View Full Version : käyttöautokuumetta! aikeissa hommata HDJ 80
maurichia
28.12.2010, 16:12
joo eli nyt rupes sitte vituttamaan toi noiden romujen ainainen korjaaminen ja rahansyönti joten rupesin miettimään evon ja hoojiin myymistä, tilalle ajattelin hommata HDJ 80 cruiserin päivittäiseen ajoon sekä ehkä joihinkin hankiajeluihin muttei kuitenkaan ihan mettään puiden ja oksien raiskattavaks. kattelin ihan nettiautosta noita ja sieltä pompsahti silmiini ihan siistin näkönen hodari jota korotettu ja rengasta laitettu yms, http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3371100 mutta tossakin vaan epäilyttää nuo kilometrit:eek: toinen vaihtoehto olisi sitten hommata tollanen japanista koska niillä on harvalla yli 200tuhatta ajettu mutta siitä nyt olisikin sitten pari kysymystä että onko tollasessa suomi vs. japani hodarissa eroja muita kuin että ratti on toisella puolen, lähinnä lukkojen yms tollasten osalta mikäli niitä edes vakiona tuossa on?
ei se rassaminen siitä vähene jos ostaa 20vuotta vanhan auton.
kyllä noihin hdjhin saa tehdä remonttia siinä missä muihinkin.
kallistakin semmoista.
itseekin kiinnostais ostaa hdj, mutta en ikinä maksa yli kymppitonnia 20vuotta vanhasta autosta jolla ajettu yli 500tkm.
saa tehdä kumminkin ajan saatossa suutin remontin, syöttöpumpun huollattaa, kiertokangen liuskat, kytkin, laakereita vaihteistoon ja periin (varsinki etu), tehostimen pumppu. sähkönippeleitä, stefoja. hitaa tulee tuhansia euroja vaikka itte tekis. ja tähän päälle vie jarru yms rempat.
O siin Tojo säilyttänyt hintaa, vaikka laskis varusteet pois hinnasta ku tuskin... Tuppaa jäämään ylitte ja menee pilalle, kun jättää pois ja ei oo mihin laittaa, jos harrastukset muuttuu soppelisti...
Ja ainahan kulutusosia saa uusia, oli se sit tuore tai ei... Joskus vaan enempi, ja toisinaan vähempi... Kuten veli kertoi eräänex Bemari/Mersu miehen tehneen... Saksalaisella ku ajeli, sai jatkuvasti olla jotian korjaan... Meni ja osti Avensiksen, niin eiop oo ollu mitään laittoo...
Omalla ajettu nyt melkeen 460tkm ja ite siit n.55tkm... Taakse jarrukengät vaihtanu kertaalleen... Iskarit laitoin toiset taakse, kun jäi veliltä ylimääräseksi ku laitto säädettävän alaustan ja madallin samalla... Starttin korjuutin, ja laturin kertaallen korjuuttanut... VAG tms. niin ois ollu jo jakopää kertaallen auki mulla ollessa... Kothta taas... Sit uusitaankin nokkaakselia... Ja, jos viel Audin A6 2,5TDI V6- niin (mittarissa n. 340tkm) ei tarvis harrastaa mitään ennään... Yks sellanen pihassa, ja tälle vuodelle siihen on mennyt n. 10 000€:a ja siit on kannet entiset... Ja siksipä niit onkin vaihdettu halveman yläpidon autoihin...
maurichia
28.12.2010, 16:38
totta tuokin että edelleen puhutaan vanhasta autosta mutta tossa hodarissa on vaan sitä jotain mikä miellyttää silmää, varsinkin tuo valkoinen minkä linkitin mutta tuossapa onkin juuri se pointti miksi olen harkinnut tollasen auton hommaamista tuolta nousevan auringon maasta ja siksi kiinnostunut niiden eroista ja varusteista, mikäli saan hintakyselyyni japanista sellaisen vastauksen kun sieltä haluaisinkin saada niin voipi olla että semmosen joudun hommaamaan, joku max 150tuhatta ajettu hyväkuntonen hodari kun löytyis edullisesti niin todennäköisesti ei tarttis ihan heti rempatakkaan kun hoitaa vaan heti jakopään rempat ja öljyjen ja nesteiden vaihdot niin pitäis toimia täällä suomen oloissa ihan ookoo.:) ja joku tietävä voiski nyt kertoo että onko tossa mitään lukkoja vakiona ja jos joku tietäis vielä sitten noista jaappanin malleista sen että onko vaastavanlaisia kuin suomiversiot.
mitä niillä lukoilla tekee käyttöautossa?
noistahan on suurimman osan lukon moottorit jumissa kun ei niitä ole käytetty.
maurichia
28.12.2010, 17:53
päivittäiseen ajoon sekä ehkä joihinkin hankiajeluihin
no jos lukee yhtään ensimmäistä viestiä niin siitä selviää jo mihin niitä lukkoja saattaisi tarvita, ja esim jos sattuu käymään niin että kaveri ajaa ojaan ja tarttee sieltä hinailla pois niin pitoahan ei oo koskaan liikaa..
kattelin ihan nettiautosta noita ja sieltä pompsahti silmiini ihan siistin näkönen hodari jota korotettu ja rengasta laitettu yms, http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3371100 mutta tossakin vaan epäilyttää nuo kilometrit:eek:
Ihan off-topikkina, mutta jos minulta kysytään:
a) Kuka helvetti on niin hullu että pyytää melkein 20 vuotta vanhasta päälle 700tkm ajetusta autosta tollaista hintaa? (tai no, niitä kyllä tuntuu riittävän)
b) Ostaako joku ihan tosissaan tollasia vanhoja raatoja tuolla rahalla? ..jostain ruosteisista paskoistakin pyydetään pitkälti yli 10k€ pahimmillaan :eek:
Mikäs siinä jos tykkää Toyotalla ajaella, ja onhan HDJ:t kieltämättä asiallisia pelejä, mutta noiden hinta on tässä maassa vain yksinkertaisesti täysin järjetön varsinkin ajettuihin kilsoihin ja ikään nähden ettei mitään rajaa. Vaikka olisi miten ikiliikkujia, niin mielestäni ei ole mitään sellaista seikkaa mikä puolustaisi tuollaista arvoa.
Vähän se on vissiin sit sama asia kuin käytettyjen Wranglereiden kanssa, hinnat ihan järkyttäviä, mutta ei pysty ymmärtämään mikä niissä niin paljon maksaa :D
maurichia
28.12.2010, 19:35
joo noi hinnat on mitä on kilometreihin nähden kun kattelin, ja tuon valkoisenkin linkitin lähinnä ulkonnäön takia koska se on just sen näkönen miltä se mun mielestä pitääkin näyttää, toivotaan et japseista sais halvemmalla:) verotuksiakin tossa kattelin niin vuonna 2006 on veroja hodareista menny keskimäärin 5000€ et eiköhän ne verotki ko autosta oo kans tippunu täs vuosien saatossa... toivottavasti:rolleyes: tai sit mun pitää ostaa supra:D
joo eli nyt rupes sitte vituttamaan toi noiden romujen ainainen korjaaminen ja rahansyönti joten rupesin miettimään evon ja hoojiin myymistä, tilalle ajattelin hommata HDJ 80 cruiserin päivittäiseen ajoon sekä ehkä joihinkin hankiajeluihin muttei kuitenkaan ihan mettään puiden ja oksien raiskattavaks. kattelin ihan nettiautosta noita ja sieltä pompsahti silmiini ihan siistin näkönen hodari jota korotettu ja rengasta laitettu yms, http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3371100 mutta tossakin vaan epäilyttää nuo kilometrit:eek: toinen vaihtoehto olisi sitten hommata tollanen japanista koska niillä on harvalla yli 200tuhatta ajettu mutta siitä nyt olisikin sitten pari kysymystä että onko tollasessa suomi vs. japani hodarissa eroja muita kuin että ratti on toisella puolen, lähinnä lukkojen yms tollasten osalta mikäli niitä edes vakiona tuossa on?
