View Full Version : Rj tehotus! Mite?
OffBeast
25.12.2010, 17:45
Laittasko turpon ja ruiskun tai uuven kaasarin vai pitäskö vaihtaa koko kone? Ilmeisesti tuo 22r ois iha hyvä aihio turpotukselle vai kui?? Saako enää leimaa jos survoo vaikka suprasta kutosen keulille? En varmaan oo eka kenellä pyörii tehonlisäys mielessä mutta onko valmiita rojektia kellää sais vähän lisää kipinää ja ideaa tähä. En söörtsillä löytäny mitää järkevää. Nykynen kone kyllä ihan hyvässä kuosissa mutta tehoa uupuu. Osia varmaa tarttee rekallisen tekee häntä kummin vaan...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49738
OffBeast
28.12.2010, 10:55
No onkos kuka vaihellu erilaista pensakonetta sillee et vielä tielläki sais ajella? esim. em. supran 3l? tms...
Helvetillinen osalista kait on iha jos vaikka pelkästaa turpottais sen 22r masiinan.
RalliJari
28.12.2010, 11:36
Ohan tuohon haaveillu vaikka mitä:rolleyes: Runnerin 3l v6 ois aika passeli vaihtoehto, Runnerista tarviis motin, kytkinkopan ja johtosarjan, vaiheloota Lj ruiserista, pitäs mennä pulttaamalla kasaan, moottorin kiinnitykset runkoon tuskin täsmää. Näin oon ymmärtäny..
Edit. Niin ja taitas mennä vielä kilpien väliinki tolla koneella nippanappa.
Runnerin 3l v6 ois aika passeli vaihtoehto
:eek: Mitä hauskaa tossa moottorissa on? Ei oo tehoo, ei oo vääntöö, mutta kuluttaa ison amerikkamoottorin tahtia. Runnerin 3l td vähän ruuvattuna olis huomattavasti mielekkäämpi.
Edit: vaikka näyttääpä olevan janoinen (avg. 16,4 l/100 km) tuo nelipyttynenki vielä laiskempi versio. Hui.
RalliJari
28.12.2010, 12:01
:eek: Mitä hauskaa tossa moottorissa on? Ei oo tehoo, ei oo vääntöö, mutta kuluttaa ison amerikkamoottorin tahtia. Runnerin 3l td vähän ruuvattuna olis huomattavasti mielekkäämpi.
Edit: vaikka näyttääpä olevan janoinen (avg. 16,4 l/100 km) tuo nelipyttynenki vielä laiskempi versio. Hui.
Oon ymmärtäny että tosta runnerin v6:sesta tulee ihan eri kone kunnon putkistolla, jonka joka tapauksessa joutus tekee ite jos kyseistä konetta Rj:hiin tarjois. Mutta ei toki omakohtaisia kokemuksia.
Ja joo kulutus on ainaki omalla Rj:iillä jo sen verta "kohillaan" että ei se paljoo voi pahentua:)
3l td tosiaan taitas olla väännön kannalta paras vaihtoehto ja vielä kilpien väliinki menis mutta nuo motit on paljon paremmissa hinnoissa.
OffBeast
29.12.2010, 13:15
Joo eikait se mikää tärkein seikka ehkä tässä vehkeessä oo se kulutus koha ei vie maantiellä mitää 25l/100.No mikäs se sitte on maksimitehone verrokki minkä varjol tuoho sais vaihtokoneen vielä rekisteröityä? Meinaan vaa ettei viittis montaa konetta vaihella jos ei käykkään leimasetän mieleen. Tosin kuten edellä mainitsin ni ei mitenkää paska oo tuo nykynenkää viritystä ajatellen ja näköjänsä ihan mukavasti tuostaki sais murinaa puristettua...
Samaa juttua on tuolla pohdittu ennenkin:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=5182
Onkos kellää lippuja ja lappuja, mitä kaikkea eroa on FZJ:n ja RJ:n alustassa?
-eteen jarrut hojosta, taaksel levyt, vaihteisto?
Onkos kellää lippuja ja lappuja, mitä kaikkea eroa on FZJ:n ja RJ:n alustassa?
Runko, jousitus ja akselit nyt alkuunsa
Toisinsanoen suomessa 70-sarjan tehokkain vertailumoottori on RJ:n 105hp 22R ja painavin LJ:n 222kg 2L-T (vai onko sitä ollu jopa 2L-T2:lla?)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2807&pictureid=71820
Mikäs moottori täyttäis kivoimmiten speksit: Korkeintaan 3 litraa, 126 hepoista, 266kg ?
Nissanin RD28T:ssä ois 2825cc, 125hp mut mitähän se painaa virallisesti?
Maajussi
29.12.2010, 22:53
Mikäs moottori täyttäis kivoimmiten speksit: Korkeintaan 3 litraa, 126 hepoista, 266kg ?
