Kirjaudu sisään

View Full Version : Mercedes G 460 300GD -87 PROJEKTI


jarruu
22.12.2010, 12:27
Alkasin tuollaisen projektin , tarkoitus tehdä ihan jokapäiväinen käyttis jolla voi taitta myös työmatkaa jos tarve
rekisteröity huolto autoksi 300 617a moottori manuaali askilla .

Runko puhallettu, hitsattu ja maalattu ,
jarrut ja putkistot uusittu , MITEN olisi hyvä laittaa pakoputki jos haluan sen vas sivulle 3" putkella kun se kuitenkin jää kantoon jos laitan rungon ali.
kone läpi käyty ,


vielä olisi se kori otan sen näinä päivinä käsittelyyn.

kippo86
22.12.2010, 16:38
Kuvia! :)

jarruu
22.12.2010, 16:58
Katos vain ne unohtu , itse en osaa laittaa tänne suoraan mutta täältä löytyy.
http://s5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/?action=view&current=Valokuva0249.jpg


Tuli juuri hommattua vanteet talveksi kun löytyy alle 1000km ajetut 265/50 19 contin kumit ,nyt saa hahmoteltua leveyttä paremmin laitan kuvia kun ehdin.

pee
22.12.2010, 18:24
asiallisen näköistä rungon entrausta - noin se pitääkin tehdä

uteliaisuudesta kysyn, miks putki kuskin puolelle - vähemmän kärisee ja höyryää kuskin nokkaan apparin puolella...

itelle vedin 3" ränniä rungon myötäisesti, jakiksen ali ja rungon poikkiputkipalkin yli ja siitä taaksepäin, jakiksen kohta ainoa joka voipi tökkästä, tuolt voi lunttia jotain...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=72400

jarruu
22.12.2010, 21:30
Jostain tullut vaan sellainen että sivuputki pitää olla , kuinkahan on että saako olla jos amg 55 mallissa on molemmin puolin tarttis laittaa rungon ylitykset 2,5 tai 2 " putkella .
No jos nostais lattiaa niin paljon että sopii rungon ja korin välistä? .

Pari uutta kuvaa laitoin.

Gee.
23.12.2010, 18:50
Pakoputken säädökset ovat löysentyneet.
Ite kysyin konttorilta että saako laittaa hanttarinpuolelta putken takarenkaan etupuolelta tulemaan.
Vastaus oli että saa.
Kun ennehän ei saanut tulla "jalankulkijan" puolelta sivulta.

Ite aattelin kans ensin putkia molemmilta sivuilta, mutta 3 tuumanen on hankala saada kuskinpuolelle...
Eli putki tulee hanttarinpuolelta (tosin suunnittelu asteella vielä)

Asiallinen rojekti, päivitähän kuvia kun homma etenee!!!

Gee.

hes7
30.12.2010, 16:00
Tosi asiallinen projekti sulla meneillään kyllä.Mistä hommasit nuo kaarilevikkeet vai onko ne mersun omat?:)

jarruu
30.12.2010, 17:37
Kaarilevikkeet on Opel 400 levikkeet yritän saada ne sopimaan, muuten pitää tehdä alkuperäisistä muotti jossa levittää kun tarkoitus olisi saada autoa vähän leveämmäksi noin 15-20cm . Kuvissa olevat vanteet levittää noin 8 cm per puoli .

HV
30.12.2010, 18:57
Sulla on aivan liian paljon vapaa-aikaa kun oikein venttiilikopankin oot kiillottanu :D
Tsemppiä projektiin

jarruu
30.12.2010, 22:32
Meni ainakin tunti , meinasin muuten vaan putsata kantta mutta rättilaikalla kiillottuu aika helposti joten kiillotin sitte kokonaan. :)

sisua45
30.12.2010, 23:06
Kaarilevikkeet on Opel 400 levikkeet yritän saada ne sopimaan, muuten pitää tehdä alkuperäisistä muotti jossa levittää kun tarkoitus olisi saada autoa vähän leveämmäksi noin 15-20cm . Kuvissa olevat vanteet levittää noin 8 cm per puoli .