ei kannata ostaa hdj, varaosat harvassa, ikä n.20v, ajettu yleensä 600-800.000km, hinta n. 10.000€ ja halvallahan ei saa hyvää.
kannattaa ostaa kerralla 2000 luvun auto käyttöautoksi jos ei halua harvase viikko rassata näpit paskassa niitä. tuolla 10.000€ saa jo 2000 luvulta järkeviä käyttöautoja. ja verot ei oo tippunu yhtään nuo on viimeset 5v maksanu samanverran
Juu, ulkonäössä ei toki mitään vikaa ole, ja jos on tosiaan hyvä- ja siistikuntoinen niin mikäs siinä. Kun vain hinnoista saisi 5-8k€ pois :D
Huvikseen tein pikaisen vilkaisun Mobile.de:n tarjontaan, siellä näytti hinnat olevan kohdallaan. Tosin jos Suomeen tuot, niin hinta pomppaakin sitten verojen takia jo liki samalle tasolle kuin mitä nettiautossa myytävät. Ittellä kävi vähän sama juttu käyttö- Jeeppiä ostaessa, ei ollut järkeä lähteä hakemaan edes Virosta tai Ruotsista haluaamani mallia, koska saman hintaiseksi olisi käytännössä tullut.
tuolla hj80;n hinalla sais uuden lada nivan, mielestäni järkevämpi ostos kuin hjd80
edit. joo prkele keksin huomaamattani hyvän idean, lada niva ois siisti käyttö auto, muistaakseni uusien hinnat 15.000€ ?
2edit. joo googlasin niin 12 990€ maksaa uusi lada niva 1.7i 4x4
joo eli nyt rupes sitte vituttamaan toi noiden romujen ainainen korjaaminen ja rahansyönti joten rupesin miettimään evon ja hoojiin myymistä, tilalle ajattelin hommata HDJ 80 cruiserin päivittäiseen ajoon sekä ehkä joihinkin hankiajeluihin muttei kuitenkaan ihan mettään puiden ja oksien raiskattavaks. kattelin ihan nettiautosta noita ja sieltä pompsahti silmiini ihan siistin näkönen hodari jota korotettu ja rengasta laitettu yms, http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3371100 mutta tossakin vaan epäilyttää nuo kilometrit:eek: toinen vaihtoehto olisi sitten hommata tollanen japanista koska niillä on harvalla yli 200tuhatta ajettu mutta siitä nyt olisikin sitten pari kysymystä että onko tollasessa suomi vs. japani hodarissa eroja muita kuin että ratti on toisella puolen, lähinnä lukkojen yms tollasten osalta mikäli niitä edes vakiona tuossa on?
Mobile.de sieltä niitä löytyy, vasemmanpuoleisella ohjauksella. Kilometrit ei VARMASTI pidä paikkaansa mutta hyvä korisesta/runkoisesta on hyvä jatkaa rakentelua.Kallista ja kallista, kaikki on kallista jos siltä tuntuu. Kaikissa ei ole lukkoja, se on varmaan siitä kiinni mitä asiakas on alunperin autoonsa halunnut.500tkm on vasta sisäänajettu http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif Pienet alku- huollot kun tekee niin johan sillä taas laskettelee vaikka kuinka.
tuolla hj80;n hinalla sais uuden lada nivan, mielestäni järkevämpi ostos kuin hjd80
edit. joo prkele keksin huomaamattani hyvän idean, lada niva ois siisti käyttö auto, muistaakseni uusien hinnat 15.000€ ?
2edit. joo googlasin niin 12 990€ maksaa uusi lada niva 1.7i 4x4
No tässä se meillä on varsinainen asiantuntijan lausunto.http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
No tässä se meillä on varsinainen asiantuntijan lausunto.http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
kyllä lada niva on huippu auto, uuden saa 12.000€ ja luulen että on asiallinen ja palvelee hyvin seuraavat 10-20v, ja kun kattelee nyky nivan hintoja niin n.20v päästä tuosta saa vielä helposti n.3000e kun myy
Ennemmin minäkin tuohon hintaan kattelisin jotain reippaasti uudempaa. Jos ei suurta porukkaa tarvitse mukana kuskata niin Suzuki Jimny on varmaan ihan jees vaihtoehto! Myyntipuolella on mm. Greensj:n Jimny myynnissä (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79265) ja siinä saa reilulla puolella tuon HDJ:n hinnasta Korotukset, 31" renkaat, vinssin, välitetyn jakiksen jne. Lukkoa tuohon vielä kaveriksi niin ei muuta tarvi.
joo eli nyt rupes sitte vituttamaan toi noiden romujen ainainen korjaaminen ja rahansyönti joten rupesin miettimään evon ja hoojiin myymistä, tilalle ajattelin hommata HDJ 80 cruiserin päivittäiseen ajoon sekä ehkä joihinkin hankiajeluihin muttei kuitenkaan ihan mettään puiden ja oksien raiskattavaks. kattelin ihan nettiautosta noita ja sieltä pompsahti silmiini ihan siistin näkönen hodari jota korotettu ja rengasta laitettu yms, http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3371100 mutta tossakin vaan epäilyttää nuo kilometrit:eek: toinen vaihtoehto olisi sitten hommata tollanen japanista koska niillä on harvalla yli 200tuhatta ajettu mutta siitä nyt olisikin sitten pari kysymystä että onko tollasessa suomi vs. japani hodarissa eroja muita kuin että ratti on toisella puolen, lähinnä lukkojen yms tollasten osalta mikäli niitä edes vakiona tuossa on?
Täähän on TJL:n rakentama auto, hinta tosin on noussu AIKAS REIPPAASTI TJL:llältä lähdön jälkeen.... :mad:
Rekisteröimätön
29.12.2010, 08:38
Täähän on TJL:n rakentama auto, hinta tosin on noussu AIKAS REIPPAASTI TJL:llältä lähdön jälkeen.... :mad:
Mitä sillä on väliä mitä se hinta on köyhälle on kaikki kallista.
Mitä sillä on väliä mitä se hinta on köyhälle on kaikki kallista.
Paljon mahollista, kah kun ei oo kokemusta... :D
Gary Grand
29.12.2010, 12:17
Paljon mahollista, kah kun ei oo kokemusta... :D
Kummasta? Kalliista, vai köyhyydestä...??:D
Täähän on TJL:n rakentama auto, hinta tosin on noussu AIKAS REIPPAASTI TJL:llältä lähdön jälkeen.... :mad:
Normi hinta rakennellusta HDJ:stä. Kaikki maksaa,ei niitä ilmaiseksi saa. Jos auto on kaikinpuolin tikissään niin ei paha hinta.
Normi hinta rakennellusta HDJ:stä. Kaikki maksaa,ei niitä ilmaiseksi saa. Jos auto on kaikinpuolin tikissään niin ei paha hinta.
kyllä tuo kone pitäs noilla kilometreillä aukasta ja uusia osia ennenkuin tulee kalliimpi remontti, jos meinaa ajaa pitempään. ei 800.000km ajettu voi olla tikissään, uskon että konetta ei oo ikinä aukastu
Ei muuten kulje hdj:n kone avaamatta 800tkm.
