View Full Version : Jälkikäynti...
Mikä on yleisin syy jälkikäynnille ku mulla alkanu troopperi rallattelemaan jonku aikaa ku virrat katkasee? Ja miten sen voip korjata?
Dieseli ilmeisesti? Sammutus ei laita pumppua ihan nollille. Jos on sähkösolenoidilla sammutus (avaimesta), niin solenoidin toiminta kannattaa tutkia ja ettei mikään muu letku tai johto estä kaasuvipua menemästä sammutusasentoon. Jos on vaijerilla tai vivulla käsisammutus, niin liikeradat niistäkin tutkintaan.
Jos on bensakone (onko Troopperia ollut bensakoneella?), niin varmaan karstaa sylintereissä niin paljon, että hehkuu ja sytyttää itsekseen. Kenkää kunnolla tarpeeksi kauan, että puhdistuu paikat tai kansi irti ja manuaalinen puhdistus?
jos karstaa niin varovasti vettä suihkuttelee imusarajaan auton käydessä. kattoo vaan ettei kerry mitään lammikkoa mihkää pohjalle.
Joo unohtu mainita että 2.8 td kone, ja onhan nuita vanhoja tosiaan bensanaki vissii..Misä tuo solenoidi oikein on? ei oo oikein tuttua nuo sähköpuolen jutut.
En tiedä Trooperista tarkemmin, mutta tutki mihin kaasuvaijeri menee pumpulla, eli kaasivipuun. Onko kaasuvipua vastassa vaijerin vastakkaisesta suunnasta mokkula, johon menee sähköjohdot? Sen mokkulan pitäisi virrattomana saada kaasuvipu menemään nolla-asentoon asti, eli kun sammutetaan. Kun virta kytketään, lykkää mokkula kaasuvivun tyhjäkäyntiasentoon. Kaasuvaijeri vetää samaan suuntaan, eli sammutusasennosta kohti tyhäkäyntiä.
Jos kaasuvaijeri on rispaantunut huonoon kuntoon ja jumittaa, voi vaijerikin pitää kaasuvivun lähempänä tyhjäkäyntiä kuin sammumista.