Nissanin RD28T:ssä ois 2825cc, 125hp mut mitähän se painaa virallisesti?
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=88&pictureid=60339
...tos painoshan on jo lisä laturi ja valurautanen kytkinkopan osa ja öljyt sisällä.
No mikäs se sitte on maksimitehone verrokki minkä varjol tuoho sais vaihtokoneen vielä rekisteröityä?
1KZ-TE eli KZJ70-mallista, 125 hv/295 Nm. Neliövalolliseen helpompi tehtävä kuin pyöreävaloiseen, vaatii näet jäähdytetyt etulaikat ja taakke isommat rummut. Akselithan on myös erit, kuten tukivarret, jouset ja iskaritkin, mutta niitten eroavaisuuksien mutta rakenteen yhteneväisyyden ynnääminen ja kädenvääntäminen jää sitten itse kunkin moottorinvaihtajan ja katsastajan väliseks kinaks. Voi näet olla että vaihdattais kaikki, tai sit ei. Tarkkaa järkevää rajaa ei oikein ole. Alustan ja voimansiirron osien kun pitäis vastata vertailumallia. Järkeekin saa käyttää, mutta se ei ole pakollista.
OffBeast
02.01.2011, 11:41
Mites sitte remmiahistin? Liekkö missä hinnoissa ja mistäköhä niitä etes saa? Tulis vissii ainaki alavääntöjä. Taitaa tuollasen remmipuhaltimen huoltoväli olla turpoon verrattuna aikas lyhkänen. Taitaa muuteski olla tällähetkellä kaik sääjöt iha päin peetä ku pikkusen kaasutat ni putki helottaa ku saunan hormi eikä minkäälaista tehoa ja varsinkaan vääntöä.
Samsonite
02.01.2011, 12:15
Laihalla ja/tai myöhäsellä ?
Käytetyt eattonit varmaan jonkun 500€ mutta diy-kiinnikkeissä meneekin sitten pitempi tovi kuin urpotuksessa. Vääntöä kyllä pukkais heti alhaalta.
Viime vuoden viimosena päivänä sain just jurrissa saunanlaiteilla tehtäväks myydä ton Leivinuunin auton, ni otappa luuri käteen ja soita herralle itselleen 0400510895 tai sit miulle 0440 427454. Eiköhä myö saada tarvittaessa myytyä vaikka irtomoottorikin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42788&highlight=leivinuuni
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49738&highlight=leivinuuni
OffBeast
02.01.2011, 19:16
Viime vuoden viimosena päivänä sain just jurrissa saunanlaiteilla tehtäväks myydä ton Leivinuunin auton, ni otappa luuri käteen ja soita herralle itselleen 0400510895 tai sit miulle 0440 427454. Eiköhä myö saada tarvittaessa myytyä vaikka irtomoottorikin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42788&highlight=leivinuuni
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49738&highlight=leivinuuni
Vieläkö joku antas ne rahat... Ei maha olla ilimaane moinen laite ku on pro miehet rakentanu ja kaikkee... oisha tuo muute iha kyrväkäs tekniikka asentaa ruotoo.
Vieläkö joku antas ne rahat... Ei maha olla ilimaane moinen laite ku on pro miehet rakentanu ja kaikkee... oisha tuo muute iha kyrväkäs tekniikka asentaa ruotoo.
Ku asut noin lähellä ni tuu koeajamaan peli, sen jälkeen se kone olis käytännössä jo myyty siulle ;)
OffBeast
02.01.2011, 21:12
Ku asut noin lähellä ni tuu koeajamaan peli, sen jälkeen se kone olis käytännössä jo myyty siulle ;)
No mitäs se kone ja kytkin sitte mahtas maksaa??
OffBeast
09.01.2011, 17:43
Mitäs muuten tuo rjn laatikko kestää verrattuna vaikka ljn lootaan? Että pitääkö jo suunnitella senki vaihtoa jos vaikka parisataa kaakkia nyhtäis ulos?
-Captain-
13.03.2011, 17:59
Toisinsanoen suomessa 70-sarjan tehokkain vertailumoottori on RJ:n 105hp 22R ja painavin LJ:n 222kg 2L-T (vai onko sitä ollu jopa 2L-T2:lla?)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2807&pictureid=71820
eikö suomeen oo muka tuotu 22RE:llä varustettuna, vai onko pelkästään ruiskuna hiluxin keulalla? tuo runnerin V6 kiinnostais tunkee tonne RJ:n keulaan :)
hpotteri
15.03.2011, 20:23
Tässä ehkä paras 22re moottori mitä rahalla kannattaa hankkia!!
http://www.youtube.com/watch?v=gAppdgGPFVY&feature=related