Vähintään kk-laakerit antautuu aikaisemmin.
kyllä tuo kone pitäs noilla kilometreillä aukasta ja uusia osia ennenkuin tulee kalliimpi remontti, jos meinaa ajaa pitempään. ei 800.000km ajettu voi olla tikissään, uskon että konetta ei oo ikinä aukastu
Uskoa ja tietoa ei pidä sotkea keskenään :)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61362
tohon tjl:n entiseen autoon on mun käsittääkseni tehty kone remppa ja laitettu muutenki koko auto viimesen päälle. ja onhan se hintaa nostanu sitten tjp:n jälkeen mut se nyt kaiketi on jokaisen oma asia mitä autoistaan pyytää ja mitä maksaa. joku mikä on toiselle halpaa ni on toiselle kallista. onhan hdj:t kovassa hinnassa mut eihän niitä oo pakko ostaa jos hinta tuntuu kovalta. itse olen ainakin ollut tyytyväinen omaan hodariin, onhan tässä omassakin yksilössä ollu laittamista, kun on kyse kuitenkin vanhasta autosta ni ei voi olettaakkaan ettei mitään vikoja tule.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1559
maurichia
29.12.2010, 20:22
Juu, ulkonäössä ei toki mitään vikaa ole, ja jos on tosiaan hyvä- ja siistikuntoinen niin mikäs siinä. Kun vain hinnoista saisi 5-8k€ pois :D
Huvikseen tein pikaisen vilkaisun Mobile.de:n tarjontaan, siellä näytti hinnat olevan kohdallaan. Tosin jos Suomeen tuot, niin hinta pomppaakin sitten verojen takia jo liki samalle tasolle kuin mitä nettiautossa myytävät. Ittellä kävi vähän sama juttu käyttö- Jeeppiä ostaessa, ei ollut järkeä lähteä hakemaan edes Virosta tai Ruotsista haluaamani mallia, koska saman hintaiseksi olisi käytännössä tullut.
joo siis tottahan toi on että verojen kanssa hinta tulee olemaan samaa luokkaa kuin noissa suomessakin myytävissä, mutta japseista tuodessa ainakin siinä on se pieni ero että mikäli siellä ne hinnat on huokeat niin sillä rahalla saakin jo sitten paljon vähemmän ajetun ja ruosteettomamman yksilön. toki poikkeuksiakin on mutta yleisesti ottaen on ollut asiat noin:)
maurichia
29.12.2010, 20:24
Mobile.de sieltä niitä löytyy, vasemmanpuoleisella ohjauksella. Kilometrit ei VARMASTI pidä paikkaansa mutta hyvä korisesta/runkoisesta on hyvä jatkaa rakentelua.Kallista ja kallista, kaikki on kallista jos siltä tuntuu. Kaikissa ei ole lukkoja, se on varmaan siitä kiinni mitä asiakas on alunperin autoonsa halunnut.500tkm on vasta sisäänajettu http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif Pienet alku- huollot kun tekee niin johan sillä taas laskettelee vaikka kuinka.
joo varmaan löytyy sieltäki mut mä tykkään ajaa oikeelta puolelta enemmän ku vasemmalta:) onhan mulla toi evoki kiertäny eka japseista englantiin ja sieltä tänne:D
ja edittiä sen verran että nyt kun sai hieman lisätietoa tuosta linkittämästäni hodarista niin kerta siihen on vähän reilu vuos takaperin tehty koneremppaa ja ruosteita poistettu niin eipä sekään pahalta vaihtoehdolta vaikuttais.. ois vaan ees jotain rahaa et vois käydä paikan päällä kattelemassa ja tarjota siitä sitte jotain summaa mutku ei, pitäis evoon laittaa uus kytkin ja laakeroida uusiks laatikko ennen ku sitäkään voi myydä
Rekisteröimätön
30.12.2010, 00:25
ite toin hodarin saksasta huoltoautona eli penkit jäi saksaan ja verot oli 3100e
Uskoa ja tietoa ei pidä sotkea keskenään :)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61362
en jaksa lukee, oon niin humalassa, mut varmaan tuossa linkissä on sanottu jotain remontista, no remontteja on yhtä monta kuin tekijää ja eri merkkisiä osia... ;) silti 800.000km on ihan vitusti jos ei oo liki joka osaa uusittu, ei riitä mitkään KK-laakerit jos ne on "vaihdettu". ja tuo moottori kun porsii niin ei riitä yksi 5000€ remonttiin.
ruosteiden korjaus, polttimoiden vaihdot ja yli suuret renkaat ei tuommosessa autossa ketään kiinnosta, vaan tekniikan kunto jos tuolla meinaa ajaa.
edit.
pikku hiljaa jaksan lukee tuota linkkiä.
mitä tämä tarkottaa: "koneremppa n.150tkm sitten samalla myös kytkin" MITÄ SISÄLTYY KONE REMPPAAN? JA KUKA SEN ON TEHNYT? MINKÄ MERKKINEN KYTKIN? MITÄ MUUTA UUSITTU KYTKIN REMONTIN AIKANA? JA UUSI KYTKINHÄN TARKOITTAA SITÄ ETTÄ SE ON TÄYDELLINEN KYTKINPAKETTI, EIKÄ PELKKÄ LEVY. SAMALLA VOI JA KANNATTAA UUSIA, SEKÄ TARKISTAA MUITAKIN PAIKKOJA KUN LAATIKKO IRTI. NÄISTÄKIN OLISI HYVÄ SAADA INFORMAATIOTA. UUSI KYTKINKÄÄN EI VÄLTTÄMÄTTÄ KESTÄ TUOMMOSESSA AUTOSSA 150TKM, ELI KYTKIN REMONTTI VOI OLLA HETI EDESSÄ TAI VIIKONPÄÄSTÄ. JA TUO N.150TKM VOI OLLA MYÖS N.180TKM, KUKA SEN TARKISTAA JA MISTÄ? SAMA KUN KAVERI MYY JAPANILAISIIN SPORTTI AUTOIHIN VAIHDELAATIKKOJA JOTKA "TUOTU JAPANISTA AJETTU N.50.000KM", NIIN OIKEASTI SUURIN OSA ON SUOMI PURKU AUTOISTA JOILLA AJETTU N.300.000KM. EI SE AJAJA SITÄ TIEDÄ ONKO SILLÄ AJETTU 100.000-200.000KM ENEMMÄN VAI VÄHEMMÄN SITÄ SANOTAAN.
en jaksa lukee, oon niin humalassa, mut varmaan tuossa linkissä on sanottu jotain remontista, no remontteja on yhtä monta kuin tekijää ja eri merkkisiä osia... ;) silti 800.000km on ihan vitusti jos ei oo liki joka osaa uusittu, ei riitä mitkään KK-laakerit jos ne on "vaihdettu". ja tuo moottori kun porsii niin ei riitä yksi 5000€ remonttiin.
ruosteiden korjaus, polttimoiden vaihdot ja yli suuret renkaat ei tuommosessa autossa ketään kiinnosta, vaan tekniikan kunto jos tuolla meinaa ajaa.
edit.
pikku hiljaa jaksan lukee tuota linkkiä.