Näitä G-mersuja on vaikka minkä mallisia, en ole oikein pysynyt niiden perässä. Mitä malleja lasketaan samaan mallisarjaan, eli ns verrokiksi? Ei kai se AMG 55 ole vertailupohjana kaikkiin malleihin?

Saako noin isot levikkeet leimattua? Jos vertaa autoon, jossa on tehtaan levikkeet. Oliko se 100mm mitä saa auto leventyä?

Auton raideväli saa muuttua max 30 mm (mulla bemarissa muuttunut 32mm, aijai... :D). Noilla sun vanteilla voipi olla vähän vaikeata leimata.

HV
30.12.2010, 23:44
muistaakseni geen leveys on otteessa huomattavasti enempi kuin gee ilman levityksiä, oisko sitten ollut se leveys alkuperäisten levikkeiden mukaan laitettu... jos siihen vielä lisää sen 50mm per puoli niin kyllä pitäis 8 cm levitys vielä onnistua leimaamaan.

Gee.
31.12.2010, 09:52
Näitä G-mersuja on vaikka minkä mallisia, en ole oikein pysynyt niiden perässä. Mitä malleja lasketaan samaan mallisarjaan, eli ns verrokiksi? Ei kai se AMG 55 ole vertailupohjana kaikkiin malleihin?



AMG 55 on W463 mallisarjaa kun taas nämä vanhemmat siviiliversiot ovat W460.
Eikös sitä verrata mallisarjan tehokkaimapaan, eli W463 korimallin vertailuautoksi kävis 55 AMG...

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_G-Class

Gee.

HV
31.12.2010, 11:29
Tilasin maahantuojalta paperin mallisarjan tehokkaimmasta versiosta joka on (460) ge 280
Ei taida amg versio käydä ihan vertailukohdaksi, muuten suomenkin teillä liikkuisi suht tehokkaita kolmesatasia turbodiisseleitä.

jarruu
31.12.2010, 16:35
Mulla oli rekisteri otteessa 179 cm ja auto ilman levikkeitä oli 163 cm , noi levikkeet on jotain 10cm joten ei siinä montaa senttiä levene ja vanteet levittää noin 10 cm per puoli verrattuna 15" kumeihin ja oli jotain 190 koko leveys.
Ajattelin kuitenkin leimata auton 15" renkailla ja asennan vasta sitten 19" renkaat , ettei tarvi niistä muutosta maksaa .

jarruu
13.01.2011, 20:04
Vähä lisätty kuvia , uusia ideoita .:cool:

pee
13.01.2011, 21:53
tuollaisella tehtaan leveämmällä levikkeellä olevan -89 mallisen leveys otteessa 1700 mm - mistähän nää mitataan ?

Mappe
13.01.2011, 22:08
Hieno projekti! Ootko rivipumppua kuinka päivitelly?

jarruu
13.01.2011, 22:35
Hieno projekti! Ootko rivipumppua kuinka päivitelly?

Enpä vielä mutta on kyllä haaveissa kunhan saan ensin auton käyttöön ja leimaan , kuitenkin mitä enemmän tulee muutoksia leimalle niin vaikeampaa se on ja kuitenkin voihan muutoksia taas tehdä seuraavaan.

jarruu
18.04.2011, 21:26
Vähä taas edistynyt .
Mistä löytyisi lokasuojan kaareen jotain kummilistaa jossa 10-30 mm levitys .

pee
18.04.2011, 21:35
Vähä taas edistynyt .
Mistä löytyisi lokasuojan kaareen jotain kummilistaa jossa 10-30 mm levitys .


korjakumi.fi

etola.fi

lokasuojanlevikekummithelpostinetista.fi

oho, toi vika ei toimikaan :rolleyes:

jarruu
04.05.2011, 21:35
Pientä edistystä tapahtunut , jospa kesäksi jo...:) kuvia lisätty.

