osa kardaanilla synkronoitu. Joitain puutteita korttikoneistossa, ei toimi täysin.
Kuvia löytyy netistä, lnkitän parit:
http://www.tronico.fi/OH6NT/pictures/Benzing_tbn.jpg
http://www.tronico.fi/OH6NT/pictures/BenzingFace.jpg

Tämä pitkäaikainen ystäväkin myydään, kun ei sovellu 2000 luvun taloon.
Mulla on erittäin mittava kokoelma wanhan ajan tarvekaluja keräiltynä ja kaikki lähtee:
puuhokkarit, sepän työkaluja mm.ahjopumppu, suutarin työkaluja, billnäs piilukirves/kirveitä, puutynnnyreitä JNE! Eräskin puupalju, siisti suuri vanha suolauspalju parilla satasella muuttaa jonnekkin?

Kaikki sopuhintaan pois. Sopii kysyä, jos jotain olisi tarpeessa.
Tämä kello speden apteekin hintaan 499,99€

Byrocrat
02.01.2011, 20:30
Valmistettu 1920 - 1935 ja saksalaista laatutyötä.
Vaikka hieno onkin niin jollei kellokorttikoneisto ole kunnossa eikä entistetty muutenkaan (alkuperäiskunnossa) niin hintapyynti pahasti yläkantissa. Mutta saahan sitä pyytää :rolleyes:

farmari
02.01.2011, 21:05
Kun en ilmeisesti ymmärrä nyt antiikin päälle mitään, niin kerro toki mulle ymmärtämättömälle, mistä hinta koostuu ja paljonko mun pitäisi tästä olla vailla?

Vastaan nyt tähän edelliseen, koska muuten joku huomauttaa jotain uppauksesta.

Siis kerros, mitä eroa on vaikkapa suomen puolustusvoimien huutokaupalla myymissä 1990 luvun VW Golfissa tai Saksan Ebayssa huutokaupattavassa?
Onko siis eroa siinä, että onko se paavin tai puolustusvoimien entinen, molemmathan ovat tunnettuja legendoja.
Tai sitten onko se myytävä "tavara" Madonnan, vai Alman. Kumpi mahtaa olla halutumpi?

Sitten vielä se, kuka on halukas hakemaan Saksasta samanlaisen värkin ja mitä sille tulee hintaa?

Eräs oleellisnen tekijä onkin se, että tämä on niin uniikki, ettet sitä löydä, vaikka kuinka nettiä selaat. Tämä on osa Suomen teollisuushistoriaa ja ollut siis Valmetilla. Tässäpä on sellainen asia, jolle ei saksalainen jäykkäsekä osaa laskea arvoa, kun se on niitä asioita, joita kaikki ei ymmärrä.

Byrocrat
02.01.2011, 21:20
Kun en ilmeisesti ymmärrä nyt antiikin päälle mitään, niin kerro toki mulle ymmärtämättömälle, mistä hinta koostuu ja paljonko mun pitäisi tästä olla vailla?

Netissä myynnissä muutama 200€ pintaan (eikä ole huuto). Enkä väittänyt ettei myyjä tiedä antiikista mitään vaan totesin että pyynti on korkea.
Antiikkikellojen kanssa josku enemmänkin touhunnut :rolleyes:

Angelo
02.01.2011, 22:04
Oliko kuvia koneistosta? Jos löytyy niin laita ylivaihde(ät)gmail.com
Oliko tämä vuorokauden vai viikon käyvä? Käynti kunnossa, tai löytyykö kaikki osat edes?
Ja onko tätä itse korjattu?

farmari
02.01.2011, 22:29
Uunituoreita kuvia postissas, älä polta näyttöä.

Angelo
03.01.2011, 14:35
Olisko jotain vaihto hommia? Olisiko jotain mikä kelpaisi rahan sijasta?

farmari
03.01.2011, 14:41
Puntti Becker tai tuu töihin viikoksi raksalle. Multa löytyy aivan kaikkea, että nyt voin vain vähentää, kun uuteen taloon ei riitä tila.

Angelo
03.01.2011, 15:08
Kyl mulla beckeri löytyy, päittäin sit. Ja kunto siinä on suunnilleen sama kuin tuossa. Takavalo takuulla siis. Tietty jos sä tuut mulle viikoksi töihin niin voin laittaa sen kuntoon.;)

Pete
03.01.2011, 16:53
Paas kuvia ja hintoja noista kirveistä

Angelo
04.01.2011, 08:15
No, tehdäänkö me kauppaa? Haluatko kuvia?

Koristeita puuttuu, kaappi muuten hyvässä kunnossa. Jopa takaseinä on suora ja ehjä.