mitä tämä tarkottaa: "koneremppa n.150tkm sitten samalla myös kytkin" MITÄ SISÄLTYY KONE REMPPAAN? JA KUKA SEN ON TEHNYT? MINKÄ MERKKINEN KYTKIN? MITÄ MUUTA UUSITTU KYTKIN REMONTIN AIKANA? JA UUSI KYTKINHÄN TARKOITTAA SITÄ ETTÄ SE ON TÄYDELLINEN KYTKINPAKETTI, EIKÄ PELKKÄ LEVY. SAMALLA VOI JA KANNATTAA UUSIA, SEKÄ TARKISTAA MUITAKIN PAIKKOJA KUN LAATIKKO IRTI. NÄISTÄKIN OLISI HYVÄ SAADA INFORMAATIOTA. UUSI KYTKINKÄÄN EI VÄLTTÄMÄTTÄ KESTÄ TUOMMOSESSA AUTOSSA 150TKM, ELI KYTKIN REMONTTI VOI OLLA HETI EDESSÄ TAI VIIKONPÄÄSTÄ. JA TUO N.150TKM VOI OLLA MYÖS N.180TKM, KUKA SEN TARKISTAA JA MISTÄ? SAMA KUN KAVERI MYY JAPANILAISIIN SPORTTI AUTOIHIN VAIHDELAATIKKOJA JOTKA "TUOTU JAPANISTA AJETTU N.50.000KM", NIIN OIKEASTI SUURIN OSA ON SUOMI PURKU AUTOISTA JOILLA AJETTU N.300.000KM. EI SE AJAJA SITÄ TIEDÄ ONKO SILLÄ AJETTU 100.000-200.000KM ENEMMÄN VAI VÄHEMMÄN SITÄ SANOTAAN.
konerempan kuitissa lukee työnä että täydellinen moottorin kunnostus, tehty toyotan osilla kun on toyotalla korjattu.kaikki laakerit yms hilppeet mitä on tarttenu vaihtaa mukana seuraa osalista osanumeroineen joten. kuten uudemman mallin kk laakerit löytyy.kytkinkin tietenkin toyotan oma.niin ja siinä kuitissa lukee kyllä kilometrit missä tehty. sit etuperä remppa tehty. kyllä siinä kuittinipussa mitä 5vuoden aikana on uusittu niin on enemmän rahallisia tositteita kun tosta on pyynti nyt.
onhan siihen tehty viimesen 20tks aikana ruiskutuspumppu remppa ja sit uusittu kaikki suuttimet. tehty kaikki ihan kunnon korjaamoilla ilman römpsämehun taivaallista voimaa...
Vilkutin
30.12.2010, 07:01
toi tjl viesti tuli aika hyvään vaiheeseen, tietty hieman vielä spekulaatioo ois sopinu ennenkö asiat ois selvitetty.
En tuota TJL myynti-ilmoitusta lukenu, enkä tota nykyistäkään. Mutta eikö niissä lue että rempat teetetty toyotalla, orkkis osilla. Ite annan tolle ainakin suuren arvon kun on "ammattimiehet" tehny, ja kunnon osilla, eikä motonetin paskoilla.
joo siis tottahan toi on että verojen kanssa hinta tulee olemaan samaa luokkaa kuin noissa suomessakin myytävissä, mutta japseista tuodessa ainakin siinä on se pieni ero että mikäli siellä ne hinnat on huokeat niin sillä rahalla saakin jo sitten paljon vähemmän ajetun ja ruosteettomamman yksilön. toki poikkeuksiakin on mutta yleisesti ottaen on ollut asiat noin:)
Jäi vähän kaivelemaan tuo sana "ruosteettomamman". Japani on sentään meren ympäröimä saariryhmä, jolloin suola on kuvioissa mukana ainakin rannikkoseuduilla. Ilmasto Japanissa vaihtelee, varsin pitkä kun tuo saarijono on. Mutta kaikki 4 vuodenaikaa sieltä löytyy, tai oikeastaan viisi jos sadekausi lasketaan mukaan. Ja Tyyneltä valtamereltä pukkaa kosteaa meri-ilmaa. Joskus aikanaan Japanissa ei kannattanut veroteknisistä (vai liittyikö katsastukseen jotenkin ?) syistä pitää autoa kuutta vuotta kauempaa, minkä takia autoja tuskin on ruostesuojattu noilla saarilla. Tosin Japanissa teitä ei käsittääkseni suolata, mikä on iso plussa.
Ajokilometrejä Japanissa ei vaan saa kelattua mittariin, sen verran tukkoiset ovat saarten tiet. Mutta toisaalta kilsat on pitkälti kaupunkiajoa.
konerempan kuitissa lukee työnä että täydellinen moottorin kunnostus, tehty toyotan osilla kun on toyotalla korjattu.kaikki laakerit yms hilppeet mitä on tarttenu vaihtaa mukana seuraa osalista osanumeroineen joten. kuten uudemman mallin kk laakerit löytyy.kytkinkin tietenkin toyotan oma.niin ja siinä kuitissa lukee kyllä kilometrit missä tehty. sit etuperä remppa tehty. kyllä siinä kuittinipussa mitä 5vuoden aikana on uusittu niin on enemmän rahallisia tositteita kun tosta on pyynti nyt.
onhan siihen tehty viimesen 20tks aikana ruiskutuspumppu remppa ja sit uusittu kaikki suuttimet. tehty kaikki ihan kunnon korjaamoilla ilman römpsämehun taivaallista voimaa...
kiitos, tuo selventi paljon asiaa! vaikuttaa hyvältä peliltä
TLC:n hinta on koko 60vuotisen olemassaolon ajan ollut sama, noin keskihintaisen omakotitalon hinta!
Vuonna 91 HDJ 80 maksoi muistaakseni 500000 mk.
Nykyisin HDJ 200 on jotain 160000€ luokaa.
Jos tyytyy maailman parhaaseen, ei ole paljon vaihtoehtoja.
Varaosista ei ole puutetta, kaikkia on saatavilla ja lyhyellä toimitusajalla.
maurichia
31.12.2010, 00:16
Jäi vähän kaivelemaan tuo sana "ruosteettomamman". Japani on sentään meren ympäröimä saariryhmä, jolloin suola on kuvioissa mukana ainakin rannikkoseuduilla. Ilmasto Japanissa vaihtelee, varsin pitkä kun tuo saarijono on. Mutta kaikki 4 vuodenaikaa sieltä löytyy, tai oikeastaan viisi jos sadekausi lasketaan mukaan. Ja Tyyneltä valtamereltä pukkaa kosteaa meri-ilmaa. Joskus aikanaan Japanissa ei kannattanut veroteknisistä (vai liittyikö katsastukseen jotenkin ?) syistä pitää autoa kuutta vuotta kauempaa, minkä takia autoja tuskin on ruostesuojattu noilla saarilla. Tosin Japanissa teitä ei käsittääkseni suolata, mikä on iso plussa.
Ajokilometrejä Japanissa ei vaan saa kelattua mittariin, sen verran tukkoiset ovat saarten tiet. Mutta toisaalta kilsat on pitkälti kaupunkiajoa.
no kyllä ne on suurin osa ollut hyvin ruosteettomia tähän mennessä mitä oon kattellu esim tässä nyt kaveriporukassa ihan on japanista tulleita autoja mm. MKIV supra, nissan pulsar gti-r, toyota soarer, toyota mark 2 tourer, mitsubishi legnumia ja evoja yms yms ja niissä on maksimissaa ollut pohjassa saumoissa pikkasen pintaruostetta että ei oo mun mielestä paha jos riittää että käyttää auton ruostesuojauksessa ja homma on sillä selvä useemmaks vuodeks eteenpäin:D oman autoni pohja ei kyllä ihan yhtä loistavassa kunnossa ollut kuin noiden edellä mainittujen mutta sepä onkin ollut välissä muutaman vuoden englannissa ja siinä syy!:)
no kyllä ne on suurin osa ollut hyvin ruosteettomia tähän mennessä mitä oon kattellu esim tässä nyt kaveriporukassa ihan on japanista tulleita autoja mm. MKIV supra, nissan pulsar gti-r, toyota soarer, toyota mark 2 tourer, mitsubishi legnumia ja evoja yms yms ja niissä on maksimissaa ollut pohjassa saumoissa pikkasen pintaruostetta että ei oo mun mielestä paha jos riittää että käyttää auton ruostesuojauksessa ja homma on sillä selvä useemmaks vuodeks eteenpäin:D oman autoni pohja ei kyllä ihan yhtä loistavassa kunnossa ollut kuin noiden edellä mainittujen mutta sepä onkin ollut välissä muutaman vuoden englannissa ja siinä syy!:)
Mulla ei ole asiasta minkäänlaista tietoa tai kokemusta, heräsin vaan miettimään asiaa. Tuo maantiesuolan käyttö taitaa olla Suomessa se suurin moka, joka autoja ruostuttaa.