Ilmeisesti tuolle 19 vanteelle ei ole isompia kumeja ?? saisi olla enemmän maasto kuvioidut .


http://s5.photobucket.com/albums/y19...lokuva0249.jpg (http://s5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/?action=view&current=Valokuva0249.jpg)

jarruu
25.12.2011, 14:05
Kuvia lisätty albumiin , ja vähän on päästy eteenpäinkin. http://s5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/

http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20111222_205930.jpg

Supermullikka
25.12.2011, 18:30
Jumankekkaa! Ei tuota kyllä viitti mettään viedä :)

jarruu
13.06.2012, 16:56
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20120611_200439.jpg

Alkaa pikuista hiljaa näyttään Mersulta vaikkakin ei niin offilta, vähä venynyt projekti.

http://s5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/?action=view&current=20120611_200439.jpg

Kuvia tuola .

HCK
13.06.2012, 18:59
On hieno. Mukava nähdä että rakennetaan sitä muutakin kuin ryskä vehkeitä.
Puuttuuko muuta kuin sisusta?

Tonza
13.06.2012, 19:07
No niin siitähän tuli hieno.

Ja kunnolla olet malttanut tehdä :) Kyllä tuolla kelpaa huristella.

jarruu
13.06.2012, 20:42
Sisustaa vailla vaikka sinne ei mitään ihmeellistä uutta verhoilua ja uudet penkit.

-MaTTi-
13.06.2012, 21:08
Sitten vielä bi-xenon tuikut eteen ja ledivalot taakse niin kanssa-autoilijat luulee että on kalliimpiki vekotin kyseessä.

jarruu
13.06.2012, 21:15
Juu edessä on linssi lamput pallastit laitan kun olen leimannut ja takana uudemman lamput mutta en löytänyt järkihintaan ledejä .
Puskureihin teen vielä muutoksia että näyttäisi uudemmalta siis joskus kun on leimassa.
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20120610_120217.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20120325_142729.jpg

Rotpal GR
13.06.2012, 22:17
Jumalavita mutta kyllä on komee !! Hatun nostot täältä, sillä kyllä tolla kelpaa ajella :)

Zassi-
15.06.2012, 20:21
komeen näkönen räppiraideri :) Keep going!

jarruu
19.06.2012, 21:07
Muistaako kukaan tuota miten tulee lista kattoverhoilun reunaan , kun ei mahdu sivupahvit alempiin reikiin . Meinaa mennä aika tällaisten tuumaamiseen.
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/20120619_211142.jpg

jarruu
21.06.2012, 21:34
Koe ajolla , eipä mikään tykki ole tuo turbolla oleva 617 no jos jotain keksis.
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20120621_195908.jpg

Meneeköhän tuohon sama ratti kuin henkilö mallissa , jos vähä pienemmän.

-MaTTi-
21.06.2012, 21:50
Pikkusen offsettia lisää huutaa varsinki taakse, eikä niin vähääkään. :rolleyes: Tai paripyörät. :eek: Jotain bling-bling-vannetta oot varmaan jo miettinytkin?

pee
22.06.2012, 06:43
menee useimmat MB henkilömallin ratit

jarruu
12.07.2012, 20:37
Onko näissä ollut mitään ongelmaa perän kanssa kun just 80km/h alkaa sellainen jyrrääminen takaa , olen avannut perän , laakerit ja kardaanin tutkinut eikä ole yhtään välystä eikä jumissa .
Perässä ei mitään ihmeellistä kaikki ok mutta silti kun käännän asfaltilla niin toinen pyörä yrittää sutia ja ahistaa niin mahdottomasti , kuitenkin kun nostan ylös ja pyöritän vain toista niin useinmiten vaan kardaani pyörii.

Millaisia ahtopaineita yleensä tuossa 617a,ssa on kun just viimmeisillä kierroksilla saa pikkasen nousemaan mutta normi ajossa ei mitään tai mielummin -0.2bar.
On niin älyttömän laiska.

pee
12.07.2012, 21:48
eihän ahista kääntäessä siks kun keppi on nelivedolla ? ei oo keskidiffiä, joten "kuuluukin" ahdistaa kääntäessä hyvällä pidolla

617 ssa ahtoa 0.6 - 0.8 vakiona, pumpun päällä ahtojen säädön rajoitus ylös ruuvattuna reippaasti 1 bar ja ylikin

onks kardaanin kohdistus oikein ? tärrääks samoin pelkällä takavedolla ? jakolaatikon puslat ?

