View Full Version : PikkuG
Juuso4x4
31.12.2010, 17:31
Tuli tehtyä tunnukset tännekkin ja eikun heti kirjotteleen tarinaa..
Vuosi sitten tuli erinäisten vaihtokauppojen yhdeydessä mulle 300g mese vuosimallia -80. Auto toimi jonkun aikaa käyttöautona. Muutaman mettäreissun jälkeen alko helmat huutaan palkkia ja ei kun auto talliin ja laikkakone ja plasma kätöseen. Samalla tuli paikkailtua enempiä ruosteita ja tehtyä tilaa isommille reinkaille.
Mätähommien jälkeen tuli taas ajeltua muutama kuukausi tyytyväisenä ja alko tehonpuute vaivaamaan. Ei auttanu kun ajaa auto takas talliin ja alkaa katteleen turboa.
Tällähetkellä turbo paikallaan ja ahtoputkia ootellessa aloin väänteleen turvakaaria.
Suunnitteilla; lukko eteen, varallisuuden salliessa ehkä volvon porttaalit, vinssit, boggerit jne..
Vinkkejä otetaan vastaan! Tais lähtä mopo käsistä?
Varusmiespalvelus tahtoo vaan haitatta niin ajallisesti kuin rahallisesti rakentelua..
Laitetaas vielä lopuksi muutama kuva
Tässä kunnossa tuli mulle
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72759
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72760
Palkkihelmaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72762
Levikettä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72763
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72766
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72765
Turboa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72769
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72768
Kaaria
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72770
Vähän meinaa lutata tuo biltaman pokkari. Vieläköhän menee suunnistuskisoissa tuommonen?
Hyvännäkönen rojekti,onko kaaren levikekumit jotain kuljettimen remmiä kun näyttäs olevan kangas välissä?
...milläspuolella sauma on kun väännät putkea ? sillä oli iso vaikutus lopputulokseen... ei vaan muista pitiks se olla alla vai päällä, ehkä alla eli lestiö vasten... viisaammat kertokoot
Juuso4x4
31.12.2010, 20:05
Joo kuljettimen mattoa on nuo levikkeet
Ja putki on saumatonta putkea.
Tuommosella pokkarilla väännelty tuo pääkaari
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=72772
ok - nyt kun oikeen koitan pinnistää muistia olutpäissäni, tai sauma kuulua just sivulle, saumattomast en tiiä mitn
auttaskos vaseliini lestissä ? tai hiekka sisässä ?
Juuso4x4
31.12.2010, 20:23
Kyllä varmaan hiekka ainakin auttas. Ite oon saumallista vääntäny siten että sauma on ollu lestin ''päällä''.
Vähän meinaa lutata tuo biltaman pokkari. Vieläköhän menee suunnistuskisoissa tuommonen?
Ei oikein tahdo onnistua saumattoman taivutus nätisti noilla rypyttimillä, kokeiltu on.
Mutta sen mitä kuvasta selvän saa, niin eiköhän tommonen pikkuryppymutka kelpaa suunnistuksessa.
Vaseliini lestissä auttaa ainakin saumattomassa putkessa.
young n dum
31.12.2010, 23:24
tai jos rektaali rasvakaan ei auta ni hiekkapuhallus hiekkaa täytee ja tulpat päihi. tai toisee päähä tulppa ja vettä täytee ja pakkasee.. toimii.
Vassua siistimpi vaihtoehto on saippua. Vaikkapa mäntysuopaliuosta purkkiin ja siitä pensselillä lestaan. Helpompi vesiliukoisena putsatakkin ennen maalausta, kuin vähän karhean putkeen pesiytynyt rasva.
Teithän se sinäki viimein tunnukset! Oonki ihmetelly kun aina anonyyminä vaan huutelee :D
Juuso4x4
09.01.2011, 11:37
Taas on muutama tunti tullu värkättyä mersua. Tuli hitsailtua helmoihin putkea johon saa kaaret kiinni. Kai nuo nyt sääntöjen mukaan tulee. Pari kuvaakin tuli otettua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=73267
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=73266
Riippuu vähän minkä sääntäjen mukaan oot rakentamassa?