OT: Ameriikassa kaikki on suurta ja mahtavaa. Työn puolesta liikuin aikanaan suurten järvien alueella ja siellä kun pukkasi vähän lunta maahan, niin siellä sitä vasta alettiin kylvämään suolaa teille, jalkakäytäville, parkkipaikoille, talojen pihapoluille jne. Aivan järkyttävää touhua. Kerran ajettiin paikallisen ostarin parkkipaikalle ja lähdettiin kävelemään kohti pääovea. Lunta oli maassa about 10 cm ja pakkasta pari astetta. Parkkipaikka oli yöllä aurattu ja päälle oli kylvetty tasainen puolen sentin kerros rakeista suolaa. Narskui kivasti jalkojen alla, ihan kuin olisi kävellyt sipsien päällä....
Unregistered
31.12.2010, 11:48
Ei yleensä mitään järkeä noiden hinnoittelussa. Ovat tehty paljon köykäsemmistä värkeistä kun hj:t. Paljon lujemman, paremman ja halvemman vähemmän ajetun saa kun ostaa kuusykkösen tai kuuskymppisen lukkoakseleilla. Onhan ne kyllä hyvän näköisiä siitä ei pääse mihinkään...
Tämäkään kommentti ei liity Hdj:n ostoon...
Tuossa pari vuotta sitten kun dieselin hinta oli sen 1.5 egee/litra rupesin harkitsemaan että pitäisikö hankkia joku käyttis Bj:n rinnalle.
Aikani kalkuloituani tulin siihen tulokseen että ei.
Koska jos nyt menee n 4000(6000 euroa jos 1.5 e/l) litraa dieseliä vuoteen,ja sen määrän saisi vaikka puolitettua niin...
...Vieläkin menisi n.3000 euroa vuodessa polttoaineeseen. Eli jos olisin ostanut vaikka 2000 euron pikkuauton niin siihen verot,ja vakuutukset,ja ennen kaikkea korjauskulut(jos muu kuin toyota) niin samoissa ollaan ja yli,ekan vuoden osalta.
Ja vieläkin juoksisi Bj:n verot ja vakuutukset siinä sivussa.Ja laskihan se dieselin hintakin sieltä ja se vei lopunkin pohjan noilta laskelmilta.
Eli lopputulos on aina kun autokuume iskee,ollut se että ei tuon järkevämpää ja parempaa laitetta ole kuin kohta 30 vuotias Bertta. Korjauskulut on ihan minimit vertasi sitä mihin tahansa autoon jolla ajetaan 30-40000 km/vuosi.
Mutta jos tekee mieli hodaria, osta se. Ei se varmaan huono ole.
Ite ostasin ilman muuta Pajeron noilla kriteereillä. Tuohon hintaluokkaan saa jo asiallisia yksilöitä.
Lyötyy lukkoa taka-akselilla ym..
Ite ostasin ilman muuta Pajeron noilla kriteereillä. Tuohon hintaluokkaan saa jo asiallisia yksilöitä.
Lyötyy lukkoa taka-akselilla ym..
juu, tuolla hinnalla saa 10v uudempia pajeroita joilla ajettu 200.000km
tai 100.000km ajettuja Honda HR-V
Ite ostasin ilman muuta Pajeron noilla kriteereillä. Tuohon hintaluokkaan saa jo asiallisia yksilöitä.
Lyötyy lukkoa taka-akselilla ym..
Pajero vs. HDJ :D :D
Pikkasen eri viivalla ko. kamppeet. Korit suurinpiirtein samanlaatuista peltiä mutta siihenpä se sitten jää.
Moottori ja koko voimalinja on Pajerossa perseestä.
TLC:n hinta on koko 60vuotisen olemassaolon ajan ollut sama, noin keskihintaisen omakotitalon hinta!
Vuonna 91 HDJ 80 maksoi muistaakseni 500000 mk.
Nykyisin HDJ 200 on jotain 160000€ luokaa.
Jos tyytyy maailman parhaaseen, ei ole paljon vaihtoehtoja.
Varaosista ei ole puutetta, kaikkia on saatavilla ja lyhyellä toimitusajalla.
Muistelin luontokuvaaja Hannu Hautalankin ajelleen HDJ:llä. Eikä hän kuvannutkaan millään pokkarilla! ;)
Muistelin luontokuvaaja Hannu Hautalankin ajelleen HDJ:llä. Eikä hän kuvannutkaan millään pokkarilla! ;)
Olihan Hannulla joku maasturikin, mutta...
"Seinäjoella Hannu toteutti pitkäaikaisen haaveensa ja osti Citroen 2 CV:n eli "rättärin". Se oli hänen mielestään maailman paras auto maastossa liikkumiseen, ja hän ajoikin loppuun perä perää neljä "rättäriä". Autollaan Hannu saattoi kulkea kätevästi Seinäjoelta käsin kotiseudun tutuilla kuvauspaikoilla Pohjanmaalla sekä muualla Suomessa kuvaamassa materiaalia työn alla olevaan ensimmäiseen kirjaansa "Erämetsän elämää", joka ilmestyi 1968. Kirjalla oli Hannulle valtava henkinen merkitys."
:rolleyes:
Pajero vs. HDJ :D :D
Pikkasen eri viivalla ko. kamppeet. Korit suurinpiirtein samanlaatuista peltiä mutta siihenpä se sitten jää.
Moottori ja koko voimalinja on Pajerossa perseestä.
Mitä? Onko pajeronkin kori kokonaan galvanoitu!
maurichia
31.12.2010, 17:40
juu ja vaikka mitsuklubin jäsen olenkin niin tässä elämän tilanteessa pajero ei ehkä ole se oikea minulle:D hodarissa on vaan sitä jotain ja kun tuolla aikaisemmin sanottiin että samalla rahalla saa uudempiakin niin toki saa mutta siinä ei enää jää ittelle sitä samanlaista ajamisen iloa:) on meinaan toi hoojiiki semmonen laite noille kolmevitosilla että sen rattiin ei kyllä takuulla nukaha, ainakaan tällee talvella kun on lunta tiellä 10-20cm ja siinä menee sitte henkilöauton urat keskellä ni ei kyllä taho päästä metriäkään ettei se koittais venkoilla itteään niistä urista pois:D
ot: minä oon jo uskonu tuon ja ajan ihan suosiolla niiden urien välissä...:D
hunter hdj
31.12.2010, 18:04
joo eli nyt rupes sitte vituttamaan toi noiden romujen ainainen korjaaminen ja rahansyönti joten rupesin miettimään evon ja hoojiin myymistä, tilalle ajattelin hommata HDJ 80 cruiserin päivittäiseen ajoon sekä ehkä joihinkin hankiajeluihin muttei kuitenkaan ihan mettään puiden ja oksien raiskattavaks. kattelin ihan nettiautosta noita ja sieltä pompsahti silmiini ihan siistin näkönen hodari jota korotettu ja rengasta laitettu yms, http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3371100 mutta tossakin vaan epäilyttää nuo kilometrit:eek: toinen vaihtoehto olisi sitten hommata tollanen japanista koska niillä on harvalla yli 200tuhatta ajettu mutta siitä nyt olisikin sitten pari kysymystä että onko tollasessa suomi vs. japani hodarissa eroja muita kuin että ratti on toisella puolen, lähinnä lukkojen yms tollasten osalta mikäli niitä edes vakiona tuossa on?
