PDA

View Full Version : Lämmityslaite ongelma Jeep WJ


epezi
15.12.2010, 21:01
Morjens.

Nyt kaipaisin pienenpientä jeesiä muilta WJ Dual Zone ilmastoinnin omistajilta. Omassa on murheena ettei puhalla kuin haaleta ilmaa sisälle. Moottorinlämmöt on hyvät (mittarin mukaan noin 100c), sekä lämppärin meno ja paluu letku on erittäin kuumia, silti puhaltaa vaan haaleeta. Oma epäilykseni liittyy tuohon lämmönsäätö läppään ja sen säätömoottoriin. Niinpä kävin tarkistamassa moottorin liikerataa maksimi kylmän ja kuuman välillä. Hansikaslokeron vasemmalta puolelta näkyy moottorista akselin liike.

Moottori liikkuu vastapäivään kun lämpöä lisätään, ja vastaavasti myötäpäivään kun lämpöä vähennetään.

Omassani liikerata on noin 90astetta, alla kuvat asennoista.

http://picasaweb.google.com/epezi.alfaholic/Misc#5550984391056868194 Maksimi kuuma asento
http://picasaweb.google.com/epezi.alfaholic/Misc#5550984404145067858 Maksimi kylmä asento

Nyt pyydänkin että jos joku viitsisi katsoa vastaavan liikeradan omastaan, täten voisin poissulkea yhden vikapaikan.

Kiitos.
-Harri-

epezi
16.12.2010, 16:40
Kova googlettaminen antoi tulosta.

http://www.jeepsunlimited.com/forums/showthread.php?t=412767&page=21

Löysin 21sivua ihmisten valituksia samasta aiheesta. Ongelmana on juuri nuo moottorien säätämät läpät jotka rikkoutuvat. Amerikassa ovat yrittäneet kovasti saada valmistajaan korjaamaan nuo takuuseen, mutta ilmeisesti ilman tulosta. Korjaus vaatii koko kojetaulun purkamisen.

Joku kaveri tuolla kehuskeli että kyseinen osa on hänellä vaihdettu uuteen 5 kertaa 2vuoden aikana.

http://www.heatertreater.net/Grand%20CG%20dual%20motors.html

Tuossa on jokin jälkiasenteinen viritys, jonka asentaa huomattavasti pienemmällä työllä, mutta samalla menettää Dual Zone ominaisuuden (joskaan tarviiko sitä sitten).

Timo_L
16.12.2010, 21:09
Nyt kun muistaisin oliko se tällä sivustolla vai FJDC:nfoorumilla, mutta ainakin etsimällä netistä löytää kasapäin englanninkielisiä ohjeita kuinka tuon homman saa tehtyä ilman kojelaudan purkamista, pienellä sahauksella. Näitä ilmeisesti löysitkin. Jossain olen nähnyt myös sellaisen version fiksauksesta, joka oli helppo (sahattiin samainen paikka auki) mutta jossa pysyi tuo dual zone ominaisuus.

Vilkaise huvikseen www.fjdc.org/bbs jos sieltä löytyisi!

epezi
17.12.2010, 16:46
http://www.jgcparts.com/JeepHeater.html?gclid=CKG1ot6d86UCFZgA3godVDWrpQ

Tuossa taitaa olla se toinen systeemi jolla saa pidettyä sen dual zonen toiminnassa.

Ja perus jenkkitapaan kaikista työvaiheista löytyy kuvat ja videot, jotka on tehty idiooteille. Ensiksi näytetään kuinka kolvi toimii, jne.

Eli siis ei muuta kuin hommiin.