Paljon on lapun pinta-ala?
:cool: makeeta, pitääkö munki ruveta tekeen kaaret kun ovat niin seksikkäät
Juuso4x4
09.01.2011, 12:04
Suunnistus sääntöjen mukaan. Lapun pinta ala 120 neliöcm.
Ja takapääkaareste sen verran, että eikös se voi tulla takapuskuriin kiinni?
Öö, eikös tuossa puskuri kiinni rungossa?
Rekisteröimätön
13.01.2011, 17:56
Kyllähän se geessä on ainakin vakiona rungossa kiinni
Jep. Pähkäilin vain vain kun joku taisi puhua kaarien kiinnittämisestä puskuriin. Joko se "katosi" johonkin, taisitten näin unta...
Kas, tuossahan tuo olikin... : )
Juuso4x4
13.02.2011, 12:27
Pari päivää ollu aikaa rakennella. Jotain pientä saanu aikaankin. Laitetaas pari kuvaa.
Lisää putkea auton ympärille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=74832
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=74828
Tuommonen tuli kaarien takakiinnityksestä. Ja tuli tosiaan puskuriin kiinni. Muut putket kopassa kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=74829
Valotelinekkin tuli rakenneltua. Keskelle ksenonit ja laidoille normi h3. Kattoa jos nuokin vaihtuis ledeihin tässä joskus..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=74830
Mites muuten, tuleeko tuo välijäähdytin tosiaan tuohon?
Kai siihen edes flekti tulee, puhaltamaan ilmaa alaspäin, muutenhan tuo on tuossa pakosatsin päällä "välilämmitin":D!
Juuso4x4
13.02.2011, 13:15
Eipä sille kuulerille oikeen muutakaan paikkaa oo. Keulaan ei tahdo sopia järkevästi. Kyllä sille flekti tulee. Ja pitää jonkunnäkönen skuuppi rakennella konepeltiin.
Juuso4x4
03.04.2011, 14:47
Pitkästä aikaa viikonloppu tullut puuhasteltua tallissa.
Turvakaaret tuli väänneltyä loppuun ja heftailtua paikalleen. Keulaankin tuli muutama putki väännettyä. Kuva materiaalia siitä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=78000
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=77999
Ahtoputket sain kans hajettua ja laiteltua paikalleen. Snorkkelikin tuli tekastua viemäriputkesta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=77996
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=77995
Vielä ku öljyä sais turbolle niin sais ottaa savut. Kuulemma öljynsuodattimen jalassa ois om617 koneessa lähtö öljylle. Ei kellään sattus oleen kuvatusta siitä?
Eipä sille kuulerille oikeen muutakaan paikkaa oo. Keulaan ei tahdo sopia järkevästi. Kyllä sille flekti tulee. Ja pitää jonkunnäkönen skuuppi rakennella konepeltiin.
Kyllä sen kuulerin saa loistavasti pikku fixillä keulalle mahtumaan ja pelaa varmasti paremmin.. Profiilissa omasta kuvia.. :cool:
Vielä ku öljyä sais turbolle niin sais ottaa savut. Kuulemma öljynsuodattimen jalassa ois om617 koneessa lähtö öljylle. Ei kellään sattus oleen kuvatusta siitä?
Tuotatuota, 617 koneissahan tuppas olemaan enempi ja vähempi mekaanisia öljynpainemittareita, ainakin henkilöautosovelluksissa... Ei jaksa muistaa tuon vanhan koneen juttuja, mutta etsipä se anturin kello ja haaroita siitä sen lähdöstä... Jos suodatinjalalta lainailet, niin varmistu ettei ole joku termarilla ohjattu öljynkierto, eli sellanen jossa ei kiertoa kylmällä koneella, niitäkin joissain oli... Uudemmissa 60X sukusissahan on kannen takapäässä yks 6 kolotulpalla tukittu öljykanava joka passaa varsin hyvin just em. tarpeisiin, ettei sellainen ois vanhemmassakin... Kurkkaapa kannen takapääty...