.
Omasta mielestäni käytä aikaa etsiä se hyvä yksilö ulkomaita myöten. nopeasti saa 5000 e upotettua HDJ perus kunnostukseen et pysyy edes ajokunnossa ja jos on jo 10000 vaik maksanu niin sehän alkaa jo olla melko paljon.
Osat on kalliita verrattuna muihin japsi maastureihin ja ei löydy samalla lailla kun vaik Carina 2 VM 1990..
Islanti voisi olla mielenkiintoinen vaihto ehto etsiä HDJ? Rattikin valmiiksi vasemmalla ja päivitettyjä versioita jo valmiiksi.
HDJ t on monen mielestä kalliita mut se on maku asia jos saa rahalle vastinetta??.
maurichia
31.12.2010, 19:06
jep makuasioita sano musti ku muniaan nuoli:D ja kyllä varsinkin ulkomailta ostettaessa olen erittäin tarkka ja epäluuloinen ihminen varsinkin kun pitää ostaa kuvien perusteella mutta siihenkin on lääkkeet ja asiantuntevaa apua joten ei pelkoa. mamasanin kautta mulle tullut evo ja itse olen todella tyytyväinen sen firman palveluihin sekä on ollut ilmeisesti muutkin kun en ole kyseisestä puljusta kuullut yhtään negatiivistä asiaa:) ja aijon käyttää mamasania myös tulevaisuudessa kun hommaan japanista auton.
Rekisteröimätön
01.01.2011, 04:38
Niva on ainoo oikee maasturi. Jatkuva 4-veto, manuaalisesti kytkettävä tasauspyörästön lukko, manuaalinen alennusvaihteisto, puolen metrin kahluusyvyys, renkaat aivan korin kulmissa ja ajaton muotoilu. Mitä muuta voi toivoa maasturilta? Ai diesel? Ehei. Ei maasturilla niin paljoo ajeta, varsinkaan, kun dieselin hinta ja vero nousee nousemistaan.
Niva on ainoo oikee maasturi. Jatkuva 4-veto, manuaalisesti kytkettävä tasauspyörästön lukko, manuaalinen alennusvaihteisto, puolen metrin kahluusyvyys, renkaat aivan korin kulmissa ja ajaton muotoilu. Mitä muuta voi toivoa maasturilta? Ai diesel? Ehei. Ei maasturilla niin paljoo ajeta, varsinkaan, kun dieselin hinta ja vero nousee nousemistaan.
Hieman enempi tilaa, jäykät akselit, hitaat maastovälitykset, kunnon jousitus, Alumiininen V8,
Niva on ainoo oikee maasturi. Jatkuva 4-veto, manuaalisesti kytkettävä tasauspyörästön lukko, manuaalinen alennusvaihteisto, puolen metrin kahluusyvyys, renkaat aivan korin kulmissa ja ajaton muotoilu. Mitä muuta voi toivoa maasturilta? Ai diesel? Ehei. Ei maasturilla niin paljoo ajeta, varsinkaan, kun dieselin hinta ja vero nousee nousemistaan.
Ai? Onko nyybi ajatellu että joillakin se maasturi on ihan käyttöauto jolla liikutaan kaikki ajot eikä vaan harrasteta. Kyllä niitä kilometrejä vaan tuppaa tulemaan ihan runsaasti erityisesti täällä kehä kolmosen ulkopuolella.
maurichia
01.01.2011, 12:48
joo kyllä mullaki noita kilsoja tulee kun laskee viikolta työajot + omat ajot niin varmaan viikossa tulee ajettua 800 - 2000km riippuen sitte vähän tietysti mut kuitenkin
maurichia
02.01.2011, 12:44
jospa palattais aiheeseen hetkeks ja jos joku kertois nyt sen että mitä lukkoja noissa hodareissa mahdollisesti on ja onko sähköllä vai mekaanisesti toimivia? mites tommosen hodarin rekisteröiminen kuorma-autoks? vaaditaanko siinä muuta kuin kokonaismassa vähintään 3000kg? hodarissahan se minun käsitykseni mukaan olisi 2960kg eli ei puuttuis ku 40kg.
Kuorma-autoksi muuten vaaditaan vähintään 3500 kg...;)
Eikä se muutenkaan onnistu, oli asiasta jossain muualla juttua.
jospa palattais aiheeseen hetkeks ja jos joku kertois nyt sen että mitä lukkoja noissa hodareissa mahdollisesti on ja onko sähköllä vai mekaanisesti toimivia?
Sähkötoimiset lukot. Keskellä + Edessä ja takana.
GX-malleissa ilmeisesti aina vakiotavaraa. VX-malleissa enemmän lukottomia. Eli niissä ei aina ole etu+takalukkoja.
+sitten HZJ vaparikoneisissa ei myöskään noita tasauspyörästöjen lukkoja ilmeisesti aina ole.
no itte jos olisin ostamassa suuren kokoluokan maasturia niin kyllä rehellisesti sanon että passaisin hodarin.
aika kallista ylläpitää, osat kalliita eikä saa tarvikkeena.
esim etuloksun kun jouduin omaani ostamaan niin 600e makso tojolla.
ja kaikki muutenkin kalliita.
sit on vielä ne kalliit tyyppiviat, esim takalukko mikä on muutenkin perseestä kaikinpuolin. kansii muuttaa paineilma toimiseksi.
etuperä väljistyy kun liian himpula tohon autoon. ruiskutuspumput hajoilee ja esim suuttimet vitun kalliita.
kuluttaaki aika reilusti jos vertaa esim hj:hin.
tosin nää ei juurikaan mätäne.
ja en siin tota omaa vanhaa autoa tällä ollut tarkotus mollata ja en tarkota etteikö se olis hyvä peli.
itte harkittisin uudempaa tosta 3l turbolla, niistä ei kyl kokemuksia.ei oo tosin lukko kun takana mut kuka niitä käyttikses tarvii, niin ja risukeula...varmasti pääsee tarpeeks pahaa paikkaa silläki jos kyse edelleen käyttiksestä.
harraste vehkeenä sitte eri juttu.