jarruu
13.07.2012, 07:32
Siis pelkällä taka vedolla kääntäessä tekee tuon sutimisen, kardaani on ollut kiinni samassa paikassa koko ajan mutta tuo ääni koventunut, huomasin että noin 20km jälkeen perä on tuli kuuma eihän nuo yleensä ole myös huomasin perän purkamisen yhteydessä että murikka oli todella ahtaalla laakeri välyksellä mutta kuitenkin pyöri todella nätisti käsin ????:)

-MaTTi-
13.07.2012, 20:22
Siis pelkällä taka vedolla kääntäessä tekee tuon sutimisen
Ootko nyt täysin varma? Ettei vaan jättäis nelikkoa päälle... Ku ei se nyt mitenkään tolkuttomasti pitäis ahistaa vaikka olis kemppiperä, suttaa ja ahistaa tietysti, mutta jotenkin tuo kuvaus haiskahtaa siltä että kiinteellä nelikolla ajeltas ympyrää. Ku ei se avonainen perä nyt ajossa mitenkään pitäis lukkiintua tuollalai, oli murikan välykset mitä vaan.

Mut ei sen kardaanin tällöin kyllä pitäis pyöriä renkaita ilmassa pyöritellessä... :confused:

pee
13.07.2012, 20:37
ja onhan siis havaittu, että siinä jakiksen kepissä on ikäänkuin 2 ssa kohtaa nopee neliveto ? eli aina kun keppi on edessä, riippumatta ollaanko oikeassa vai vasemmassa laidassa liikettä

jarruu
13.07.2012, 21:39
Juu kyllä se on 2 vedolla , siksi se ihmetyttääkin .
Niin helpommin se kardaani pyörii vapaalla kuin toinen jarru rumpu , ja kyllä sekin välillä pyörii mutta eri suuntaan.

Huomasin että jako laatikon keppi tärisee myös siinä 80 kohdassa ihan kunnolla , ja jotenkin se tärinä tulee takaa :mad: koetan toisia pyöriä kun noissa on kevyesti erikokoisuutta jos niistä johtuisi ja sitten otan sen perän uudelleen auki ja hion kympin molemmista poskilaakerin shimmeistä.

Tuli sitten lopulta leimaan mutta levikkeet piti ottaa pois :mad:
Jos laittaisi vaan sellaiset kevyet kumi listat kunhan vaan tietäisi mistä saa??

pee
13.07.2012, 22:03
Geen kardaanit osaa kyllä tärrätä, joko jumivat liukuosasta, nivelistä, tai ovat väärin kohdistettu, kaivelen taas jostakin yhden kuvan... hetkinen... silti kehotan katsomaan myös ne jakiksen puslat


edit:

tuos,

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=92490

ja tuos, huomaa se offset !!! (useimmat TI-henkilöt eivät huomaa...)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=92489

eli eteen ja taakse eri, ja välikardaanissa nolliin ...

jarruu
14.07.2012, 06:28
Tuo kardaani on ollut kiinni koko ajan , paitsi kun kokeilin liikkuvuutta ja liuku toimii hienosti ei mitään tarttumista ja rasvattu myös nivelet liikkuu tarttumatta.
Tärinä alkasi jossain vaiheessa ennen täys remonttia kun ajelin , mietin että olisiko ollut syyn aiheuttaja takana olevat renkaat kun toinen oli laitettua uusi käytetyn kaveriksi ja oli sinä suht pailjon pinnassa eroa korkeus 5-10mm.

-MaTTi-
14.07.2012, 22:17
mietin että olisiko ollut syyn aiheuttaja takana olevat renkaat kun toinen oli laitettua uusi käytetyn kaveriksi ja oli sinä suht pailjon pinnassa eroa korkeus 5-10mm.
Ei mitään merkitystä jos ja kun ei kerran ole kitkalukkoperää.

pee
14.07.2012, 23:37
voiskos se juurikin hidastaa sitä etuvedon poiskytkeytymistä... jaa-a ?

jarruu
15.07.2012, 07:52
Otin poskilaakerien shimmilevyistä kympin pois ja mielestäni hiljeni jonkin verran mutta vaihdekeppi tärisee kyllä yhtä kovaa , mietin että voisiko olla jakolaatikon taka laakerivika vaikka välystä ei tunnu.
Ei viittisi enää ottaa enempää shimmeistäkään ettei tule liian väliä.