Asiallisen näkösiä putkikäppyröitä !
Juuso4x4
14.07.2011, 12:55
Mersukin joutunut ulkoruokintaan pois kiireellisimpien rojektien tieltä. Ois enään pikkunäpräämistä leimalle, mutta mielessä kutittelee ajatus volvon akseleista ja om606:sta. Mutta katotaas nyt miten tää lähtee lapasesta :D
Ja kiitoksia peelle vinkeistä!
Laitetaas vielä pari kuvatusta nykytilasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=84224
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=84225
Vittu nuo sun uudet yli-isot boggerit on kyllä siistit.. Ei taida mahtua ihan hevillä pyöriin :D
edit.
Ja on kyllä makeet levitetyt beadlockit :D
Vittu nuo sun uudet yli-isot boggerit on kyllä siistit.. Ei taida mahtua ihan hevillä pyöriin :D
edit.
Ja on kyllä makeet levitetyt beadlockit :D
Nii..i ottaa varmasti loksuun kiinni... :D
Mitäs mersulle kuuluu? Alas tulla käväseen joku päivä kahvilla :)
Juuso4x4
18.10.2011, 13:49
Taas on työt ja muut rojektit haitannu harrastusta, mutta eipähän tuu kiireellä pilattua tätä :D
Tuli ekat testit ajettua turbotuksen jälkeen. Vetää jonninverran paremmin kun ennen.
Pannaas parit kuvat;
Ei oikeen mutkia ollu tuohon pakoputkeen.. Näyttää melkeen siltä että ois itte tehty :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=91273
Huohotinpönttökin tuli tekastua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=91274
Ja todisteita siitä että on päästy testaamaankin. Venyy niin perkeleesti :cool::D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=91275
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=91276
Tuli hommattua elintenluovuttajakin pihaan kun halvalla sai. Ompahan tekemistä ens talveksikkin..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=91277
Juuso4x4
10.12.2011, 14:16
Koneenvaihtoa aloteltu ja sehän lähti kunnolla lapasesta. Työttömällä kun ylimäärästä aikaa on niin pitihän sitä sitten purkaa koko auto että saa käydä kunnolla läpi tämänkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=95323
Ruostetta löyty tuulilasin kehyksestä sen verran että kohta ois tippunu lasi pois. Lattioita saa kans tinailla tiiviimmiksi.
Uudet sähköt pitäs kans värkkäillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=95324
Hyvin tuntuu 603:nen mahtuvan. Korvakkojen teko vielä niin pääsis suunnitteleen pakosarjaa. Turboksi hahmottumassa schwitzerin s2a. Hukkaportti pitäs vielä löytää halvalla jostain. Saa tarjota jos jäänyt nurkkiin pyörimään ylimääräsiä.
Juuso4x4
13.12.2011, 00:27
Pakosarjanlaippaa ootellessa alottelin peltihommia..
Lattioissa oli tosiaan vähäsen ruostetta :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=95464
Ovetkin koki kevennyksen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=95465
Kynnyskotelo tuli tekastua 3 millin levystä. Lattioihin tuli kans hitsattua levynsoirot johon tulee turkkipeltti niiteillä koriliiman kanssa kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=95466
Oviin tein kans levystä kehikon ja oven alareuna tulee turkkipellistä samalla tyylillä kun lattiat. Tulipellin paikkailuun meni kans yks puolipäivää ja puolineliöö :o
Juuso4x4
29.12.2011, 21:56
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=96085
Tässäpä yks versio tuosta geen lasinkehyksestä. 50x50 palkki 1.5 millin seinämällä tuli turattua tohon kiinni. Sen päälle sitten levynsoiro.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=96086
Keulakin alkaa hahmottuun. Joka paikasta tuntuu vaan löytyvän nuita pakkeli/silikooni korjauksia. Lokasuojissakin oli vielä ruostetta vaikka muille jakaa :D
Mitäs koneen korvakon kumeja ootte käyttäny näissä? Näyttäs nuo orkkikset vähän turhan isoilta. Ainakin kuskin puolella jos koneen ja rungon väliin meinaa korvakon laittaa.