Mä en kyllä kahden Hodarin kokemuksella keksi paljoakaan pahaa, hinnoissaanhan ovat mutta se ei ole auton vika, moni muukin hyvä auto on kalliimpi ostaa ja ylläpitää kuin massatuotteet
Kaikki kuluu, näillä yleensä ajetaan verrattain paljon, ja tietyt tyyppiviat ja ominaisuudet kun hyväksyy ja malttaa laitella alta pois ennenkuin porsii, niin hyviä ovat
Pientä kutinaa olis itelläkin tuollaiseen HDJ 100 seen... Siis ihan tielle, ei offiin
Uudemmista, 2000 luvun loppupuolen LC sta ei kokemuksia, mutta jotenkin eivät vakuuta mua
Rekisteröimätön
02.01.2011, 20:02
OSTIN ENSIN HALVAN MAASTURIN JA SITTEN HYVÄN ELI HODARILLA AJELLAAN!!!
no itte jos olisin ostamassa suuren kokoluokan maasturia niin kyllä rehellisesti sanon että passaisin hodarin.
aika kallista ylläpitää, osat kalliita eikä saa tarvikkeena.
esim etuloksun kun jouduin omaani ostamaan niin 600e makso tojolla.
ja kaikki muutenkin kalliita.
sit on vielä ne kalliit tyyppiviat, esim takalukko mikä on muutenkin perseestä kaikinpuolin. kansii muuttaa paineilma toimiseksi.
etuperä väljistyy kun liian himpula tohon autoon. ruiskutuspumput hajoilee ja esim suuttimet vitun kalliita.
kuluttaaki aika reilusti jos vertaa esim hj:hin.
tosin nää ei juurikaan mätäne.
ja en siin tota omaa vanhaa autoa tällä ollut tarkotus mollata ja en tarkota etteikö se olis hyvä peli.
itte harkittisin uudempaa tosta 3l turbolla, niistä ei kyl kokemuksia.ei oo tosin lukko kun takana mut kuka niitä käyttikses tarvii, niin ja risukeula...varmasti pääsee tarpeeks pahaa paikkaa silläki jos kyse edelleen käyttiksestä.
harraste vehkeenä sitte eri juttu.
Kahden hodarin kokemuksella, niin en pidä kalliina ylläpitää.Etumurros 180 kpl laipat päihin muutamakymppi.Koko paketti etuakseliin murrokset +akselit 1330e ei pahahinta kun niillä taas ajaa seuraavat 500tkm. Ainoatakaan ruiskupumppua ei vielä ole tarvinnut uusia.Suuttimen kärjet+tiivisteet, taisi olla denso 582e samat kuitenkin kuin alkuperäiset.Takajarrusatula 130e en ymmärrä mikä siinä nyt niin kallista on?Ei ne osat ilmaisia muihinkaan ole. Roodogs 4wd myy aika edullisesti kaikenlaista osaa.
maurichia
02.01.2011, 21:11
juu itsekkin olen jo tuon evon kanssa tottunut että osat on kalliita kun vertaa 89vuoden corollaan mihin saa osat motonetin tiskiltä... öljyt ja suodatin on vaihtunut evossa 5000km välein ja kansiremppaa, perä remppaa, laatikkoo remppaa tehty niin eihän se mitään ilmaista ole mutta niinkuin joku jo tuossa sanoikin että asioihin pitää osata asennoitua oikein ja ku valitsee autonkin sitten sen mukaan että siitä pidetty mahdollisimman hyvää huolta niin se aina minimoi tuleviakin vikoja, ja remontit pitää toki osata aina tehä ajallaan eikä silleen että korjataan vasta sitte ku osat hajoo silleen ettei pysty enää ajamaan.
Kahden hodarin kokemuksella, niin en pidä kalliina ylläpitää.Etumurros 180 kpl laipat päihin muutamakymppi.Koko paketti etuakseliin murrokset +akselit 1330e ei pahahinta kun niillä taas ajaa seuraavat 500tkm. Ainoatakaan ruiskupumppua ei vielä ole tarvinnut uusia.Suuttimen kärjet+tiivisteet, taisi olla denso 582e samat kuitenkin kuin alkuperäiset.Takajarrusatula 130e en ymmärrä mikä siinä nyt niin kallista on?Ei ne osat ilmaisia muihinkaan ole. Roodogs 4wd myy aika edullisesti kaikenlaista osaa.
Joo ei noi liian kalliita ole! Jos tuntuu liian kalliilta, niin kannattaa vaihtaa työpaikkaa ja pistää niput kuntoon. :cool:
Itse olen hieman haaveillut HDJ:ta, mutta sen verran rehellinen pitää olla itselleen ettei keksimälläkään keksi käyttöä moiselle autolle, sen verran vähän tulee kilsoja nykyään vuodessa.
maurichia
03.01.2011, 00:01
mä en ainakaan tarvi muuta tekosyytä auton ostoon kuin se että sillä pitää tykätä ajaa ja sen pitää erottua massasta:D siks mullakin toi evo ja hoojii on, eipä tuu täällä lahdessa ihan joka nurkalla noita hojojakaan vastaan.
ja editoidaan nyt vielä kaikkien vähä-älyisimpien tiedoksi sen verran että kyllä käytän autoa todennäköisesti samaan tarkoitukseen kuin esim sinä joka esiinnyt anonyyminä viestissäsi, ajan autolla aamulla töihin ja illalla kotiin, käyn kaupassa ja kavereilla. käytän siis autoani kulkuneuvona sekä myös harraste käyttöön mm. metsässä ja radalla ajelu ja evo saa leipää niin vallan vitusti kun pääsen radalle sillä päästelemään. omistan ajokortin ja saan ajaa jopa kuorma-autoa ja väitän osaanani vähintäänkin tyyddyttävästi liikennesäännöt enkä ole eläessäni ajanut yhtään kolaria tieliikenteessä.
Rekisteröimätön
03.01.2011, 01:29
mä en ainakaan tarvi muuta tekosyytä auton ostoon kuin se että sillä pitää tykätä ajaa ja sen pitää erottua massasta:D siks mullakin toi evo ja hoojii on, eipä tuu täällä lahdessa ihan joka nurkalla noita hojojakaan vastaan.
nii,nii että ei siis sun autoilulla ei ole jären ja hyödyn kanssa mitään tekemistä, rahaa on kuin roskaa, tarkoitus vain erottua massasta, eikä noudattaa auton oikeaa käyttötarkoitusta, mm. päästä paikasta a paikkaan b, normaali teitä pitkin... ja evokin on sulla vaan sen takia että voit ajaa kovempaa mitä liikennesäännöt sallii?! varmaan käytät uusinpia meikkivoiteita ja itseruskettavaa rasvaa (tosin nuo ristiriidassa maasturismin kanssa, mutta ehkä olet ns. MACHOMAN) ?
ehkä kannataisi hävittää nuo "autot" pois ja ostaa normaali järki auto, jolla pääset sinne kauppaan ja jolla myös toivottavasti olemassa oleva naisystäväsi tykkää ajaa
Kahden hodarin kokemuksella, niin en pidä kalliina ylläpitää.Etumurros 180 kpl laipat päihin muutamakymppi.Koko paketti etuakseliin murrokset +akselit 1330e ei pahahinta kun niillä taas ajaa seuraavat 500tkm. Ainoatakaan ruiskupumppua ei vielä ole tarvinnut uusia.Suuttimen kärjet+tiivisteet, taisi olla denso 582e samat kuitenkin kuin alkuperäiset.Takajarrusatula 130e en ymmärrä mikä siinä nyt niin kallista on?Ei ne osat ilmaisia muihinkaan ole. Roodogs 4wd myy aika edullisesti kaikenlaista osaa.
joo jos tilaa ulkomailta. tarkotin alkuperäs osilla suomesta ostettuja. saa niitä tietysti muualtaki. kun on niin käsi ettei osaa tilaa.
ja kylä niistä pumpuista hajoo sielt sisält se oliko nyt tyhjäkäynnin säätö, kääntelee jotenki jäähdytyn nesteen lämmön mukaan tai jotai sellasta...
ja kyllä siihen ittekki tuli kerralla useamman tonnin remppoja tehtyä että ei se nit siit kiinni ollu etteikö olis varaa ollu, eikä tarttenu luottokorttia vinguttaa.se on vaan tyhmää maksaa liikaa.
ja eikä nyt ruveta sekottaa tähä et kuka tienaa ja mitä, eihän...