Mietin että otan taka kardaanin pois ja käyn etuvedolla kokeilemassa täriseekö vielä, ehkä sillä selviää jotain.

jarruu
15.07.2012, 08:29
Niin mikäs idea tuo väri koodaus on jousissa kun katoin Ebay,stä niin suurimmassa osassa on jokin väri leima, tarvis eteen +40 jouset mutta mikähän on väriltään ??
Laskin takapään jousikannatinta 40mm ruoste korjauksen yhteydessä ja nyt alkuperäiset taka jouset on liian pitkät joten saisi vähän korotusta ja suoraan.
Tai mistä saa vastaavia jousia vaikka suomesta.

jarruu
17.07.2012, 13:42
Vika selvis , ääni tuli kuitenkin etu kardaanin taka nivel .
Mistä olisi helpoin hommata tuollainen 31x88 tuntuu olevan aika hankala löytää.

-MaTTi-
17.07.2012, 18:26
No entäs tämä vika?

Perässä ei mitään ihmeellistä kaikki ok mutta silti kun käännän asfaltilla niin toinen pyörä yrittää sutia ja ahistaa niin mahdottomasti , kuitenkin kun nostan ylös ja pyöritän vain toista niin useinmiten vaan kardaani pyörii.

jarruu
17.07.2012, 20:21
No entäs tämä vika?

Joo en ole huomannut shimmien hionnan jälkeen eikä lämpenekkään enää niin kovasti ??? vähä hukas .

http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20120717_205415.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20120717_205334.jpg

Auto nyt ajo kunnos menee tosi siististi noilla 22" voi ajaa jopa pidempiä matkojakin , kuitenkin koneen kanssa tehtävää tarvis yksi 100hv lisää.

jarruu
29.10.2012, 11:59
Laitoin nuo talvirenkaat alle ja totesin vähä pieneksi 265/50 19 Conti 4x4 .
Mutta mistä löytäisi järki pakettia kokoluokkaa isompaa 31"-> mutta mieluiten 17-tuuman vanteella ja jako voi olla 5x130 tai 5x120 sekä leveyttä yli 10" oleva talvi / nastarengas paketti.



http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/20121027_1807451.jpg

pee
30.10.2012, 07:17
tuo on kyllä näyttävän näköinen kapistus ! mistä nuo penkit on peräisin ?

jarruu
30.10.2012, 09:34
tuo on kyllä näyttävän näköinen kapistus ! mistä nuo penkit on peräisin ?

Ne on FK,n penkit ja on on kyllä hyvät istua vaikkakin aika kapeat mutta minulle hyvät voi päästellä vähän röykyissäkin ettei putoa penkiltä.
Ja vain noin 250 pari.

jarruu
21.07.2016, 11:32
Tuli käytyä pitkästä aikaa konttorilla :)

Mutta renkaat ei hyväksytty , miten olette saaneet 33" renkaat muutoskatsastettua löytyykö keltään listaa alkuperäisistä renkaista mihin voi verrata .

Ilma jouset ok mutta tarvitsee pyörän suuntaus lapon ... :confused:

http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/IMG_20160716_200737_zpsoxamkxu3.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/IMG_20160716_200737_zpsoxamkxu3.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20160716_200445_zpsf91hphxw.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20160716_200445_zpsf91hphxw.jpg.html)

jarruu
24.07.2016, 13:37
Näistä ilma jousista D2500 jotka asensin , tarkoitus oli että saisi vähän pehmeämmät kyydit Mersuun mutta vaikka pussit täysin minimi paineilla niin aivan turhan jäykkä :mad: joten ainakaan tämän takia ei kannata asennella.
tiedä sitten millä saisi vähän mukavammaksi :confused:
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20160724_133857_zpszpmgj1aw.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20160724_133857_zpszpmgj1aw.jpg.html)