joko rupian ruiskua kaivaan esille,kun näyttää siellä tallisa homma edistyvän :)
Juuso4x4
29.12.2011, 22:26
Älä vielä timo hättäile. Menee tuossa mulla vielä tunti jos toinenkin ennenkuin maalia vihtii ruikkia :rolleyes:
Juuso4x4
06.01.2012, 17:01
Tuli uudet valot asenneltua keulalle. Tuli aika härevän näkönen :cool:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=96691
Samsonite
06.01.2012, 18:06
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Chrysler_Newport_1961.jpg
tepa250d
07.01.2012, 00:01
Biimerin umpiot.... :(
katoin samaa, katasrooffi:eek::D
Juuso, vieläkö sulla on noita snorkkelivermeitä? Vois tulla joku päivä käväseen kahvilla jos vielä löytyy.. Sais tuohon mun paskaan ilmanoton johonki muualle ku konehuoneeseen :P
Juuso4x4
09.01.2012, 11:08
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/93/Chrysler_Newport_1961.jpg
Nehän on kun kaks marjaa :D Ja minäkun uhosin että ei varmasti tuu samannäköstä peliä vastaan... :D
Juuso4x4
09.01.2012, 11:09
Juuso, vieläkö sulla on noita snorkkelivermeitä? Vois tulla joku päivä käväseen kahvilla jos vielä löytyy.. Sais tuohon mun paskaan ilmanoton johonki muualle ku konehuoneeseen :P
Putkea löytyy ainaki. Mitä kaikkia tarvisit?
Juuso4x4
13.01.2012, 17:53
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3597&pictureid=97057
Pitäsköhän tehdä tuplaturbo om603 :rolleyes:
606 ainakin on miellyttävä kahella pikku ahtimella ;)
myyppä mulle pajeroon tuo toinen svitseri :D
Juuso4x4
14.01.2012, 12:08
Katottaan mitä tosta jää jäljelle kun käyn nuo läpitte. Tai no, riippuu tietysti että palijo maksat :D
Eilen tuli ihan tosissaan suunniteltua tuota tuplaturboa. On vaan siinä ja siinä että onko tuommonen s2a liian iso kaksin kappalein koneen kylykeen. Suunnittelin että 123 yhteen ja 456 yhteen vai mikähän näissä koneissa on ''sytytysjärjestys''?
Katottaan mitä tosta jää jäljelle kun käyn nuo läpitte. Tai no, riippuu tietysti että palijo maksat :D
Eilen tuli ihan tosissaan suunniteltua tuota tuplaturboa. On vaan siinä ja siinä että onko tuommonen s2a liian iso kaksin kappalein koneen kylykeen. Suunnittelin että 123 yhteen ja 456 yhteen vai mikähän näissä koneissa on ''sytytysjärjestys''?
1-5-3-6-2-4
Samsonite
14.01.2012, 13:11
Pienempi ja isompi sarjaan. :)
Nuhapumppu
14.01.2012, 14:45
Joku garrett gt37vnt niin on helpompi tehdä,moisella on otettu kapee kantisesta 430hv tehot ulos. Tiettyhän jos haluaa kokeilla tuota tuplaturboa niin onhan se mahdollisuus sekin.
Juuso4x4
14.01.2012, 16:03
Tässähän on nyt ajatuksena se että kun tuo kone on vaparina ikiliikkuja ja turbotettunakin vielä kohtuu luotettava peli niin tuplaturbolla saatas luotettavuutta laskettua sen verran matallalle tasolle ettei tekeminen lopu ihan heti kesken.
Eiku, miten se meni. Pienellä budjetilla alhaalta heräävä tehokas ja luotettava moottori :cool: Nuita svitsereitä kun on nyt siunaantunu nurkkiin niin miksei niitä hyödyntäs tähän. Vinkkejä ja neuvoja otetaan mielellään vastaan! :)
Eikös tuo 123 ja 456 ole ihan perus kauraa rivi6 tuplaturboon?