Rekisteröimätön
03.01.2011, 22:05
nii,nii että ei siis sun autoilulla ei ole jären ja hyödyn kanssa mitään tekemistä, rahaa on kuin roskaa, tarkoitus vain erottua massasta, eikä noudattaa auton oikeaa käyttötarkoitusta, mm. päästä paikasta a paikkaan b, normaali teitä pitkin... ja evokin on sulla vaan sen takia että voit ajaa kovempaa mitä liikennesäännöt sallii?! varmaan käytät uusinpia meikkivoiteita ja itseruskettavaa rasvaa (tosin nuo ristiriidassa maasturismin kanssa, mutta ehkä olet ns. MACHOMAN) ?
ehkä kannataisi hävittää nuo "autot" pois ja ostaa normaali järki auto, jolla pääset sinne kauppaan ja jolla myös toivottavasti olemassa oleva naisystäväsi tykkää ajaa
HÄH?
Aja itse vaan "järkiautolla" jos se hyvältä tuntuu. Itselleni ainakin on täysi mahdottomuus ajatella ajavani jollain Micralla tai Corollalla.
Jos kaikki tekisivät autovalinnan ns. järkisyillä, maailmassa ei olisi montaakaan urheiluautoa, maasturia, tai muuten vaan hienoa ja kallista autoa. Ihminen on ihminen, ja tunnesyyt ratkaisevat useimmilla auton valinnan.
Itse ajan KDJ 95:lla juurikin siksi että se on upea auto ja mukava ajaa, (vaimonikin ajaa sillä erittäin mielellään)
Omia rahojaan saa tietääkseni käyttää ihan miten paraaksi näkee.
Aja sillä Micralla ja säästä niin perkeleesti, mutta muista että käärinliinoissa ei ole taskuja.
T. Vittuuntunut nyybi
Nyybi (vittuuntunut) kirjottaa asiaa, aiempi nyhverö saa tuhnuttaa mikrallaan lasit jäässä siwaan ja takaisin. Autoilun ilot taitaa olla tuntematon käsite hälle.
Minusta auton valinta täytyy perustella etupäässä itselleen,ja jos joku kysyy ni miksei muillekkin. Siinä vaiheessa ku joku puhuu jonkun toisen autovalinnoista ja samaan hengenvetoon rahasta ja"varmaan sillä on isompi kikkelikin ku mulla ja miks sen muija on rikkaampi ku mun" Tyyppistä kakkaa ni taitaa olla kysymys kateudesta. Toki eriasia on vertailla eriautoja,ei siis niillä ajavia eli ihmisiä. Itse arvostan kaikkia hienoja autoja ja myös hodaria,sekä tekniikkaa ja autoja ihannoivia ihmisiä. Kateellisia kyräileviä ihmisiä säälin ja halveksin.
Joo, kyllä sääliä aina saa, mut kateus on ansaittava!
Itekkin kovin tahtosin hodarin, mutta ovat pirut edelleen kalliita, ja toi nykyinen 70-sarjalainen mahtuu paremmin metsään...
Ehkäpä sitä itekki saa sen hodarin hommattua safariautoksi, kuhan hinnat on parissa tonnissa. Vähä niinku hojoissa nyt.
Gary Grand
04.01.2011, 08:26
Joo, kyllä sääliä aina saa, mut kateus on ansaittava!
Näin on näreet!
Mullakin kun on ollut monenlaista halpaa ja kallista kikkelinjatketta pihassa, niin aina on saanu jonkinlaista narinaa kuulla "typeristä", epätaloudellisista tai muista huonoista autovalinnoista. Yleensä tuntuu kuitenkin tuo kateus olevan kommentoijien kantavana voimana.
Säälistä tuskin kukaan jaksaisi suutaan avata..:mad:
Itse kun näen jollakin kalliin, hienon, tai muuten haluamani pelin, niin kateus ei ole se ensimmäinen asia mikä mieleen tulee...:confused: Jostain syystä olen aina ollut iloinen tuon onnellisen puolesta, joka pelin on kärsinyt hommata ja saa siitä nyt nauttia, vikoineen kaikkineen...
maurichia
04.01.2011, 19:19
no niin nyt sain hinta tietoa hodareista mutta sieltä tilastoista ei kuulemma löytynyt ollenkaan hdj80 autoa mutta hdj81 löytyy pilvin pimein 4.2td:nä, siis seuraava kysymys kuulukin että onko hoodeejii kasikymppisellä ja kasiykkösellä mitään eroa vai onko tuo vain joku erimaan mallimerkintä ja jos on niin mitä?
siis seuraava kysymys kuulukin että onko hoodeejii kasikymppisellä ja kasiykkösellä mitään eroa vai onko tuo vain joku erimaan mallimerkintä ja jos on niin mitä?
Ratti väärällä puolella. Ei muuta
kasiykkönen on oikean eli vääränkätinen ymmärtääkseni
maurichia
04.01.2011, 19:54
joo niin ajattelinkin että on vaan toisen maan mallimerkintä, no tarvii varmaan alkaa kohta harkitsemaan evon ja hojon myyntiin laittoa ja hommata sit tollanen hodari nousevan auringon maasta..:)
Tossa sulle linkki aiheesta kun tuntuu kiinnostavan: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4999
maurichia
05.01.2011, 16:30
selailin tuossa ihan aikani kuluksi tuota tradecarview sivustoa ja löysin sieltä tälläisen hienon hoojii 61 joka on vielä automaatti askilla ja kattoluukulla http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/toyota/land+cruiser/6218966/
edittiä... löytyipä sieltä tollanenkin, muuten hyvä mut hinta ei oikein kohtaa meikäläistä ja toi on bensa vehje... muuten ois kyl tosi aisiallinen kuusykkönen ja ajettu vaan 169,200 km http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/toyota/land+cruiser/6104450/
Hessu888
07.01.2011, 08:25
selailin tuossa ihan aikani kuluksi tuota tradecarview sivustoa ja löysin sieltä tälläisen hienon hoojii 61 joka on vielä automaatti askilla ja kattoluukulla http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/toyota/land+cruiser/6218966/
edittiä... löytyipä sieltä tollanenkin, muuten hyvä mut hinta ei oikein kohtaa meikäläistä ja toi on bensa vehje... muuten ois kyl tosi aisiallinen kuusykkönen ja ajettu vaan 169,200 km http://www.tradecarview.com/used_car/japan%20car/toyota/land+cruiser/6104450/
Jos meinaat Japanista autosi ostaa, niin kysäse sellasesta firmasta kuin www.esv.fi että paljonko maksaa huutokaupasta ostettu hodari tai hj rahteineen ja tulleineen Suomeen tuotuna, niin saat pari kuvaa ja huutokauppaa varten tehdyt kuntotarkastusspeksit ko. autosta. HJ:n tuominen on kyseenalaista taloudellisessa mielessä kun autoverottomaksi huoltoautoksikaan ei saa enää suoraan maahantuotaessa, mutta hodarissa tuonti voi kannattaa paljon paremmin.
maurichia
07.01.2011, 16:57
joo en noita hojoja ole ostamassa japseista että kyllä se sitten hodari on jos se maasturi tulee olemaan:) ja ei mulla tuota esv:tä vastaan mitään ole mutta jätän sen kuitenkin väliin koska mielestäni on myös parempiakin firmoja joista on myös kokemusta jo aikaisemmalta käyttöauto osto reissun jäljiltä:)
edit: laitoin noi hojot vaan tohon ihan sen takii että ihmiset jotka ei selaa noita japanin käytettyjen autojen sivuja, näkevät noiden kunnon noin niinkuin päälle päin ja vähän kilometrimääriä + hinnan.. mielestäni hintalaatu suhde kohdallaan japseissa.