Jopa umpioista lasit sai kyytiä kun mettiä kiersin. ja olipa kehnoja umpioita ja kalliita :mad:

-MaTTi-
25.07.2016, 08:51
Vaihda ne makkarapalkeet rullapalkeisiin niin alkaa jousitustakin löytymään. Ei niillä makkaroilla pehmeetä jousitusta saa.

jarruu
25.07.2016, 11:12
Vaihda ne makkarapalkeet rullapalkeisiin niin alkaa jousitustakin löytymään. Ei niillä makkaroilla pehmeetä jousitusta saa.

No voi , näistä ilma jutuista ei niin hirveästi oikeaa juttua ole joten päädyin nuihin makkaroihin kun vielä myynti juttuna vahvat ja mukavan pehmeät :D
Täytyy jossain vaiheessa etsiä jos olisi vielä lähes samalla kiinnityksellä .

Alusta on lähes yhtä kova kuin alkuperäiset jouset, menee ihan mielenkiinto ajella sielä missä näillä pitäisi.

Topi1982
25.07.2016, 16:32
Vähän vielä matalaprofiilisemmat renkaat alle, niin johan painavalla maasturilla tärinät paranee. Ja tietenkin maasturimainen lookki!

jarruu
25.07.2016, 19:26
Vähän vielä matalaprofiilisemmat renkaat alle, niin johan painavalla maasturilla tärinät paranee. Ja tietenkin maasturimainen lookki!

Tähän rengas asiaan en kommentoi kun ei löydy :mad: VANTEITA

pee
25.07.2016, 20:23
Tää ilmajousitus, vaikket niin onnistuneena pidäkään, kiinnostais. Oliks siitä jotain raporttia tai muuta luettavaa. Joku muukin ilmajousitti taannoin Geen, olikohan -Tonza-

jarruu
25.07.2016, 21:10
Ei ole mtään juttua erikseen , jotain kuvia löytyy http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/library/Mercedes%20G%20projekti?sort=3&page=1
ja enemmän kysymällä.

Tonza
13.08.2016, 19:03
Moi.

Nyt kun osu silmään ja nimimerkki mainittiin niin kerrotaan kokemukset.

Minun ilmaalusta meni iskarivalinnalla metsään. Laitoin vaan mittojen ja kiinnitysten mukaan sopivat mitkälie jenkki picupin iskarit ja tuli liian kova alusta.

Eli iskareihin kannattaa satsata, jotkut säädettävät jenkeistä vaikka!

Ilman iskareita kun hyppi rungonpäällä niin hölly komeasti kuin vesisänky :)

Auto meni kaupan melkein heti kun iski autokuume. Joten en kerinnyt asiaa korjaamaan. Ja seuraava omistaja oli kyllästynyt vuotavaan venttiiliryhmään vaikka uuden lähetin perästä, (liekkö vaihtanut sitä ollenkaan) Ja näky olevan nettiautossa taas rautajousilla :(

BJ-40/76
22.08.2016, 21:04
Näistä ilma jousista D2500 jotka asensin , tarkoitus oli että saisi vähän pehmeämmät kyydit Mersuun mutta vaikka pussit täysin minimi paineilla niin aivan turhan jäykkä :mad: joten ainakaan tämän takia ei kannata asennella.
tiedä sitten millä saisi vähän mukavammaksi :confused:


Jopa umpioista lasit sai kyytiä kun mettiä kiersin. ja olipa kehnoja umpioita ja kalliita :mad:

Ensiapuna voisi kokeilla ilmatilan kasvattamista, siis isommat letkulähdöt palkeeseen, ja sitten vaikka pieni jauhesammuttimen säiliö lisäsäiliöksi.
Siis jokaiselle palkeelle oma lisäsäiliö, ja mielellään pikkasen liian isolla letkulla, kuin liian pienellä... Ja kokeiluluontoisesti voi hakea oikeaa säiliön tilavuutta siten, että jos meni liian veteläksi, niin pystyssä olevaan säiliöön lisää esim jäähdytysnestettä pohjalle, jolloin säiliön tehollinen tilavuus pienee.
Ja kun sopiva tilavuus löytyy, niin sitten sen kokoiset söiliöt hankintaan.
Ja sitten kun laittaa yhdysputkeen sulun, niin saa taas tuon "katuautomaisen" jousituksen takaisin kääntämällä sulut kiinni.

jarruu
25.08.2016, 06:32
Ensiapuna voisi kokeilla ilmatilan kasvattamista, siis isommat letkulähdöt palkeeseen, ja sitten vaikka pieni jauhesammuttimen säiliö lisäsäiliöksi.
Siis jokaiselle palkeelle oma lisäsäiliö, ja mielellään pikkasen liian isolla letkulla, kuin liian pienellä... Ja kokeiluluontoisesti voi hakea oikeaa säiliön tilavuutta siten, että jos meni liian veteläksi, niin pystyssä olevaan säiliöön lisää esim jäähdytysnestettä pohjalle, jolloin säiliön tehollinen tilavuus pienee.
Ja kun sopiva tilavuus löytyy, niin sitten sen kokoiset söiliöt hankintaan.
Ja sitten kun laittaa yhdysputkeen sulun, niin saa taas tuon "katuautomaisen" jousituksen takaisin kääntämällä sulut kiinni.

Just katselin jotain videota jossa asennettiin hiluxiin taakse D2500 kumit lisäksi ja siihen laitettiin varmaan noin 5 L lisä säiliöt ja väliin max letkukoko , täytyy varmaan kokeilla tai jos olisi noin 5 L paine akkuja jossa säädeltävä vasta paine voisi toimia .
Sitte pitäisi keksiä jokin automatiikka koska kallistaa auton vinoon jos on vain etu ja taka erikseen .

jarruu
30.08.2016, 14:47
Vähän puskureita ...:D

http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20160820_173051_zpsai1j3bk0.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20160820_173051_zpsai1j3bk0.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20160820_165121_zpsmasiha5i.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20160820_165121_zpsmasiha5i.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20160830_104322_zpsrcvga7bc.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20160830_104322_zpsrcvga7bc.jpg.html)

vuorimies
30.08.2016, 17:41
Vähän puskureita ...:D

http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20160820_173051_zpsai1j3bk0.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20160820_173051_zpsai1j3bk0.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20160820_165121_zpsmasiha5i.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20160820_165121_zpsmasiha5i.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20160830_104322_zpsrcvga7bc.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20160830_104322_zpsrcvga7bc.jpg.html)
Näistä äkkiä kuvia valmiina:D

jarruu
30.08.2016, 20:03
:D:D Ehkäpä ensiviikolla , vähän hiontaa , puhallusta ja maalausta.

3mm pellistä , harmi kun ei ole vinssiä vielä :mad:

jarruu
14.12.2016, 21:14
Vähän edistystä Geehen , maalausta ja puskuria kiinni.
Myös koneeseen muutoksia , tuli vähän lisää tehoakin :D
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20161204_153032_zpsfytsqljg.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20161204_153032_zpsfytsqljg.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20161214_100004_zpsgg4grrty.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20161214_100004_zpsgg4grrty.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/Mercedes%20G%20projekti/20161214_095533_zpsvpfuhapp.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/Mercedes%20G%20projekti/20161214_095533_zpsvpfuhapp.jpg.html)

jarruu
13.05.2017, 08:41
Tuli käytyä montulla vähän testailemassa tuoreen leiman jälkeen ja hyvinhän tuo menee , pitovaikeudet vain rahalliset:D
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/20170505_1030121_zps00us44hn.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/20170505_1030121_zps00us44hn.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/20170505_1030031_zpsyjiwbh6g.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/20170505_1030031_zpsyjiwbh6g.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/20170505_1029541_zpsp2qas1il.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/20170505_1029541_zpsp2qas1il.jpg.html)
http://i5.photobucket.com/albums/y190/jjruutiainen/20170505_1029381_zps82sqrcux.jpg (http://s5.photobucket.com/user/jjruutiainen/media/20170505_1029381_zps82sqrcux.jpg.html)